Tour 2025: Groupama-FDJ eert Franse regio’s met speciaal tenue
De nodige ploegen kiezen dit jaar tijdens de Tour de France voor een speciaal tenue. Ook Groupama-FDJ doet dat voor hun thuiswedstrijd. Het gaat niet enkel om een nieuw design, maar ook om vernieuwde merkuitstraling van sponsor FDJ.
In een bericht op X onthulde het team donderdag een tenue in een lichtere kleur blauw dan hun gebruikelijke tenue, met aan de linkerzijde een rode mouw. Richting de onderzijde wordt het tenue steeds donkerder, terwijl er ook een patroon met tal van verschillende vormpjes in het design zit verwerkt. “Klaar om in juli te schitteren met een elegant en gedurfd ontwerp, een knipoog naar de regio’s die de Tour de France in 2025 doorkruist”, schrijft de ploeg daarover.Daarbij valt ook op dat er een nieuw logo van FDJ op het shirt prijkt. Er staat voortaan namelijk niet alleen ‘FDJ’ maar ‘FDJ United’. Dat heeft te maken met de uitstraling van het Franse kansspelenbedrijf, dat zich niet enkel op de Franse markt, maar ook meer op de Europese game- en gokmarkt wil richten en daarom zijn naam wijzigt naar FDJ United.
👕 𝗡𝗲𝘄 𝗸𝗶𝘁 𝗱𝗮𝘆 💙❤
🌞 Parés pour rayonner en juillet avec un design élégant et audacieux, en clin d’œil des territoires traversés par le #TDF2025 💛#GroupamaFDJ #TourDeFrance pic.twitter.com/rcAmgeNcOZ
— Équipe Cycliste Groupama-FDJ (@GroupamaFDJ) July 3, 2025
Om te reageren moet je ingelogd zijn.