Bouhanni blesseert hand bij nachtelijke vechtpartij
foto: Sirotti
zondag 26 juni 2016 om 14:15

Bouhanni blesseert hand bij nachtelijke vechtpartij

Nacer Bouhanni verscheen op het Frans kampioenschap met verband om zijn hand. De reden van deze blessure is een vechtpartij die afgelopen nacht plaatsvond in het hotel van de Cofidis-sprinter, aldus L’Équipe.

In het hotel van de Cofidis-ploeg werd Bouhanni tijdens zijn nachtrust gestoord. Drie aangeschoten mensen zouden lawaai hebben gemaakt, waarna Bouhanni verhaal ging halen en vroeg of het wat stiller kon. Hierop volgde een woordenwisseling, die snel resulteerde in een handgemeen. Bouhanni, erkend bokser in zijn vrije tijd, sloeg een van de drie een gebroken tand. Dit had wel tot gevolg dat hij zelf zijn hand blesseerde.

Direct werd Bouhanni naar het ziekenhuis vervoerd, waar hij vier hechtingen in zijn hand kreeg. Desondanks startte de vechtersbaas aan het Frans kampioenschap, maar op het heuvelachtige traject moest hij al snel lossen.

RIDE Magazine
93 Reacties
26-06-2016 16:21
[quote]Zelfs al deelde hij niet als eerste de klap uit, dat doet er nog geeneens toe. Hoe dom, primair en onbezonnen moet je zijn als top-prof om ‘s nachts uit je bed te stappen en met een paar zatlappen op straat op de vuist te gaan. Zie je ze het bij SKY al doen?[/quote]

Zoals ik het léés (want meer informatie heb ik niet) ging Bouhanni niet uit z'n bed om met een paar zatlappen op de vuist te gaan. Hij ging uit z'n bed om ze te vertellen dat ze stil moesten zijn. Nacer had namelijk zijn nachtrust nodig omdat hij uithangbord is van een WT ploeg, met een belangrijke wedstrijd de volgende dag.

Nu, hoe dat heeft gedaan weten we vooralsnog niet, toch? Of wel, aangezien het Bouhanni is?

En o ja, wat had hij dán moeten doen? Z'n PA bellen of hij de kwajongens weg zou willen sturen? In een hoekje gaan zitten huilen als je jochie wiens knikkers zijn gestolen? Pontificaal onaneren in het open raam?

Dat Bouhanni (of wie dan ook) er niet op moet gaan meppen vinden we allemaal. Of dat ook zijn intentie is geweest, daar gissen we naar.
26-06-2016 16:28
@Nasibal
Intentie of niet.. Het is blijkbaar vrij normaal voor Bouhanni om zijn vuisten te gebruiken..
26-06-2016 16:30
Hij had ook gewoon de receptie kunnen bellen. Waarom zelf uit je bed gaan om het op te lossen en dan uiteindelijk op de vuist moeten gaan. Of het nu wel of niet zijn schuld was, hij had verstandiger moeten zijn en het anders moeten oplossen.
26-06-2016 16:33
@Skedel

Ik stel een experiment voor. Ga op een gemiddelde zaterdagavond de stad in en ga groepjes dronken (aangeschoten) jongeren aanspreken op hun gedrag. Ga vervolgens eens uittesten wat hun reactie is. Sommigen zullen geen problemen opleveren, anderen gaan geheid tof doen.

Als die gasten fysiek vervelend zijn gaan doen, dan geef ik Nacer goed gelijk dat hij zichzelf verdedigt heeft met middelen die hem ter beschikking staan. Het was tenslotte 1 tegen 3.

Of dat zo, en hoe exact, is gegaan. Weet ik niet. Anderen schijnen het hier echter wel te weten. Dát is mijn probleem.

@Rahims
[quote]Waarom zelf uit je bed gaan om het op te lossen en dan uiteindelijk op de vuist moeten gaan[/quote]
Ja inderdaad. Waarom zélf verantwoordelijkheid nemen en iemand aanspreken op z'n gedrag (waar je je notabene zélf aan stoort) als je ook stilletjes weg kan kruipen en het in de schoenen van een ander kan schuiven? Vanwege het risico op een akkefietje?
26-06-2016 16:34
NB, dit is echt een non-discussie die je aan wilt gaan.

De intentie? Wat een geneuzel waar het totaal niet om gaat. Die gast is al enorm dom en onprofessioneel om naar buiten te gaan. Wat is er mis met de receptie of manager van het hotel inschakelen? Of zoals alle normale mensen in een rechtstaat doen de politie bellen, ook als je geslagen wordt?

Jij wilt primair gedrag goed praten. Iets wat laakbaar (en strafbaar) is bij elke mens.

edit: het hele punt is dat je als professional je niet je in deze situaties moet laten trekken. Dat je sowieso als volwassen man hier boven moet gaan staan. En helemaal als je een miljoenencontract verdient. Helemaal als je het voorbeeld voor miljoenen jonge fans bent.
Echt, wat snap je hier niet aan? Bouhanni is niet de eerste de beste boerenlul die op stap gaat. Sterker nog, ook dan zou hij enorm dom en onprofessioneel bezig zijn, om zichzelf in bepaalde omgevingen te begeven waar je al snel vatbaar bent voor....

Edit2: met het risico dat je een nieuw relletje rondom je naam hebt wat overal uitgemeten zal gaan worden zoals hier op WF. Denk eens even rustig na voordat je je volgende reactie plaatst.
26-06-2016 16:39
Ha ha ha. Tja, in Nederland zijn wielrenners meestal stille, bescheiden introverte jongens. Bouhanni is een noord afrikaan , opgegroeid op de straat. Die zijn net iets eergevoeliger en meer macho.
26-06-2016 16:43
[quote]
De intentie? Wat een geneuzel waar het totaal niet om gaat.[/quote]
Je stelt zelf dat Bouhanni "zijn bed uit ging om met een paar zatlappen op de vuist te gaan". Dat is toch een intentie, of niet? Een intentie die ik niet in het artikel teruglees. Eigenlijk hoef ik deze post verder niet eens af te maken, want dit is éxact waar ik zo over val. Nu, maar ook sowieso op WF.
Als hij inderdáád zelf al van plan was op de vuist te gaan, dan schaar ik me meteen ende direct achter je mening. Moet dat eerst wel feitelijk bekend zijn.

[quote]Die gast is al enorm dom en onprofessioneel om naar buiten te gaan. [/quote]
Ja dat kan je hem verwijten als je dat wil. Maar slechts onprofessionaliteit wordt hem hier niet verweten he? Ik vind overigens dat ook hij het recht heeft mensen aan te spreken op gedrag wat hem stoort. Mits op een normale manier.

[quote]Wat is er mis met de receptie of manager van het hotel inschakelen? Of zoals alle normale mensen in een rechtstaat doen de politie bellen, ook als je geslagen wordt?[/quote]
Hulptroepen inschakelen omdat wat mensen teveel herrie maken? Serieus? Wat is er mis met "Jongens, ik heb morgen een belangrijke wedstrijd, is het mogelijk ergens anders herrie te gaan maken?". Dat kan toch iedereen gewoon zelf? Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar ik sluit het ook zeker niet uit omdat het nou eenmaal Bouhanni is.

[quote]
Jij wilt primair gedrag goed praten. Iets wat laakbaar (en strafbaar) is bij elke mens. [/quote]
Wáár precies hoor je mij zeggen dat ik het prima vind dat hij er op geslagen heeft? Ik reageerde alleen ende primair omdat mensen hier voorbarige conclusies trekken en een oordeel klaar hebben alleen op basis van een naam. Iemand vond het zelfs nodig om even aan te halen dat het van origine een noord-afrikaan is.

Het lijkt wel of jij dát goed probeert te praten.
26-06-2016 16:50
"Die gast is al enorm dom en onprofessioneel om naar buiten te gaan".

Ik mis de smiley...
Of vind je écht dat het 'onprofessioneel' is om luidruchtige jongens, in de gang van een hotel, te vragen of ze wat stiller willen zijn. Als dat al een risicovolle onderneming is, dan wil ik niet weten wat voor angsthaas er in jou schuilt. Iemand vriendelijk verzoeken wat minder geluid te maken is de meest geciviliseerde wijze om dit aan te pakken. Of Bouhanni hier al over de schreef is gegaan is speculatief. Ik reageer enkel op jouw quote.
26-06-2016 16:54
Dit typisch Bouhanni hij heeft in mijn ogen het verkeerde beroep gekozen. Zonder het hele verhaal te kennen, Bouhanni daagt graag mensen! Maar om hem na een held te noemen omdat hij weer eens met iemand op de vuist gaat.
26-06-2016 17:12
Wie dit goedpraat moet zich schamen. Heeft niks met de sport te maken, daarom laat ik het er maar bij. Hopelijk gaat t er in de koers normaler aan toe.
26-06-2016 17:12
"Ha ha ha. Tja, in Nederland zijn wielrenners meestal stille, bescheiden introverte jongens."

Dit klopt niet. Jij hebt te veel naar de Gesinks, keldermannen en mollema's van deze wereld gekeken. Zie je trouwens Gesink dit al doen. Hahaha dat moet een mooi gezicht zijn.
26-06-2016 17:12
Ik praat iemands generaliserende reactie goed en ik ben een angsthaas. Nou als dat de argumenten zijn die jullie nog in je koker hebben dan is deze discussie voor mij wel ten einde. Ijzersterk mannen.

Ieder publiek figuur of uithangbord van een miljoenenbedrijf die op de voorpagina komt vanwege het op zijn muil slaan van een ander mag op maandagochtend meteen langs het kantoor van zijn baas om verantwoording af te leggen voor zijn acties. Intentie? Who gives a ... Het hele belang van meneer Bouhanni is ondergeschikt aan dat van de sponsor en de schade die de sponsor lijdt.

Wat trouwens ook opvallend is is het feit dat Cofidis kennelijk Bouhanni niet of onvoldoende begeleidt terwijl hij overduidelijk een te kort lontje heeft. Of het feit dat de entourage van Bouhanni (en zijn ploeggenoten) het maar niet voor elkaar krijgen om Nacer tegen Bouhanni te beschermen.

Maar goed, ze zijn in Frankrijk natuurlijk al jaren aan het wachten op de nieuwe Bernard Hinault. Was die pas niet gestopt bij de Tour? Zet Nacer daar maar neer om mensen van het podium af te gooien.
26-06-2016 17:24
[quote]Ik praat iemands generaliserende reactie goed en ik ben een angsthaas. Nou als dat de argumenten zijn die jullie nog in je koker hebben dan is deze discussie voor mij wel ten einde. Ijzersterk mannen.[/quote]

Serieus? Ik typ een hele post en dan pak jij mijn plusminus laatste zinnetje alsof ik juist dat als een soort van 'konings-argument' wil gebruiken? Ik ben beter van je gewend.

[quote]
Ieder publiek figuur of uithangbord van een miljoenenbedrijf die op de voorpagina komt vanwege het op zijn muil slaan van een ander mag op maandagochtend meteen langs het kantoor van zijn baas om verantwoording af te leggen voor zijn acties.[/quote]
Exact, hij krijgt de kans zich te verantwoorden. Hier trekken mensen hun conclusies al direct. Dáár reageerde ik in eerste instantie op. Ook jouw initiele post had naar mijn mening een dergelijk toontje en kreeg dus een reactie van mij.

Alles wat we weten is dat hij uit zijn bed stapte om wat tegen de herrie te doen, en dat het gevólg was dat ze op de vuist gingen. Ja, in bepaalde 'functies' moet je dat proberen te voorkomen, zo ook Bouhanni. Maar houd dat in dat je herriemakers daar niet meer op aan mag spreken? Kom op zeg.

Een situatie als deze lijkt volgens sommigen alleen bouhanni te kunnen overkomen. Sterker nog, in sommige posts lijkt het al vast te staan dat het die drie mannen is overkomen ipv andersom. Terwijl het bij Gilbert exact andersom was. Dat geeft mij enorm de kriebels, iemand veroordelen op basis van persoonlijke voorkeur zonder verder ook maar enigzins van feiten op de hoogte te zijn. Laat staan de betreffende personen daadwerkelijk te kennen.
26-06-2016 17:32
"Dat geeft mij enorm de kriebels, iemand veroordelen op basis van persoonlijke voorkeur zonder verder ook maar enigzins van feiten op de hoogte te zijn. Laat staan de betreffende personen daadwerkelijk te kennen."

Ik zie hier helemaal niemand die op de stoel vd rechter gaat zitten hoor, enkel mensen die dit gedrag afkeuren aan de hand van het feitelijke verleden van Bouhanni.

En buitenom het feit dat Gilbert verder niet voor dit soort holbewoner-gedrag in het nieuws komt was ook echt niet iedereen voor Gilbert.. Integendeel.
26-06-2016 17:38
NB, voor de duidelijkheid:

Is dit een discussie over Henk de Vries die in het Ibis hotel in Montelimar in een opstootje terecht gekomen is en dan vooral de vraag of dat het op menselijk vlak normaal is om de dialoog aan te gaan met lawaaimakers en vervolgens evt. een corrigerende tik uit te delen, zelfs al wordt je eerst geslagen?

Of gaat de discussie over de vraag of het slim is dat een beroemde wielrenner die regelmatig onder vuur ligt om zijn opvliegende karakter en losse handjes zich voor de zoveelste keer heeft laten verleiden om in een situatie terecht te komen die tot een handgemeen kan leiden? En wat dat elke keer weer voor consequenties voor hem als publiek figuur maar nog belangrijker zijn werkgever heeft?

Geef daar eerst eens antwoord op.
26-06-2016 17:43
@Skedel
[quote]Ik zie hier helemaal niemand die op de stoel vd rechter gaat zitten hoor, enkel mensen die dit gedrag afkeuren [b]aan de hand van het feitelijke verleden van Bouhanni[/b].[/quote]
And there you go. Maar ja, wat moet je anders als er nauwelijks wat over de situatie bekend is op basis waarvan je zou kunnen oordelen? Oh wacht, inderdaad. Je mening voor je houden tot er wat meer bekend is over de situatie.

@Klootje
Ik neig te antwoorden dat het om de 2e situatie gaat. Maar daar gaat het ook niet om. Want daarin volg ik je volledig en is derhalve geen discussie. Zie verder mijn opmerking naar Skedel en mijn eerdere opmerkingen op dat gebied.
26-06-2016 17:55
Ik ben het uitermate oneens met KK dat Bouhanni hier een fout maakt als uithangbord en stel zelfs dat hij juist de sponsor een mooie dienst bewezen heeft. Al tijdenlang is Bouhanni bezig om zijn boksgebeuren in zijn imago te verweven en dit is juist een mooie nieuwe episode, mooi zo voor de tour en een leuke boodschap naar de andere sprinters > 'Met mij f*ck je niet' Ik vind het moord-en-brand geschreeuw hiero echt tenenkrommend braaf, en dan ook nog eens zonder dat het hele verhaal bekend is, precies zoals met Gilbert onlangs, er is niemand vermoord weet je.

En ik vind het volkomen normaal om zelf verhaal te gaan halen bij vervelende herrieschoppers, dat zoiets uit de hand loopt is natuurlijk weer iets anders.
26-06-2016 18:02
Bah, naar aggressief mannetje die boehanny, "echte" boxers hebben hun emoties onder controle en slaan er niet op los in het prive leven. Slechte reclame voor zijn sponser. De Badr Harry van het wielrennen. Dat vervelende haantje zal vast weer voor problemen zorgen in de Tour de France.
26-06-2016 18:06
NB, toch heb jij het echt alleen maar over dat eerste in je reacties.

Alleen al het feit hoe hier (terecht of onterecht) door een hoop mensen gereageerd wordt zou al voldoende aanleiding moeten zijn voor jou om van mening te zijn dat Bouhanni hier duidelijk meer schade mee aanricht dan wat er viel te winnen met de kamer verlaten en verhaal gaan halen.

Maar ik begrijp dat jij Bouhanni op de eerste plaats zou adviseren om vooral voor zichzelf op te komen en een corrigerende klap hier en daar niet te schuwen. En dat het imago van hem en zijn ploeg en alle negatieve publiciteit die daarmee gecombineerd gaat minder belangrijk is dan het aangaan van een discussie met 3 zatte mannetjes.
26-06-2016 18:06
De finish foto, nachtelijke "vechtpartij", erkend bokser, allemaal prachtig om olie op het vuur te gooien. Een handgemeen is nog geen vechtpartij en naar alle waarschijnlijkheid was ie niet de eerste die klappen uitdeelde. Als ie echt had uitgehaald zou ie wel eerst bij het pliesieburo langs hebben moeten gaan, pure zelfverdediging lijkt het.
26-06-2016 18:23
Ik ben het eens met RV. Als een vrouw van Badr Hari weer eens blauwe plekken heeft opgelopen of een zakenpartner van hem is in het ziekenhuis belandt, dan wacht ik ook altijd netjes de politierapporten af. Dat Bouhanni eens in de zoveel tijd iemand op zijn hoofd stompt ligt niet aan hem, dat is gewoon toeval.
26-06-2016 18:32
[Quote]NB, toch heb jij het echt alleen maar over dat eerste in je reacties.[/Quote]
Soit, ik snap de verwarring. Dit komt omdat ik persoonlijk "uit de hotelkamer komen en iemand vriendelijk aanspreken" niet direct al onder "dom het risico opzoeken" vind vallen. Jij wel, en daar valt ook echt wel wat voor te zeggen hoor.

[Quote]Alleen al het feit hoe hier (terecht of onterecht) door een hoop mensen gereageerd wordt zou al voldoende aanleiding moeten zijn voor jou om van mening te zijn dat Bouhanni hier duidelijk meer schade mee aanricht dan wat er viel te winnen met de kamer verlaten en verhaal gaan halen.[/Quote]
Uiteraard. Maar het eerste probleem ligt m.i. wel bij de reageerders en pas daarna bjj Bouhanni. Daarnaast kan ik wel reageren op de mensen hier, en niet op Bouhanni.

[Quote]Maar ik begrijp dat jij Bouhanni op de eerste plaats zou adviseren om vooral voor zichzelf op te komen[/quote]
Ik vind dat hij dat recht heeft, net als iemand anders. Daar heeft hij gebruik van gemaakt. Of ik het hem zou adviseren is een tweede.

[Quote]en een corrigerende klap hier en daar niet te schuwen. [/Quote]
Dat leg jij nu in mijn mond. Overigens zie ik persoonlijk een verschil tussen een corrigerende tik (actief) en een verdedigende tik (passief). Maargoed ook daar valt over te discussieren als je dat zou willen.

[Quote]En dat het imago van hem en zijn ploeg en alle negatieve publiciteit die daarmee gecombineerd gaat minder belangrijk is dan het aangaan van een discussie met 3 zatte mannetjes.[/quote]
Wederom niet mijn woorden. Dit leg jij me in de mond. Zie mijn reactie op het eerste gequote stukje in dit bericht.
26-06-2016 18:42
Tsja je verwacht het niet he.... typisch Bouhanni, zoals hij op de fiets is, zo is hij dus altijd.

Bouhanni moet maar eens met Gilbert gaan trainen kan een gezellig ritje worden......
26-06-2016 18:55
SS :)

NB, maar is ook wel logisch als je niet eerst je mening uitspreekt over het feit dat Nacer weer eens in een incidentje verzeild is geraakt maar wel meerdere reacties besteedt aan of het goed is wat hij doet of niet.

Joh.. Ik heb hier vorig jaar de zatte vriendin van mijn eveneens zatte buurvrouw (die op mijn deur stond te trappen om 4u 's nachts) zowat een halve trap af gegooid. Dus ik snap heus wel hoe het werkt hoor... maar daarom ben ik ook geen prof. Mensen als Bouhanni, Balotelli en noem ze maar allemaal op hebben het geluk dat ze in 2016 leven. Want topsporter/prof zijn ze niet. Ze zijn geweldig getalenteerde sporters die bepaalde essentiële eigenschappen missen om een goede prof te zijn.
26-06-2016 18:55
Hoeveel mensen heeft Bouhanni dan in totaal al 'op het hoofd gestompt' ? Tuurlijk zoekt Bouhanni steeds wel een beetje de moeilijkheden op / gaat hij ze niet uit de weg maar hoe erg is dat nou ?

@ KK > :)

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine