Dynamic Bike Care zet verder in op elektronica met elektrische fietspompjes
De Turblo - foto: Dynamic Bike Care
donderdag 4 september 2025 om 10:00

Dynamic Bike Care zet verder in op elektronica met elektrische fietspompjes

Materiaalzone Dynamic Bike Care breidt zijn productlijn uit met twee elektrische fietspompen: de Turblo en de Turblo+. De pompjes combineren volgens het Nederlandse merk gebruiksgemak met precisie en draagbaarheid.

Eén van de trends van dit wielerseizoen op materiaalgebied, zijn compacte elektronische pompjes. Nu voegt Dynamic ook een variant daarvan toe aan hun assortiment. De Turblo is een ultracompacte elektrische mini-pomp die slechts 115 gram weegt en eenvoudig past in een achterzak of zadeltas.

Het pompje is ontworpen voor het snel bijpompen onderweg of bij noodgevallen. Het is voorzien van een digitale drukmeter en een automatische stopfunctie voor het instellen van de juiste bandendruk. Het apparaat zou volgens Dynamic ongeveer evenveel druk kunnen leveren als vijf CO2-patronen.

Voor zwaarder werk komt Dynamic met de Turblo+, een krachtigere pomp met een maximale druk van maar liefst 10 bar (145 PSI). De Turblo+ zou in staat zijn om tot tien racefietsbanden volledig op te pompen op één acculading. Het apparaat beschikt over vier instelbare drukprofielen, waardoor je makkelijk kunt wisselen tussen verschillende fietsen of banden. Ook dit model is voorzien van een digitale drukmeter en automatische stopfunctie.

De Turblo kost € 79,99 en de Turblo+ gaat over de toonbank voor € 69,99. Beide modellen zijn vanaf 18 september beschikbaar, maar je kan ze wel nu al pre-orderen.

RIDE Magazine
2 Reacties
04-09-2025 11:47
Ik moet al opladen (of de batterij vervangen) van; hartslagmeter, fietscomputer, vermogensmeters, shifters, derailleur voor en derailleur achter, oortjes, telefoon, lampjes. Ik vind dat wel even genoeg en houd het lekker bij een ouderwets pompje.
04-09-2025 17:43
Vooral het di2 gebeuren vind ik persoonlijk een slechte ontwikkeling voor recreanten en amateurs, heel duur voor weinig extra's. Let wel ik heb het ook op mijn tijdritfiets dus ik weet hoe fijn en snel hoe snel je ermee kan schakelen, het automatisch uitlijnen is fanatisch en het heeft me al wel eens gered op een helling omdat je ook kan schakelen op je remmen. Maar een fiets met een mechanisch onverslijtbaar systeem dat niet kan uitvallen tijdens training is me ook wel wat waard :-)

Gelukkig heb op mijn gewone fiets enkel mijn hartslagmeter en lampen die ik moet opladen :-)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine