‘Cavendish lijkt Milaan-San Remo te kunnen vergeten’
foto: LaPresse
dinsdag 19 maart 2019 om 14:30

‘Cavendish lijkt Milaan-San Remo te kunnen vergeten’

Als we Cyclingnews mogen geloven, dan zal Mark Cavendish aankomende zaterdag niet aan de start staan van Milaan-San Remo. Eerder liet zijn ploeg Dimension Data nog weten de Britse sprinter klaar te willen stomen voor het Italiaanse monument.

Cavendish – die de afgelopen twee jaar te maken kreeg met flink wat pech – kende een moeilijk begin van het seizoen. De 33-jarige sprinter maakte zijn debuut in de Vuelta a San Juan. De spurter wist in Argentinië nog niet te overtuigen. In de UAE Tour en Parijs-Nice wist hij eveneens geen potten te breken.

In die laatste wedstrijd moest hij zelfs al vroeg opgeven. Cavendish gaf kortom geen positieve signalen af met het oog op Milaan-San Remo. “Het blijft echter een speciaal geval”, zo behield ploegleider Jean-Pierre Heynderickx het vertrouwen. “We bekijken nu hoe we Mark met extra training kunnen klaarstomen voor Milaan-San Remo.”

Definitieve selectie 
Dimension Data lijkt nu echter niet meer te rekenen op zijn Britse sprinter. De ploeg maakt na Tirreno-Adriatico zijn definitieve selectie bekend. Cavendish won La Primavera exact tien jaar geleden, toen hij nog reed voor Columbia-HTC. Hij versloeg na bijna driehonderd kilometer Heinrich Haussler en Thor Hushovd.

RIDE Magazine
4 Reacties
19-03-2019 14:47
de Cav kan beter een mooie wedstrijd uitkiezen en afzwaaien. Zie het helaas niet meer goedkomen, al mag 'ie me ook nog het ongelijk bewijzen graag!
19-03-2019 16:36
De zesdaagse van Londen...daar moet toch iets te regelen zijn qua eervol afscheid...
19-03-2019 19:13
Ze hebben met Nizzolo, EBH, Valgren, Kreuziger, Gasparotto, Gibbons en O'Connor bij wijze van spreken ook al een volledige ploeg die ik stuk voor stuk meer kans zie maken op een podium dan de Cavendish van de laatste jaren
19-03-2019 23:52
ik ben over 2 dingen mij aan het verbazen
- Cav rijdt nog altijd op het hoogste niveau
- Cav is pas 33

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine