Trek presenteert eerste full-suspension gravelbike
Materiaalzone Trek heeft de eerste full-suspension gravelbike met racestuur geïntroduceerd. De gravelbike heeft de naam CheckOUT gekregen en is een veelzijdige fiets geworden die snelheid op verharde wegen combineert met wendbaarheid op singletracks.
De CheckOUT heeft 55 millimeter achtervering en een nieuwe 60 millimeter RockShox RudyXL-voorvork. Daardoor biedt de gravelbike volgens de maker ‘ongeëvenaard comfort en controle op ruig terrein.’
De fiets is gebouwd voor veeleisende gravel- en off-roadritten, met een licht 500 Series OCLV Carbon frame, terwijl het aerodynamische GR CheckOUT-racestuur met brede flare extra controle biedt. Met ruimte voor banden tot 56 millimeter moet de fiets elk terrein aa kunnen.
Bikepacking-vriendelijk ontwerp
Speciaal ontworpen voor lange avonturen heeft de CheckOUT achttien bevestigingspunten en een geïntegreerd achterrek dat meebeweegt met de vering. De verstelbare Multi Mount op de onderbuis optimaliseert uitrustingspositionering en een dropper post verhoogt de veelzijdigheid op technisch terrein, waardoor wielrenners volledig zijn uitgerust voor meerdaagse tochten.
De CheckOUT komt in twee uitvoeringen: de CheckOUT SL 5 (€4.999, Shimano GRX groepset) en de CheckOUT SL 7 (€6.999, SRAM Force AXS E1 12 Speed). Beide modellen zijn vanaf medio oktober verkrijgbaar bij Trek-dealers in de Benelux en online via trekbikes.com in Nederland.
Overigens had Niner.met de MCR in 2020 al de.eerste echte full sus gravelbike.
Concept is overigens voor de NLse mtb knikkerbanen zo gek nog niet. Heb je iig een bike die ook onderweg naar de route nog een beetje vooruitkomt tov wat tegenwoordig een xc mtb heet te zijn. Maar die belachelijke prijzen weer. Vast en zeker weer vanwege alle R&D die er zogenaamd in zit.