Belkin-ploeg, Lotto en BrandLoyalty tekenen formele intentieverklaring

foto: Sirotti
De Belkin-ploeg en schaatsteam BrandLoyalty hebben vandaag een formele intentieverklaring getekend met De Lotto en BrandLoyalty. Dat meldt de Nederlandse wielerformatie middels een persbericht. De twee bedrijven spreken hiermee de ambitie uit om zowel de wieler- als de schaatsploeg twee jaar te sponsoren met een optie voor nog eens twee jaar.
“Gezamenlijk bespreken we nu de invulling van de details”, stelt Arno de Jong, Marketing Directeur van De Lotto. “Alles is erop gericht dat Lotto en BrandLoyalty de krachten bundelen en de eerste professionele schaats- en wielerploeg het komende seizoen van start gaat.” Op sporttechnisch gebied blijven de teams gescheiden. De ploegen gaan wel organisatorisch en commercieel met elkaar samenwerken.
Richard Plugge van de Belkin-ploeg is verheugd over de samenwerking. “We gaan met deze samenwerking de huidige visie van ons team verder uitbouwen. De afgelopen periode tijdens de Tour de France hebben wij als team schouder aan schouder opgetrokken en opnieuw de wielersport teruggebracht waar het hoort: in de harten van de fans! Met dit unieke concept komen de grootste Nederlandse duursporten samen. Ons team kijkt uit naar de start van dit unieke project.”
Alle betrokken partijen willen nog niets kwijt over de naam van de nieuwe ploeg, de kleuren, de selecties en de hoogte van het beschikbare budget. “Vanaf vandaag gaan we aan de slag om de laatste details uit te werken. Zodra alles rond is, organiseren we een gezamenlijk persmoment”, besluit De Jong.