Colbrelli zakt in elkaar na finish in Catalonië, Italiaan bij bewustzijn

maandag 21 maart 2022 om 17:32
Colbrelli zakt in elkaar na finish in Catalonië, Italiaan bij bewustzijn

Colbrelli krijgt hulp van het medisch personeel - foto: Cor Vos

Update

Zorgwekkend nieuws uit Catalonië. Sonny Colbrelli is na zijn sprint in de openingsetappe naar Sant Feliu de Guíxols namelijk in elkaar gezakt. Volgens Italiaanse media werd door het medische team ter plaatse hartmassage toegepast en is de Europees kampioen van Bahrain Victorious afgevoerd naar het ziekenhuis. Colbrelli is gelukkig bij bewustzijn.

De openingsetappe in Catalonië draaide uit op een sprint tussen Michael Matthews en Colbrelli. Laatstgenoemde moest in een oplopende spurt zijn meerdere erkennen in Matthews. Na de finish brak er paniek uit, aangezien de Italiaan last kreeg van hartproblemen en in elkaar zakte. Het medisch personeel moest hartmassage toepassen.

Al snel werd Colbrelli met witte lakens afgeschermd en uiteindelijk met een ziekenwagen afgevoerd naar het ziekenhuis. Een officiële update over zijn gezondheidstoestand is er nog niet, maar de 31-jarige renner zou volgens Catalaanse media bij bewustzijn zijn. Colbrelli keerde in Catalonië terug in koers. Hij moest vanwege ziekte (bronchitis) passen voor Milaan-Sanremo, nadat hij in Parijs-Nice was afgestapt met bronchitis. (17u32)


Update

Bahrain Victorious heeft goed nieuws omtrent Sonny Colbrelli. De formatie heeft aan Velonews laten weten dat de Italiaanse sprinter bij bewustzijn is. Colbrelli zakte na zijn sprint in Sant Feliu de Guíxols in elkaar en moest worden afgevoerd naar het ziekenhuis. De Europees kampioen is gelukkig bij kennis en kan ook praten en bewegen, maar voelt zich wel slecht.

Colbrelli zal in het ziekenhuis nog door de medische molen gaan en meerdere tests ondergaan. Zijn ploeg Bahrain Victorious komt straks nog met een persbericht. (18u12)

Dit artikel delen:

93 Reacties

kaas 21 maart 2022 om 17:34

Heel naar dit. Hopelijk komt t allemaal goed!

Murcia 21 maart 2022 om 17:35

Verschrikkelijk!! Kan alleen maar hopen dat het goed komt.

Marik 21 maart 2022 om 17:36

Hou vol Sonny!

martini151 21 maart 2022 om 17:36

Bidden en duimen dat alles goedkomt! Topsport is niet gezond, dat blijkt elke keer maar weer

Edit: onbevestigde bronnen melden dat hij bij bewustzijn zou zijn. Laten we het hopen!

jimmen 21 maart 2022 om 17:42

Wat een onnozele laatste zin, je weet totaal niet wat er ten grondslag ligt aan dit incident.

Massimo Bataille 21 maart 2022 om 17:48

In deze discussie idd onnodig, maar wel al langer bekend toch dat topsport niet echt gezond is?
Het menselijk lichaam telkens tot het uiterste drijven is niet gezond. Maar we zien het allemaal wel graag gebeuren natuurlijk.
Enige van belang is dat Colbrelli terug ok wordt (en dan pas terug hopen voor hem dat hij mag fietsen).

krypton 21 maart 2022 om 17:38

Bah.. Hopelijk komt alles weer helemaal goed!

Na uitvallen in Parijs-Nice met koorts en kortademigheid, Milaan-San Remo skippen en nu dit vraag je jezelf toch ergens af of de goede diagnose wel is gesteld…

Ivanoviclover 21 maart 2022 om 17:38

Vreselijk. Hopelijk snel goed nieuws.

koos1 21 maart 2022 om 17:39

Heftig nieuws om te lezen. Hopen dat alles goedkomt.

Nils96 21 maart 2022 om 17:39

Smerige speculatie.

Alfons Haavers 21 maart 2022 om 17:40

Zou weer bij bewustzijn zijn, alvast goed nieuws maar het voorjaar zal er wel opzitten voor Sonny.

fransestinkkaas 21 maart 2022 om 17:43

Eerst even denken aan de persoon, de sporter komt later wel. Of hij dit voorjaar nog fietst lijkt mij een bijzaak…

Aart van Woud 21 maart 2022 om 17:51

Wat Fransestinkkaas zegt, daar sluit ik me bij aan.

Alfons Haavers 21 maart 2022 om 17:51

Absoluut is dat het belangrijkste, ik las net nog een stuk uit De Morgen over de staat van het Italiaanse wielrennen waarin een quote van Colbrelli stond dat er in Italië minder en minder wordt gefietst omdat het zo'n levensgevaarlijke sport is. Hij bedoelde misschien niet echt dergelijk soort incident, maar het wielrennen kent als sport toch veel te veel van dit soort verhalen naar mijn gevoel.

martini151 21 maart 2022 om 17:41

Ik neem aan dat dit een ban oplevert?

bartp25 21 maart 2022 om 17:42

Heftig nieuws, te vroeg terug in koers en teveel gegeven vandaag? Passen voor Milaan San Remo doe je als Italiaanse kanshebber natuurlijk niet zomaar, en dan vervolgens 2 dagen later wel weer fit zijn lijkt me raar maar goed dat is speculatie.

Laten we hopen dat hij snel weer de oude is en hij grondig onderzocht wordt!

Jean Dumas 21 maart 2022 om 18:05

Dacht ik ook gelijk. Beetje onregelmatige opbouw.

wimvl 21 maart 2022 om 17:43

@LDV. Zolang er niks bewezen is ga ik er van uit dat hij clean is. Maar het allerbelangrijkste is dat hij er gezond door komt. Sterkte voor Sonny.

Melkzuur 21 maart 2022 om 17:43

Dit klinkt eerder cynisch, maar ik sluit niet uit dat er een paar uit zijn entourage ongemakkelijk over hun stoel schuiven. Zijn diëtist om er maar een te noemen.

Verweggistan 21 maart 2022 om 17:43

Oei, verschrikkelijk. Hopelijk komt het goed.

girardengo 21 maart 2022 om 17:45

Ernstig bericht weer. Hopelijk is er een duidelijke oorzaak en een oplosbaar probleem en komt het weer goed voor Colbrelli.

Gerard Dekker 21 maart 2022 om 17:52

Wanneer je een griepachtige ziekte onder de leden hebt, dan moet je niet te diep gaan. Je hartspier is bij griep ook vaak geïrriteerd met alle gevolgen van dien.

hjjanssen1973 21 maart 2022 om 18:38

Wat Gerard zegt inderdaad.

TheBigShow 21 maart 2022 om 19:06

Dat zou de medische begeleiding van Bahrain toch ook moeten weten zou je zeggen…

LDV 21 maart 2022 om 17:45

Waarom een ban? Het Franse gerecht is nog steeds bezig met een onderzoek!

Wheely 21 maart 2022 om 17:49

Oeh schrik hier van, veels te diep gegaan terwijl hij nog wat ziekjes was vrees ik. Kan meevallen maar ook flink tegenvallen. Hopen op goed nieuws.

chiller87 21 maart 2022 om 17:57

Een meer logische verklaring lijkt me dat hij te snel in competitie is getreden na ziekte. Virussen kunnen in sommige gevallen ook een ontsteking aan het hart veroorzaken.
Hopelijk komt alles goed.

Theo Bovengemiddelkamp 21 maart 2022 om 18:07

Gelukkig kon de podiumceremonie wel gewoon daar gaan.

Turtlehead 21 maart 2022 om 18:17

Helaas gemist. Kreeg Bling een hondje op het podium?

Romāns Vainšteins 21 maart 2022 om 18:08

Afwachten maar, bij bewustzijn is goed. Hup Sonny!

Dikke Man 21 maart 2022 om 18:08

Is de ‘medische molen’ geen term die alleen bij zwanger worden wordt gebruikt? Al met al lijkt hij inderdaad vergeten te zijn dat hij nog moest uitzieken en heeft hij een opdonder van zijn lichaam gekregen. Hopelijk knapt hij snel op, en ditmaal volledig.

Mechanieker 21 maart 2022 om 18:10

Dus jij hebt, zonder dat het Franse gerecht een uitspraak heeft gedaan, wel al een persoonlijk verdict. Dus ja dat verdient een ban!

Turtlehead 21 maart 2022 om 18:14

Holy sh**. Hij haperde al heel raar de laatste 20 meter.
Beterschap. Al wel bij kennis gebracht inmiddels gelukkig.

orlando dani 21 maart 2022 om 18:21

Dit is toch even schrikken bah.

Limal 21 maart 2022 om 18:21

Bij zulk akelig nieuws is het altijd een opluchting om te lezen dat de getroffene weer bij bewustzijn is en praat. Veel beterschap aan Sonny, met hopelijk een snel en volledig herstel!

  • 1
  • 2

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone