Bruyneel hoeft documentaire over Armstrong niet te zien

vrijdag 5 juni 2020 om 11:58
Bruyneel hoeft documentaire over Armstrong niet te zien

foto: Cor Vos (archief)

Johan Bruyneel heeft de nieuwe documentaire over Lance Armstrong nog niet gezien en is ook niet van plan om dat te gaan doen. “Ik weet al wat er is gebeurd”, zo is hij duidelijk. 

“Daarnaast heb ik geen zin om weer naar bleiters zoals Jonathan Vaughters, Tyler Hamilton of Betsy Andreu te luisteren”, gaat Bruyneel verder in Het Laatste Nieuws. “Ik heb sowieso nog geen documentaire of film over Armstrong gezien. Er is al zoveel gezegd of geschreven, dat iedereen nu wel zijn eigen mening kan vormen.”

Bruyneel zit – net als Armstrong zelf – een schorsing uit voor zijn rol in het dopingschandaal. De Vlaming werd in 2018 voor het leven geschorst. “Ik heb het inmiddels aanvaard. Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurd en ik heb er spijt van. Maar ik had nooit levenslang geschorst mogen worden…”

Dit artikel delen:

7 Reacties

Vinyakke 5 juni 2020 om 12:41

Ok, wie heeft er niets beter te doen dan aan Bruyneel te vragen of hij al een film of documentaire heeft gezien? Wie heeft daar nu wat aan? Wat een non-nieuws! Schaam aan u!

FondriestTF3 5 juni 2020 om 13:08

Het treurige van Bruyneel is niet zijn geschiedenis. Daar zijn dingen niet goed gegaan maar het was – met de kennis van nu – niet ernstiger dan bij anderen of wat dan ook.

Wat treurig is, is hoe zuur hij uit de laatste jaren is gekomen. Zuur naar het CAS, zuur naar de UCI, zuur naar Hamilton, zuur naar Landis, zuur naar zijn ex-vrouw. Werkelijk alles en iedereen.

Een wijze les is dat je jezelf wel kunt veranderen, anderen niet of nauwelijks. Dus richt je op jezelf en hoe je in de wereld staat. Ga dus ook niet naar anderen wijzen maar kijk naar wat je zelf anders kunt/moet doen. Laat anderen hun eigen keuzes maken. Natuurlijk heb je daar je gedachten over maar het afschrijven van anderen (of natrappen) is niets meer dan je eigen fouten/uitdagingen/problemen niet of onvoldoende te onderkennen.

Bruyneel was geen slecht mens. Ik wens hem meer persoonlijke groei toe en zou het advies willen geven om dat bij jezelf te halen.

Samlambeej 5 juni 2020 om 15:16

Hij zou ziek worden van de leugens.

Lalsacien 5 juni 2020 om 18:55

Bleiters….

FritsvanHoefelen 6 juni 2020 om 09:45

Ah. Bruyneel krijgt weer aandacht.
Onnodig

Verweggistan 6 juni 2020 om 11:15

Misschien helpen BruyNEElNee stickers?

IlPirata 6 juni 2020 om 11:07

En wij hoeven Bruyneel niet te lezen of te horen. Case closed. Dat gejammer steeds. Heeft zich financieel onafhankelijk gemaakt met bedrog a la Cosa Nostra.

Headlines

Materiaalzone

Populair