Rapha en Patta onthullen nieuwe samenwerking die diversiteit in wielrennen moet vergroten
Materiaalzone Twee jaar geleden gingen Rapha en Patta een samenwerking aan. Het doel van het wielerkledingmerk en het Amsterdamse streetwear-merk was niet alleen om fraaie kleding te ontwikkelen, maar ook om de wielersport toegankelijk te maken voor een diverser publiek. Nu gaan de twee merken opnieuw een samenwerking aan voor een speciale kledinglijn.
In 2023 onthulden Rapha en Patta het Patta Cycling Team en een daarbij horende speciale kledingcollectie. Het doel daarvan was onder meer om de aanwezigheid van mensen van kleur in de wielersport te vergroten. Ook met de nieuwe samenwerking willen ze mensen van alle achtergronden inspireren om te gaan fietsen.De nieuwe collectie van Rapha en Patta heet ‘Lobi Libi’, wat Surinaams is voor ‘hou van het leven’. “Deze Rapha & Patta-collectie gaat over het energie krijgen en het vinden van geluk in simpele dingen zoals het verkennen van een stad, wakker worden met de zonsopgang of een fietstochtje met vrienden”, legt Anna McLeod, Senior Partnerships Manager bij Rapha uit. “Het gaat erom dat je eropuit gaat, gewoon voor de lol.”
De kledinglijn bestaat uit verschillende items wielerkleding, waaronder bibshorts, wielershirts, sokken en petjes, evenals casual kleding van Patta, waaronder hoodies en t-shirts. De collectie is vanaf vrijdag 23 mei beschikbaar op de website van Rapha.
25 euro voor een bidon?