BikeExchange-Jayco met Matthews en Maas in Strade Bianche

woensdag 2 maart 2022 om 16:42
BikeExchange-Jayco met Matthews en Maas in Strade Bianche

foto: BikeExchange-Jayco

BikeExchange-Jayco gaat zaterdag met Michael Matthews van start in Strade Bianche. Voor de Australische sprinter is het zijn debuut in de Toscaanse eendagswedstrijd. Ook de Nederlander Jan Maas behoort tot de selectie van het WorldTeam uit Australië.

Volgens ploegleider Gene Bates is Matthews de kopman van BikeExchange-Jayco. Voor Bling komt een droom uit. “Ik heb jarenlang gevraagd of ik in deze wedstrijd mocht starten”, zegt hij. “In het verleden was ik altijd aan het trainen en in voorbereiding op Parijs-Nice, dus kon ik Strade Bianche niet rijden.”

“Maar dit is een heel iconische wedstrijd. Ik kijk er echt naar uit en heb een goede voorbereiding gehad. Alles is volgens plan verlopen, al heb ik een korte pauze gehad doordat ik corona kreeg tijdens een hoogtestage, maar ik voel mij nu goed en kijk uit naar een nieuw wedstrijdblok”, aldus Matthews, die eind januari zijn seizoen begon in de Challenge Mallorca. Zijn beste resultaat was een vierde plaats in de Trofeo Pollença-Port d’Andratx.

voor

Dit artikel delen:

11 Reacties

LeoR 16 2 maart 2022 om 16:55

Edit redactie: Bedankt, is aangepast.

0
Murcia 2 maart 2022 om 17:04

Leuk voor Maas die hier een koers kan rijden die hem wel moet liggen ondanks dat hij natuurlijk gewoon knecht is. Bling zou dit ook moeten kunnen maar het afgelopen jaar wekte hij vooral medelijden op. Ik gun hem van harte weer eens een uitschieter.

0
LeoR 16 2 maart 2022 om 17:06

Ik vond hem het voorbije jaar net wat attractiever koersen, in plaats van altijd dat slepen. Ik gun hem inderdaad nog eens een uitschieter, al zal hij hier wel weer gewoon 6de worden.

0
reusjen 2 maart 2022 om 17:19

Ik heb denk ik onder een steen geleefd, want ik ken Jan Maas helemaal niet en had geen idee dat hij bij BikeExchange reed. Leuk om eens te gaan volgen.

0
Pol 2 maart 2022 om 18:29

Dan heb je weinig kennis van de wielersport. Is een top talent en was ook geselecteerd voor het E.K. maar kreeg vlak voor de start corona.

0
reusjen 2 maart 2022 om 20:41

@Pol
Nou een top talent? Hij is 26, rijdt dit jaar voor het eerst in de worldtour en heeft alleen in 2014 als junior een overwinning geboekt in een ploegentijdrit. De rest van zijn resultaten zijn gewoon oké, maar niet bijzonder. Het is scorebord journalistiek omdat ik hem nooit heb zien fietsen, maar je kwalificaties lijken me schromelijk overdreven.

0
Kopinkas 3 maart 2022 om 01:00

@Pol
Leuk om te lezen dat ook ik weinig kennis van de wielersport heb.
Kan ik in een hoekje zitten huilen, op zoek naar iets of iemand om me aan op te trekken. Soms sneller gevonden dan je denkt. Kijk naar Jan Raas op de Cauberg in 1979 eigenlijk bijvoorbeeld.
Ik heb wel het excuus dat ik Belg ben natuurlijk.

0
Dikke Man 2 maart 2022 om 17:40

Ik verwacht een hard bevochten 8e plaats van Blingmans.

0
Marco Willems 2 maart 2022 om 21:49

Moet voor hem toch wel een opluchting zijn dat Groenewegen er is. Lijkt me lastig als je de sprinter van de ploeg bent maar eigenlijk ver van de top verwijderd bent. Nu kan ie toch een stuk vrijer koersen zou je zeggen en zou mooi zijn als ie nog eens ergens een rit kan winnen.

0
Mystieke_Monnik 2 maart 2022 om 22:04

Is er iemand die Matthews zelfs maar als outsider ziet voor deze koers? Veel te zwaar en competitief voor een kwakkelende renner als hij ben ik bang.

0
Ronellenfitsch 3 maart 2022 om 09:25

Ja ik, als outsider (niet als topfavoriet). De koersen op Mallorca lieten ook weer zien dat z’n klimvermogen echt wel goed is, maar dat ‘gewoon’ sprinten chronisch onvoldoende is voor kans op winst

0

Headlines

Populair

Materiaalzone