Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 159)
  • In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #586118

    Team compleet betekent dat alle contracten zijn getekend/versterkingen binnen zijn. Die zijn alleen nog niet allemaal bekend. Zeker nog 1 nieuwe naam, wellicht een tweede of v.d. Hoorn alsnog.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #585326

    Ik vond TJV in eerste instantie niet heel slim koersen. Het heft in handen nemen voor de gevaarlijke passages was natuurlijk verstandig en ook met verve gedaan (Martin, Jansen en Gesink berewerk). Maar daarna ook de koers willen dragen was volgens mij teveel van het goede. Bennet denk opgeblazen door te willen reageren op Alaphillippe (zeker na de val van gisteren), Kuss (te) vroeg weg, terwijl overige klimmers er nog bij zaten en Dumoulin had een Roglic-je (aandacht verslapte). Gelukkig is de ploeg sterk en zat Van Aert er bij, waardoor Tom indrukwekkend snel weer kon aansluiten na zijn val. Hopelijk hebben Roglic en Dumoulin inderdaad daarna in de groep ‘meegesurft’ naar de finish en krachten gespaard.

    Zeer gunstig dat Quickstep nu de gele trui heeft. Die zullen ze wel gaan/willen verdedigen.

    In reactie op: Team Sunweb 2020 #585325

    Ik vind het nog best netjes hoe ze dit nu met Matthews afhandelen, nadat ik het eerder niet chique vond dat hij Tour en Klassiekers moet missen tegen de afspraken in. Hij wordt nu in de gelegenheid gesteld, voor het einde contract, naar een ploeg te verkassen die wél volledig in zijn dienst zal gaan rijden. Sunweb heeft zich sneller dan gedacht ontwikkeld tot een ander type ploeg met veel talenten/gelijkwaardige renners die vrijuit gaan koersen. Een absolute kopman past daar niet meer in.

    Wel valt op dat het management het niet voor elkaar krijgt om de toppers goed te managen of daarvoor (ogenschijnlijk) afspraken na te komen. Het lijkt er op dat ze dat type ploeg niet kunnen / willen zijn en daar nu afscheid van nemen. Alleen de transfer van Bardet bevreemd mij dan weer.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #583046

    Altijd fijn om op een schone pagina te beginnen.
    Mooi wat Gesink over Tony zegt in Bureau Sport en duidelijke meerwaarde dat die 2 jaar langer aan boord blijft. Proef ook wel dat Gesink optimistisch is over de toevoeging van Jansen, daarmee verschuiven de rollen weer. Jammer dat er niet met 3 kopmannen gepokerd kan worden, maar met deze bezetting kan een ander spelletje gespeeld worden met de ondersteuning.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #582512

    Kooij zie ik als type Groenewegen, Dekker meer als Teunissen / van Aert. Complementair binnen de ploeg denk ik.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #582452

    Voor Roubaix is Van Aert prima omringd, dat is een koers waar TJV de laatste jaren al een sterk blok bleek te zijn. Voor RVV is dat toch telkens nog te kort gebleken en met het vertrek van Jansen zijn ze voor die koers toch minder sterk o.b.v. de huidige transfers. Voor Luik en Amstel is de ploeg er ook nog niet (tenzij Roglic/Dumoulin).

    Vingegaard zie ik echt nog niet als (potentieel) kopman voor die koersen. Heeft een redelijke punch, maar laat dat té weinig zien. Maar goed, is jong en ontwikkelt zich nog.

    De opstelling voor Hongarije is interessant. Kijken of iemand vanuit de tweede lijn een stap heeft gezet / kan zetten.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #581242

    @ Murcia; één renner moet nog aangekondigd worden, maar zou al getekend hebben (n.a.v. publicatie anderhalve week geleden). Daarnaast is er plek voor nog één nieuwe renner. Wanneer die niet gecontracteerd wordt, komt v.d. Hoorn nog in aanmerking voor een verlenging.

    serieus goed nieuws dat Roglic in staat is te starten en momenteel dus weer volop belastbaar is.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #578822

    Valt me op dat iedereen van Hooydonck vergelijkt met Jansen (die lijkt te vertrekken). Is denk ik geen eerlijk vergelijk. Van Hooydonck vergelijken met Martens/Leezer/Lindeman/v.d. Hoorn is eerlijker en dan is dat redelijk in evenwicht. Terwijl van Hooydonck nog best groeimarge heeft vermoed ik.

    Oomen zou een vervanger moeten zijn van De Plus (vertrek lijkt zeker). Die ontlopen elkaar niet veel.
    De komst van Affini, Dekker en Leemreize staan tevens tegenover het rijtje hierboven. Ook hier schat ik géén van hen gelijk in aan Jansen, maar zeker in staat de rol van pure knecht / ondersteuning te ontstijgen op (korte) termijn.

    Met de aanvulling van één renner – wellicht 2 wanneer v.d. Hoorn niet kan bijtekenen – volgt er hopelijk nog een absoluut talent, danwel iemand die in de tweede lijn in staat is een koers te winnen / in een finale uit te spelen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #578676

    Of de ploeg in balans is, hangt ook nog af van hun tactiek. Die verandert ongetwijfeld nu Kruijswijk er niet bij is, maar wellicht ook door veranderde ploegsamenstelling van Ineos en ogenschijnlijke overmacht TJV in de laatste koersen. Ze zullen zeker wat sessies wijden aan de plannen en scenario’s deze Tour nog.

    Ik ben benieuwd of de renners nog wat verbeteren / pieken naar de Tour, nu het niveau van vrijwel iedereen al zo hoog lag afgelopen koersen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #578327

    Niet al te best nieuws ook t.a.v. de Plus zo tussen neus en lippen door. Nog steeds niet fit en schijnbaar niet vol aan het trainen. Dan wordt de Giro ook lastig voor een klassement en wellicht echt alleen een vrije rol om dagen uit te zoeken, of niet eens haalbaar?

    Vandenbergh al eerder geopperd al goede kandidaat. Ook een stevige motor om van Aert (en Teunissen) tot aan de finale te loodsen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #578141

    Zou de ploegleiding niet preventief voorsorteren op het niet kunnen starten van Kruijswijk, door alsnog één renner in de Tour- bubbel te plaatsen (en dus niet het NK te laten starten)? Zo last minute op hoogte zal niet gebeuren (tenzij keuze op Tolhoek), maar risico’s uitsluiten is wellicht verstandig.

    Komend weekend pas zicht op inzetbaarheid Kruijswijk in de Tour. Inschatting zal wellicht zijn of hij einde week 2 van de Tour op niveau kan zijn en zo een bijdrage kan leveren in de slotweek?

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #575917

    Ik zie het Kruijswijk of Bennet trouwens wel doen; doorstromen naar de Giro. Met Dumoulin (ook al is het parcours met tijdritten interessant) zullen ze wat voorzichtiger zijn neem ik aan.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #575916

    @ speculerende YogiBear: dan zal Martin de Giro niet rijden. Dit jaar alles op de Tour en daar staan de (momenteel) sterkste renners aan de start. Aanpassingen aan de Giro- ploeg volgen ongetwijfeld, daar verwacht ik Groenewegen niet. Ook nog weinig bekend schijnbaar over de staat van de Plus: traint die al weer voluit en kan hij met een vrije rol voor het klassement naar de Giro? Anders wordt dat echt een vrijbuiterploeg (of iemand die vanuit de Tour gaat dubbelen voor het klassement).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #564199

    Qua doorschuiven vanuit het Development team, was dat volgens mij voor komend seizoen nog niet de bedoeling. Neem aan dat die jongens daar nog wel een seizoen stappen kunnen maken en een overstap daarvoor nog niet noodzakelijk is. Zo’n jongen moet ook op relatief korte termijn binnen de ploeg een (meer)waarde kunnen zijn.

    Vertrekkers zijn er hopelijk niet veel, maar van de Plus had ik dat ook niet verwacht. Dus wellicht 2 pensionado’s, 2 die elders hun heil zoeken (en de ploeg graag had gehouden) en 1 doorselecteren. Uitgaande van evenveel renners behouden, zouden er dan 5 bij moeten. Oomen is er mogelijk al (vervangt de Plus) en is een vergelijkbaar type en niveau. Hoe maak je de ploeg dan sterker met de andere 4 poppetjes?
    In mijn optiek:
    1x ervaren renner, inzetbaar in voorjaar/klassiekers
    1x hardrijder, blijkt in veel koersen noodzaak indien je koersen moet controleren (en die status heeft TJV inmiddels)
    2x talent (buitencategorie indien haalbaar). Ik denk aan de categorie Hirschi (komt vrij), maar kan ook Dekker zijn.

    PS. Sam en Tom hoeven de ploegleiding echt niet te overtuigen Hofstede te houden. Die toont echt genoeg aan om door te groeien in een rol die Martin, Leezer, Van Emden en eerder Tankink en Tjallingii vervulden. Die gaat op dat vlak goud waard zijn.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #560287

    Voor het Vlaamse voorjaar (nu eigenlijk najaar) zou een ervaren renner als Langeveld ideaal zijn, maar Vandenbergh zou top zijn. Iemand die een zekerheidje is voor de finale, en zich daar volledig kan (zal) wegcijferen voor Van Aert (en hopelijk Teunissen). Er zijn er niet veel van dat niveau, die ook niet ambiëren om (nog) kopman te worden.

    Verder is het duidelijk dat het behouden van De Plus van groot belang is. Die kan het kopman- gat achter de grote 3 gaan opvullen met een jaar of 2.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #559217

    Ik heb geen idee hoe mensen er telkens bij komen om afscheid te nemen van een renner als Gesink. Nog minder snap ik het dat je Tony Martin niet zou willen houden. Zijn collega’s zijn lyrisch over hem. In de huidige situatie is het voor TJV volgens mij vooral goed mogelijk om de jonge talenten vroegtijdig zekerheid te kunnen bieden en daarmee wellicht eerder binnen te kunnen halen.

    De grote vissen hebben ze volgens mij – met de huidige kopmannen – niet zoveel behoefte aan. Hoe aantrekkelijk namens als Oomen en Naesen ook zijn, die verdringen de overige kopmannen denk ik teveel. Politt en Haig zouden fantastisch zijn, maar concurreren met Teunissen en de Plus. Dan hou ik die liever.

    Met het wegvallen van Wijnants, Martens en wellicht Leezer is er volgens mij wel behoefte aan een ervaren voorjaarsrenner/all rounder.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #543981

    Allen in dienst van WvA in de Strade lijkt me. De anderen zie ik deze koers geen finale rijden, laat staan kans maken op de overwinning. Maar in de breedte wel sterk genoeg om koers te maken en – wellicht – een sterke pion vooruit te schuiven voor van Aert om naartoe te springen. Wellicht kan Tolhoek een stap maken t.o.v. vorig jaar en Harper verrassen in zijn eerste Strade. Deze koers lijkt me – voor de toekomst – ook zeer geschikt voor de Plus en Roglic trouwens.

    Parijs-Nice staat een erg sterke en uitgebalanceerde ploeg aan de start. Die kunnen Roglic prima ondersteunen.
    Voor de Tirreno geldt dat Groenewegen puik ondersteund wordt. Daarnaast leuk de de Plus ook echt kansen krijgt in vrije rol/kopman met enige ondersteuning.
    GP Industria ook een interessante ploeg samengesteld. Kunnen er lekker invliegen en ik hoop dat meerdere renners daar ook initiatief mogen tonen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #543794

    Iemand een idee hoe het met Grondahl-Jansen is? Laatste wat ik meekreeg was enkele hechtingen, maar niet wat voor consequenties dat voor de nabije koers- toekomst heeft.

    Hopelijk heeft Roosen ook een stapje gezet, want wil TJV een (grote) klassieker winnen, moeten ze in breedte (iedereen achter WvA) een stapje zetten t.o.v. vorig jaar. Hopelijk is de progressie van Eenkhoorn daarin een graadmeter.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #524460

    @tendam
    Ik verwacht eerlijk gezegd dat Van Aert de klassiekers goeddeels zal rijden. En waar Van Aert rijdt, is hij al snel favoriet. Daar komt Teunissen bijna naast te staan (beschermd, schaduw kopman). Groenewegen doet niet veel voorjaarsklassiekers denk ik.
    Van der Hoorn zal dus de ballen uit z’n broek moeten rijden om TJV met de kopmannen in de finale te krijgen. Renners als Jansen en Roosen zullen nog hoger in de hiërarchie staan en er in de vroege finale bij moeten zijn. Eenkhoorn, Van der Hoorn, Pfingsten, Wynants, Leezer/Van Emden en wellicht Lindeman zullen een vergelijkbare rol vervullen. Een plek in de vroege vlucht betekent over het algemeen een mannetje minder om controle te houden en/of de vroege finale te bereiken en daar (in overtal) te kunnen openen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #522291

    Gezien de rennerskwaliteiten en ambities van de ploeg, zou dat best eens kunnen. Dumoulin lijkt me ook dé Nederlandse renner die van de OS een hoofddoel kan maken. Het maakt de puzzel wel uitdagend.

    Wanneer de Giro met topfavoriet gestart wordt (Dumoulin), verdient hij dito ondersteuning, terwijl daar ook met Groenewegen rekening gehouden moet worden (1 kopman, 3 klimmers, 1 sprinter, 1 sprintaantrekker, 2 vlakke knechten/treintje).

    Roglic wil dan weer een hele ploeg (niet delen met een sprintkopman). Dan heb je deze Tour ten minste 3 klimmers (1 schaduw kopman om ‘mee te spelen’;) en 2 goed klimmende heuvelrenners nodig, met daarnaast 2 diesels met inhoud voor het vlakke (eventueel corrigeren ‘slaapgedrag’ tijdens de koers van Roglic).

    De Vuelta is dan weer de koers met Dylan voor de sprints (2 á 3 ondersteuning), terwijl óók voor het klassement (winst!) gereden wordt. Mannetje 3 uit de ondersteuning van Dylan, is dan ook voor de klassementstrein bestemd.

    Het speculeren kan beginnen nadat de kopmannen over het seizoen zijn verdeeld.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #521204

    Interessante podcast (gisteren hier aangegeven) met Laurens de Plus in de Tribune (Sporza). Leuke kerel die Laurens, lijkt goed op z’n plek te zitten bij TJV. Ook een mooie waardering uitgesproken (meerdere momenten) voor de wetenschappelijke benadering van de ploeg, maar óók voor de manier waarop alle renners aandacht krijgen (people skills aanwezig dus).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #519368

    @Rawolf, dank voor het inplakken van het interview. Interessant artikel. Ik heb het idee dat TJV weliswaar een bescheiden basisbudget had, maar dat (extra) de portemonnee is getrokken voor van Aert én veel diensten/producten via de sponsoren in de ploeg geïnvesteerd worden.


    @Michiel
    ; Pfingsten afgelopen jaar niet echt in de gaten gehouden. Volgens mij is dat een sterke renner, waarvan het nog even afwachten is hoe die het gaat doen bij TJV ;-)

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #519249

    Het zou zeer logisch zijn wanneer Dumoulin en / of Roglic een piek leggen op de OS. Maar ze hebben ook zelf wat te kiezen. Wellicht vindt Roglic de Tour belangrijker.

    Het zou ook best kunnen dat Martin een piek op de tijdrit OS wil leggen. Voor de overige renners, zie ik dat niet direct voor me. Bennett kan bijvoorbeeld prima goed zijn in de Tour als knecht, en dan idem voor de OS wegkoers. Ik hoop eerlijk gezegd dat Gesink dat ook wil/doet. Zou het hem zeer gunnen voor een medaille te gaan.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #519004

    Mooi overzicht qua koersdagen per renner. Olivier is natuurlijk vroegtijdig weggevallen, van Aert later toevoegd (en geblesseerd weggevallen). Ook Gesink en Roosen hebben een flink deel gemist. Van Poppel en enkele jongere renners hebben een beperkter programma gereden (logisch). Wijnants en Martens relatief weinig koersdagen voor zulke ‘taaie renners’.

    Met de ploeg voor 2020 – blessures daargelaten – zouden ze best een iets intensiever programma aan moeten kunnen, gezien de rek in koersdagen bij sommigen.

    Ben benieuwd naar de fysieke gesteldheid van Dumoulin en van Aert en dan vooral naar in hoeverre ze in december mee kunnen draaien met de ploeg.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #518737

    Uitkomst van bovenstaande puzzelstukjes is dan wellicht:

    Giro met 1 klassement kopman (Kruijswijk / Dumoulin (mits fit genoeg) + 3 knechten (2x klimknecht, 1x krachtpatser á la Hofstede), Groenewegen + 2 knechten (en tempobeul klassementsrenners). Eventueel ‘joker’ voor klassement

    Tour met kopman Roglic voor het klassement (afgedwongen afgelopen jaar) en vrije rol Kruijswijk óf Dumoulin (degene die geen kopman was in Giro) + volledige ploeg op klassement (eventueel Van Aert met vrijheid voor eigen kans, daar wij hij niet hoeft te knechten)

    Olympische spelen piekmoment voor Roglic en Dumoulin (in overweging voor Dumoulin; is Tour dan verstandig?).

    Vuelta met 1 kopman voor het klassement en secondant/joker (mits nog goed ná Tour / OS) + Groenewegen met 3 volwaardige knechten.

    Ik denk dat wanneer Roglic absolute kopman Tour is en OS rijdt, hij het ook bij 1 grote ronde kan houden. Van de 3 klassementsrenners is hij namelijk ook degene die in overige koersen voor de winst meedoet en dus andere wezenlijke doelen kan hebben. Dumoulin (mits tijdig fit) en vooral Kruijswijk zijn het type renner dat de grote rondes zou moeten rijden (hoofdmoot seizoen).

    Wanneer je op deze wijze redeneert, rijdt de ploeg iedere grote ronde óók om het eindklassement te winnen. In mijn optiek is er niet of nauwelijks plek voor ‘leerplekken’ in die selecties. Groenewegen zal de best beschikbare ondersteuning mee willen/krijgen (Roosen, Teunissen, Martin, Janssen). De klassementsrenners idem dito (en dat zijn geen renners als Eenkhoorn, Vingegaard, Foss en wellicht zelfs Bouwman en Tolhoek).

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 159)

Laatste nieuws