Davide Formolo: “Ik droom van Milaan-San Remo”

dinsdag 24 december 2019 om 15:55
Davide Formolo: “Ik droom van Milaan-San Remo”

foto: Cor Vos (archief)

Davide Formolo richt zich in 2020 op de Ardennenklassiekers, Giro d’Italia en de Olympische Spelen in Tokio, maar de Italiaanse kampioen droomt van een andere koers: Milaan-San Remo. “Ik kijk echt uit naar mijn debuut, aangezien ik ben opgegroeid met San Remo”, zo citeert La Gazzetta dello Sport.

Als Formolo wordt gevraagd naar Milaan-San Remo, begint hij aan een vurig betoog. “Ik droom van die koers, aangezien ik als kind al keek naar San Remo. Het is en blijft de eerste monumentale race van het seizoen. Milaan-San Remo is bijna een romantische wedstrijd”, aldus Formolo, die dit jaar al tweede werd in Luik-Bastenaken-Luik.

In een vraaggesprek met de Italiaanse sportkrant blikt Formolo alvast vooruit op het nieuwe wielerjaar. De 27-jarige klimmer gooit het roer om na enkele jaren bij BORA-hansgrohe, aangezien hij in 2020 zal uitkomen voor UAE Emirates. “Ik begin mijn seizoen met de UAE Tour, gevolgd door Tirreno-Adriatico en een eerste optreden in Milaan-San Remo.”

“Ik trek vervolgens naar El Teide om me optimaal voor te bereiden op de Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.” Formolo zal na de Ardennenklassiekers weer op hoogte bivakkeren, met een trainingsstage op de Etna, allemaal met het oog op de Giro d’Italia. In het najaar staat hij aan het vertrek van de Vuelta a España, terwijl Formolo ook hoopt op een ticket voor de Spelen.

Programma flag-it Davide Formolo in 2020

flag-ae UAE Tour (23-29 februari)
flag-it Tirreno-Adriatico (11-17 maart)
flag-it Milaan-San Remo (21 maart)
flag-nl Amstel Gold Race (19 april)
flag-be Waalse Pijl (22 april)
flag-be Luik-Bastenaken-Luik (26 april)
flag-it Giro d’Italia (9-31 mei)
flag-es Vuelta a España (14 augustus-6 september)

Dit artikel delen:

10 Reacties

Wielervolger 24 december 2019 om 16:00

Ik droom er ook van maar zal die wedstrijd ook nooit winnen

ChefSpijker 24 december 2019 om 18:24

Zie hem ook niet snel winnen, maar kan zomaar met de besten mee de Poggio over zijn en in een elitegroep van een mannetje of 10 zoals afgelopen seizoen meedoen.

Rawolf 24 december 2019 om 18:35

@ChefSpijker, van het groepje zoals in 2019 had Formolo nog nieteens top 5 gereden. Dat zijn doorgaans snelle mannen.

ChefSpijker 24 december 2019 om 22:52

Nee dan zal ie een demarrage moeten plaatsen en hopen dat de rest even naar elkaar kijkt en twijfelt. Hij heeft wel zo z’n dagen dat ie echt goed is. Zoals in Catalonië afgelopen jaar de slotrit. Ik zie hem ook niet snel winnen, maar denk ook niet dat ie zelf die verwachting heeft. Wil hem gewoon dolgraag rijden.

Rawolf 24 december 2019 om 18:34

Dromen zijn bedrog Davide, dr staan 40 gegadigden voor u.

Binnen zijn eigen ploeg al 3/4 renners die meer kans op winst hebben!

Leukefans 25 december 2019 om 01:05

Het moet haast exact een jaar geleden geweest zijn, dat hier een artikel verscheen waarin Formolo aankondigde voor winst te willen gaan in Luik. Ook toen werd er vooral lacherig op gereageerd en toen hij tweede werd waren die mensen plots heel wat stiller.
Gezien zijn capaciteiten is San Remo wellicht nog moeilijker, maar het is een beetje een rare vlegel, dus op een goeie dag sluit ik vooral niets uit.

ChefSpijker 25 december 2019 om 10:53

Ah goed onthouden, even opgezocht en daar is ie. Staan wat mooie reacties tussen ja :) https://www.wielerflits.nl/nieuws/davide-formolo-voelt-zich-klaar-om-luik-bastenaken-luik-te-winnen/

Waren ook wel mensen die het wel zagen zitten in hem.

Lance4eva 25 december 2019 om 14:53

Ik droom van Davide Formolo.

Heb al drie maal mijn onderbroek moeten verversen.

Romāns Vainšteins 25 december 2019 om 15:29

#verdwaaldepuberboy

Kevin Lowagie 26 december 2019 om 09:54

Toen Nibali M-S-R won, had ook niemand hem echt verwacht. Misschien kan hij op eenzelfde manier uithalen, dan maakt hij een kleine kans. Het is niets voor niets het makkelijkste momument om te rijden, maar de moeilijkste om te winnen. De koers lijkt op het lijf van Sagan geschreven, maar winnen deed hij er ook nog nooit.

Headlines

Materiaalzone

Populair