BORA-hansgrohe bevestigt komst van Daniel Felipe Martínez
foto: Cor Vos
woensdag 16 augustus 2023 om 13:05

BORA-hansgrohe bevestigt komst van Daniel Felipe Martínez

In de wandelgangen zong het al een tijdje rond, maar nu is het ook in kannen en kruiken: Daniel Felipe Martínez (27) maakt de overstap van INEOS Grenadiers naar BORA-hansgrohe.

Over de precieze duur van zijn nieuwe contract is nog niks bekend, maar zeker is wel dat Martínez volgend jaar zal uitkomen voor de Duitse formatie. De Colombiaanse klimmer is na drie seizoenen bij INEOS Grenadiers klaar voor een nieuw avontuur. “Ik ben erg blij en opgewonden dat ik me kan voegen bij BORA-hansgrohe. Het is een van de beste ploegen ter wereld, met een leuke groep renners. We zullen samen de volgende stap zetten.”

Met Martínez aan boord, hoopt BORA-hansgrohe nog beter voor de dag te komen in het rondewerk. “Het geeft ons meer mogelijkheden, zowel in kortere rittenkoersen en grote rondes als in de Ardennenklassiekers”, is teammanager Ralph Denk van mening. “Met Daniel Felipe Martínez in de ploeg worden we alleen maar sterker.”

Ook sportief manager Rolf Aldag is zeer enthousiast. “Dani heeft een enorm potentieel als klassementsrenner. Zijn klimvermogen is echt enorm. Daar vertrouwen we op, al is hij dit seizoen wat wisselvallig. Wat ik ook zo waardeer aan Dani, is dat hij een echte teamplayer is. Op de momenten dat het even niet zo goed ging met de kopman, stelde hij zich dienstbaar op. Dit vermogen om te schakelen, is erg belangrijk.”

Martínez vervulde in de Giro van 2021 een cruciale rol voor zijn kopman Egan Bernal – foto: Cor Vos

Martínez liet in zijn carrière al mooie dingen zien in het rondewerk, met eindzeges in het Critérium du Dauphiné (2020), Ronde van het Baskenland (2022) en de Volta ao Algarve (2023) als sportieve hoogtepunten. Ook werd hij twee jaar geleden al eens vijfde in de Giro d’Italia. In de Tour de France van 2020 won hij vanuit een vlucht tevens een zware bergetappe.

RIDE Magazine
22 Reacties
16-08-2023 14:23
Hopelijk kan DFM terug aanknopen met betere resultaten dan de afgelopen jaargang.
Bij Bora lopen de klimmers elkaar ook langzaamaan voor de voeten. Lijkt een nieuw Ineos te worden met veel goede klimmers en klassementsrenners maar klassementen winnen wordt toch moeilijk.
16-08-2023 13:41
Martinez is een beetje een vlees noch vis renner. Sterke tijdrijder, goede klimmer, goed in de heuvelklassiekers. Het komt alleen niet echt samen tot topresultaten. Te goed om knecht te zijn, maar als kopman onvoldoende.
16-08-2023 13:30
De fusie met SQS en team Remco komt steeds dichterbij...
    16-08-2023 13:33
    Misschien gaat Ineos wel in rook op, en vinden de resterende Ineos-renners onderdak bij SQS met Radcliffe als nieuwe Bakkala? :-)
    16-08-2023 13:55
    Dan zal het eerder SQS zijn dat op termijn in rook op gaat. Die Britse multi miljardair is misschien wel een beetje gek, maar hij is heus niet zó gek om tientallen miljoenen te pompen in een team waar zijn bedrijven niet op de truitjes staan.
    16-08-2023 14:13
    SQS heeft 20 contracten, een Devo-team, een juniorenteam, 2 vrouwenteams etc. Ik schrijf toch niet dat die gekke Brit niet meer op een shirt zal staan? Enkel dat het mij op dit ogenblik logischer lijkt dat de Ineos-structuur vervalt dan die van SQS.
    16-08-2023 14:23
    Keloel. En nog wat meer
    16-08-2023 15:44
    @Sreven. Begrijpend lezen was blijkbaar nooit uw favoriete vak, neen? Ik zeg toch niet dat dat devo-team en die vrouwenoloeg en al de rest gaan verdwijnen? Ik zeg dat SQS gaat verdwijnen, en dat hele zootje zal ip termijn Ineos-Grenadiers worden. Soudal en Quickstep kunnen dan misschien in navolging van Deceuninck en Lidl hun centen elders kwijt.
16-08-2023 13:44
Ik snap de insteek wel. Heel veel hele goede renners maar geen enkele echte topper op zijn terrein, dan kan je wel eens grote kuis houden. Er moet dan natuurlijk wel wat in de plaats komen...
Benieuwd trouwens hoe het afloopt met Rodriguez, dat vind ik een ander verhaal als hij daadwerkelijk zou vertrekken.
16-08-2023 13:46
Als knecht en in koersen van een week was hij goed, maar geen kopman voor een grote ronde. Zal niet heel erg gemist worden, maar hopelijk doet hij het goed bij Bora
16-08-2023 13:25
Ik zie de toekomst van Ineos somber in zonder Rodriguez, Tulett, Hart en Martinez. Ik ben benieuwd naar de eventuele versterkingen. Maar ik vrees voor ze dat de beste renners al onderdak hebben
    16-08-2023 13:32
    Ineos gaat toch fuseren? Dan gaan ze scoren met Remco.
    16-08-2023 14:13
    Vertrek Rodriguez is nog niet zeker toch. Schijnt dat Movistar en INEOS om zijn handtekening vechten. Dus die zal wel flink overbetaald worden straks.
    16-08-2023 14:56
    Bwa, Arensman, Deplus, Pidcock, Turner, Sheffield, de Hayters, Plapp, de piepjonge Tarling, dat zijn toch al mooie adelbrieven. Bernal is er ook nog, misschien heeft die gewoon een jaartje nodig.
16-08-2023 13:52
Kan toch niet missen dat Ineos gaat stoppen of fuseren? Ze hebben voor volgend jaar 15 renners met een contract en je hoort geen geruchten dat er renners heen gaan.
    16-08-2023 13:57
    Als de betrokken renners daarvan op de hoogte zouden zijn, wordt dat leuk voor Remco. Heeft ie ineens 2 ploegen + Landa die voor hem gaan werken. Kuis jullie tenen maar uit TJV.
    16-08-2023 14:16
    TJV zal sowieso z’n tenen mogen uitkuisen als UAE volgend jaar start met Pogi, Yates, Ayuso, Vine, McNulty & Sivakov. (hoop doet leven)
    16-08-2023 14:17
    Er zijn wel degelijk geruchten over de volgende renners:
    - Andrew August
    - Tobias Foss
    - Luca Giaimi
    - Victor Lafay
    - Artem Shmidt
    - Carlos Verona

    Allemaal weinig concreet, dat wel. Verder kunnen ze nog een flink aantal contracten verlengen en dan lijkt het allemaal wat minder heftig. Ik heb de indruk dat de ploeg wil bezuinigen op dure renners die geen of weinig grote overwinningen boeken om deze renners te vervangen door jong talent en helpers van wat lager kaliber.
    16-08-2023 14:45
    15 renners onder contract + 20 voor SQS: dat is te veel. Fuseren gaat dus een lastig verhaal worden.
    16-08-2023 15:46
    @4 jours. Dat zijn er slechts 5 teveel hoor. Zo onoverkomelijk is dat allemaal niet.
16-08-2023 16:18
Lijkt me toch gemaakt om vooral te presteren in kortere rittenwedstrijden. In het absolute hooggebergte kon hij het als kopman absoluut niet waarmaken bij Ineos. Zal ongetwijfeld een mooi contract tekenen, maar met Hindley, Vlasov, Buchmann en Uijtdebroeks als ploegmaats zal hij zijn positie als kopman toch echt nog moeten afdwingen.
16-08-2023 16:30
Ineos zal zich ook nog wel versterken met Poole en Onley, onlangs hun doorlopende contracten bij DSM...

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine