‘Cavendish, Eisel en Renshaw volgend seizoen bij MTN-Qhubeka’

vrijdag 25 september 2015 om 08:35
‘Cavendish, Eisel en Renshaw volgend seizoen bij MTN-Qhubeka’

Foto: Sirotti

Mark Cavendish rijdt volgend seizoen voor MTN-Qhubeka. Volgens De Telegraaf en Het Nieuwsblad is de deal tussen de Britse topspurter en de Zuid-Afrikaanse formatie beklonken en wordt binnen enkele dagen het contract getekend. De 30-jarige Cavendish verlaat na drie jaar Etixx-Quick Step.


Ook zijn trouwe luitenant Mark Renshaw (32) maakt de overstap. Daarnaast zou Cavendish herenigd worden met Bernhard Eisel (34), die momenteel voor Sky uitkomt. Cavendish, Renshaw en Eisel reden in het verleden samen bij HTC.

De ploeg en de renner hebben het nieuws nog niet officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Marszzz 25 september 2015 om 08:45

Daar kun je mee aankomen. Letterlijk en figuurlijk.

ikbenprocycling 25 september 2015 om 08:45

Leuk! Maar ik vind het niet kies van Mark daar zo opzichtig om te juichen in koers in Etixx kit.

rahimns 25 september 2015 om 08:46

Sterk sprintblok daar, ben alleen benieuwd wat Bos nu gaat doen… heeft niet kunnen brengen waar de ploeg op gehoopt had en nu met Cav wordt hij waarschijnlijk overbodig. Misschien toch maar een poging doen om terug op de baan te gaan fietsen… nog 1x focussen op Rio ??

Wheely 25 september 2015 om 08:48

Ik vind dit helemaal niks, MTN wordt nu wel een hele ordinaire sprintploeg.

Nick Nuyens 25 september 2015 om 08:56

Met renshaw, cav, uran, kwiat vertrekken er toch 4 stevige verdieners bij OPQS. Enkel D. Martin en Jungels als echt stevige verdieners in de plaats. Dan is er toch nog wat geld vrij om een toptransfer te realiseren.

TeamNL 25 september 2015 om 08:59

@Wheely
Dat was het al met Bos, Goss, Ciolek, Ferrar en van Rensburg. Alleen halen ze nu een topsprinter met zijn trein die in het verleden succesvol was.

Cadellie 25 september 2015 om 09:09

Jaa! En hopelijk domineren ze heel de sprint

wolfje 25 september 2015 om 09:09

In twee jaar van sympathiek ploegje met mooie idealen naar een koopclub op jacht naar snel succes

Jungle Man 25 september 2015 om 09:12

…. en wat met de promotie van wielrennen door Afrikanen?????

zoetepap 25 september 2015 om 09:14

WT of Proconti? Als die andere ‘spurters’ als Goss,Farrar en Van Rensburg zich mee in een trein zetten samen met Eisel en Renschaw heb je wel een supertrein natuurlijk. En Bos,Ciolek een vrije rol in de andere koersen. Ik zie niet in waarom er iemand moet vertrekken. Weet niet of er dit jaar uberhaupt treintjes gevormd zijn voor om het even wie. Lefevre is toch aan zijn stand verplicht om nog met een topper,talent uit te pakken. Anders wordt het maar een saai overgangsjaar met Boonen en D.Martin. Hopelijk steekt Gaviria dan Cavendisch naar de kroon. Ze hebben daar natuurlijk nog Terpstra,Allaphilippe en een Stybar. Meer is er mogelijk niet nodig om een succesvol jaar te draaien.

DeLuiaardVanLimburg 25 september 2015 om 09:27

Het is toch altijd het idee geweest van MTN om met semi of succesvolle renners uit het verleden resultaten te boeken om te zorgen dat ze mooie koersen mogen rijden, waar afrikaanse renners aan kunnen sluiten. Met een louter Afrikaanse ploeg was ze dit waarschijnlijk niet (zo snel) gelukt.

Met deze ploeg kunnen ze echt mee doen om de knikkers en in principe een wildcard voor iedere grote ronde afdwingen alsmede veel andere mooie (WT-) koersen. Dat bied alleen maar kansen voor Afrikaanse renners om vroeg op het hoogste niveau te presteren. Ik vind dat als ‘het hebben van geen visie’ afschieten zo makkelijk.

zoetepap 25 september 2015 om 09:48

Dit is heel leuk nieuws. Meer koersen en natuurlijk kiest Cav enkel zijn koersen en de Afrikanen in een treinloze ploeg want op WT niveau zal er niet veel plaats zijn voor 4afroboys in de tour. Ik hokp gewoon dat ze voor die 18de WT licentie gaan dan kunnen ze de ploeg in theorie nog uitbreiden met Afrikanen tot 33renners. Volgend jaar Cav/Bouhanni/Ewan/Kittel en nog maals Greipel? Hoe zal de ploeg gaan heten? Abu Dabi-Qhubeka met nog enkele Arabieren erbij ook.

Polleke 25 september 2015 om 09:57

En straks nog dat geleuter van die gasten moeten aanhoren over de mooie idealen achter deze ploeg…..enfin, de UCI zal content zijn dat ze hun “World Tour” eindelijk vol hebben….

Yoda 25 september 2015 om 10:05

Blijf MTN dan op Cervelo rijden of gaan ze over naar Specialized ivm nauwe samenwerking tussen Cavendish en Specialized??

Di_Rossi 25 september 2015 om 10:08

@ Polleke, Idealen, daar is toch niets mis mee? Kijk naar Giant. Ik vind dat prachtig, je hebt een visie en gaat dat uitvoeren, als het meezit en als het tegenzit.
Wat er nu gebeurt vind ik erg jammer, er komt een schip met geld langs en hup we springen erop met ze allen ongeacht wat voor kapitein erop zit.

Wheely 25 september 2015 om 10:16

@Yoda
Dat zou jammer zijn mocht Cervelo uit het peloton verdwijnen. Ben overigens benieuwd of Bos blijft.

burgyv 25 september 2015 om 10:28

@Nuyens
Daar reken maar niet op. Lefevere heeft van tevoren aangegeven dat hij budget vrij moest maken om enkele loonsverhogingen op te vangen. Met name Alaphilippe en Stybar geloof ik.
Cav en Renshaw stonden daar buiten misschien, maar ik denk dat Gaviria ook snel een contractopwaardering kan verwachten bij zijn eerste grote overwinning. En miss een eigen lead out voor hem?

Wheely 25 september 2015 om 10:35

Misschien kunnen Giant en TLJ wat klimmers wegkapen bij MTN nu.

inlinewout 25 september 2015 om 11:10

“In een ver verleden behaalde successen zijn geen garantie voor de toekomst”.

Ik geloof er niet in dat je de chemie en prestaties uit het verleden opnieuw kunt beleven door dezelfde mensen opnieuw bij elkaar te zetten. Het zijn geen hongerige jonge honden meer.

Renshaw is sinds hij bij Rabo reed een uitgedoofde renner, Cav presteert ook niet meer zoals het was, herenigd stapelden ze dit jaar de successen niet op elkaar. Eisel daaraan toevoegen gaat dat niet veranderen.
Van de andere kant bekeken, hun dagwaarde is blijkbaar zover gedaald dat het hele clubje nu past binnen Qhubeka’s budget ;-)

Team Spaak 25 september 2015 om 12:02

De ‘Afrikanen’ blijven dus wel focussen op het sprinten.
Theo Bos wordt wel een beetje triest. Waar zou die nou nog een sprint kunnen/mogen rijden?

Misschien is Roompot straks nog iets voor Theo. Mooi in kleinere koersen nog wat puntjes voor de Oranje Brigade sprokkelen tegen de mindere sprinters…

Front-runner 25 september 2015 om 12:26

Kijken of je als TLJ/Giant Pauwels los kan weken. Dat zou een welkome versterking zijn voor in de bergen.

Alberke328 25 september 2015 om 12:51

Pauwels is veel te gelukkig met zijn statuut bij qhubeka, die gaat niet weg..

Polleke 25 september 2015 om 12:54

@Di-Rossi…de filosofie van Quebeka is gewoon dik in orde en straalt heel veel sympathie uit, alleen is dat niet de reden waarom Cav en zijn companen daar gaan rijden, als ze straks met tranen in de ogen beginnen over arme Afrikanen op “hun” fietsjes dan hoop ik dat er een teiltje naast mijn stoel staat….

Phally 25 september 2015 om 14:43

Goeie zaak voor Cav, zal wel een supertrein worden voor hem, vraag is of hij zelf nog over voldoende snelheid beschikt om voldoende WB wedstrijden te winnen.
Als ploeg zijnde toch riskant om alle eieren in 1 mandje te leggen toch zeker na zijn laatste mindere jaren.

  • 1
  • 2

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.