donderdag 16 oktober 2025 om 13:55

‘Diskwalificatie van Jan-Willem van Schip in NIBC Tour of Holland lijkt wel een afrekening’

Video De eerste renners zijn inmiddels van het startpodium gerold voor de tijdrit van vijftien kilometer, maar Jan-Willem van Schip lijkt niet te mogen starten in de NIBC Tour of Holland. De renner werd woensdagavond gediskwalificeerd vanwege zijn zadelpen, maar zijn ploeg Parkhotel Valkenburg besloot protest aan te tekenen. Is er inmiddels al nieuws?

Het verhaal is inmiddels bekend, maar nog altijd een heet hangijzer en het gespreksonderwerp in de NIBC Tour of Holland: de diskwalificatie van Jan-Willem van Schip. De hardrijder werd woensdagavond uit koers genomen na de eerste rit in lijn van de NIBC Tour of Holland 2025, omdat hij niet zou rijden op een door de UCI goedgekeurde fiets. Zijn zadelpen zou niet conform de UCI-eisen zijn.

Volgens de renner en zijn ploeg Parkhotel Valkenburg is de fiets echter goedgekeurd door de UCI, die Van Schip hoogstpersoonlijk uit koers liet halen. Alleen de internationale wielerbond kan de diskwalificatie nog terugdraaien. Een spannende middag wacht, of heeft teammanager Paul Tabak al nieuws? “Het is nu 13u00 en er is nog geen officiële beslissing. Ja, de officiële beslissing is diskwalificatie, maar we zijn nog bezig om dat terug te draaien”, klinkt het in gesprek met WielerFlits.

“We denken dat we vrij sterk staan. We hebben de documentaire aangeleverd waarin de UCI de fiets heeft goedgekeurd, net als de schetsen van de fiets. Daarin staat niet specifiek iets over de zadelpen geregistreerd. We denken dat we wel sterk staan, maar op het moment dat we dit allemaal sturen, reageert men niet meer. Ik denk dat het inmiddels te laat is om dit nog terug te draaien.”

Van Schip zit inmiddels weer thuis. “Hij zit een uur hiervandaan, maar er is altijd wel een mouw aan te passen. Mocht het nog teruggedraaid worden, dan mag hij nog starten in het laatste blok. De tijdrit zal ons een zorg zijn, het gaat ons vooral om het vervolg van de ronde. Ik hoop dat ze nog een keer goed kijken naar de argumentatie en inzien dat ze fout zijn.”

Afrekening? 
“Jan-Willem fietst nu drie jaar voor ons. We hebben altijd veel discussie gehad met UCI-commissarissen over zijn stuur, maar nooit over zijn zadelpen. We hebben altijd documentatie bij ons en dat laten we ook altijd zien. Naar aanleiding daarvan mag hij steeds zijn weg vervolgen. Je hoeft Jan-Willem niet uit te leggen wat de UCI-regels zijn en waar hij zich aan moet houden. Dat het er wat anders uitziet en dat hij wat anders is dan anderen, maakt het alleen maar bijzonder.”

“Ik denk dat hij met weinig respect wordt behandeld door de KNWU, met zijn uitsluiting van de baanselectie. Ik vraag me dan af: waarom? Hij is echt een topsporter en een stimulans binnen onze ploeg en richting andere ploeggenoten”, aldus Tabak. Is er dan sprake van een afrekening? “Het is geen jongen met een onbeschreven blad. Het lijkt wel op een afrekening, ja. Ze zoeken hem een beetje. Ik zei het al gekscherend: als hij zijn snor verkeerd had afgeschoren, hadden ze hem ook gediskwalificeerd.”

‘Gezeik’
Hoe gaat Van Schip eigenlijk zelf om met de situatie? “Hij is teleurgesteld en verdrietig en dat is natuurlijk terecht. Hij komt uit een enorm diep dal en is daar uit geklommen. We hebben een traject voor hem uitgestippeld richting de NIBC Tour of Holland en het baanseizoen en dan krijg je dit gezeik. Want het is echt gezeik.”

“Hij heeft op de vooravond van de ronde op het podium gestaan met zijn fiets. Daar waren de officials ook al aanwezig. Jan-Willem was er ook nog op de dag van de tijdrit, met zijn fiets. Dat is door iedereen gezien. Zeg het dan voor de start, dan zetten we er een andere pen in. Dit is mosterd na de maaltijd”, doelt Tabak op de diskwalificatie.


NIBC Tour of Holland: speel GRATIS mee met WielerFlits Ploegleider!

Speciaal voor de terugkeer van de NIBC Tour of Holland 2025 organiseert WielerFlits Ploegleider in samenwerking met NIBC Bank een nieuw managementspel. Meespelen is gratis! Voor de winnaars van het spel is een rijkgevulde prijzenpot samengesteld, bestaande uit een racefiets, cadeaubonnen, gesigneerde leiderstrui en een abonnement op RIDE Magazine.


RIDE Magazine
52 Reacties
16-10-2025 14:01
Laten we blij zijn dat de NIBC Tour of Holland met deze diskwalificatie weer een stukje veiliger is geworden. Goed dat de UCI zo scherp is en de reglementen nauw in het oog weet te houden.
    16-10-2025 14:07
    Het zou toch wat zijn als er een te hoge sok verstrikt raakt om die rare zadelpen.
    16-10-2025 14:14
    Los van wat jij of menig ander wielerliefhebber ervan vind, lijkt het mij wel belangrijk dat de UCI haar eigen reglementen toepast.

    Als de fiets, dan wel de onderdelen uitvoerig gedocumenteerd zijn en dus conform de eisen van de UCI, heeft de UCI geen enkele reden om deze DSQ te rechtvaardigen.

    Los van het feit dat is hem maar een rare snuiter vind en ik het misschien ook niet allemaal graag zie hoe hij rondrijdt, regels zijn er om toegepast worden, voor iedereen.
    Zoniet moet de UCI haar eigen reglementen aanpassen dan wel aanscherpen.
    16-10-2025 14:26
    Welk reglement Sven Nys? Ik vroeg het je gister ook al maar het bleef verdacht stil
    16-10-2025 14:30
    Het UCI reglement.
    16-10-2025 14:32
    Welke regel uit het reglement
    16-10-2025 14:35
    De regel waarop de UCI heeft besloten hem op te diskwalificeren.
    16-10-2025 14:51
    Kortom, het kan je geen niet echt schelen. Jij vindt Van Schip raar/gevaarlijk en vindt het de DSQ dus prima ongeacht of er wel een behoorlijke regel aan ten grondlsag ligt.
    16-10-2025 15:07
    https://assets.ctfassets.net/761l7gh5x5an/36HocrJva5dgK9VloO9GVN/2b3af5b68604dc51521dbec0f60f8fbf/Clarification_Guide_of_the_UCI_Technical_Regulation_-_20250201_-_ENG.pdf

    Pagina 27 t/m 29, section N-N tot O-O, mischien?

    Ik weet het niet, ik lees deze regelementen voor het eerst, maar ik vind het machtig interessant.

    Of het is hetzelfde verhaal als met het brilletje met neus van Groenewegen, niet verkrijgbaar is verboden. Maar die regel heb ik nooit helemaal begrepen, omdat je ook wel weer dingen mag testen.
16-10-2025 14:03
Laat dat 'lijkt' maar weg. Typisch ook dat ze niks van zich laten horen. Wat een klucht is de UCI zeg.
    16-10-2025 22:38
    Als jezelf niet wil begrijpen dat zo'n vehikel niet thuishoort in een peloton, zie jij zo in een peloton van 170 a 200 renners die allemaal al armliggend op zo'n hoog stuurtje al rondrijden. En de UCI maakt nu éėnmaal de regels en niet JWvS of zijn ploegleider/ploegmanager.
16-10-2025 14:28
Toch mooi om te zien, UCI kan vanuit Zwitserland op basis van beelden en foto gelijk iemand diskwalificeren. Maar reageren op documentatie is te lastig. Het is lachwekkend hoe ze met deze situatie omgaan. Als er dan tegen bewijs geleverd word vind ik dat daar heel snel (lees binnen 2/3 uur) antwoord op moet komen. Straks blijkt die jongen onschuldig en is zijn laatst koers naar de kloten geholpen voor niks. En wat staat er dan tegen over. Waarschijnlijk nog niet eens een sorry
16-10-2025 14:33
Maar kan de UCI ook een verklaring geven waarom het een x aantal jaren wel goed gekeurd is en nu niet?
    05:47
    Is het jaren goedgekeurd of niet afgekeurd? Daarnaast rijden ze tenminste dit jaar op een andere fiets dan vorig jaar. En de zadelpen steek je tegenwoordig niet meer zomaar van de ene in de andere fiets.
16-10-2025 14:57
Zou ook mooier zijn moesten de verklaringen niet zo selectief zijn. Je kan duidelijk zien dat die omgekeerde zadelpen een nieuwigheid is in z'n setup, dus doen alsof deze al drie jaar is goedgekeurd door we UCI is nogal vreemd.
Het lijkt me ook dat het goedkeuren van afzonderlijke onderdelen niet betekent dat je die onderdelen naar believen mag monteren. Je kan bij wijze van spreken twee goedgekeurde stuurpennen als crank gebruiken en een goedgekeurde crank met pedaal als zadel gebruiken.
    16-10-2025 15:00
    Nieuwigheid in de setup? Ik kan je foto’s laten zien van de giant waar die in 2023 op reed met exact de zelfde zadelpen
16-10-2025 15:17
Misschien hebben ze bij de UCI schrik dat 'ie er weer eentje uit wedstrijd kopt?

Je zal het maar voor hebben: Jan-Willem komt vanuit je rug voorbij gereden maar je maakt een inschattingsfoutje omdat je op iemand op een normale fiets had gerekend. Maar Jan-Willem wil echt wel de doorgang en kopt je keihard de berm in.
    16-10-2025 15:31
    met een smal stuurtje komt ie er juist makkelijker langs. Waarom denk je dat het hele peloton de laatste 2 jaar is overgestapt naar 36/38 stuurtjes?
    16-10-2025 15:37
    Ga je je dan niet net door kleinere gaatjes proberen te wringen, met weer kopstoten tot gevolg als iemand niet van wijken wil weten? Moet een stuur vanaf 2026 niet minstens 40 cm breed zijn?
    16-10-2025 15:58
    Het breedste punt moet vanaf 2026 40cm zijn ja.
    Mwoah, valt mee hoor. En het zijn profs he, die kunnen allemaal wel sturen in de regel. Ik heb JW nooit een valpartij zien veroorzaken in het wegpeloton, die knul kan meer dan prima sturen.
16-10-2025 15:53
Als die foto's die bij het eerdere bericht stonden, met dat extreem smalle stuur, de extreem lange stuurpen en de zadelpen met de hoek erin de fiets is waar hij op reed dan interesseert het regelement mij persoonlijk niet eens heel veel.

Als iedereen op zijn eigen manier met dat soort rare constructies (die dan natuurlijk ook allerlei kanten op gaan) gaat fietsen wordt het zeker gevaarlijker in het peloton en geeft een heel raar beeld.

Ik wil deze discussie niet vermengen met het feit dat hij zelf ook 'anders' is, depressie, asperger, dat mag aandacht hebben en daar kan rekening mee worden gehouden in bepaalde dingen. Ik moest heel hard lachen om zijn 'doorgesnoven junkie stijl' opmerking, leuk dat hij een karakter is. Maar, het gaat er hier om dat zijn fiets anders is.

Hij rijdt op een bizar afwijkende fiets (nogmaals aangenomen dat het de fiets is van de eerdere foto's) en hij blijft ook continu die grens opzoeken. Dan is de verdediging dat hij precies binnen de regels blijft. Ik heb in 25 jaar wielrennen kijken nog nooit zo'n rare setup gezien. Hij mag wat mij betreft de grenzen opzoeken, maar dat daar dan tegengas op komt die vervelend voor hem uit pakt, tsja daar moet ie dan wel beter mee omgaan wat mij betreft.
    16-10-2025 15:59
    Dat die fiets er anders dan normaal uit ziet is waar. Maar als die fiets binnen de regels past, is het geen reden iemand uit koers te zetten. Het feit dat hij er zo bij rijdt is te danken aan de UCI zelf. Dan hadden ze andere regels moeten maken.
    16-10-2025 15:59
    Waar komt die aanname vandaan dat een andere positie op de fiets per definitie gevaarlijker is?
    16-10-2025 16:12
    Op basis van welke regels blijkt dat deze fiets binnen het reglement past, Vissertje?
    16-10-2025 17:07
    @svennysfan

    Zo werkt het natuurlijk niet. Er is geen enkele regel waarop deze fiets níet binnen het reglement past. Zelfs de UCI moet hierin een antwoord schuldig blijven, zoveel is ondertussen wel duidelijk. Als zelfs de UCI niet kan uitleggen waarom deze fiets niet mag, dan weten we wel hoe laat het is toch?
    16-10-2025 17:10
    Visserije Piet, wat is nu het hoofddoel dan? Randjes van regels opzoeken?

    Waarom kan JW van Schip niet bijv op een ander formaat fiets met de pen normaal gemonteerd? Ik begrijp het niet.
    16-10-2025 20:43
    Als hij níét binnen de regels blijft, is een DSQ heel terecht. Maar als hij precies wél binnen de regels blijft slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Waarom heb je dan regels?
    16-10-2025 20:56
    @Klootje
    Ja, waarom? De ene wielrenner fietst gewoon op wat hij voorgeschoteld krijgt. De ander is tot het obsessieve af met materiaal bezig, razend leergierig en accepteert geen "dit is nou eenmaal zo". Dat is de aard van de mens. We zijn allemaal uniek.
    16-10-2025 21:42
    Alle onderdelen moeten commercieel beschikbaar en te koop zijn. Ga naar de website van het fietsenmerk en je ziet twee zadelpennen. Een rechte met 20mm setback en een rechte met 0mm setback. Nergens de zadelpen met de knik. Daarmee is de fiets op dit onderdeel niet regelementair met UCI regels en is het een terechte diskwalificatie. Dat hij er al 30 races mee rijdt is dan een kul argument natuurlijk. Als je 30 keer te hard rijdt en je wordt de 31ste keer gepakt, zijn die 30 onbestrafte overtredingen geen reden om geen boete uit te delen.
    09:28
    @RiccardoRicco Je mag gewoon een aftermarket zadelpen gebruiken...
    In dit geval zal het een custom zadelpen zijn. Zolang die ook te bestelbaar is, al is de prijs skyhigh, is dit gewoon toegestaan.
    Vergelijkbaar met op maat gemaakte tijdritsturen.
    10:25
    Ja inderdaad. Maar is dit een after-market die beschikbaar en UCI goedgekeurd is? De TT helm van TJV werd geregistreerd, goedgekeurd en kreeg mee als voorwaarde dat deze binnen afzienbare tijd ook voor iedereen commercieel beschikbaar is. Ze hebben die periode maximaal opgerekt en is nu commercieel beschikbaar. Ik heb even gekeken op de website van Toot engineering, geen zadelpen met knik te vinden en ook geen verwijzing daarnaar. De vergelijking met custom extensions is ver gezocht, al die fietsen hebben gewoon een standaard basebar van de fabrikant of leverancier (Specialized, Trek, Vision, Deda, Cervelo, etc.), allemaal onderdelen die UCI goedgekeurd zijn. Vervolgens laten ze de extensions custom maken, dat is het hele idee van die extensions, gevormd naar jouw anatomie en positie. De bedrijven die dit aanbieden, bieden dit specifieke custom proces gewoon via hun website aan aan iedereen. Aerocoach, Speedbar, Speeco, etc. Alles letterlijk te vinden op hun website met een prijs. Speedbar zegt expliciet: UCI approved over zijn onderdelen.

    En lees het artikel goed en zonder de bril met UCI haar: "Altijd documentatie bij ons.." Uhhh ja welke? Goedgekeurd frame, met of zonder zadelpen, welke zadelpen, etc. "De fiets heeft goedgekeurd": ja elke fiets (frame) moet worden goedgekeurd , komt op een lijst en krijgt een sticker. Hebben we het hier over een frame, frame + zadelpen, de hele fiets, wat? "Niet iets specifieks over de zadelpen": dus is het nou goedgekeurd die fiets met of zonder zadelpen en heb je nou documentatie over die zadel pen of niet? Of blijven we hangen bij: hij rijdt er al drie jaar mee?
    12:12
    @Ricardo volgensmij hadden ze de zadelpen omgedraaid en had de UCI geen regels dat dat niet mocht.
16-10-2025 18:19
@ Luipaard.

Zo'n lange stuurpen en smal stuur heeft natuurlijk invloed op je controle over de fiets in bijzondere omstandigheden, en niet ten positieve, anders zouden veldrijders en mountainbikers ook met dat soort concepten rondrijden. En als er allerlei renners rondrijden met allerlei van dit soort bijzonderheden dan telt dat op. Niet alleen omdat de fietsen niet optimaal zijn qua controle, maar ook omdat ze in grotere mate verschillend reageren, wat in een peloton ook tot meer onvoorspelbare en gevaarlijke situaties leidt.

Sorry, ik heb er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
    16-10-2025 18:53
    Veldrijders en mountainbikers moeten 180 graden 'tv-bochten' maken, schuine kanten rijden, en rockgardens omlaag knallen. Dat is iets totaal anders dan wegwielrennen waarbij je 95% van de tijd rechtdoor gaat. Niet echt vergelijkbaar.

    Natuurlijk heeft een langere stuurpen invloed op het stuurgedrag. Maar als je daaraan gewend bent - wat JW simpelweg gewoon is - beïnvloedt het je stuurgedrag niet meer omdat je eraan gewend bent. Wat dus ook betekent dat ie simpelweg net zoveel controle heeft over z'n fiets als andere coureurs. Ik heb JW nog nooit een valpartij zien veroorzaken in een wegkoers, dat spreekt daarnaast ook voor hem.

    Ik heb ook geen wetenschappelijk onderzoek gedaan maar rij zelf wel regelmatig op verschillende fietsen (weg, cross, gravel, fixed gear, TT) met verschillende lengtes stuurpen en stuurbreedte, en daar rij ik ook mee in koers. Niet zo extreem als JW maar ik weet wel hoe het werkt.
    16-10-2025 19:40
    In een peloton, 70km per uur, stuur aan stuur, wiel aan wiel....

    En dan niet alleen 1 gast met een stuurpen van 30cm en een stuur van 20. Maar 100 gasten die allemaal gekke setups kiezen.
    16-10-2025 20:34
    70 per uur is overdreven. Laten we het houden op 50. Maar als ze allemaal kunnen sturen zie ik het probleem niet. Wellicht Evenepoel alleen niet op zo’n setup zetten ;)
    16-10-2025 21:14
    Ik weet niet wat dat betekent in deze context, 'als ze allemaal kunnen sturen'. Het haalt de essentie uit deze discussie. Ze kunnen allemaal sturen, het zijn profs. Maar niet allemaal even goed. En op slecht materiaal gaan er meer dingen fout als op goed materiaal.

    En als je een peloton door bochtige straten massasprints laat rijden, waarin de een deel op een tijdrit fiets rijdt, een deel op een gravelbike en de rest op weet ik veel wat, dan moeten ze elkaar echt meer ruimte geven dan wanneer ze allemaal op een 'standaard' wielrenfiets rijden.

    '
    16-10-2025 21:25
    Sure, maar er rijdt niemand op een tijdritfiets. JW rijdt gewoon op een racefiets. En hij heeft bewezen dat ie meer dan prima op die fiets kan rijden en geen gevaar vormt.

    Maar goed, volgend jaar zijn we van deze discussie af. Want vooruitgang dat moeten we niet willen natuurlijk!
    16-10-2025 21:36
    Waarom is het zo belangrijk om die idiote fiets van JWvS te verdedigen? Waarom zou het erg zijn als zijn stuur net iets normaler is, zijn stuurpen iets korter en hij niet rijdt met een omgekeerde zadelpen

    Als hij lekker wiel fietsen op een bijzondere fiets, kan gewoon. Als hij in wedstrijden wil rijden in een professioneel peloton, kan gewoon. Als hij het heel belangrijk vindt dat te combineren, kan misschien niet.
    16-10-2025 21:47
    Ik wil de waarom-vraag even terugkaatsen. Waarom heeft de UCI een enorm handboek aan richtlijnen waar een wegfiets aan moet voldoen, maar kunnen ze nu niet beargumenteren welke regels Van Schip zou hebben overtreden?

    Verder: die Van Schip is obsessief bezig met materiaal, bereid om alles uit te proberen om zo snel mogelijk te kunnen fietsen. Daar mag je natuurlijk wat van vinden. Maar als hij zegt dat zijn fiets aan alle regels voldoet, geloof ik dat in principe. Hij lijkt me ook het type dat dat enorme handboek inmiddels helemaal uit zijn hoofd kent.

    En dan nog valpartijen. Als de UCI niet eens consequent renners kan bestraffen die met 60 per uur achteromkijken of hun sprinter nog wel in het wiel zit en zo een half peloton onderuitschoffelen dan mogen ze hier van mij gerust meer dan één toontje lager zingen.
    16-10-2025 22:00
    Ik heb niks met de UCI. En als hun regels slecht opgesteld zijn, dan is dat hun probleem. Ik vertrek in deze discussie vanuit een algemene afweging, waarbij ik de standaarden die we gewend zijn als uitgangspunt neem.

    -De langste stuurpen die ik ooit in een koers gezien heb was minder dan 15cm. JS komt met een stuurpen van? 30cm ofzo en dan ook nog duidelijk om een andere dan de normale positie te bereiken.
    -Ik heb veel sturen gezien, maar het stuur van JS.......
    -Die bizar lange stuurpen moet dan gecombineerd worden met een zadelpen andersom monteren om het te laten kloppen.

    Leuk voor een liefhebbers koers, maar in het professionele peloton loop je dan tegen problemen aan.
    16-10-2025 22:04
    Wat zijn de problemen waar je in het peloton tegenaan loopt dan? Los van de niet-onderbouwde dsq.

    PS: de zadelpen is niet andersom gemonteerd, die hoort zo.
    16-10-2025 22:19
    We gaan in cirkels. Weet je wat ik geef je gelijk (met een aanname). Het hele peloton kan met hetzelfde stuur en stuurpen gaan rijden als JS (+- een paar cm) in alle koers omstandigheden zonder significante consequenties.

    (mijn tegenpunt: JS streeft naar een tijdritpositie en past zijn fiets daar maximaal op aan. En dat is juist niet de bedoeling. Een wegfiets is............

    Sorry, ik ben deze discussie zat. Ik gun de 'gekke fietsen' club hun gelijk, Ik geef mijn conservatisme toe.
    16-10-2025 22:22
    Dat is nou juist de crux. Jij gaat uit van wat iedereen gewend is, en als het anders is zal het dan wel niet goed / niet veilig zijn. Dat is een gevoelsargument, net als dat van mij overigens. In beginsel kijk ik met verwondering naar iemand die na een zoektocht van jaren met iets unieks komt. Zoals bijvoorbeeld Dick Fosbury ;)
    16-10-2025 22:34
    Als je 2 meter lang bent pas je niet in een F1 auto. Als je 1.50 bent kun je niet dunken. Als je lang bent moet je meer wind vangen op een fiets. Sinplistisch gesteld maar volgens mij wel zoals het nu eenmaal is.
    @guushovd

    Je hoeft mij niet gelijk te geven hoor, maar het is wat onetrickpony zegt; jij gaat er vanuit dat iets onveilig is omdat het afwijkt van de norm. Ik bevraag simpelweg waarom dat dan onveilig zou zijn - want iets wat afwijkt is niet per se onveiliger. In theorie kan het zelfs ook veiliger zijn. Een antwoord op die vraag ontbreekt nog steeds. Het gaat er mij ook niet om om nou perse die fiets te verdedigen, ik ben vooral benieuwd waarom jij het zo bij voorbaat al afschiet, en waarom je dat puur op gevoel doet. Een smal stuur of lange stuurpen is niet per definitie onveiliger, kijk maar eens naar het baanwielrennen waar ze quasi-allemaal in tijdrithouding rondrijden op een 30cm stuurtje aan 60 per uur, zelfs in de koppelkoers. En baanwielrennen is een heel stuk technischer qua sturen dan wegwielrennen.

    En even heel praktisch: zo lang die fiets binnen de regels van de UCI valt - waar ik gezien alle omstandigheden eigenlijk niet aan twijfel - mag je er gewoon mee fietsen.
16-10-2025 21:10
Mooi dat de UCI een keer ingrijpt voordat het mis gaat.
Een clown op een circusfiets in het peloton.
Levenslang bannen!
    16-10-2025 23:56
    Dus omdat hij niet oerconservatief is zoals het merendeel van de wielerwereld is hij een clown?!?!
    Beetje rare opmerking van je.
16-10-2025 21:53
Worden de resultaten van de afgelopen drie jaar ook geschrapt?
16-10-2025 21:54
Bijzondere reactie GwtB! Spreekt weinig compassie uit. En als we eea even in perspectief plaatsen: de renner die in een massasprint van zijn lijn afwijkt krijgt een “gele kaart”, maar start de volgende dag gewoon weer. JW van Schip gelijk helemaal out? Broodroof!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.