Aru bevestigt deelname aan Giro d’Italia 2019

donderdag 17 januari 2019 om 12:55
Fabio Aru

foto: Cor Vos

Fabio Aru gaat dit jaar de Giro d’Italia rijden. Dat heeft zijn werkgever UAE-Emirates vandaag bevestigd.

Het wordt voor de 28-jarige Aru zijn vijfde deelname aan de Italiaanse rittenkoers. Hij stond al twee maal op het eindpodium met respectievelijk een derde (2014) en tweede (2015) plaats. Vorig jaar moest hij vroegtijdig opgeven.

“Het idee om te starten in de Giro d’Italia motiveert mij als klimmer en Italiaan enorm”, aldus Aru. “Ik wil daar graag oogsten, iets wat mij vorig jaar niet gelukt is. Ik hoop mijn sponsoren, fans en de organisatie terug te betalen voor het vertrouwen in de afgelopen maanden.”

De Sardijn begint zijn seizoen op Mallorca (31 januari-3 februari). Vervolgens rijdt hij de Ronde van de Algarve (20-24 februari) en de Ronde van Catalonië (25-31 maart). Een hoogtestage in Colorado (Verenigde Staten) vormt zijn laatste halte voor de Giro, die dit jaar op 11 mei van start gaat.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Mooie_Mario 17 januari 2019 om 12:56

De Giro heeft een lekkere opstelling, al denk ik dat Aru nooit meer podium gaat rijden in een grote ronde, vooral niet in een ronde waar tijdritkilometers de doorslag gaan geven.

Mwielerfan 17 januari 2019 om 13:12

De nieuwe cunego?

barry24 17 januari 2019 om 15:57

De Giro heeft al bevestigingen van:

Dumoulin
Nibali
S. Yates
M. A. Lopez
Valverde
Landa
Aru
Roglic
Jungels
Mollema
Zakarin
Bernal
Moscon

En dan is er nog onzekerheid over Thomas.
Het belooft in ieder geval heel wat, daar moet de tour nog maar over heen zien te gaan!

Edit: ik heb wat problemen met de formatting, maargoed: zo lijkt de lijst nog langer en indrukwekkender.

RGESINKNR1 17 januari 2019 om 13:26

edit wf: laat anti-supporteren achterwege

Greg4ever 17 januari 2019 om 13:46

Ja dat ben je… walgelijke reactie ook.

aru123 17 januari 2019 om 14:25

Nu verklapt mijn naam naturrlijk al dat ik wel sympathie heb voor fabio aru maar waarom precies vind je hem zo walgelijk?

RGESINKNR1 17 januari 2019 om 14:54

Aanvallen wanneer iemand pech heeft bijvoorbeeld, onsportief gedrag vertonen meermaals. Zo kan ik nog wel even doorgaan..

aru123 17 januari 2019 om 15:41

Mooi joh een beetje italiaans boevengedrag zorgt voor spektakel

RGESINKNR1 17 januari 2019 om 15:43

Een beetje wel ja, maar hij probeert bij elke gelegenheid te sjoemelen. Daar hou ik niet van. Achteraf weet hij altijd nergens van.. of was het niet bewust o.i.d.

Romāns Vainšteins 17 januari 2019 om 16:30

Hebben we hard nodig om al die geveinsd ubersportieve en elkaars reetkietelende schoonzonen mee te compenseren. Ik denk dat Aru hier ivooral wat minder krediet heeft omdat hij Dumoulin verslagen heeft in de vuelta 2015. Nederlandertje naaien gaat hier vrij diep.

ikbenprocycling 17 januari 2019 om 16:45

Klopt, don’t mess with the Dutch.
En Aru heeft gewoon de ongunstige looks van een sportieve aartsvijand. Erg plezant dat die er ook zijn.

Romāns Vainšteins 17 januari 2019 om 13:26

Ik zie hem nog liever een giro rijden zoals Pinot's laatste vuelta dan lang mee gaan in het AK. Dan in de vuelta weer eens vol voor het klassement gaan misschien. Het zijn toch allebei meer pure berggeiten dan echte ronderenners.

guyremgabdel 17 januari 2019 om 13:34

Hoogtestage in Colorado ? En dan een jetlag van hier tot ginder ? Waarom niet op de Sierra Nevada ? Heb je tenminste geen jetlag. Of hebben we excuses achter de hand nodig bij een eventueel falen ?

mschuts 17 januari 2019 om 14:34

Wellicht omdat het in die periode in de Sierra Nevada over het algemeen een stuk kouder is en 3 uur minder daglicht?

Jungle Man 17 januari 2019 om 13:49

Hoop dat ie weer kleur aan de strijd kan geven zoals een paar jaar geleden.

r_nijman 17 januari 2019 om 15:50

Wordt weer dringen voor de top 10 v.d. Giro en een hoop mannen die teleurgesteld gaan worden. Volgens mij hebben de volgende mannen gezegd voor een topklassering in de Giro te willen gaan: Dumoulin, Nibali, Simon Yates, Roglic, Angel Lopez, Zakarin, Bernal, Valverde, Landa, Zakarin, Jungels, Mollema, Gallopin en volgens dit bericht ook Aru. En geen van bovenstaande namen kan je bij voorbaat uitsluiten van een top 5 plaats.

Jungle Man 17 januari 2019 om 15:55

Met zo’n deelnemersveld i.c.m. de leuke parcoursen belooft de Giro wederom een mooi sportspektakel te gaan worden.

Mr10B 17 januari 2019 om 19:03

Bij dit deelnemersveld kan je Jungels, Mollema en Gallopin wel uitsluiten van een top-5 plaatst wat mij betrefd.

En Zakarin zal ook geen twee keer in de top rijden ;)

Fikret 17 januari 2019 om 20:51

Hierbij het algemene klassement. ;)

1. Dumoulin
2. Simon Yates +0.30
3. Roglic + 0.45
4. Nibali + 2.00
5. Angel Lopez + 3.00
6. Bernal + 3.50
7. Valverde + 5.00
8. Landa + 6.45
9. Mollema + 9.30
10. Aru + 11.00

ikbenprocycling 17 januari 2019 om 16:05

Tom, payback time, ram ‘m uit je wiel.

Kelder is de Man 17 januari 2019 om 23:38

Heb wel sympathie voor die rare vogel. Mede door zn slechte seizoen.