Arne Marit ziet opmerkelijke oplossing voor valpartijen, maar Flanders Classics is wel mee
Er wordt de laatste tijd bijzonder veel gevallen in het peloton. Afgelopen woensdag was dat ook het geval in de Classic Brugge-De Panne. De organisatie zat met de handen in de haren, er is duidelijk nood aan een oplossing. Sprinter Arne Marit heeft een mogelijke oplossing, al is die wel erg opmerkelijk. Toch is Tomas Van Den Spiegel, de grote man bij wedstrijdorganisator Flanders Classics, meteen mee.
Marit, de nummer vier van Kuurne-Brussel-Kuurne, deelt op sociale media zijn visie: “De reden waarom de laatste tijd steeds meer en meer vallen is het toenemende verkeersmeubilair in België. Op heel wat plaatsen wordt verkeersmeubilair gebruikt om het verkeer te doen vertragen. Als we een land willen blijven met een hart voor wielrennen zullen we meer trajectcontroles moeten doen en minder gebruikmaken van verkeersmeubilair.”
Minder verkeersmeubilair en meer trajectcontroles, dat is het voorstel van Marit. Een opvallende oplossing, al krijgt hij wel meteen bijval. Van Den Spiegel reageert: “Helemaal akkoord. Wij proberen er zo veel mogelijk aan te werken met de autoriteiten. Ik hoop dat iedereen die gevallen is snel kan herstellen. Classic Brugge-De Panne valt trouwens niet onder onze organisatie”, voegt Van Den Spiegel er nog aan toe.
Als Brugge-de Panne nou bv ook een bergtrui en een tussensprinttrui zouden uitreiken dan zijn er misschien alweer meer ploegen geïnteresseerd in de vroege vlucht.
Samenvatting: maak meerdere kleine prijzen te winnen onderweg zodat niet alle 23 de ploegen vol voor die ene hoofdprijs gaan
Leg deze hele koers in het Westland zonder die verpeste kustlijn in zicht te krijgen, finish middenin de Moeren, laat ze daar maar heen komen.
Dit staat overigens los van dat méér trajectcontrole en minder straatmeubilair op zich wel een leuke piste is.
De heren coureurs hebben m.i. last van obstakels om de snelheid te verminderen, dat is geen straatmeubilair bij mijn weten.