Cees Bol blijft indruk maken met winst in Tour of Norway

dinsdag 28 mei 2019 om 18:04
Cees Bol blijft indruk maken met winst in Tour of Norway

foto: Cor Vos

Cees Bol heeft de smaak duidelijk te pakken. De renner van Team Sunweb heeft namelijk de openingsetappe gewonnen van de Tour of Norway. De 23-jarige Nederlander versloeg in de straten van Egersund niemand minder dan thuisfavoriet Alexander Kristoff.


In al het Giro-geweld zou je bijna vergeten dat vandaag de Tour of Norway begint. De organisatie van deze zesdaagse rittenkoers zoekt de komende dagen naar een opvolger van de afwezige Eduard Prades. De openingsetappe voerde van Stavanger naar Egersund, over een relatief vlak parcours. Een massasprint behoorde dan ook tot de mogelijkheden, maar dit ging niet zonder slag of stoot.

De sprintersploegen reden namelijk de hele dag achter Elmar Reinders, Fridtjof Røinås, Jacob Eriksson en Torstein Traaen aan. Deze vier koplopers wisten zeven minuten uit te lopen, maar werden toch ook op tijd ingerekend door de meute. Het was wachten op een massasprint, die er uiteindelijk ook kwam in Egersund.

Derde zege van het seizoen 
De toeschouwers hoopten vooral op Kristoff, maar het was Bol die de Noor wist te vloeren. Het is voor Bol alweer zijn derde zege van het seizoen, na winst in Nokere Koerse en de slotetappe van de Tour of California. Met Moreno Hofland (zesde) finishte er nog een Nederlander bij de eerste tien.

De Belgen lieten zich ook opmerken met Lawrence Naesen (vierde), Tom Van Asbroeck (achtste) en Tim Wellens (tiende). Remco Evenepoel liet zich ook zien, aangezien de jonge renner van Deceuninck-Quick-Step ten val kwam. Evenepoel kon zijn weg wel weer vervolgen.

foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

36 Reacties

ChefSpijker 28 mei 2019 om 18:07

Indrukwekkend sprintje weer. En Evenepoel wéér gevallen. Begint wel een structureel iets te worden bij hem. Niet de nieuwe Merckx maar de nieuwe Kelderman?

Nelson 28 mei 2019 om 18:10

Ja, heeft blijkbaar toch een probleem met rijden in een peloton.

boenk 29 mei 2019 om 01:16

Een mens vraagt zich inderdaad af of ze daar bij DQS mee bezig zijn geweest want hij heeft duidelijk coaching nodig en dat wist men op voorhand. Hoe vaak is hij al tegen de vlakte gegaan? In UAE, in Turkije, in Romandië 2x (of meer?), in Noorwegen… Ik heb hem in de Stavanger Hammer Climb ook bijna een val zien veroorzaken. Als ze inderdaad actief bezig zijn met hem daarin te coachen, dan doen ze hun job kennelijk niet al te goed.

thorsen 28 mei 2019 om 18:07

Hij is echt een van de weinige lichtpuntjes voor dat team tot nu toe dit seizoen.

AlfredoBinda 28 mei 2019 om 18:10

Toch wel een beetje armoedig dat van Poppel zelfs in dit veld niet eens kan meesprinten. Bol is hem wat dat betreft zelfs al wel ruim gepasseerd de afgelopen maanden.

bart12 28 mei 2019 om 20:44

Lekker kortzichtig, betrokken bij valpartij en op 10 min binnengekomen..

YogiBear 28 mei 2019 om 20:49

Hij had pech, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Met dit soort reacties (zonder de feiten te kennen) kun je weer mooi TJV bashen.

Wopperr 28 mei 2019 om 18:11

Hopelijk gaat hij nog de Vuelta fietsen dit jaar.

KnightBiker 28 mei 2019 om 19:49

Denk niet dat je bowl daarmee een plezier doet… klassiek na jaar lijkt me nuttiger (Paris-tours)

PietFriet 28 mei 2019 om 18:13

Het valt me op dat veel Noren overheersen bij de jeugd, maar vervolgens niet de volgende stap zetten bij het profpeloton.

Paul Spierings 28 mei 2019 om 22:37

Welke dan?

Stoempen 28 mei 2019 om 18:17

Beelden?

marehoek 28 mei 2019 om 20:08

was live op foto sport.
Ziggo zendt deze wedstrijd elke dag uit vanaf 15.45 uur.

Verweggistan 28 mei 2019 om 18:40

Hofland is er ook nog. Mooi dat hij zich weer eens mengt. Bol doet wel wat denken aan Hofland in zijn eerste jaren. Hopen voor Bol dat een snelle opkomst niet gevolgd gaat worden door zo’n dal.

KnightBiker 28 mei 2019 om 19:47

Ik zie De vergelijking niet.

Tripodboom 28 mei 2019 om 18:44

Topper in wording.

Coppi Coppi 28 mei 2019 om 18:49

Van Poppel pech?

Random wielerliefhebber. 28 mei 2019 om 18:51

Cees Bol toch wel de Nederlandse verrassing van het seizoen zo

Pizzi 28 mei 2019 om 18:52

Lekker Cees!

Fort 28 mei 2019 om 19:08

Mooi! Ik ben meer een t.v. kijker, maar toevallig ben ik in Oslo van morgen tot en met zondag. Zaterdag zal ik bij de finish in Drammen staan. Ben benieuwd!

koos verrek 28 mei 2019 om 19:17

Zou nog meer winne mocht ie v ploeg verandere

deluxe 28 mei 2019 om 19:28

Ik lees Cees maar is het nu Sees of Kees? Ik bedoel Cees of Cees? Iemand?

Wederom mooie zege trouwens.

Veloburto 28 mei 2019 om 23:52

Zijn naam is Bol, Cees Bol

hiddde 29 mei 2019 om 08:55

De uitspraak is Kees

KnightBiker 28 mei 2019 om 19:35

Je hebt Ceesjes en drijfceesjes…

Grobbel 28 mei 2019 om 19:41

Lammertink en Van der Lijke DNF, Van Poppel, Van Winden op grote achterstand. Valpartij bij het keuvelen?

edit: Lammertink blijkbaar door ziekte uitgevallen, aldus de Roompot twitter feed. Nog geen info over Van der Lijke.

bart12 28 mei 2019 om 20:46

Ja was een valpartij met opvallend veel nederlanders. Die zaten duidelijk gegroepeerd. Van der Lijke zag eruit als een sleutelbeentje. Vingegard leek ook erg veel pijn aan de pols te hebben.

Wildebert 28 mei 2019 om 20:14

Dat geeft de Sunweb burger weer moed! Klasse Cees.

Gilberto 28 mei 2019 om 20:31

Die is toch goed bezig

lander luypaert 28 mei 2019 om 21:51

Morge wint Kristoff

Vincent Lacressonniere 28 mei 2019 om 23:03

Prima zege van de Bollingbal

KennyKlimmen 28 mei 2019 om 23:46

sprint hij nummer twee op 4 sec? Zou je niet zeggen afgaande op de foto.

boenk 29 mei 2019 om 01:06

Euh, nee. Dat zou je niet zeggen, en dat is dan ook niet wat er gebeurd is. Hij pakt 4 seconden bonificatie seconden in het klassement, tov de 2de, en 6 op de derde etc…