Bauke Mollema verlengt tot eind 2022 bij Trek-Segafredo

maandag 15 juni 2020 om 15:09
Bauke Mollema verlengt tot eind 2022 bij Trek-Segafredo

foto: Cor Vos (archief)

Bauke Mollema (33) heeft zijn contract bij Trek-Segafredo opengebroken en verlengd met twee jaar. De Nederlandse kopman, die vorig jaar de Ronde van Lombardije won, blijft daardoor tot het einde van het seizoen 2022 in Amerikaanse dienst. In 2015 debuteerde hij voor Trek-Segafredo.

“Mijn grootste prioriteit was verlengen bij Trek-Segafredo”, reageert Mollema op het nieuws. “Gelukkig voelde de ploeg precies hetzelfde. Ik voel veel vertrouwen van het team en de sponsoren. We hebben genoten van geweldige momenten, maar ik heb nog steeds grote ambities. De huidige structuur geeft mij het vertrouwen dat ik mij kan blijven ontwikkelen en kan blijven uitdagen als renner.”

Ploegmanager Luca Guercilena noemt Mollema een gewaardeerd en ervaren kopman. “Hij is een steunpilaar voor Trek-Segafredo”, zegt de Italiaan. “Hij rijdt continue goede resultaten en zijn zege in de Ronde van Lombardije was de kers op de taart. Bauke’s koersstijl past bij onze ploeg, omdat hij altijd blijft vechten. Dat is een van de redenen waarom we hem de komende jaren bij ons willen houden. Om te presteren, om te winnen en als rolmodel voor onze jonge renners.”

Druk najaar
Het najaar van 2020 belooft een druk najaar te worden voor de Groninger. Hij gaat eerst als kopman van start in de Tour de France, een rol die hij deelt met Richie Porte. Daarna richt hij zich op de heuvelklassiekers en start hij ook nog in de Vuelta a España als rittenkaper.

Mollema heeft de voorbije jaren tien overwinningen geboekt in dienst van Trek-Segafredo, waaronder indrukwekkende zeges in de Clásica San Sebastián (2016), een rit in de Tour de France (2017) en de Ronde van Lombardije (2019). Voor zijn periode in Amerikaanse dienst, kwam hij van 2008 tot en met 2014 uit voor Rabobank en opvolgers Blanco en Belkin.

Dit artikel delen:

33 Reacties

wielerman 15 juni 2020 om 15:16

Goede combi.

bomb ba 15 juni 2020 om 15:20

Ontzettend onderschatte renner. Behoort toch wel tot de betere Nederlandse renners die het wielrennen gekend heeft. Prachtige stijl, sterke ethiek en een echt lust voor het oog. Niemand ziet zo mooi af als Bauke. Past bij veel ploegen en had niet misstaan bij een ploeg als Sunweb, AG2R, EF en dergelijke.

KnightBiker 15 juni 2020 om 15:36

Ben Het met alles eens! maar een lust voor het oog? Het doet al pijn als ik hem zie zwoegen… (net als Gesink)
(Het hoeft niet mooi te zijn, maar als Bauke de stijl van Sebastiaan Langeveld had, had hij wellicht een beter pokerface/spel gehad)

Ik geniet er wel van, en het beestje rijdt zoals het gemaakt is. Bauke verdient de lof die hem toekomt. Nog een hoop mooie resultaten en een paar fantastische overwinningen gewenst. Nog een podium in een grote ronde? Dat zou het ultieme zijn.

Michelangelo 15 juni 2020 om 15:45

Vroeger had je Escartin, die zat ook zo foeilelijk op zijn fiets.

Voor mij is Mollema op dit moment een van de “lelijkste renners” in het peloton (@Bauke, ik bedoel dit niet verkeerd, want zie je graag koersen).

Benieuwd wie jullie vinden dat het nog beter doet op dat vlak…

Veloburto 15 juni 2020 om 16:15

Zakarin

Pizzi 15 juni 2020 om 17:30

Froome ;)

Vincent Lacressonniere 16 juni 2020 om 01:00

Dan Martin natuurlijk! Vind ze wbt koersen en uitslagen ook op elkaar lijken. Al is Martin iets meer puncheur en Mollema iets meer ronderenner. Ben fan van beiden trouwens. Ik heb juist een zwak voor renners met een zogenaamde lelijke stijl. Ik vind die manier van op de fiets juist veel mooier dan iemand die als een etalagepop op z’n fiets zit.

Cyclinglover 16 juni 2020 om 02:13

Lindeman

Romāns Vainšteins 16 juni 2020 om 07:35

Latour, met hem vergeleken rijdt Mollema mooi.

Jens Voigt 16 juni 2020 om 08:15

Paco Mancebo had altijd z’n hoofd scheef als ie aan het afzien was.

Romāns Vainšteins 16 juni 2020 om 09:06

Botero was bergop ook een ramp qua aanzien.

Barry Batsbak 16 juni 2020 om 10:20

Vooral Baukema op een tijdritfiets doet zeer aan de ogen. Zulk kronkelen. Maar goed, uiteindelijk maakt het niet uit hoe het eruit ziet, als het maar hard gaat!

r525 16 juni 2020 om 13:24

Wat is er dan precies zo onderschat?

Marveloke 15 juni 2020 om 15:43

Ondanks dat ze met SRAM koersen is dit een perfecte ploeg voor Mollema. Presteert hier altijd constant en lijkt voor mijn gevoel met het jaar beter te worden. Trek is een prima ploeg: altijd goed materiaal (behalve SRAM) en mooie kitjes. Met name het Trek kitje uit 2017, dat vind ik een van de mooiste wielerkitjes ooit

007 15 juni 2020 om 16:27

Wat is er mis met SRAM?

Lendilonus 15 juni 2020 om 17:12

Ik ben geen materiaalfreak of iets dus mag ik vragen wat er precies mis is met SRAM? Of ben jij gewoon een vertegenwoordiger van Shimano ;p

Jacco van Stierop 15 juni 2020 om 18:43

Gevalletje Schleck toen in de Tour met Contador, was toch met een SRAM?

Vincent Lacressonniere 16 juni 2020 om 01:03

Je kan nog zo goed materiaal hebben. Verkeerd schakelen is verkeerd schakelen. Huur maar eens n Ferarri (de auto) en schakel van z’n vijf naar z’n 2…

Vincent Lacressonniere 16 juni 2020 om 01:03

Je kan nog zo goed materiaal hebben. Verkeerd schakelen is verkeerd schakelen. Huur maar eens n Ferarri (de auto) en schakel van z’n vijf naar z’n 2…

josemanuelfuente 15 juni 2020 om 16:38

Prima

Yeez 15 juni 2020 om 16:43

Wat valt er voor hem nog te halen? Een etappe in de giro en luik. Dan heeft hij alles gewonnen wat binnen de mogelijkheden van de renner Mollema ligt.

hartstikkebedankt 15 juni 2020 om 16:56

LBL, een medaille op de OS, wellicht het WK zelfs op een hele goede dag, nog eens podium in een GT, etappe in de Giro of uberhaupt in een GT, een mooie ronde van een week winnen op .UWT niveau, misschien een mooie herfstkoers als Emilia of Milaan-Turijn. Op zich allemaal mooie doelen.

Lendilonus 15 juni 2020 om 17:14

Denk dat Bauke nog graag podium/winst zou halen in Luik, Amstel, WK, Grote Ronde en bijvoorbeeld nog wel een Milaan-Turijn of iets dergelijks zou willen winnen.

Jacob Lohof 15 juni 2020 om 17:28

Gelukkig niet naar Jumbo Visma, zou hij toch maar luxe knecht voor een Sloveen worden.
Bauke toch meer vrijheid als Gesink

harryjohan71 15 juni 2020 om 17:51

Ben jij de etappe overwinning van Kuss vergeten in de Vuelta als luxe knecht van Roglic. Zo zijn er wel meer voorbeelden van renners van kopmannen die meeschuiven in een ontsnapping en winnen. Dit kan Gesink ook ‘overkomen’.

Jacob Lohof 15 juni 2020 om 18:12

Dat kan, maar eerst longen uit lijf voor een Sloveen

Derierre de la course 15 juni 2020 om 22:03

Liever dat dan roemloos 9e worden toch? En hij voelt hier zichzelf een stuk beter bij. Gesink straalt echt wel geluk op de fiets uit.

VerstandOpNul 15 juni 2020 om 22:29

Gesink misschien intrinsiek een betere renner, maar ik denk dat we nu al de balans kunnen opmaken en stellen dat Bauke meer uit zijn carriere heeft gehaald (en ik denk dat er de komende jaren nog wel enkele vette visjes bijkomen)..

Jacob Lohof 16 juni 2020 om 10:23

Gesink misschien meer talent , maar mentaal is Bauke sterker

Lendilonus 16 juni 2020 om 11:15

Denk dat Gesink vooral ook veel meer pech heeft gehad dan Mollema en veel persoonlijk drama(overleden vader, zieke vrouw toen hij bezig was met een goede Vuelta) heeft gekend.

IlPirata 16 juni 2020 om 09:27

Goed nieuws.Team past bij hem.
Gelukkig geen knecht voor Porte of Nibali geworden, want Mollema kan veel meer dan dat.

chasse patat 16 juni 2020 om 12:32

Altijd de eeuwige discussie over het talent van Bauke. Alleen maar vanwege zijn stijl van fietsen. Als je ziet hoe snel deze jongen is opgekomen nadat hij in competitieverband is gaan fietsen dan kun je hem toch rustig een natuurtalent noemen. (Waar natuurlijk een goede kop op zit en die een goed stel hersenen heeft)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair