BEAT-talent Michiel Coppens verzilvert sterk seizoensbegin op Sloveense bodem
Foto: Cor Vos
zondag 23 maart 2025 om 19:09

BEAT-talent Michiel Coppens verzilvert sterk seizoensbegin op Sloveense bodem

BEAT Cycling Club heeft haar eerste UCI-zege van 2025 beet: niet toevallig zorgt het 22-jarige talent Michiel Coppens voor de eerste zegeruiker. In de Sloveense 1.2-koers GP Slovenian Istria was Coppens sterker dan zijn eigen ploeggenoot.

Coppens is bezig aan zijn tweede jaar bij BEAT Cycling Club en deed het ook vorig jaar al niet onverdienstelijk, wat hem een stageperiode bij het WorldTeam van Cofidis opleverde. Echter brak Coppens de afgelopen weken pas écht door op het hoogste niveau.

In de Grote Prijs Monseré (UCI 1.1) pakte hij meteen uit met een podiumplaats na een hele dag voorop te hebben gereden, in de nationale koers Omloop van de Braakman bestreek hij ook al plek drie.

Sloveense bodem
Uitgerekend op Sloveense bodem mag Coppens nu voor het eerst juichen, een bekroning op zijn sterk begin. Coppens kwam na een lastige en heuvelachtige koers solo over de aankomst, driekwart minuut later won Frits Biesterbos – een ploeggenoot van Coppens – de sprint van de achtervolgers. Dat maakte het feest voor BEAT Cycling Club compleet.

De BEAT-troepen blijven nog even in Slovenië actief. Donderdag wacht immers de GP Brda-Collio en zondag I feel Slovenia VN Adria Mobil, nog twee 1.2-koersen die de trip de moeite waard maken.

Shirt for ODRC EENDAG
RIDE Magazine
2 Reacties
23-03-2025 19:34
Wat leuk voor Beat en deze renner! Was onze Merel niet groot fan van hem? Zoiets staat me bij.
23-03-2025 20:16
Naast het 1-2-tje ook nog een 7e plek: sterke koers van Beat vandaag! Mooi dat daar eens over bericht kan worden i.p.v. over de "sterke structuur" die ze hebben opgebouwd, uiteindelijk draait het toch immers om de prestaties.

Goede keuze trouwens om een dikke week in Slovenië te koersen: mooi land en ook mooi terrein om tussen de koersen door een beetje bij te trainen. Ben benieuwd naar de resultaten in de volgende koersen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine