Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 158)
  • In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #516940

    Speculeren over de opstellingen in de grote rondes vind ik zelf wel interessant en zo te lezen vele anderen hier ook. Wat mij opvalt, is dat – met het oog op het algemene klassement – veel opstellingen voorbij komen met ‘de sterkste renners op papier’. Dat samen met het thuis laten van Groenewegen. Maar dan zie ik wel Teunissen erbij staan en vraag ik me af wat zijn meerwaarde is voor de klassementsrenners. Er zijn betere knechten (als in: full-time knechten) te vinden en 2 pseudo- sprinters (van Aert en Teunissen) is dan teveel.

    Ik zie in van Aert een betere knecht, breder inzetbaar, en zou een type Hofstede/Leezer toevoegen. Je moet immers ten minste 2 kopmannen gaan beschermen. Die stuur je in overgangsritten niet op pad met bodyguard Kuss of Bennett.

    Nog naast het feit dat er in de Giro en / of Vuelta een knappe trein voor Groenewegen mee zal moeten én sterke ondersteuning (met minder renners) bergop voor het klassement, zouden er best verrassende namen in de Tour- opstelling kunnen komen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #511207

    Ik ben heel benieuwd in hoeverre Teunissen en Janssen die laatste stap(pen) nu echt kunnen zetten. In de langere koersen, zitten zij er in de finale niet meer bij of kunnen dan het verschil niet maken. Dat zou met koershardheid (jaren) kunnen komen en ze vertonen beiden duidelijk groei. Datzelfde geldt eigenlijk voor Roosen in Canada; die rijdt zijn uitslagen doordat het in de echte kop stilvalt en het op sprinten uitdraait. Vooralsnog is Van Aert degene die iets extra’s heeft, ongeacht het koersverloop en het zou mooi zijn wanneer iemand bij dat niveau aansluit (van de reeds aanwezige renners).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #510896

    @Kelderfan, Lindeman valt de tweede seizoenshelft inderdaad wat tegen, maar ik weet niet hoe zijn trainingsprogramma er uit heeft gezien. Begin van het jaar viel hij me positief op in de ondersteuning.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #510887

    @ defietser; dan zijn er niet zoveel zichzelf respecterende ploegen. In jouw optiek wellicht DQS met Jakobsen en Viviani (maar die vertrekt) en Bora met Ackermann en Bennett (maar die vertrekt). Vooruit, ook Sagan sprint goed.
    Dan hou je volgend jaar alleen TJV over, met 3 renners die het jaar daarvoor een massasprint in de Tour wisten te winnen ;-)

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #510879

    Ik hoop voor Bennett dat zijn fysieke malheur wordt verholpen, zodat hij toch nog een keer de kans krijgt als kopman zich te bewijzen in rondes van 1 week. Voor een grote ronde rest – wellicht – de rol als schaduwkopman, waar je mee kunt spelen wanneer de ploeg sterk blijkt.

    Qua klimmende ondersteuning is de ploeg zeker níet slecht. Ook niet doordat de ondersteuning voor de vlakkere delen – net zo belangrijk – zeer goed op orde is.

    Wanneer het bergop gaat, heb je voor een vroege inzet: Foss, Vingegaard, Harper, Bouwman, Lindeman, Hofstede, Martens.
    Voor een latere inzet beschik je over: Kuss, Tolhoek, De Plus, Bennett, Gesink, Kruijswijk, Dumoulin, Roglic.
    Afhankelijk van hoe je de renners laat trainen, heb je – los van eventuele extra renner(s), al 15 renners die je in een ‘klimtrein’ kunt inzetten (van Aert niet meegenomen). Dat is al goed voor een dubbel programma, waarbij je géén sprinters en renners voor het vlakke meeneemt.

    Natuurlijk hoop ik nog op 1 of 2 verrassingen die de ploeg sterker maken (niveau sterke 2e lijn).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #506305

    Ik kan me voorstellen dat Lindeman óf de Tier TJV verlaat. Beiden zou niet nodig zijn, omdat je dan toch breed inzetbare (duidelijke) knechten verliest voor jong talent (minder betrouwbaar als knecht, minder belastbaar). Dan neig ik zelf naar behoud Lindeman en aantrekken van een renner als Inkelaar (niet genoeg zicht op). Over 2 jaar zal doorstroming wellicht vanuit de Academy komen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #495681

    Ik heb het idee (niet door cijfers ondersteund) dat Lindeman een beetje de Tankink rol vervult. Overal inzetbaar, betrouwbaar een stabiel als ondersteuning. Op het vlakke of wanneer het wat zwaarder is. Scoort nooit (meer) een 9, maar zakt ook niet door de ondergrens. Prima renner om de ploeg voor plekkie 6, 7 of 8 op te vullen.

    De Tier is een type renner dat TJV niet veel heeft (had). Op ‘zijn’ terrein laat hij in 2 jaar tijd niet veel zien. Telkens wel net genoeg om – binnen de ploeg – de balans in zijn voordeel te laten uitvallen. Of dit genoeg blijft, weet ik niet. De progressie valt mij iets tegen, samen met wellicht zijn belastbaarheid (ook hier: geen cijfers ter ondersteuning, mijn gevoel).

    Eenkhoorn draait volgens mij een prima programma en mag je nog niet teveel van verwachten. Een uitschieter als vorig jaar heeft hij nog niet, maar de koersen zijn (dit voorjaar) van hoger niveau.

    Van Poppel wordt ook veel over gezegd, vooral vanwege de grote belofte die hij jaren was en de rol (sprinter, afmaker) die hij heeft die gepaard hoort te gaan met uitslagen. Ook al is zijn rol dit seizoen anders ingevuld (klassiekers). Ik zou dat graag een jaar doorgezet zien worden. Wanneer je iemand omturnt tot een ander type, vind ik dat je dat proces tijd moet geven. Laat dat nu juist iets zijn dat TJV heel goed doet.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #482917

    De Plus iets onder de leden, of gewoon een mindere dag? Had hem wel bij de laatste 40 verwacht

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #475694

    Maar prognose = 2x etappewinst Dylan, 5e plek Steven, ereplaatsen in tijdritten en attractief koersen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #475693

    Mochten ze een vergelijkbaar resultaat rijden als vorig jaar, dan doen ze het al goed (2 á 3 etappes, top 5 AK). 2 man in de top- 10 is nu geen reële optie. Met een dergelijk resultaat scoren ze wat mij betreft dan een 7,5.

    Enkele dagen een trui rond dat naar boven af, etappes minder naar beneden.

    Een podium AK, lange tijd in het geel of berg/punten trui in Parijs i.c.m. 2 etappes of meer maakt er een 9 van. Een 10 is eindwinst en/of podium met 5 etappes ;-)

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #473384

    Van Poppel wordt wel erg snel afgeschreven hier. Legt zich i.t.t. vorig jaar niet langer toe op zijn sprint en heeft daar vorig jaar met 2 grote rondes in geïnvesteerd (inhoud kweken). Terwijl hij daar wel enkele podiumplaatsen bij elkaar fietste (Giro én Vuelta) en buiten die koersen enkele overwinningen pakte. Dit seizoen door aantoonbaar fysieke problemen die lijn niet doorgetrokken, maar in het klassieke voorjaar laten zien dat hij nog steeds exceptionele kwaliteiten heeft. Mocht het fysieke malheur boven water komen, zou ik hem er altijd bij houden (vertrouwen ploeg betekent ook iets naar andere renners, niet direct afserveren).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #471840

    Zo, dat is balen voor van Poppel zeg. Hopelijk vinden ze de oorzaak hiervan. Wel goed dat er een update naar buiten komt.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #471799

    @ghostwriter; ik ben het met je eens dat een volledige klassementsploeg qua ondersteuning beter is. Wellicht gedijt Roglic (zo ook Kruijswijk) beter bij een ploeg met meerdere doelen (en minder ‘druk’, sneller goede sfeer). Maar goed, inhoudelijk heb je natuurlijk gelijk (bredere steun, ook bij tegenslag). Vergelijkbare ploegen náást DQS zijn o.a. ook Sunweb (Dumoulin, maar ook Matthews voor groen), Bahrein (met Colbrelli en iets van steun), Bora (al hebben die geen podiumkandidaat, maar wel een mix tussen steun Sagan en klassement) en zeker ook UAE (2 sprinters, Aru/Martin).

    Ik zie ook dat Groupama, EF en Mitchelton echt voor het klassement afreizen, naast de usual suspects Ineos, Movistar en Astana. Zal mij benieuwen of dat voor hen resulteert in betere klassementen (moet haast wel).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #471788

    @ ghostwriter; ik zie daar uiteraard ook wel een risico in. Ben wel benieuwd hoe DQS en TJV het er dit jaar vanaf brengen, die allebei een wereldtop sprinter meenemen (Viviani – Groenewegen) en een podiumkandidaat klassementrenner (Mas – Kruijswijk).

    Enige ploegen die het anders doen, valt ook wat op aan te merken (m.u.v. Ineos), want Movistar rijdt met 2 klassementrenners voor het podium elkaar waarschijnlijk in de vernieling ;-)

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #471784

    @ghostwriter; vertel eens welke ondersteuning Groenewegen tekort komt? Luxe trein en keuze uit meerdere toppers in dit werk (alleen DQS = op voorhand sterker te verwachten). Datzelfde geldt eigenlijk voor het klassieke voorjaar. Daar zit je bij 3/4 van de WT- ploegen zeker niet beter als kopman (komend jaar van Aert, was dit jaar nog niet eens voorzien). Alleen voor de klassementrenners is er – door inzet op meerdere paarden – niet altijd een top- ondersteuning. Mits iedereen fit was gebleven, had TJV dat voor de Giro eigenlijk ook prima voor elkaar. Maar de constatering dat er (op z’n minst) 1 klepper voor Roglic bij moet, is in mijn optiek als enige aanvulling terecht.

    Ik hoop, en denk in bepaalde mate ook, dat de mix in de Tour van vorig jaar de ploeg (ook renners) goed is bevallen. Met de huidige koerswijze zou dan zowel een sprinter als (één) kopman voor het klassement prima kunnen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #471755

    Ondanks de pech die Oomen en Kelderman tot heden kennen bij Sunweb, toch door beiden al prima klassementen gerealiseerd (vorig jaar Giro respectievelijk Vuelta), naast de prestaties van Dumoulin. Ze zitten dus zeker niet verkeerd (al zou ik graag één van hen nog bij TJV zien wanneer Roglic niet verlengd).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #471737

    @ rahims: Voor Cras kun je Tolhoek invullen: die heeft bij vlagen eenzelfde niveau laten zien (Dauphine, San Sebastian en rond plek 25 in een GT. Lambrecht en VDP kun je ook als redelijk vergelijkbare type renners beschouwen (heuvelklassiekers zéér talentvol/top). Evenepoel is een bijzondere en zet je niet zomaar een NL talent naast. Ben echter ook heel benieuwd naar Arensman. Met Dumoulin, Oomen en – hopelijk – Kelderman kan Nederland ook nog jaren vooruit trouwens. De eerste Belg op dat niveau (ook naast Mollema en Kruijswijk) moet ik nog zien komen.

    Ik hoop dat de opleidingsploeg van TJV, samen met SEG en toch ook Sunweb, meer doorstroming en structuur aan het Nederlandse talent kan geven.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #471659

    Ik zou als TJV niet ineens van koers veranderen, mochten zij Roglic niet kunnen behouden. Met Kruijswijk hebben zij nog een wereldtopper (podiumkandidaat) in huis en de ploeg ontwikkelt zich als ronde- ploeg. Steven kan nog enkele jaren door, dan kun je daarnaast – bij vertrek Roglic – een jongere klassementsrenner aan je binden, danwel een directe versterking halen (dan bij voorkeur aansluitend bij sponsor- interesse). Of doorontwikkelen met de renners die je hebt (de Plus?).
    Juist de ingestoken koers en filosofie spreken mij aan: renners ontwikkelen, initiatief willen nemen en in grote rondes dagelijks koersen voor de prijzn.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #470651

    Wie is kopman in de ZLM Tour?
    Veel deftiger kan die ploeg niet zijn voor Groenewegen zeg!

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #470292

    Lekker meesturen in de vlucht later deze week (wishfull thinking…;). Zit Kruijswijk in de luwte.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #470062

    Op van Schip zit ik niet persé te wachten. Als type renner zijn er meerdere van (plek in sprinttrein, rol in het voorjaar), maar wellicht heeft hij meer groeimarge dan bijvoorbeeld Lindeman (die wel beter omhoog gaat). Ik zou hem nog een volledig seizoen Roompot (of vergelijkbaar) laten rijden, met focus op een wegseizoen (nu is de baan zijn hoofddoel). Zie hem eerder een stap maken naar Lotto Soudal.
    Voor Zwitserland: ik zou van Poppel alleen meenemen als die weer 100% fit is. Er komen nog genoeg doelen voor hem aan. Anders Tolhoek laten afvallen: het is een leuke koers voor hem, maar het oogt alsof hij rust kan gebruiken. Ik zou inzetten op de Plus voor het klassement óf vrijbuiteren (vooraf keuze maken!).
    Al met al een gemis dat Gesink niet koerst (kun je alle kanten mee op) maar toch ook dat Olivier is weggevallen (en zijn potentie niet heeft kunnen waarmaken).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #469693

    @Niklas; vorig jaar maakte Tolhoek zeker indruk, o.a. in de Dauphine en San Sebastian. In de Tour kon hij lang mee, maar was zijn bijdrage qua kopwerk niet zo groot. Hij zal ongetwijfeld bidonnetjes hebben afgegeven, maar niet veel geforceerd op kop. Let wel: een knappe prestatie en alle vertrouwen dat hij het nog laat zien, maar dit jaar valt het (nog) tegen ten opzichten van de verwachtingen n.a.v. vorig seizoen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #469648

    Ik denk niet dat de Plus achter vluchters hoeft aan te rijden in vlakke etappes. Met maar 2 echte knechten voor in de bergen (de Plus en Bennet), zullen die zich de vlakke etappes wel mogen sparen. Wout zal Kruijswijk moeten piloteren in de vlakkere etappes, wellicht af te wisselen met Teunissen/Martin wanneer er niet gesprint gaat worden. Wout zal daarnaast best eens een handje toesteken in de aanloop naar een sprintfinale: beurten op kop draaien of het treintje een slinger geven naar voren. Teunissen en Jansen blijven natuurlijk de lead-out vormen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #468192

    @ jvh93; ik vindt van de lijstje niemand een directe verbetering van wat ze nu hebben, naast van Garderen (maar te duur). Crass zou een leuk talent zijn, de overigen hoeven voor mij niet.

    @assen
    ; het zou best kunnen dat Kuss, Bouwman, Tolhoek, de Tier of Powless volgend jaar van het gewenste niveau zijn en langer mee kunnen dan ze tot nog toe laten zien. Maar ik begrijp Roglic/de ploeg ook wel dat ze daar meer zekerheid willen en de ploeg op die plek kunnen of willen versterken (naast investeren in talent). Maar wie? Iemand die daaraan voldoet is meestal al duur.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2019 #468166

    Een extra klimknecht zul je ook echt in de categorie Power moeten zoeken, zoals die vorig jaar door Sunweb is binnengehaald. Boven het niveau Olivier/Powless/Kuss/Bouwman, maar nog onder de Plus (schot in de roos), Bennet en Gesink. In verhouding zitten er bij TJV net wat te weinig klimmers, nu er 2 top- klassementrenners en een subtopper (top 10 rijder) zijn. Dan mis je net die ondersteuning (wegvallen achtereenvolgens Van den Broeck, Clement en Olivier) binnen de ploeg en kom je bij jonkies uit of mindere klimmers (Lindeman).
    De klassiekerkern is sterk en vol potentie (een 10- tal geschikte renners), de sprinttrein kan ‘dubbelspoors opgelijnd’ worden, maar de klimtrein voor 2 kopmannen parallel aan elkaar – met hoogtestages die steeds vaker worden gedaan – is net te mager dan.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 158)

Headlines