KNWU wil samen met fietsverzekeraar fietscultuur in Nederland veiliger maken
Fietstoerisme De KNWU en fietsverzekeraar Laka hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd. Met deze overeenkomst willen beide partijen de groeiende groep sportieve fietsers in Nederland beter ondersteunen.
Het doel is om de drempel voor fietsers te verlagen, zodat zij zorgeloos van hun sport kunnen genieten. Laka introduceert hiervoor een verzekeringsmodel dat speciaal is afgestemd op de behoeften van diverse fietsgroepen, waaronder wielrenners en mountainbikers. Laka’s model onderscheidt zich, naar eigen zeggen, door zijn transparantie: klanten betalen nooit meer dan een vastgesteld maximumbedrag, regelmatig zelfs minder als het aantal claims in een bepaalde periode laag blijft.
De samenwerking biedt specifieke voordelen voor KNWU-leden. Leden hebben toegang tot uitgebreide verzekeringsopties die zowel dagelijks gebruik als sportieve activiteiten dekken. Voor officiële wedstrijden waarvoor een licentie vereist is, biedt Laka de Race- en Werelddekking. Hierdoor kunnen KNWU-leden zich richten op hun sportieve ambities, zonder zich zorgen te maken over de risico’s die fietsen met zich mee kunnen brengen.
“De fietssport groeit hard in Nederland en daarmee ook de behoefte aan flexibele en eerlijke oplossingen voor fietsers. Geen kleine lettertjes, maar simpel en transparant. We bieden onze leden, clubs en verenigingen, maar ook de bredere fietsdoelgroep, niet alleen de beste voorwaarden, maar dragen we ook bij aan een veiligere en meer toegankelijke fietscultuur” aldus Daniel Heijne, CCO van de KNWU.
Ook educatie
Naast de verzekeringsvoordelen zullen KNWU en Laka ook samen projecten opzetten op het gebied van fietsveiligheid en educatie. Beide organisaties streven ernaar om de fietscultuur in Nederland veiliger en toegankelijker te maken. Er wordt ingezet op voorlichting over de voordelen van goede verzekeringen en het belang van het voorkomen van ongevallen. Door de ontwikkelingen in de fietswereld nauwlettend te volgen, willen KNWU en Laka hun diensten voortdurend aanpassen aan de behoeften van hun doelgroep.
Om te reageren moet je ingelogd zijn.