Alejandro Valverde: “Tweede plaats die smaakt naar de overwinning”

zaterdag 5 maart 2022 om 17:53
Alejandro Valverde: “Tweede plaats die smaakt naar de overwinning”

foto: Cor Vos

Alejandro Valverde zwaaide het publiek toe op het moment dat hij als nummer twee over de finish kwam in Strade Bianche. De inmiddels 41-jarige kopman van Movistar, die aan het eind van dit jaar afzwaait, was na afloop erg tevreden. “Dit is een tweede plaats die smaakt naar de overwinning”, zegt hij.

Valverde was vooral blij met zijn podiumplaats, omdat hij op 100 kilometer van de finish betrokken was bij de massale valpartij. “Het kostte mij veel tijd om weer op de fiets te stappen, net als Pogačar en veel anderen, en het was moeilijk om mijn lichaam weer aan de gang te krijgen”, aldus de Murciaan. “Maar de ploeg heeft mij goed geholpen om mij weer op de been te krijgen. Hun werk was fenomenaal. Ik had uiteindelijk niet verwacht dat ik nog zo goed zou zijn.”

In de finale schoof Valverde namelijk mee in een achtervolgende groep, achter de uiteindelijke winnaar Tadej Pogačar. Op de laatste onverharde strook sloot hij aan bij Kasper Asgreen, die hij op de slotklim naar het centrum van Siena achter zich wist te laten.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Alfons Haavers 5 maart 2022 om 18:17

El Imbatido legt zich neer bij de heerschappij van de Veelvraat.

Grote renner, al moet gezegd dat hij in zijn carrière nooit zo gul in de inspanning is geweest als onze Sloveense vriend.

0
platteprijs 5 maart 2022 om 19:02

Valverde heeft toen het groepje-Asgreen snel terug kwam op Pogacar, echt geen meter op kop gereden. Ik dacht hij kan niet beter. Maar toen de rest zijn tank leeg had, is hij wel gaan rijden. En zo koerst hij wel vaker. Je kunt het slim of sluw noemen, ik noem het slepen. Een soort Spaanse Stuyven.

0
EricV 5 maart 2022 om 21:39

Als je zn palmares bekijkt zal ik het eerder slim noemen

0
Turtlehead 5 maart 2022 om 23:00

Als je zijn kop op de foto hierboven bekijkt, weet je hoe het er uitziet als je eerst andermans bordjes leeg eet. Ik kon hem vroeger wel schieten en hij was zéker een dopingboef toen de rest dat ook was.
Maar ik kan er nu wel van genieten. Boerenslim, maar toch echt wel taai.

En al dat wandelen met de hond houdt hem kennelijk fit op de oude dag…

0
Angedelamontagne 5 maart 2022 om 23:15

Een beetje slim zijn mag wel: Valverde, Stuyven of Colbrelli zijn toch geen onaangename renners om naar te kijken. Ze werken wanneer het moet en sparen wanneer het kan. De grootste blunder in Valverde zijn carrière was net om niet in het wiel te blijven zitten toen het moest (wk in Firenze).

0
Wheely 5 maart 2022 om 18:44

Wordt in april 42, dag na Luik! Gaat ook Vlaanderen rijden waarschijnlijk, supergaaf.

0
Japsie 5 maart 2022 om 19:40

Prachtig toch, ouwe vos, wat een krijger, klasse druipt er van af. Jammer dat hij deze koers niet nog kon toevoegen op zijn palmares, maar op Pogi stond geen maat.

0
Dikke Man 5 maart 2022 om 19:52

Samen met Annemiekje weer tweede. Ik vind het een prachtig koppel. Wat zou het leuk zijn als we wat romantiek kunnen zien in het norse wielrennen!

0
Wheely 5 maart 2022 om 20:10

Movistar en het Norse wielrennen heeft dat al met Bjerg en Norsgaard. Nu jij en Dikke Vrouw nog.

0
Dikke Man 5 maart 2022 om 21:09

En wanneer gaan dit is mijn voorwiel en jij daten?

0
Jean Dumas 6 maart 2022 om 05:19

Niets is wat het lijkt in het wielrennen, omdat je het naadje van de kous nooit te weten krijgt. Dat maakt het ook zo mooi als entertainment. Kunnen smurfen de Tour winnen? Heeft Frans Maassen daadwerkelijk een Ferrari aangetroffen in Primoz Roglic? Is Adam Blythe homo? Wat doet Wiggo met mijn Orla in zijn vrije tijd? Waar zit Gesink? Zelfs Dijkstra en Ducrot weten het niet.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone