Bauke Mollema: “Ik ga voor een nieuwe zege in de Ronde van Lombardije”

vrijdag 14 augustus 2020 om 09:34
Bauke Mollema: “Ik ga voor een nieuwe zege in de Ronde van Lombardije”

foto: Cor Vos (archief)

Bauke Mollema hoopt zaterdag voor de tweede opeenvolgende keer de Ronde van Lombardije te winnen. De Nederlander deelt het kopmanschap met Vincenzo Nibali, die al tweemaal (2015 en 2017) de klassieker wist te winnen.

Mollema heeft een goede voorbereiding achter de rug. De 33-jarige renner eindigde als vijfde in La Route d’Occitanie, gevolgd door een zesde stek in de Tour de l’Ain. “Ik heb de bevestiging gekregen dat het met de vorm wel goed zit. Met een beetje meer geluk had ik zelfs een overwinning kunnen boeken, maar ik ben tevreden met de conditie.”

“Het is speciaal om nu terug te keren”
Mollema boekte vorig jaar de grootste overwinning uit zijn carrière door weg te rijden op de Civiglio en vervolgens een winnende solo uit zijn benen te persen. “Het is speciaal om nu terug te keren naar Lombardije. Ik denk nog altijd aan mijn aanval op de Civiglio en de finale richting Como. Ik wilde ook dit jaar weer aan de start staan, om de wedstrijd te eren.”

“Ik ga voor een nieuwe zege in de Ronde van Lombardije”, aldus Mollema. Zijn ploeg Trek-Segafredo rekent in de finale ook op Vincenzo Nibali, die in 2015 en 2017 als eerste over de streep kwam. Nibali: “De Ronde van Lombardije is de beste klassieker voor een renner met mijn kwaliteiten. Ik heb daar ook nooit een geheim van gemaakt.”

Scherpte 
“We krijgen dit jaar wel een totaal andere wedstrijd voorgeschoteld. In een normaal seizoen begin je met heel wat koerskilometers aan de Ronde van Lombardije, nu heb ik minder dan vijf wedstrijden afgewerkt voor Lombardije. Ik voelde me goed in Milaan-San Remo, maar je moet zaterdag met zoveel verschillende dingen rekening houden.”

“Het ontbrak me in Milaan-San Remo een beetje een scherpte, maar ik voel wel dat ik steeds beter begin te koersen. Vergeet ook niet dat we hier met een sterke ploeg aan de start staan.” Ook Giulio Ciccone, Nicola Conci, Jacopo Mosca, Gianluca Brambilla en wegkapitein Koen de Kort maken deel uit van de selectie.

Voorbeschouwing: Ronde van Lombardije

Selectie flag-us Trek-Segafredo voor flag-it Ronde van Lombardije 2020
flag-it Gianluca Brambilla
flag-it Giulio Ciccone
flag-it Nicola Conci
flag-nl Koen de Kort
flag-nl Bauke Mollema
flag-it Vincenzo Nibali
flag-it Jacopo Mosca

Dit artikel delen:

24 Reacties

Marik 14 augustus 2020 om 09:46

Natuurlijk ga jij dat Bauke! Sommige renners hoeven geen enkele moeite te doen om als cultheld te worden gezien. Bauke is het ultieme voorbeeld van een cultheld. Wat een held.

Wheely 14 augustus 2020 om 09:46

Hup Bauke! Tweemaal op rij zou fantastisch zijn. Ze hebben een sterk blok met twee ex winaars maar dat heeft Mollema niet nodig die rijdt gewoon zijn eigen koers.

007 14 augustus 2020 om 09:54

Helemaal eens met bovenstaande reacties! Ik duim voor Bauke, wat een mooie vent. Kan me nog een interview met hem van een flink aantal jaar geleden herinneren. Ging over wel of niet een fietsbel op de fiets. Heerlijk

xistnc 14 augustus 2020 om 09:56

En, wel of niet?

007 14 augustus 2020 om 10:12

Wel! Hij had er, volgens mij, een hekel aan om te roepen

Wheely 14 augustus 2020 om 10:19

Was dat hier toevallig?
https://youtu.be/8xQ9GK0XdHA

007 14 augustus 2020 om 10:35

Ja volgens mij wel! Maar er kwamen ook andere renners aan het woord. Dacht Hoogerland, VD poel senior ook .

Cadellie 14 augustus 2020 om 11:05

Hij heeft ook wel eens zijn liefde geuit aan SRAM :-D

xistnc 14 augustus 2020 om 09:56

Hup Bauke! De Haai op het wiel geplakt van ReV en jij ribbedebie.

zotvankoers 14 augustus 2020 om 14:11

Niemand kan aan het wiel van Remco blijven plakken

Scibby 14 augustus 2020 om 09:59

Het zou heel mooi zijn maar zoals hij aangeeft toen was het einde seizoen, daar kun je van profiteren als oude rot in het vak. En nu is iedereen fris en zal het heel anders zijn.

Romāns Vainšteins 14 augustus 2020 om 10:04

Evenepoel heeft met heel wat oude rotten af te rekenen, stripboekwaardige koers gaat het worden.

TJ 14 augustus 2020 om 10:16

Ligt het aan mij of klopt die 2e Italiaanse vlag op de buik van Nibali niet?

007 14 augustus 2020 om 10:19

Klopt wel. Is zo’n vlaggetje die hij van een supporter in de laatste km had gekregen volgens mij

Pizzi 14 augustus 2020 om 10:22

https://youtu.be/sqVkP9mKMPE?t=33

‘Gekregen’ in de laatste 50 meter. Volgens mij stond Michael van Gerwen daar langs de kant, want die gooi is echt perfect.

TJ 14 augustus 2020 om 11:09

A vandaar, keek er al zo raar tegenaan.

Miko1983 14 augustus 2020 om 10:32

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat zn Italiaanse teamgenoten niet de ballen uit het broekie gaan fietsen voor Bauke. Maar ik heb er zeker vertrouwen in en de gunfactor is groot!

Chris Van Uden 14 augustus 2020 om 11:12

Zeker, Nibali zal deze zelf ook graag willen winnen verwacht ik..

moa 14 augustus 2020 om 11:12

Dat heeft Bauke ook nog nooit gedaan.

Andreotti 14 augustus 2020 om 10:58

Het zou mooi zijn en t is hem enorm gegund, maar er is er maar een die kan winnen en dat zal het 20 jarige fenomeen zijn….

Serse Coppi 14 augustus 2020 om 11:00

“Het ontbrak me in Milaan-San Remo een beetje een scherpte”

Op de Poggio kwam Bauke wel mooi als 4de boven. Nog mensen die hem opgemerkt hebben? Stond helaas niet op de startlijst dus niet in de uitslag terug te vinden.

Wheely 14 augustus 2020 om 11:11

Nee joh. Hij bedoelde dat hij geen scherp beeld had op zijn flatscreen. Is vervelend hoor als je net lekker koers aan het kijken bent.

Maar hij voelde zich wel goed!

Chris Van Uden 14 augustus 2020 om 11:11

Dat zou fantastisch zijn als hem dat lukt!

Rob Oele 14 augustus 2020 om 13:56

Bauke en anderen maken alleen kans als ze er in slagen bergop in het wiel van Evenepoel te blijven anders is die vogel hem gevlogen. Dat wordt een hele, en mogelijk niet te klaren klus. Maar als dat toch lukt maakt Bauke juist vanuit de counter een goede kans. En wat zou ik hem dat gunnen, de man van de eeuwige volharding.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair