Look lanceert vernieuwde versie Kéo Blade pedalen: 2% aerodynamischer én langere levensduur
foto: Look
woensdag 24 januari 2024 om 15:00

Look lanceert vernieuwde versie Kéo Blade pedalen: 2% aerodynamischer én langere levensduur

Materiaalzone Look heeft vandaag drie nieuwe modellen van hun Kéo Blade pedalen gelanceerd. Het Franse merk stelt dat de nieuwe pedalen verbeterde aerodynamica, levensduur en impactbestendigheid hebben.

In 2011 lanceerde Look voor het eerst een uitgave van de Kéo pedalen en ondertussen zijn ze al toe aan de vierde generatie. Volgens Look excelleren de pedalen vooral vanwege hun grote contactoppervlak, zonder daardoor zwaar te worden. Met een gewicht van 95 gram bij een contactoppervlak van 705 vierkante millimeter zou het dit ratio en zo ook het vermogens-gewicht ratio geoptimaliseerd zijn. Inclusief plaatjes, weegt de meest hoogwaardige variant van de pedalen 290 gram.

Door een nieuw ontwerp zijn de pedalen 2% meer aerodynamisch dan hun voorgangers en kan je  door een nieuwe veer makkelijker in- en uitklikken. Daarnaast is de as vernieuwd, op het gebied van levensduur, waterbestendigheid en zouden keramische lagers zorgen voor een betere levensduur. Ook de buitenzijde van het pedaal is vernieuwd, waardoor de impactweerstand met 200% zou zijn verbeterd en de pedalen dus beter tegen een valpartij bestand zijn.

Het nieuwe model van de Kéo pedalen zijn beschikbaar in drie modellen: de Kéo Blade à 145 euro, de Kéo Blade Ceramic (met keramische lagers en stijvere schoenretentie) à 210 euro en de Kéo Blade Ceramic TI (met een titaniumas en nóg stijvere schoenretentie) à 310 euro.

RIDE Magazine
4 Reacties
24-01-2024 18:39
Hele geile pedaaltjes.
24-01-2024 23:05
Als MvdP op 101% aantreedt en van Aert maar op 99% maaarrrrrr van Aert wel die pedaaltjes heeft en MvdP niet dan zit zo ineens van Aert op 101% en MvdP op 99%.
    25-01-2024 15:37
    Ik neem aan dat je niet helemaal serieus bent, maar indien ik me daarin vergis: deze pedalen zijn volgens Look 2% aerodynamischer dan het vorige model. Als we dat voor waar aannemen - ze kunnen immers wel van alles zeggen, maar slechts weinigen heb een windtunnel en een set oude en een set nieuwe pedalen tot hun beschikking om het te controleren - is het dus een héél klein verschil, en dat op een onderdeel wat zelf al een heel klein deel is van de totale luchtweerstand.
    Dat is dus iets heel anders dan 2% verschil op de totale luchtweerstand van renner+fiets.
    26-01-2024 05:55
    Nee van Aert zit dan op 100.8% en MvdP blijft op 101% (bij hem veranderd immers niks). En dit geldt alleen wanneer er geen andere weerstanden zijn dan luchtweerstand en die 2% betrekking heeft op de totale luchtweerstand van de renner en niet alleen van het pedaal of pedaal met schoen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine