Verraden trainingsbeelden van Wout van Aert nieuwe sponsoren Visma | Lease a Bike?
foto: Instagram @Cyclingspy
maandag 25 november 2024 om 16:31

Verraden trainingsbeelden van Wout van Aert nieuwe sponsoren Visma | Lease a Bike?

Materiaalzone Wout van Aert is hard aan het trainen voor zijn comeback. Dat doet de coureur van Visma | Lease a Bike mogelijk met nieuw materiaal, want op beelden van zijn training is te zien dat hij gebruik maakt van Continental-banden en een Prologo zadel. Dat is lichtelijk opvallend, want op dit moment zijn beide merken geen sponsor van de ploeg.

De afgelopen weken was Wout van Aert aan het trainen aan de Costa Blanca, vanuit Dénia, om zijn vorm verder aan te scherpen in aanloop naar zijn comeback in het veld. Op beelden van die trainingen, eerst gedeeld door Instagram-account @Cyclingspy, is te zien dat hij gebruik maakt van Continental GP5000 buitenbanden. Dat is te zien aan het herkenbare profiel op de schouder van de banden.

Mogelijk is dat een persoonlijke voorkeur van de Belgische coureur, maar evengoed is hij mogelijk nieuw materiaal aan het testen en zijn de beelden daarmee een voorbode van een nieuwe sponsor bij zijn Nederlandse werkgever. Op dit moment maakt Visma | Lease a Bike namelijk gebruik van banden van het Italiaanse Vittoria.

Naast de alternatieve banden, lijkt Van Aert ook een nieuw zadel te hebben. Op de beelden is het logo van Prologo te herkennen, terwijl Fizik op dit moment sponsor is van de geel-zwarte ploeg. Ook een zadel is vaak een kwestie van voorkeur, maar het afgelopen seizoen koerste Van Aert wel ‘gewoon’ met een zadel van Fizik.

Een eventuele overstap van banden of zadels zou niet de eerste nieuwe sponsor voor Visma | Lease a Bike zijn. Vorige week kondigde de ploeg aan gebruik te gaan maken van trainingsplatform Rouvy, waar ze onder meer virtuele parcoursverkenningen mee gaan uitvoeren.

RIDE Magazine
17 Reacties
25-11-2024 19:31
Ik zweer al jaren bij conti’s 5000. Vrijwel nooit lek. Heel misschien iets minder comfort maar dat heb je tegenwoordig toch niet met de mega-stijve frames icm hoge velgen. Dan kan dat laatste stukje comfort ook wel de vuilbak in. Alleen zou ik de skinwalls nemen voor de look als ik Wout was.
25-11-2024 21:24
Alpecin rijdt ook op Vittoria. Mathieu niet vaak lek zien rijden. Wordt gezegd dat een coureur in vorm minder lek rijdt
    25-11-2024 21:39
    Precies, zo'n band voelt dat.
    26-11-2024 06:59
    neen Zeboe , die band voelt dat niet of zijn berijder in vorm zit of niet (lol)
    een renner in vorm zit vooraan, ziet alles en vliegt over putjes en ontwijkt en steentjes/glas, etc... een renner die kapot zit, hangt tussen zijn kader en in het wiel met zijn kop in de grond en strompelt door alle putten en vuil en dit met alle gevolgen (lekrijden) van dien.
    Occasionele toeristen ( zoals wellicht Romāns Vainšteins) welke niet weten met welk materiaal/bandjes ze rijden wegens te weinig kilometers op de teller, kennen dat gevoel wellicht hahahahah (grapje RV)
    26-11-2024 09:28
    Ik haal jaarlijks zo'n 5000-7500 K en vind dat helemaal prima. Meer hoeft niet en harder ook niet.
25-11-2024 17:52
Wellicht een oplossing voor de vele lekke banden in het voorjaar. WVA heeft in zo ongeveer elke voornaarskoers (meerdere keren) lek gereden de afgelopen jaren.
    25-11-2024 21:36
    3/4 van het peloton rijdt op Vittoria, dus nee…
    26-11-2024 05:46
    Valt ook wel mee Polleke. Overigens zijn Conti's echt bewezen beter dan Vittoria's als het gaat om lekrijden. En met de GP5000 All Season heb je ook een goede band voor voorjaarsklassiekers.
25-11-2024 18:17
Het wordt ook tijd! De data spreekt beslist niet in het voordeel van Vittoria. Ook al betalen ze misschien meer, je kan beter voor performance kiezen op dit gebied
    25-11-2024 21:38
    Ik las laatst juist dat de GP5000 alleen zonder skinwall de snelste banden zijn, maar wanneer je met een skinwall wilt rijden Vittoria juist de snelste banden heeft (fasterbikeblog).
25-11-2024 18:59
Goed gezien. Daarom werden de zadels van Fizik verkocht op de verkoopdag.
25-11-2024 21:02
Voor mij geen conti's. Meerdere keren gehad dat er aan de zijkant een bult op kwam. Ik ben juist tevreden over Vitoria.
25-11-2024 21:21
Ik wacht altijd tot achter wat versleten is, draai dan voor-en-achter om, rij door tot de achterband wederom wat versleten is, tyf ze in de prullenbak en haal dan een nieuw setje wat er tegelijk grappig uit ziet en niet te veel kost. Eerlijk waar geen idee welk merk ik nu heb.

Rij nagenoeg nooit lek.
    26-11-2024 00:01
    RV Misschien moet je dan iets meer óp je fiets gaan zitten dan er over zitten posten. Het is kennelijk al een flinke tijd geleden dat je een bandje hebt moeten verwisselen dat je het merk niet eens meer weet..
    26-11-2024 09:27
    Ik zit genoeg op mijn fiets maar vind gewoon dat genuanceerde gedoe over materiaal altijd grappig.

    Nagekeken, één of andere schwalbe gravelbanden, best breed. Dat scheelt ook qua lekrijden, gravelbanden.
26-11-2024 09:11
De continentals autobanden vallen gewoon onder PON, dan lijken mij de fietsbanden daar ook onder te vallen?
PON is de hoofdsponsor van Visma LaB. Zij hebben ervoor gekozen om LaB naar voren te schuiven als naam. Van die banden kijk ik niet zo vreemd op.
    26-11-2024 09:32
    Pon was de importeur van Continental in NL maar hebben dat belang van de hand gedaan in 2021. Dus volgens mij bestaat dat verband er niet meer. Er is verder nooit sprake geweest dat Pon eigenaar was van Continental banden.

    Het zal VLAB kennende een geldkwestie zijn geweest of een betrouwbaarheidskwestie. Dat laatste kan dan ook aan henzelf liggen. MvdP rijdt ook op die banden en die heeft nauwelijks materiaalproblemen. Kan natuurlijk ook liggen aan de velgen, type banden, bandendruk, combinatie van, etc.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine