Fietsenmerk Canyon ziet omzet met 7% dalen
Materiaalzone De omzet van Canyon daalde in de eerste negen maanden van 2025 met 7%. Dat meldt Escape Collective na het inzien van de laatste financiële resultaten van het fietsenmerk.
De omzet van Canyon daalde naar 611 miljoen euro. Door een overaanbod van fietsen en kortingen bleek er in de eerste maanden van 2025 minder vraag, met name in de e-MTB-, MTB- en stedelijke marktsectoren. Canyon geeft aan dat de mindere resultaten ook te wijten zijn aan de tijdelijke opschorting van enkele e-MTB-modellen, vanwege kwaliteitsproblemen die eind 2024 werden vastgesteld.
De vraag naar weg- en gravelfietsen bleef wel op peil, maar toch bedraagt de EBITDA-marge (winst vóór rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie) nu liefst -29%. Dat was vorig jaar nog -19%.
Investering
De meerderheidsaandeelhouder van Canyon – investeringsmaatschappij Groupe Bruxelles Lambert (GBL) – schreef zijn investering in het fietsenbedrijf eind 2024 met 43% af tot 261 miljoen euro. GBL waardeert deze nu op een iets hogere 267 miljoen euro.
Het zijn de eerste financiële resultaten die zijn gepubliceerd sinds Canyon-oprichter Roman Arnold in september terugkeerde als uitvoerend voorzitter om het bedrijf te leiden.
Om te reageren moet je ingelogd zijn.