‘New Dawn’: SD Worx-Protime gaat voor volledig nieuwe look in 2026
Materiaalzone SD Worx-Protime heeft inmiddels ook zijn uitrusting voor het nieuwe wielerseizoen gepresenteerd. De Nederlandse sterrenformatie gooit het voor 2026 duidelijk over een andere boeg. De ploeg neemt afscheid van zijn donkere tinten en gaat voor een “dynamische mix van rood, geel, blauw en een spectrum aan kleuren.”
Specialized is – in samenspraak met naamsponsors SD Worx en Protime – verantwoordelijk voor het ontwerp. “De nieuwe trui weet de voortdurende drang van de ploeg en sponsoren om te blijven vernieuwen te vertalen”, lezen we op de website van de ploeg. “Niet blijven stilstaan, maar continue op elk vlak zich opnieuw proberen uit te vinden, staat hoog in het vaandel bij Team SD Worx-Protime.”
“Het nieuwe design symboliseert de rijke geschiedenis aan de hand van de spark, die nu in veelvoud en verschillende tinten is verwerkt. Zo benadrukt de ploeg zijn slogan: we spark success. Het nieuwe shirt is extra verrassend door de dynamische mix van rood, geel, blauw en een spectrum aan kleuren. ‘New Dawn’ is meer dan een redesign, het is een statement.”
Een ‘krachtig en uniek’ tenue
Lotte Kopecky reed de voorbije jaren als wereldkampioene rond in de regenboogtrui, maar dat is in 2026 niet meer het geval. “Dit is een speciaal shirt, waarmee we zeker gaan opvallen in het peloton. Het is voor het eerst sinds 2023 dat ik weer in de teamkleuren van SD Worx-Protime ga rijden. De kit kent een opvallende verandering, wat nog wat tijd nodig zal hebben om er aan te wennen. Maar we gaan deze trui zeker eer aan doen.”
Anna van der Breggen is ook enthousiast over het nieuwe tenue. “De ‘New Dawn’-kit straalt energie en ambitie uit. Dit design is kleurrijk, krachtig en uniek, precies zoals wij als team willen zijn. Ik kijk ernaar uit om in deze trui te strijden en hopelijk kunnen we als team opnieuw veel successen behalen.”

Anna van der Breggen in het tenue van 2025 – foto: Fotopersburo Cor Vos


Dames teams hadden wel vaker coole designs, dat was minder vorig jaar, team shirts gingen meer lijken op die van de mannen. Of de designs zo wel of niet helemaal slagen, het spring in iedergeval meer in het oog en dat is ook belangrijk.