David van der Poel vierde in Zilvermeercross: “Had misschien wel even meegekund met Van Aert en Sweeck”

zaterdag 16 januari 2021 om 19:15
David van der Poel vierde in Zilvermeercross: “Had misschien wel even meegekund met Van Aert en Sweeck”

foto: Cor Vos

David van der Poel komt steeds beter in vorm. Vorige week won hij al in Frankrijk, zaterdag werd hij vierde in de Zilvermeercross. “Ik had het gevoel dat ik tot de beteren hoorde”, vertelt hij na afloop. “Ik had misschien twintig minuten meegekund met Wout van Aert en Laurens Sweeck, maar heb dat niet gedaan door een gebrek aan zelfvertrouwen nog.”

Van der Poel kende aanvankelijk een mindere start, maar vocht uiteindelijk nog een mooi duel uit met Lars van der Haar voor de laatste podiumplaats. “Ik zat nog rond plek tien. Ik was de hele tijd gaatjes aan het dichtrijden, dat was heel erg zonde. Aan het einde kon ik mijn eigen tempo rijden en kwam Lars terug.”

“Ik merkte dat hij beter was op de tussenstukken. Toen heb ik doorgebeten om het gat met plek vijf en zes te vergroten. Ik heb een goede wedstrijd en houd er een goed gevoel aan over. Qua gevoel was het een van de beste wedstrijden van het seizoen. Ik hoop nu echt vertrokken te zijn.”

Door onder meer ademhalingsproblemen verliep het seizoen nog niet zoals gewild, maar in de afgelopen maand maakte de Nederlander een inhaalslag. “Ik heb hard getraind en ook nog een trainingsstage ingelast in België. Na alle arbeid valt dit gevoel me alleszins mee.”

 

Dit artikel delen:

7 Reacties

rogierb 16 januari 2021 om 21:02

Zou weleens een uitgebreid interview met hem willen lezen. Lijkt me interessant, weet weinig van hem. Leuk dat hij zijn vorm weer vindt.

Sephiroth 17 januari 2021 om 07:36

Helemaal mee eens. Ooit was er het dubbel interview met zijn broertje. Ondertussen is het zeker boeiend om te lezen hoe zijn eigen programma, keuzes en omgang met “de broer van” is

Gala 17 januari 2021 om 08:38

Is altijd goede zandcrosser geweest. Moet gaan voor minimaal top 10 op WK.

Vinokourov 17 januari 2021 om 09:12

Als die zich, zoals de bedoeling is, meer op de weg gaat richten verwacht ik ook wel dat het iemand is die vaak kan strijden voor de ereplaatsen en de winst in 1.1 wedstrijden in het Belgische en Franse circuit. Heeft natuurlijk het voordeel dat die een leuk sprintje in huis heeft.

Blackcanyon 17 januari 2021 om 16:06

“HAD MISSCHIEN WEL EVEN MEEGEKUND MET VAN AERT EN SWEECK” -> Tip voor David: Doe het dan de volgende keer! Als je ’t niet probeert, lukt ’t nooit. Als je ’t wel probeert, lukt het misschien wel of verleg je je grens voor de volgende keer. T kan hooguit mislukken, wordt je gelost, hap je enkele keren adem en rijd je alsnog naar de finish. What have you got to lose?? De 27e plek op de UCI ranking? Adri, leg ‘m even uit wat topsport is, of laat ‘m even bellen met Verstappen. Beter af en toe falen en regelmatig slagen dan altijd achter de feiten aan te rijden.

Gala 18 januari 2021 om 06:50

Nu wordt hij 4e en wordt er over gesproken. Als hij Van Aert even probeert te volgen en zichzelf opblaast, eindigt hij ergens anoniem in het pak en kraait er geen haan meer naar. Wat mij betreft intelligent gereden. Ik vermoed dat pappa Adrie wel de nodige instructies zal gegeven hebben.

Blackcanyon 18 januari 2021 om 20:02

Nu komt hij buiten t podium binnen en kraait er na dit bericht niemand meer naar. Hij geeft zelf aan dat hij misschien wel mee had gekund. Als je berekenend rijdt, moet je berekening wel op een zinnige uitkomst uitkomen.

Headlines

Materiaalzone

Populair