Dylan Groenewegen en Lars Boom geven op in Parijs-Nice
foto: ASO
donderdag 8 maart 2018 om 15:15

Dylan Groenewegen en Lars Boom geven op in Parijs-Nice

Dylan Groenewegen komt vandaag niet meer in actie in Parijs-Nice. De sprinter van LottoNL-Jumbo is niet fit en kampt met een verkoudheid. “Niet fit, dag Parijs-Nice. Op naar huis met winst”, schrijft de 24-jarige Amsterdammer op Snapchat. Ook Lars Boom stapt niet meer op.

Groenewegen en Boom eindigden gisteren in de individuele tijdrit als 147e en 148e, op ongeveer vijf minuten achterstand van ritwinnaar Wout Poels.

Eerder deze week won Groenewegen nog de tweede etappe door in een oplopende massasprint Arnaud Démare en André Greipel achter zich te laten. Voor de sprintkopman zijn Dwars door Vlaanderen en Gent-Wevelgem twee doelen voor dit voorjaar. Boom maakte in Parijs-Nice zijn terugkeer in het peloton, nadat hij in januari is geopereerd aan een hartprobleem.

https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/971667686907416576

Update 15.15: Ook Grøndahl Jansen knijpt in de remmen
Amund Grøndahl Jansen heeft opgegeven in Parijs-Nice. Het Noorse talent voor de klassiekers voelde zich volgens de ploeg niet goed, waarna hij besloot om niet verder te gaan.

RIDE Magazine
73 Reacties
08-03-2018 16:02
Tjah, zeiken als mensen afstappen met een verkoudheid maar ook zeiken als mensen voor elk dwars zittend snotje een TUE aanvragen.
Maak een keuze graag.

Ik vraag me wel eens af of er überhaupt nog wielerliefhebbers op deze site zitten, of enkel notoire azijn pissers.
08-03-2018 16:03
snap het hele gezeik op TLJ niet. Gezien hun budget zijn de prestaties dit jaar tot nog toe goed.
Niet fantastisch, maar zeker niet slecht.

Maar zo'n sooike is natuurlijk ook al jaren de realiteit kwijt hier.
08-03-2018 16:04
@schipperaar

Je bent alleen veel te selectief in wat je leest. Ik zeg inderdaad dat negatiever zijn mag, maar ik vind het jammer dat sommigen hier uitlokken, bijvoorbeeld door woorden te verdraaien of selectief te lezen.
08-03-2018 16:09
@Ruben_

Helemaal eens. Budget is in wielrennen ook steeds belangrijker en TLJ heeft gewoon een "gemiddeld" budget, waarnaar ze ook presteren. Voor de rest....

Tsja. Als je zoals Schip en Sooike al jaren je mening als de waarheid ziet, ga je vanzelf weleens geloven dat het waar is toch? Gooi er bovenop dat je eens een handje links of rechts schudt bij een criterium, of vindt dat je zelf heel goed kon fietsen.. et voilà.
08-03-2018 16:13
[quote]Bij een lichte verkoudheid je ploeg achterlaten om met de winst lekker huiswaarts te keren getuigt gewoon van weinig verantwoordelijkheid, Oomen had het huilen nader dan het lachen toen ie noodgedwongen de Vuelta moest verlaten, Dylan lijkt minder moeite te hebben, wereld van verschil qua topsport mentaliteit.[/quote]

Jezus, schipperaar.
Ik heb nog nooit iemand zoveel aannames zien doen in 1 post. Bij deze genomineerd voor slechtste post van het jaar.
08-03-2018 16:15
Normaal probeer ik redelijk objectief te zijn, maar nu hoop ik extreem dat van Poppel straks de sprint wint en Roosen ineens iets moois laat zien ;)
08-03-2018 16:18
@Martini: dat mag je sowieso hopen toch:)?

En bij mij is dat overigens net zo dat ik het Teunissen gun. En Oomen een goed klassement gun. Het lijkt hier wel dat je niet voor "alle" Nederlanders mag zijn. Dat als je positief bent over de ene Nederlandse ploeg, je per definitie tegen Nederlanders bij andere ploegen bent.
08-03-2018 16:19
@zjoske
We zitten pas begin Maart, niet vooruit lopen.
08-03-2018 16:25
@schipperaar,
Nu begin je mij woorden in de mond te leggen. Ik heb totaal geen behoefte om de overwinningen van Groenewegen en Poels met elkaar te gaan vergelijken of een waardeoordeel op te plakken.

Sowieso is die vergelijking ook niet van toepassing gezien het hier gaat over de verwachtingen van de ploeg. TLJ komt voor een dagzege met Groenewegen en een klassement of dagzege met Gesink. En het lijkt mij niet meer dan logisch dat voor TLJ de zege van Groenewegen meer waard is dan de zege van Poels.

Verder denk ik dat het gros van de WT-ploegen (en in dit geval ook zeker TLJ) redelijk tevreden zullen zijn als ze een WT-koers verlaten met een etappezege. Het gaat er mij echter vooral om dat na de zege van Groenewegen en de teleurstellende tijdrit van Gesink ik niet inzie wat het nut is om, in het begin van het seizoen, een zieke Groenewegen en Boom in koers te houden.

Om dan de vergelijking te maken met Oomen is in naar mijn idee nogal ver gezocht. Oomen had volledig toegewerkt naar de Vuelta, was in uitstekende vorm en een belangrijke helper voor Kelderman.
08-03-2018 16:25
Supersuffe post, Schipperaar.
08-03-2018 16:38
@sdh
Bij een tt ben je duidelijk de snelste, bij een sprintje niet dus dat logische begrijp ik niet helemaal of helemaal niet eigenlijk of bedoel je dat de zege van Poels niet telt voor TLJ?
@TD
Dat je er weer handjes bij moet gaan halen en heel goed fietsen tekent de zwakte alweer, onverbeterlijk.
@zjoske
Dank je, troetelen ligt me niet, wel respect hebbende voor coureurs die niet bij elke slag of stoot er de brui aangeven, ook dat is topsport. Ook bij sunweb zet ik een kritische nood als Dumoulin een tijdrit(mègéve) niet meermaals verkend heeft.
08-03-2018 16:39
@schipperaar
Klopt, het is mijn 1e nominatie. Er zullen er nog wel een paar volgen van jouw hand denk ik.
Af en toe zijn je reacties wel to the point, maar als het over je troetels gaat of over TLJ lijk je ineens Stevie Wonder zijn bril te dragen.
Dat is een beetje jammer want verder is het vaak wel vermakelijk om je posts te lezen/ontcijferen.
08-03-2018 16:54
@schipperaar,
Dit topic gaat toch over TLJ? Het is de keuze van de renners en de ploeg om niet van start te gaan.
Als ik het dan heb over "de buit is binnen" en "de verwachtingen van de ploeg" dan bekijk ik het uit het oogpunt van TLJ. Ik bedoel dus inderdaad dat de zege van Poels niet telt voor TLJ.

Jij lijkt er echter graag een discussie van gisteren te willen bijhalen (over de zege van Poels). Ik heb echter totaal niet meegedaan aan die discussie en mijn inziens heeft die discussie ook weinig te maken met waar het nu over gaat.
08-03-2018 17:25
He schippie! Kon je weer reageren ja... Ik dacht ff iets zwaks, anders reageert ie nooit meer. Nog iets inhoudelijks over vorige posts, tlj? Of zijn de roeptoeters op?
08-03-2018 18:26
@td
Beter dat ik me weerhoud, geslijm in een pb om het daarna uit te spelen, sierlijk ga zo door. Inhoudelijk over tlj wordt met dag moeilijker, lijken steeds minder inhoud te hebben, kopman op bijna 8 minuten, jonkie Teunissen alweer bij de les in het gebergte.
correctie: tien minuten, kans voor de ultieme ontsnapping one of these days..
08-03-2018 18:49
Wat Fernandi zegt. 1000 keer liever dat deze jongens ziek afstappen, dan dat ze zich door de komende etappes heenpuffen met allerlei middeltjes.
08-03-2018 18:51
Helemaal eens met Fernandi.... ziek is ziek en dan moet je afstappen. Volgende keer weer beter.
08-03-2018 22:35
Prima @Schip. Als ik toen wist wat ik nu wist, was dat pb niet gestuurd. Ik zal overigens de laatste zijn die zegt dat Teunissen niet goed rijdt.

Edit: ik heb de pb's eens teruggelezen en ben het nog steeds wel eens met wat daarin staat. Voorgaande opmerking/comment was onnodig, dus bij deze gezegd. Voor de rest ben ik het inderdaad dusdanig oneens met je de laatste tijd. Daar waar je eerst nog weleens iets zei dat in mijn ogen hout snijdt, vind ik dat nu stukken minder.
09-03-2018 08:14
@Redactie
Is het langzaamaan niet tijd schipperaar een ban te geven? Enkel troll reacties in elk topic... begint deze site echt te verpesten met nog ern paar anderen...
09-03-2018 09:14
@illu
In het voetbal is vragen om een kaart voor een tegenstander strafbaar. En een teken van zwakte. Er valt hier niets te lezen wat een ban voor wie dan ook zou rechtvaardigen. Dat niet alles pro TLJ is, lijkt me duidelijk, maar meteen om een ban vragen doet wat kinderachtig aan, vind je zelf ook niet ?
09-03-2018 09:18
@sooike: eens. Discussie is prima, en de redactie kan deze beslissing prima zelf nemen. Zie andere topics en vorige users die wél echt over de schreef gingen.
09-03-2018 10:21
Schipperaar gaat niet over de schreef, geen ban nodig. Onzin.

TLJ doet het goed, heeft eindelijk een topsprinter en zet daar veel op in. Slim plan.
Boom presteert vorig jaar ver ondermaat, nu geopereerd, gesink is bekend. Voor de rest is de breedte van de slectie beperkt door budget. Heb je zieken, dan ben je beperkt in je vervanging maar ook in je kwaliteit.
Ik hoop dat ze volgend jaar kunnen door trekken met een jong TLJ en wat meerdere renners net onder de top.
09-03-2018 10:52
Ik begrijp niet waarom de mening van Schip zoveel gedoe oplevert eerlijk gezegd.

Denk overigens wél dat Dylan hier een verstandige beslissing heeft genomen, als TLJ dat al niet voor hem beslist heeft. Het seizoen is lang en ze zullen hem ongetwijfeld in tal van koersen in willen zetten - gezien zijn prestaties dit jaar. Het heeft totaal geen zin om deze ronde uit te rijden met het risico op uitputtingsverschijnselen en vormverlies.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine