Dylan Groenewegen gaat door: “Het gaat pijn doen”

maandag 16 juli 2018 om 15:04

Dylan Groenewegen staat morgen gewoon aan de start van de tiende rit van de Tour de France. De tweevoudig ritwinnaar liep gisteren in de etappe naar Roubaix bij een val een kneuzing aan zijn dijbeen en knie op, maar zal de Tour vervolgen. “We hebben vandaag een MRI-scan gedaan en daarbij kwamen geen breuken aan het licht. Dus dat is goed nieuws”, vertelt hij voor de camera van WielerFlits.

“Er zijn wat kneuzingen, maar verder fietsen zal geen verdere schade aanrichten”, vervolgt hij. “Natuurlijk gaat het pijn doen, maar het kan geen kwaad.”

Meer video’s zien uit de flag-fr Tour de France?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

24 Reacties

Bergbeklimmer 16 juli 2018 om 15:06

Goed nieuws!

Zou toch wat zijn als hij nog een of meerdere etappes pakt.

Romāns Vainšteins 16 juli 2018 om 15:08

Beetje veel berichten over de Bowlingbal.

Je kan toch dit 'nieuws' toevoegen aan het laatste topic ?

achtpuntzes 16 juli 2018 om 15:14

@ RV:

Welke bowlingbal?

simonvanderzee 16 juli 2018 om 15:25

Dat is zijn bijnaam, achtpuntzes …

Merlinappa 16 juli 2018 om 15:28

Dat is RV’s bijnaam voor Dylan ;)

kelderfan 16 juli 2018 om 15:31

Hopelijk gaat ’t goed.

moa 16 juli 2018 om 15:34

Als het echt is wat ze zeggen, is dit niet verstandig. Zwaar trappen met een gekneusde knie is absoluut niet goed voor genezing.

rahimns 16 juli 2018 om 15:35

Wel eens met RV ondanks die idiote bijnaam van hem voor Dylan.

Skele 16 juli 2018 om 15:36

@moa
Als het maar geneest uiteindelijk, en het liefst voor de etappes waar hij kans maakt.

Zjoske 16 juli 2018 om 15:36

Correctie: die bijnaam komt van Naesen.

vlek 16 juli 2018 om 15:43

Ja, een armoedige bijnaam op naam van iemand die hem een achterlijke debiel noemde.

mooiman 16 juli 2018 om 15:43

Ik mag toch aannemen dat een arts hierover ook wat te zeggen heeft gehad. Dus gewoon proberen en dan maar kijken hoe het gaat

JdeWal 16 juli 2018 om 15:50

Bikkel!!

Wielrennertje 16 juli 2018 om 15:52

‘nen achterlijke’, zo noemde Naesen Groenewegen ook. Dan vind ik ‘de bowlingbal’ toch wat leuker.

Olly 16 juli 2018 om 15:52

Natuurlijk gaat hij door, het is “de Tour”.
Way to go Dylan!! Dat is een echt wielerhart.

Fast Freddy 16 juli 2018 om 16:01

Tramadolletje erin en gaan. Wel oppassen met afdalen. Als je een bocht mist, lig je zo een etage lager.

west 16 juli 2018 om 16:35

Nog eentje in Parijs en dan is de Tour boven verwachting geslaagd toch?

Handige Harry 16 juli 2018 om 17:41

@RV

Het wordt er niet beter op met dat geforceerde grapje.

SteVwonder 16 juli 2018 om 17:46

Als de bowlingbal nog een paar keer strike laat zien later in de tour is het het waard om door te gaan.

Floris 16 juli 2018 om 18:01

Ik neem aan dat de doktoren naar hem hebben gekeken en op basis van hun observaties een advies hebben gegeven. Als zij zouden hebben gezegd dat hij er verstandig aan zou doen te stoppen, lijkt het me dat hij dat advies op zou volgen. Als hij hiermee door kan rijden en de bergen goed verteert, wachten er nog wat leuke ritten en lijkt hij me zeker kansrijk voor de massasprints die nog volgen. Maar goed, eerst die bergen maar eens.

nickdt 16 juli 2018 om 18:12

Gewoon proberen. Gaat het niet, kan je altijd nog afstappen.

mark vv 16 juli 2018 om 19:14

Slim. Succes.

MrSven 16 juli 2018 om 23:05

Gaat er deze week nog uitgaan , indien men zoals vaak niet overdreven heeft!

Dyoko 17 juli 2018 om 11:55

I feel me also good