Álvaro Hodeg klopt Merlier in Grote Prijs Marcel Kint na fotofinish
Álvaro José Hodeg heeft de Marcel Kint Konvert Classic gewonnen. In een fotofinish drukte de Colombiaanse sprinter van Deceuninck-Quick-Step zijn voorwiel net iets eerder over de streep dan Tim Merlier en Danny van Poppel.
In West-Vlaanderen stond vandaag de Grote Prijs Marcel Kint op de agenda, de zesde manche in de Bingoal Cycling Cup. Van Zwevegem werd over 196,3 kilometer naar Kortrijk gereden, met een dubbele passage over de Kluisberg en de Tiegemberg en de kasseien van de Beerbosstraat en de Varent. De finish in de Doorniksestraat van Kortrijk lag op een plaatselijke lus van 23 kilometer, die twee keer werd afgelegd. Het peloton ging op zoek naar een opvolger voor Bryan Coquard die in 2019 de beste was. Vorig jaar ging de koers niet door.
Om tien voor half elf werd het peloton op gang gebracht en het duurde niet lang voordat de vlucht van de dag tot stand kwam. Anders Skaarseth (Uno-X), Gianni Marchand (Tarteletto-Isorex), Rick Ottema (Metec-Solarwatt), Max Walker (Trinity) en Nick van der Meer (VolkerWessels) sloegen de handen ineen en animeerden lange tijd de koers, maar bij het ingaan van de twee laatste lokale ronden was hun voorsprong nog maar veertig seconden. Het waren de ploegen van de sprinters Álvaro Hodeg, Tim Merlier, Nacer Bouhanni en Niccolò Bonifazio die controleerden.
Nadat Van der Meer al eerder werd ingelopen, was met nog negen kilometer te koersen ook het avontuur van de andere vluchters voorbij. De aanloop naar een sprint werd ontsierd door enkele valpartijen in de laatste twee kilometer. Uiteindelijk denderde een kleine groep af op de finish in Kortrijk. Hodeg en Merlier deden weinig voor elkaar onder, waarna de finishfoto uitsluitsel moest geven. Daaruit bleek dat Hodeg zijn wiel net iets eerder over de streep had gedrukt. Danny van Poppel kwam nog sterk opzetten, maar moest met de derde plaats genoegen nemen.
Begint ook weer te winnen nu hij de ploeg gaat verlaten.
Ik denk dat de charme van de massasprints verloren is gegaan door de capriolen die renners uithalen en door het gebrek aan veiligheid. Is het of verantwoord om met 60 a 70 per uur renners te laten sprinten.
4 van de 49, poeh poeh.
van een ploeg die jaar na jaar +40 overwinningen weet te halen is het niet meer spectaculair maar gewoon niet goed genoeg meer. Als ze niet 3 klassiekers, een paar deftige ronden, enkele GR ritten pakken, enkele nationaal kampioenen hebben, en misschien zelfs het GC in een GR meepakken, dan is het maar een matig seizoen!
Van een ploeg die amper 5 of 10 koersjes wint zeggen ze dan dat 't een klein ploegje is dat toch niet veel beter zou kunnen.
Dus ja, alweer 50 koersen gewonnen... pfffoeh... daarvoor staan we niet meer te juichen!
Maar voor geld danst de beer....
Door de fusie met Kortrijk Koerse hebben ze de aankomst van Zwevegem naar Kortrijk verlegd, en blijkbaar hebben ze beslist om net als in die kermiskoers rondjes door het centrum van de stad te rijden...
Ik ben daar opgegroeid, daar zijn veel veiliger parcoursen uit te tekenen.
Ik hoor dat de koers naar 1.HC gaat volgend jaar, als UCI zijnde zou ik toch even op tafel kloppen.
Niks mis hiermee.
Renners maken de koers.