Bauke Mollema: “Ik had er meer van verwacht”

zaterdag 6 maart 2021 om 17:55
Bauke Mollema: “Ik had er meer van verwacht”

foto: Cor Vos (archief)

Bauke Mollema kon in de Strade Bianche niet met de besten mee. De renner van Trek-Segafredo eindigde in een groepje met Clement Venturini, Greg Van Avermaet en Romain Bardet op de achttiende plaats. “Ik had er meer van verwacht qua uitslag.”

“Maar het zat er vandaag niet in”, vertelt hij tegen het AD.”Ik voelde me niet eens slecht, maar ik zag dat veel mannen makkelijker op het gravel reden dan ik. Op de Sante Marie verloor ik de aansluiting.”

Toch heeft de Nederlander ook nog genoten: “Het is een super mooie koers. Ik heb genoten van het mooie parcours en het lekkere weer. Die gravelwegen zijn echt wel iets speciaals.”

Zondag start Mollema in de GP Industria & Artigianato. De 34-jarige renner is in deze 1.Pro-wedstrijd een van de favorieten.

Dit artikel delen:

25 Reacties

antilek 6 maart 2021 om 18:03

Ik ook. Minimaal bij de eerste tien verwacht.

pirazzi 6 maart 2021 om 18:26

Toch meer een klassementsrenner dan een klassiekerrenner.

RodyTur10 6 maart 2021 om 20:08

Onzin, Clasica San Sebastian en Ronde van Lombardije gewonnen.
Hoeveel etappekoersen heeft Mollema gewonnen in zijn carrière: 0.

the student 6 maart 2021 om 18:32

Hij werd 18e ipv 21e. Maargoed te weinig offroad evaring. Toch niet heel erg slecht.

Dingen waar ik me zorgen over maakt.
LANGEVELD Sebastian DNF
Wordt t ooit nog wat met hem? Of is dit het seizoen te veel.

fietsvriend 6 maart 2021 om 18:49

Lag hij niet op de grond toen de uitzending begon? Samen met de Amerikaans kampioen en een Lotto renner.

Merlinappa 6 maart 2021 om 18:51

Dat was de Amerikaans kampioen meen ik, van EF

platteprijs 6 maart 2021 om 18:52

Ik denk dat de tijd dat Langeveld meedoet in de finale voorbij is. Hij speelt nog een beetje wegkapitein bij EF en daar zal hij wel goed in zijn, maar ik denk dat hij niet lang meer deel zal uitmaken van het peloton.
Trouwens niet DNF maar OTL, dat betekent dat hij wel Siena gehaald heeft. Alleen met de handjes op het stuur.

Verweggistan 6 maart 2021 om 18:43

Maar hij heeft er wel van genoten, dat is ook belangrijk. :)

platteprijs 6 maart 2021 om 18:49

Enkelr overdreven reacties hier. Hij komt binnen met Bardet, Venturini en Van Avermaet. Voor zijn eerste deelname is dat niet slecht.

Merlinappa 6 maart 2021 om 18:51

Tweede deelname. Maar inderdaad, helemaal niet slecht.

Merlinappa 6 maart 2021 om 18:51

Mooi dat ie er dan nog van kan genieten!

KennyKlimmen 6 maart 2021 om 19:38

Tijdens grandfondo’s eindig ik meestal zo rond plek 1200, maar ik geniet ook volop, Bauke!

VerstandOpNul 6 maart 2021 om 19:44

Het gekke met Bauke is dat hij vaak presteert als je hem niet meer verwacht.. En andersom.. zoals vandaag..

Wim Kruithof 6 maart 2021 om 20:06

Ik niet. Had mij volledig verbaasd indien Mollema top 10 had gereden.

KimJungPoels 6 maart 2021 om 20:28

Komende jaren gaat Simmons een goede knecht hebben aan Mollema voor deze koers. ;)

Romāns Vainšteins 6 maart 2021 om 20:40

Aan dat elan waarmee Simmons vandaag rondreed kon ik alvast zien dat hij totaal vergeten was wie Mollema überhaupt is. Geen seconde achterom gekeken, ik vond het prachtig.

Gilberto 6 maart 2021 om 20:50

Dan is Simmons allang zijn baantje kwijt daar door de opkomende linkse werelddictatuur.

Romāns Vainšteins 6 maart 2021 om 20:52

Ben je een keer van links aangereden of zo?

Bikeage 7 maart 2021 om 10:31

Laten we het hopen Gilberto!

kleomantre 7 maart 2021 om 11:09

dat links en rechts is een achterhaald verhaal, maar goed nog steeds van wezenlijk belang voor de wielrenners. Recht door zee is denk ik garant voor een ziekenhuisopname.

AdZ 7 maart 2021 om 11:11

Beetje vertraagd, maar vind de reactie geweldig! Bedankt voor de lol, Romans :-)

En Kleomantre, dat niet links, niet rechts, maar recht door zee doet mij ook ergens aan denken. Is inderdaad behoorlijk fout afgelopen!

Wheely 6 maart 2021 om 20:46

18e, dat is bijna podium volgende keer als je bedenkt dat VdP vorig jaar 15e was.

ProfrondeZevenbergen 6 maart 2021 om 22:39

Wat betekent 21e tussen haakjes in de titel?

yo-eddy 7 maart 2021 om 09:31

Je kracht echt goed kwijt kunnen op gravel of kasseien is en kunstje, dat gaat sommigen makkelijker af.

Pelsluis 7 maart 2021 om 16:17

Niemand houdt rek. met het feit dat renners regelmatig niet alles geven! Mollema is niet voluit gegaan. Had dat alleen gedaan als ie door ontwikkelingen in de koers kansrijker was geworden dan ie op papier was. Maar dat had dan wel zo ongeveer een de verkeerde kant op gestuurde kopgroep moeten zijn.
Hij heeft dus getraind. Vandaag een rit met wel perspectief.

Headlines

Materiaalzone

Populair