dinsdag 29 juli 2025 om 14:35

Demi Vollering reageert voor het eerst op valpartij en schade: “Had echt flinke impact”

Video Demi Vollering heeft dinsdagmiddag voor het eerst gereageerd op haar valpartij in de derde etappe van de Tour de France Femmes. De kopvrouw van FDJ-SUEZ kreeg ’s ochtends groen licht van de ploegdokter om te starten, omdat er vrees was voor een hersenschudding. In een kort persmoment beantwoordde Vollering slechts twee vragen. “Ik voel me oké, maar het had best wel een flinke impact gisteren”, zei ze onder meer tegen WielerFlits.

“Ik heb gelukkig goed geslapen, dus dat is goed”, begon Vollering, die daags na de crash duidelijk nog steeds hoog in haar emotie zat. “Ik voel me oké, maar het had echt best wel een flinke impact gisteren. Ik ben ook wel op mijn hoofd gevallen, maar de ploeg heeft het goed opgepakt met de onderzoeken. Het ziet er niet naar uit dat ik een hersenschudding heb, dus dat is het goede nieuws.”

De gedachtes gingen bij de topfavoriete voor Tourwinst terug naar vorig jaar, toen ze in de vijfde etappe de gele trui verloor na een valpartij in de sprintfinale. “Ja natuurlijk, toen ik op de grond lag kreeg ik wel een kleine throwback naar vorig jaar, maar gelukkig was het dit keer binnen de laatste vijf kilometer-regel”, doelt ze op de zone waarin ze als klassementsrenster geen tijd verliest bij pech of een valpartij.

“Gelukkig heb ik dit keer geen tijd verloren, en er waren de hele tijd mensen van mijn ploeg bij me. Ik ben ze daar heel dankbaar voor”, aldus Vollering.

Luister ook het begin van de WielerFlits Podcast over het incident en de valpartij van Vollering

Luister hierboven naar de podcast en abonneer je via je favoriete podcast-app.
iTunes
Spotify
RSS-feed


(Advertorial)

Demi Vollering en Polestar bundelen de krachten. Als topsporter staat Demi voor focus, balans en duurzame prestaties, net als Polestar. Samen laten ze zien dat performance en verantwoordelijkheid perfect samenkomen. Schrijf je in en ontvang persoonlijke berichten van Demi en een tot nu toe onverteld verhaal. Over haar weg naar de top, haar keuzes buiten de koers en haar visie op vooruitgang die verder gaat dan snelheid alleen. Ook deelt ze waarom de Polestar 3 haar inspireert in vorm, functie en filosofie.
RIDE Magazine
11 Reacties
29-07-2025 14:48
Goed gemanaged van het team. Geen ellen lange vragen sessie, gewoon snel door.
29-07-2025 14:54
Gelukkig. Best denkbare scenario na alle berichten van gisteravond. En (wellicht onbedoeld) gepaste steek onder water naar haar vorige ploeg.
    29-07-2025 15:01
    dat onbedoeld kun je wel weglaten :-)
    29-07-2025 15:07
    hahaha, precies wat ik dacht: mooie steek onder water via positieve verwoording. Naast dat het goed is dat de kopvrouwen wat meer verspreid zitten, zijn de overstappen naar andere ploegen ook goed voor de groepsdynamiek.
29-07-2025 15:17
Keihard dit. Zo veel druk en dan weer hard vallen zonder er iets aan te kunnen doen. Ik hoop dat ze dit recht kan zetten, maar het zou een wonder zijn.
    29-07-2025 19:42
    Een wonder is wel erg overdreven... Ze pakt toch gewoon minimaal podium en grote ksnst de winst? Of twijfel je daar, in dit deelnemersveld, oprecht aan?
29-07-2025 18:36
ik snap niet zo goed waarom klassementsrenner die 5km regel niet wat slimmer gebruiken. Gewoon lekker buiten de groep uitbollen voor 5km aan 20-25km per uur. Dan blijf je uit al het geharrewar en kan je lekker met 3 ploegmaatjes uitrijden zonder anderen rond je.
    29-07-2025 19:13
    Positioneren is zo belangrijk...bij de heren zie je Pogacar bijna altijd voorin aan de zijkant zitten.....als je op de herhaling kijkt waar Demi rijdt....er midden tussenin....dan is het vragen om te vallen....Natuurlijk was de val zelf niet haar schuld...maar positioneren wel....sprinten doet ze niet aan mee....dus maak plaats voor de sprintploegen
    29-07-2025 19:17
    Dat is niet hoe die regel werkt.
    29-07-2025 20:01
    Ik snap het ook niet helemaal @Titaantje, ik heb lang gedacht dat de 3/5km alleen geld *als* probleem/val, maar kennelijk is dat niet het geval.
    Blijft over de angst om over een val/noodstop voor je te vallen (ik heb hier al vaker de nadelen van remschijven beschreven en deze is er éen van : sneller remmen dan je schaduw, degene achter je heeft een mini-moment van even gedachten ergens anders en hop, aanrijding, val, op z'n minst schaaf, vaak erger).
29-07-2025 16:03
Ik hoop dat het meevalt, maar met die klap die ze op haar rug maakte kan ik me niet voorstellen dat ze straks normaal kracht kan zetten in de bergen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine