De Cauwer en Bakelants wijzen op grote fout van Evenepoel: “Had nooit mogen gebeuren”
Een balende Evenepoel na afloop - foto: Cor Vos
maandag 29 september 2025 om 10:19

De Cauwer en Bakelants wijzen op grote fout van Evenepoel: “Had nooit mogen gebeuren”

Remco Evenepoel moest zondag genoegen nemen met een tweede plaats in de wegrit op het WK in Rwanda. De Belg kende de nodige pech onderweg en moest twee keer van fiets wisselen. Op die tweede fietswissel hebben analisten José De Cauwer en Jan Bakelants wel wat aan te merken.

Evenepoel reed voor Mount Kigali in een put, waardoor zijn zadel doorzakte. Hij kon naar eigen zeggen nauwelijks nog kracht leveren en wisselde – nadat hij had moeten lossen bij Tadej Pogacar – van fiets. Bij zijn nieuwe fiets stond het zadel echter ook niet zoals Evenepoel wenste. Hij stapte af om opnieuw van fiets te wisselen, wat hem veel tijd kostte. Volgens De Cauwer en Bakelants maakte hij hier een fout.

Bakelants: “Dé fout van de dag”
“Het blijft natuurlijk een gegeven dat Remco dat gat zelf eerst té groot liet worden door 40 seconden aan de kant te gaan staan”, aldus Bakelants bij Het Laatste Nieuws. “Zijn kookpunt bleek even bereikt, hij kwam vast te zitten in een spiraal van negatief denken. En besloot dat stoppen en wachten de enige oplossing was. Dé fout van de dag.”

“Hij had altijd moeten blijven doorrijden tot hij sneller hulp kon krijgen. En mag nog van geluk spreken dat vervolgens een oogje werd dichtgeknepen, waardoor hij die achterstand op de meest economische manier kon goedmaken. Vanaf dan zagen we wel opnieuw een Evenepoel die een mentale ‘reset’ had ondergaan. Die er nog iets wilde van maken en er meteen invloog.”

De Cauwer: “Je moet daar altijd doorrijden!”
In een tweegesprek tussen Sporza-commentatoren Karl Vannieuwkerke en José De Cauwer na de koers, vroeg Vannieuwkerke zich af wat er gebeurd was als het zadel van Evenepoel niet was doorgezakt en hij Pogacar had kunnen volgen op Mount Kigali. “Die “stel” is er te veel aan”, reageert De Cauwer. “Wat we daarna gezien hebben, was veel belangrijker. Die tweede fietswissel had nooit mogen gebeuren. Je kan dat geen amateur of nieuweling verwijten.”

“Ik weet dat ik tegenkanting zal krijgen uit het kamp-Evenepoel, maar je weet dat op die plek geloste renners zullen zitten en dat de volgwagen er dan niet is. Je moet daar, op de Kimihurura, altijd doorrijden! Daarna zagen we, ondanks alles, nog een hele goeie Evenepoel. Wat als hij daar geen 42 seconden had verloren door stil te staan?”

Een kilometer verder
Vannieuwkerke stelde daarna de vraag of Evenepoel door ontgoocheling niet helder kon denken bij de tweede wissel. “Ja, toch wel”, aldus De Cauwer. “Bij die eerste wissel in de boxen verlies je misschien wat vertrouwen, iets wat voor Evenepoel niet van deze tijd is. Hij blinkt in zijn vel. Maar op een of andere manier denkt hij dan misschien: hoe is dit me kunnen overkomen?”

Volgens de twee commentatoren had Evenepoel beter nog een kilometer of één twee door kunnen rijden, voordat hij wisseld. De Cauwer: “Boven zou de jury hen toch doorgelaten hebben. Een kilometer verder zou de wereld er misschien anders uit gezien hebben.”

RIDE Magazine
58 Reacties
29-09-2025 10:26
Beste stuurlui staan aan wal en Bakelants wordt stilaan een karikatuur van zichzelf
    29-09-2025 10:34
    Hier heeft hij natuurlijk wel gewoon gelijk…
    29-09-2025 11:01
    zelfs met lekke band rijd je zo lang als mogelijk door om te wisselen, tenzij de volgautos niet kunnen passeren. dan kun je beter stoppen om zo snel mogelijk een nieuw wiel/fiets te hebben. Maar als je doorrijd tot de volgauto bij je is, op die wijze verlies je de minste tijd. Stilstand is doorgaans achteruitgang.
    29-09-2025 11:20
    Hij had 3-4min ervoor vol in beeld z’n hand opgestoken, is dat dan zo vreemd om te denken dat de auto al klaar zit achter hem?
    29-09-2025 11:22
    Dat denken kan niet vreemd zijn, handelen zonder het te weten is dat wel.
    29-09-2025 12:04
    Sus en Steven E weer volledig verblind door REV-liefde. Ben toch eens reëel. Ps: ik geloof absoluut niet dat hij Pogacar had kunnen volgen. En die 40 seconden verlies zijn ook nog aardig geminimaliseerd door het studeren. Dus als met al waren het vooral de benen.
    29-09-2025 12:24
    Je onvoorwaardelijke steun aan rev siert je wel sus maar hier kan Evenepoel toch best lessen uit trekken, het gebeurt gewoon te vaak dat hij rare dingen doet (en zegt nadien) als hij wat tegenslag heeft tijdens de koers. Je hebt als renner sowieso niet alles in de hand maar buiten dat euvel melden moet je gewoon trappen en niet zagen tot dat ze u kunnen komen helpen. Evenepoel is goed in het uitdelen van tikken (het is gewoon een wereldcoureur daar kan niemand over twijfelen) maar heeft een vrij laag incasseringsvermogen vrees ik.
    29-09-2025 12:32
    Ik denk zeker ook niet dat hij zou gewonnen hebben. Maar het zou toch al iets spannendere koers geweest zijn.
    Ik denk dat het op die Mt-kigali zeker wel wat zou gescheeld hebben. Met de benen die hij had denk ik wel dat hij in normale omstandigheden zeker in die 2de groep zou gezeten hebben.

    Als hij daar met wat steun van Uijtdebroeks en een goeie Mur van Kigali zich kon loswekken met paar, zou er een geheel andere situatie kunnen geweest zijn met een elite-groepje van +-5 renners op pakweg 30s van Pogacar.

    En is het ergens te verstaan dat Evenepoel denkt: Ik heb 2x 'pech' gehad met mijn fiets, moeten stilstaan en wisselen. Extra inspanning moeten doen om terug te keren.
    Vervolgens 75% van het achtervolgingswerk gedaan (en gelijke tred gehouden met Pogacar op die +-1min)
    Misschien zat er wel meer in zonder die pech.

    Niet dat ik denk dat resultaat anders zou zijn, maar je kan Remco toch wel begrijpen dat hij teleurgesteld is...
29-09-2025 10:29
Geratel vanuit de berm toch wel: hoe erg was de fiets kapot en hoe erg kon REVKET daar niet op rijden?

Wat was hier geschreven mocht hij zichzelf zo helemaal uit koers gemolesteerd hebben?
    29-09-2025 10:36
    Fiets was bij die tweede wissel waar het hier over gaat zo kapot dat zijn mecanicien niet kon zien wat er aan de hand was. Dat was Merckxiaans qua gevoeligheid voor millimeters verschil in afstelling van het zadel.
    29-09-2025 11:21
    De mecanicien heeft de hoogte nagemeten zei hij, niet de helling waar Evenepoel last van had. Een volledig verkrampte onderrug lijkt me niet iets van overgevoeligheid.
    29-09-2025 14:05
    Maar je hele onderrug verkrampt niet omdat je zadel 2 graden anders staat. De mechanieker zei overigens dat ze álles exact hadden nagemeten en hetzelfde hadden afgesteld. Lijkt me dat zadelhoek daar ook onder valt.
    29-09-2025 14:38
    @Il Leopardo della Primavera, het is waar wat je zegt. Maar als je al oncomfortabel bent qua gevoel omdat je kort op een fiets met een zadelprobleem hebt gereden en je stapt over, je weet niet dat hij goed staat maar je voelt je nog altijd oncomfortabel dan kan het wel in je hoofd kruipen denk ik. Een heel deel van topsport zit in het hoofd, daarom hebben veel topsporters ook talismannen of routines waar ze niet vanaf wijken, dus ja dan gaan details al wat spelen natuurlijk. Misschien stond zijn derde fiets wel minder goed afgesteld, maar als hij denk dat het zijn fiets is en daarom exact juist staat.

    En los hiervan, ik denk niet dat het echt ontspannend is voor de benen zoals anderen hier stellen om op de pedalen een volledige klim te doen. Misschien was het resultaat dan wel geweest dat de benen totaal verzuurd waren en dat er maar 59 renners waren aangekomen...
29-09-2025 10:41
Soms denk ik dat hij zelf zijn grootste bedreiging is.
    29-09-2025 10:46
    Bedreiging ? Voor wat dan . Het is net zijn karakter dat hem al zoveel opgeleverd heeft . Als je daar dan tegenover vrolijke Frans uytebroecks cian zet . Tja hun palmaressen lijken dan ook helemaal niet op elkaar
    29-09-2025 10:51
    Sus, het is natuurlijk helemaal niet zo moeilijk om vast te stellen dat zijn temperament hem veel heeft gebracht. Tegelijkertijd is het ook niet zo moeilijk om te zien dat datzelfde temperament zijn grootste valkuil is. Als hij de kracht kan bewaren en de valkuil kleiner kan gaan maken, dan wint hij nog veel meer.
    29-09-2025 11:22
    Neen hoor, dat zijn de vele WF-reageerders
29-09-2025 10:45
"wisseld" <-- stam + t, joe!
29-09-2025 10:46
Fans van Evenepoel schermen telkens met opmerkingen als beste stuurlui stasn aan wal enz. Haters staan snel klaar om erop te vliegen.

Op deze manier was wisselen niet slim. Wellicht heeft hij hierdoor wel energie kunnen sparen ( snel en makkelijk terugkeren tussen de auto's, zagen we pogacar ook doen na een sanitsire stop).

Ik denk dat Evenepoel veel negatieve reacties krijgt door de manier waarop hij de tegenslag verwerkt. Met grote gebaren tijdens de wissel en hoofdschuddend over de finish komen. Hij kan alleen niet groots verliezen zoals Van de poel en Van Aert dat wel kunnen. Als hij dat wel zou kunnen en doen denk ik dat ie hetzelfde palmares bij elkaar zou hebben gefietst, hij haalt er daadwerkelijk energie uit.

Ik denk overigens dat er niet meer in had gezeten. Op het vlakke en de afdalingen liepen ze een aantal rondes telkens iets in om op iedere klim weer tijd te verliezen.
    29-09-2025 10:49
    Als zelfs zijn mecanicien wel klaar met zijn smoesjes is... Mgoed hater.
    29-09-2025 10:49
    Haha hetzelfde palmares als wie? De namen die jij daar noemt hebben veel minder gewonnen dan hij
    29-09-2025 11:06
    Sus, kijk nog even goed naar deze reactie en bedenk dan even of je hem wilt laten staan.
    29-09-2025 11:15
    Dank Marik.
    29-09-2025 11:27
    @sus, ik bedoel zijn eigen palmares. Voor de duidelijkheid. Het palmares van van der poel is natuurlijk een stuk groter;-)
29-09-2025 10:49
De Belgen denken dat hij anders had kunnen winnen maar dat was natuurlijk nooit gebeurd. De tijd die hij verloor werd dicht gereden door een knecht en de ploeleiderswagen. Daarna was Remco heel goed, maar Pogacar ving alles gewoon op. Was Remco 2 km/h harder gaan rijden dan was Pogacar dat ook gaan doen. Er is er maar 1 de allerbeste ooit en dat is Pogacar. Remco is de beste tijdrijder een een zeer goede coureur. Laat hem daar lekker van genieten aub. Ga niet denken dat ie kan winnen van Pogacar want dat gaat zonder pech of ziekte van Pogacar niet gebeuren.
WK Australie, won Remco was een rare koers waar iedereen bang was om met van Aert naar de streep te rijden. Olympische spelen goud won Remco omdat Van Aert bij Van der Poel kon blijven. Twee keer Luik gewonnen, Pogacar niet aanwezig en Pogacar pols gebroken.
Ik ben wel fan van Remco hoor trouwens, hou wel van de reuring en branie die hij met zich meebrengt. Dus ga zo door en laat het nu maar zien volgende week op het EK en daarna Lombardije.
    29-09-2025 11:06
    Knap dat jij weet wat de Belgen denken.
    Ook knap hoe je de overwinningen van Evenepoel als toeval af doet.
    29-09-2025 11:16
    De Belgen zijn met een totaal verkeerde tactiek begonnen waardoor Remco precies in zo’n gefrustreerde situatie terecht is gekomen waarvan je weet dat hij daar mentaal moeite mee heeft.

    Het plan had moeten zijn om met zo veel mogelijk Belgische renners zo fris mogelijk te zijn op het moment dat Pogacar vroeg zou gaan demarreren, dat laatste was een zekerheid bij Pogacar.
    Wat ook een zekerheid was is dat Remco Pogacar niet kan volgen bij zijn demarrage, hij had hem gewoon zijn gang moeten laten gaan en een tempo gaan rijden waarop er nog genoeg Belgische teamgenoten zich bij Remco zouden kunnen voegen om dan met 5/6 man een gegroepeerde achtervolging op te starten, niet om Pogacar binnen 1 lokale ronde in het halen, maar om hem langzaam op te roken en daarbij Remco zo min mogelijk in te laten spannen. De kans was groot dat Pogacar zo rond een minuut was gebleven, maar dan had Remco met zijn kwaliteiten en relatief frisser dan Pogacar in de laatste 40 km een tijdrit in kunnen zetten.
    29-09-2025 12:07
    @Richard, vreemd dat is immers exact wat de Belgische ploeg deed (op Vermeersch na). Maar jij hebt wellicht de koers niet gezien en komt hier gewoon achteraf even bashen neem ik aan?
    29-09-2025 13:28
    We zien in de media en sociale media hoe de zuid Nederlanders denken dus knap dat uw weet dat ze dat niet denken.
29-09-2025 10:55
De hele controverse terzijde over die 2de fietswissel is het wel
straf dat De Cauwer alsook Bakelants, hun kritiek op Remco
openlijk in de media gooien.

Komt bij mij meer over als frustratie uiten bij beide heren, nadat hun
geweldige Remco verheerlijkt werd na zijn tijdritzege, en ze zich
nu gewoon te pletter ergeren dat Remco hier geen goud nam.
    29-09-2025 14:54
    Hoezo straf?

    En "openlijk in de media gooien" vind ik wat apart verwoord. Beide heren zijn analisten bij Sporza en daar wordt om hun analyse/mening gevraagd. Van analisten wordt over het algemeen verwacht dat ze met een kritische blik naar de koers kijken.

    En dat Evenepoel daar beter had kunnen doorrijden kan je nu ook niet echt een controversiële mening noemen.
    29-09-2025 20:55
    Bakelants nam in de nabespreking samen met Vanthoernout ook Cian U vol op de korrel. Stokertje.
29-09-2025 10:55
De Cauwer en Bakelants hebben natuurlijk gelijk. Het probleem zit bij Evenepoel, telkens wanneer het tegenzit, lijkt het of er in zijn hersenen een kortsluiting ontstaat en doet hij of zegt hij dingen die niet logisch zijn. In het afgelopen kampioenschap van België kreeg hij de kloof op Wellens niet dicht, achteraf bleek een val voordien zogezegd de boosdoener. In de Tour gaf hij op, weer was die val de reden al bleek die hem in de voorgaande ritten helemaal niet te hinderen. In het afgelopen WK kon hij niet mee op Mount Kigali, maar achteraf hoor je dan als reden een vat vol problemen, tegenslagen, slechte afspraken. Het lijkt er op dat hij zich niet op een normale manier bij een nederlaag kan neerleggen. Dat is misschien wel typisch voor grote kampioenen, maar Evenepoel maakt daar telkens zoveel misbaar bij, dat dit voor velen een hoop misprijzen tov zijn persoon meebrengt.
    29-09-2025 11:06
    Het misbaar dat hij maakt zouden mensen (het publiek) ook met een korrel zout kunnen nemen, het hoort bij zijn persoonlijkheid. Wat de discussie verder tamelijk vervelend maakt is het België-Nederland (Holland?)-gedoe waarbij 'wij' beter moeten zijn dan 'zij'. Dat ging eerder vooral over Van Aert en Van der Poel, nu wordt Evenepoel erbij gehaald om het eigen 'gelijk' aan te tonen. Bekijk renners op hun eigen waarde.
    29-09-2025 11:48
    Het misbaar dat hij maakt is vooral een heel slecht voorbeeld voor de jeugd en voor amateur renners waarvan een te groot deel zich precies zo gedraagt in het verkeer naar andere weggebruikers.

    Afgelopen jaren is naar voren gekomen dat bij sport, cultuur, muziek, TV veel onacceptabel gedrag ingebakken zit van individuen die hoger op de ladder staan naar ondergeschikten.

    Wat Remco in de koers laat zien naar mecaniciens, teamgenoten, andere renners, cameramensen, eigenlijk iedereen die maar bij hem in de buurt komt als hij een woede uitbarsting heeft, is een onacceptabele vorm van gedrag dat door niemand goed gepraat zou moeten worden. Helaas blijken veel van zijn fans zijn gedrag onder het tapijt te willen vegen met als excuus dat hij ook hele andere bijzondere dingen laat zien.
    29-09-2025 12:02
    @Richard,
    Frustratie en ontgoocheling horen nu eenmaal bij de sport net zoals succes en triomf. Jij doet alsof hij actief promotie voert om de wereld te vervuilen, terwijl hij naast de fiets juist vrij integer lijkt.
    29-09-2025 12:03
    @girardengo "het hoort bij zijn persoonlijkheid"? Dat is natuurlijk geen excuus voor dit soort diva-gedrag.
    29-09-2025 12:13
    @Bright Valve
    Nee, het aanvoeren van zijn persoonlijkheid in de koers is natuurlijk geen excuus of aansporing van anderen, het biedt wel een mogelijke verklaring.
    29-09-2025 12:26
    Niet dat ik het zo graag zie, maar je praat hier alsof Evenepoel de enige renner ooit is die zich opwindt of boos maakt als hij pech heeft op belangrijk moment.
    Er zijn tal van voorbeelden van woedende renners die met hun fiets gooien op zo'n momenten.
    Dan is beetje met je armen zwaaien zoals Remco nog best ok...
    29-09-2025 14:49
    @roadrider, als we het puur op deze site bekijken, denk ik dat je gelijk hebt. Maar als we breder kijken, valt het volgens mij allemaal best mee. Het doet een beetje denken aan de bewering dat het hele peloton Evenepoel een zeiker vindt, terwijl de beste Nederlandse renner van dit moment — en misschien wel ooit — juist heel goed met hem kan opschieten. Als iemand als Mathieu, die bekendstaat als aimabel, hem geen zeiker vindt en de Belgische ploeg telkens bereid is om voor hem te rijden, dan lijkt die bewering toch relatief overtrokken. En als dát al meevalt, waarom zou de rest dan niet ook meevallen?
29-09-2025 12:00
Ze rijden zonder communicatie. Dat is ook hier een groot nadeel. Nou moet je je natuurlijk ook afvragen hoeveel invloed Serge Pauwels hier zou hebben gehad. Iemand met invloed op hem zorgt dat hij niet afstapt en lult hem door dat moment heen. Gewonnen had hij nochthans niet, maar zijn doemdenken is zijn grootste sta-in-de-weg.
29-09-2025 12:31
Ik wil best meegaan in het verhaal dat zijn zadel zakte. Maar het gaat er om hoe je daar mee om gaat. Pogacar zou zonder zadel nog als eerste zijn boven gekomen. En als het zo erg was, waarom ging hij dan niet staand klimmen? Ik heb hem dat niet 1 keer zien doen (of wel? Laat me graag corrigeren). Dat is toch het eerste wat je doet als je zittend 'helemaal verkrampt'.
    29-09-2025 12:33
    "best willen meegaan in zijn verhaal"

    Jij doet alsof je de feiten voor het kiezen hebt? :D

    "een afgebroken zadel .. zo erg is dat toch niet? Gewoon rechstaand klimmen, Pogacar zou dat ook doen"

    Is overigens ook niet bepaald een goed verhulde troll-poging.
    29-09-2025 12:55
    Zoals gebruikelijk bij mensen die anderen van trollen betichten: niet ingaan op de vraag.
    Hoe dan ook: ik betwijfel niet dat zijn zadel zakte, maar ik weet niet in hoeverre ik moet meegaan in het verhaal dat dát hetgeen was dat hij niet meekon bergop. Tom Dumoulin twijfelt hier overigens ook aan, dus die is bij de wijze woorden van Leo ook een Troll. Staat genoteerd.
    En eerlijk: jij gelooft niet dat Pogacar alsnog als eerste boven zou zijn gekomen op Mount Kigali als hij dat staand moest doen?
    Ik blijf met de vraag zitten waarom hij niet even ging staan om zijn spieren wat te ontlasten.
    29-09-2025 13:12
    Dumoulin twijfelt dan ook aan alles, die gast weet zelfs niet meer of hij uberhaupt bestaat.

    Gezien het verloop van de koers zou ik denken dat Evenepoel zonder materiaalpech wel een (veel) betere klim had kunnen rijden ja, of hij dan mee was Pogacar weet ik niet, het had hoe dan ook niets aan de uitslag veranderd, maar mogelijk wel een leukere wedstrijd opgeleverd.

    Wat je prangende vraag betreft kan ik niet in het hoofd van Evenepoel kijken. Als ik voor mijzelf spreek, is rechtstaan wellicht het laatste dat ik zou doen met verkrampte benen, maar ik fiets dan ook sowieo zelden of nooit al staand en blijf liever in een soort van 'tijdrithouding'.
    29-09-2025 13:54
    Evenepoel staat sowieso al niet veel op de pedalen (is een zittende klimmer wat ook het meest efficient is); ook dat zou uiteindelijk z'n weerslag hebben.
29-09-2025 13:04
Ik zie heel veel "wat als".

Maar laten we het eens bekijken zoals het is:
Pogi gaat er op ruim 100 km vandoor. Eerst met Ayuso en Del Toro, maar al heel snel met enkel Del Toro. Rijden met twee pakweg 30 km kop over kop, tot km 66,6. En vanaf dan gaat Pogi alleen

Evenepoel moet lossen op het laatste stuk bergop. Komt terug in het peloton, zonder zelf op kop te moeten rijden. Doet daarna een fietswissel, verliest 45 seconden, en komt op een hele goedkope manier terug (met hulp van ploegmaats en stayeren tussen de auto's). Op dat moment heeft zijn neus nog geen wind gezien.
Daarna is ie op pad in het achtervolgende groepje. Hij doet overduidelijk het meeste kopwerk, maar kan ook heel regelmatig in de wielen zitten, terwijl Pogi er in zijn eentje voor rijdt. Ze komen met 5, later 4 en nog later 3 geen seconde dichterbij.

Op 20 km van de meet gaat Remco solo. Man tegen man. Iemand die regelmatig in de wielen heeft gezeten tegen iemand die al 45 km solo aan het rijden is. En nog altijd komt Remco geen streep dichter; integendeel.

Er is maar 1 conclusie mogelijk: de sterkste heeft gewonnen. En ja, misschien had je een iets ander koersverloop gehad zonder dat zadel-verhaal, maar dat hele "wat als" kan wat mij betreft de prullenbak in. Het zou Evenepoel een stuk sympathieker maken als hij dat gewoon zou zeggen, ipv zijn mechanieker de schuld geven van zijn tweede plek.
    29-09-2025 13:42
    Daar zit geen woord Spaans tussen. Correct.
    29-09-2025 14:00
    Denk niet dat iemand betwist dat de sterkste gewonnen heeft. Remco is weliswaar zelf moeten terugkomen op de groep Mollema (die zelf achter de groep Ciccone zat). Daarna heeft Hermans idd een pak werk opgeknapt (ook na de 2 wissel). Maar hoe je het draait of keert: je komt niet terug zonder sneller te rijden dan degenen die voorop rijden.
    29-09-2025 15:05
    @Gelei,
    "je komt niet terug zonder sneller te rijden dan degenen die voorop rijden."

    Misschien dat ik iets heb gemist, maar volgens mij is hij niet teruggekomen op Pogacar?

    Of je hebt het over dat hij is teruggekomen op zijn concurrenten voor plek 2. Inderdaad heel sterk, maar dat wil niet zeggen dat hij ook Pogacar had kunnen kloppen.

    Of je hebt het over dat hij bepaalde momenten in de koers tijd heeft goedgemaakt op Pogacar. Is ook knap, maar onder de streep heeft Pogacar toch echt meer tijd gepakt dan Evenepoel heeft goedgemaakt.
29-09-2025 14:17
@Gelei,
Maar je weet neem ik aan ook dat je achter een kolonne auto's en achter een rij ploegmaats een stuk minder hard op je pedalen hoeft te duwen om harder te gaan dan iemand die solo rijdt, toch?

Ik snap alleen niet dat zelfs zijn fans niet gewoon zeggen: Remco moet een keer aan zijn karakter werken, want zijn houding is niet die van een groot kampioen, maar van een kleine kleuter.
    29-09-2025 14:48
    Zijn er hier veel Remco-fans dan? ik zie vooral veel haters :D
    29-09-2025 21:34
    Ik heb het over sneller rijden, niet over meer of minder inspanning doen. Dat denk je er zelf bij.
29-09-2025 14:44
Er zullen heel veel renners zijn, die om verschillende redenen niet de juiste keuzes maken. Dat het bij Remco er een punt wordt gemaakt, is omdat hij onder een vergrootglas van vooral de Belgische media ligt. En dan wordt het natuurlijk op een social media site extra uitvergroot.
    29-09-2025 14:49
    Hoge bomen vangen veel wind. Zeker op een WK :)
    29-09-2025 21:08
    Het drama gehalte is ook gewoon te groot bij hem, dan moet hij er ook maar tegen kunnen dat er gelachen wordt met zijn gedrag. Als die daar gewoon rustig 30 seconden staat te koekeloeren dan blijft het dom maar dan is de heisa al een pak minder lijkt mij.
29-09-2025 14:50
Zonder materiaalpech wint Evenepoel zilver, achter een ongenaakbare Pogacar. Met materiaalpech en twee fietswissels wint Evenepoel zilver, achter een ongenaakbare Pogacar. Dus dat geneuzel van De Cauwer en Bakelants is muggenzifterij van de hoogste orde.
30-09-2025 08:25

Om te reageren moet je ingelogd zijn.