Alejandro Valverde: “Blij dat ik het werk van de ploeg kan belonen”

maandag 28 februari 2022 om 09:02
Alejandro Valverde: “Blij dat ik het werk van de ploeg kan belonen”

foto: Cor Vos

Alejandro Valverde was vanzelfsprekend heel blij met zijn eindoverwinning in de nieuwe Spaanse etappekoers Gran Camiño. Op de slotdag kon hij Michael Woods uit het geel rijden. El Imbatido was vooral zeer te spreken over het werk van Movistar in de vierdaagse door Galicië.

“Ik ben vooral blij dat ik deze eindzege kan pakken om de ploeg te belonen voor het enorme werk van de hele week. Ze hebben de afgelopen vier dagen echt hun uiterste best gedaan”, vertelde de 41-jarige renner, die in de afgelopen week werd omringd door Gorka Izagirre, Jorge Arcas, Nelson Oliveira, José Joaquín Rojas, Gonzalo Serrano en Iván Ramiro Sosa. Sosa was zaterdag van grote waarde voor Valverde en eindigde zelf vijfde in het algemeen klassement.

Valverde was tevreden. “Het is iets heel moois om de eerste editie te winnen van een koers die zo goed georganiseerd en geleid is. We eisten zaterdag de dagzege op, ik zat er alle vier de dagen bij en ik vertrek met veel enthousiasme uit deze regio. Ik sprak wedstrijddirecteur Ezequiel Mosquera voordat ik hierheen kwam, en hij heeft zijn wens om van deze wedstrijd een geweldig evenement te maken vanaf het begin af kenbaar gemaakt.”

“De fans waren enthousiast, de routes waren uitstekend en hopelijk blijft dit evenement nog lang bestaan”, aldus de routinier.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Kopinkas 28 februari 2022 om 10:25

Zou het echt kunnen: volgend jaar een voorbeschouwing lezen voor de tweede editie van deze meerdaagse, waarin verwezen wordt naar de ‘ondertussen gestopte’ Valverde.
Volgens mij breit hij er toch nog een seizoen aan als hij er nipt naast grijpt in La Lombardia…

0
Michelangelo 28 februari 2022 om 10:36

Als je nog ZO goed bent, dan is stoppen eigenlijk zonde.

Er zijn maar een paar renners die dit seizoen gewonnen hebben, en hij staat er al meerdere keren tussen. Niet de allergrootste koersen, maar wel ook gewoon tegen mannen die echt een stukje kunnen fietsen.

Maar ik denk dat dit nog meer zegt over zijn motivatie. Valverde komt ALTIJD goed uit de winter, en dat betekent dus dat je gewoon heel gemotiveerd hebt getraind.

0
BincheTournaiBinche 28 februari 2022 om 11:41

Inderdaad. Misschien zou Valverde inmiddels minstens één keer meer gewonnen hebben dit jaar mochten de coronamaatregelingen zijn ploeg niet getroffen hebben.

0
Murcia 28 februari 2022 om 10:49

De beste transfer van Eus was het binnenhalen van Taus, die heeft als specialiteit het verbeteren van oude renners. Dan zit je prima bij de relatief oude kern van Movistar. Valverde kan het trouwens ook wel zonder diens hulp, zijn gedrevenheid is de kern van het succes op ‘bejaarde’leeftijd.

0
Jean Dumas 28 februari 2022 om 15:29

Alles waarbij Valverde is betrokken lukt bij Movistar, mits het Valverde betreft. Goede keuze om Sosa op te offeren. Bij INEOS had men het andersom gedaan.

0
Japsie 28 februari 2022 om 11:05

Wat een baas. Ik dacht in 2020, het is klaar, wat ook prima was. Maar hij echt nog zo ontzettend sterk. Rijdt zaterdag ook de Strade.

0
AnderJ 28 februari 2022 om 11:32

“Ezequiel Mosquera”, die naam deed een belletje rinkelen. Net pas gezien dat zijn schorsing is teruggedraaid.

0
Dimitrofiets 28 februari 2022 om 12:26

Valverde 1 vd favorieten Strade

0
plattenband 28 februari 2022 om 16:07

Fantastisch van deze “oude” krijger dat hij het nog steeds doet!

Wel zielig voor zo’n team dat hij het is die de ploeg (weer) moet recht houden. De logica zegt dat het de jongeren zijn die ’t hem doen en bij hem zou het over een discussie ‘jaartje teveel’ moeten gaan.

Niet dus!
41!
Go Alejandro!

0
Baard 1 maart 2022 om 01:50

Bij de dames geldt hetzelfde, v Vleuten die het weer flikt.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone