Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 164)
  • In reactie op: Team Jumbo-Visma 2022 #758604

    Ik kan me wel iets voorstellen bij Laporte, maar ben wel benieuwd wat jullie als zijn meerwaarde zien t.o.v. Gesink (bewezen in 3 weekse rondes), Affini (zet die naast Ganna / Berg wanneer de klassementstreinen naar voren komen i.p.v. Laporte) of van Hooydonck. Voor de sprint aantrekken hoeft hij niet mee i.v.m. Teunissen die daarin bewezen goed is.

    In reactie op: Team DSM 2021 #758423

    We weten niet wat er mogelijk contractueel met Groenewegen is afgesproken bij zijn verlenging. Afspraken over Tour- deelnames? Ondersteuning? Wellicht bijt de ontwikkeling van Roglic/Vingegaard i.c.m. de ontdekte sprintkwaliteiten wel met die afspraken. Dan is het wederzijds belang om te ontbinden. Waar eerder lof werd geuit over lange contracten, blijkt dat dan ook ‘problematisch’ te kunnen zijn en is dat netjes opgelost.

    Bij DSM ontbinden ze veelvuldig contracten (relatief gezien) maar hoeft dat niet altijd een probleem te zijn. Bij een verstandhouding die niet langer top is (want het is topsport), is ontbinden ook een chique oplossing (chiquer dan soms in het voetbal). Alleen de verhalen er omheen zijn niet altijd fraai (Benoot inderdaad niet direct problematisch, ook anderen waren te volgen). Maar enkelen ook wel echt met moddergooien en dan is er meestal meer aan de hand.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2022 #758417

    @ Yeez; na contractontbinding vanwege sportief perspectief als nummer 1 van Wanty naar de Tour ;-)

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2022 #758403

    Heel eerlijk gezegd: wanneer Roglic, Vingegaard en Dumoulin meegaan, zie ik Dumoulin als nummer 2 van de ploeg. Vingegaard zal zich wellicht ook meer kunnen schikken in ondersteunend, ofwel een keertje een poging ‘alles of niets’ doen in koers.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2022 #758395

    Moeilijk hoor, om nu al een voorspelling te doen qua Tour- ploeg. Waar moet je rekening mee houden?
    a) grootste doel = Geel (= vraag: wat heeft Roglic nodig)
    b) serieus doel = Groen (= vraag: wat kun je gezien ‘a’ meegeven aan van Aert)
    c) schaduwkopman meenemen (+ die rol toebedelen, want dan in eerste week/weken niet inzetten als knecht en wél beschermen)
    d) welke tactiek om de Tour te winnen: dus waar kun je verschil maken en welke renners zet je in (vlakke, kasseien, bergen)
    e) t.o.v. welke concurrentie moet je dat verschil maken: Pogacar (dus overtal in bergen of truc op de kasseien), de Ineos- trein (dus niet de mindere zijn als ploeg in het hooggebergte)

    Zo benaderend, zou ik voor Geel een ploeg willen met een kwalitatief overtal in het hooggebergte (dus niet een treintje op de limiet, maar 2 á 3 renners die overschot hebben (en hoog in het klassement kúnnen staan). Dus Roglic, Vingegaard en Kruijswijk of Dumoulin. Daarnaast 2 renners die tot die situatie kunnen leiden (schifting voeren): Dennis sowieso en Gesink of Kuss. Dan zit je op 5 renners. Van Aert kan ook een schifting voeren, maar dat is wellicht niet direct verenigbaar met Groen.

    Voor het vlakke moet je ook iets kunnen proberen (naast de kasseien). Dumoulin is daarom een meerwaarde t.o.v. Kruijswijk, Gesink t.o.v. Kuss. (Mocht Benoot beter bergop zijn dan Gesink, is die een alternatief). Teunissen daarvoor sowieso meenemen, temeer hij ook de beste man is om Van Aert in Groen te ondersteunen.

    Dus al genoteerd:
    (1) Roglic, (2) Vingegaard, (3) Dumoulin, (4) Dennis, (5) Van Aert, (6) Teunissen, (7) Gesink en (8) Affini.

    Dan moet daar nog een werker bij, die zowel voor Van Aert (in de basis), als voor Roglic (voor ‘snode plannetjes’ op het vlakke / over de kasseien) een meerwaarde kan zijn. Ik vind van Hooydonck geschikt, maar kan Laporte nog moeilijk inschatten. Wie van hen kan lang op kop sleuren met flinke PK’s?

    Alternatief is Affini welllicht, die heeft als TGV voor TJV wel een meerwaarde. Die komt het dichtst bij de Tony- rol om met macht de TJV- trein op kop van een op hol geslagen peloton te houden (en daarvoor niet direct Dennis in te zetten). Combi Teunissen – Affini vind ik zelf ook een beter duo om voor Van Aert in te zetten voor de sprints, die vullen elkaar in kwaliteit aan (en dan Gesink in de aanloop in te zetten).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2022 #755585

    Ik denk dat de Giro voor primair Groenewegen is, met daarnaast Kruijswijk: Groenewegen met v.d. Sande, Affini en Dekker. Daarnaast Kruijswijk met Oomen, Foss en Bouwman.

    De Tour wordt alle ballen op Roglic, met een vrije(re) van Aert: Roglic met Vingegaard (zo lang mogelijk vrije rol), Kuss, Dennis en Gesink. Van Aert dan met Teunissen en Laporte (mits die voldoet en de wisselwerking goed is) of van Hooydonck.

    In de Vuelta dan Dumoulin voor het klassement, met wederom Groenewegen : Dumoulin met Harper, Hofstede, Oomen, van Hooydonck/Laporte (die de Tour niet reed) en Groenewegen met van Emden en Eenkhoorn/Roosen. Ik kan me voorstellen dat Dennis / Gesink / Kruijswijk een dubbel doet en dan van Hooydonck/Laporte vervangen wordt, voor meer body in de bergen.

    Het moeilijkste – en gelijk een luxeprobleem – is dat je jonge renners niet (genoeg) in de gelegenheid stelt een grote ronde te rijden én dat de ploeg beschikt over échte grote ronde renners, die er eigenlijk 2 per jaar horen te rijden gezien hun profiel (Gesink, Kruijswijk, Kuss, Dennis).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2022 #752432

    Volgens mij moet je voor de ploegsamenstellingen rekening houden met:
    Giro: 2 kopmannen (klassement + 3 knechten en sprint + 3 knechten).
    Tour: alle ballen op klassement, Wout die ‘voor groen mag gaan’ (dus 2 in steun voor relevante etappes)
    Vuelta: goed voor de dag in Nederland, ploeg met oog op de toekomst (groei renners, kans op kopmanschap).

    Ik denk dan aan:

    Giro: Kruijswijk + Foss, Bouwman en Oomen & Groenewegen + Affini, Teunissen en v.d. Sande/v. Emden
    Tour: Roglic + Vingegaard, Dumoulin, Kuss, Dennis, Van Aert + Laporte en Gesink/van Hooijdonck
    Vuelta: Kruijswijk, Oomen, Hofstede, Harper, Leemreize, Groenewegen, Roosen/Dekker, Eenkhoorn

    Enige waar ik ‘tegenaan loop’, is dat er typische grote ronde renners zijn, die te niet 2 ronden rijden. Dan denk ik aan Kuss, Dennis, Gesink die prima een dubbeling aankunnen en daarin tot hun recht komen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2021 #635866

    Is er een kans dat het schema van de Tour nog overhoop gaat? Ook zij zijn er niet bij gebaat wanneer kleppers de Tour links laten liggen. Of geldt: Niets is groter dan de Tour”?

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2021 #633829

    @AWestie;
    Ten aanzien van vraag 1: zouden andere renners (schaduwkopmannen, tweede lijn) niet (veel) meer winnen zonder die grote 3? Vooral in grote rondes kunnen renners als Kuss, Bennett, Bouwman e.a. dan meer kansen pakken. Maar op basis van uitslagen uit het verleden klopt de aanname wel.

    Ten aanzien van vraag 2: ik denk dat er meer renners / ploegen zijn die in de klassiekers goed uit de voeten kunnen en daar de focus op leggen. Voorheen de hegemonie van enkelen, nu veel meer renners/ploegen die kunnen winnen. Dat heeft het ‘spelletje’ in die koersen veranderd. Met de aanwezigheid van wereldtopper Van Aert koerst TJV altijd voor de winst (op papier), maar met een andere opvatting dan AG2R zal doen of dan DSM zal insteken. Of de ondersteuning (a) voldoet aan de verwachtingen van Wout en / of (b) in staat is de finale te bereiken is de vraag voor komend seizoen. Vooralsnog voordeel van de twijfel, mits iedereen fit.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2021 #633687

    @ sepiroth, dat is eerdere jaren inderdaad vaak het probleem geweest. Maar juist met overwinningen voor Kuss, Roglic, Groenewegen, Van Aert, Bennett en Eenkhoon is dat afgelopen jaar erg aardig gelukt. Daarvoor hadden ook Teunissen en Vingegaard daar een aandeel in. Volgend seizoen verwacht ik ook zeges van Dumoulin en enkele jonkies op een lager niveau (Foss, Dekker, Affini, Kooij).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2021 #631751

    Voor 2021 heeft TJV een aantal toppers waar weer op gerekend kan/mag worden voor de broodnodige overwinningen. Roglic en van Aert zijn, mits van pech verschoond, renners die een aantal overwinningen kunnen bijschrijven. Ook Kuss – wellicht met iets vaker een vrije rol – en Groenewegen indien weer op niveau in het naseizoen zouden meer dan één overwinning moeten kunnen halen. Hopelijk is Dumoulin ook weer op afspraak na een aardig ‘terugkom- seizoen’ en pakt hij in ieder geval z’n overwinning ergens.

    Maar van wie verwachten jullie komend seizoen een stap? Wie breekt door of wie zorgt – meer verrassend dan bovenstaande – voor overwinningen?
    Ik heb zelf qua vertonen van progressie/groei hoge verwachtingen van Foss (niet direct zeges), Dekker en Leemreize (bepalend in kleinere koersen). Verder gaat Bennett voor 3 overwinningen zorgen en rijdt Eenkhoorn in de schaduw van van Aert naar knappe klasseringen in WT- koersen denk ik.
    Tot slot denk ik dat Affini een waardevolle aankoop blijkt te zijn (een soort Tony jr.) en hoop ik dat Tolhoek een beter jaar draait, want anders kan dat wel eens een laatste seizoen worden (gezien einde contract 2021).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #629160

    Leuke speculaties t.a.v. Tokio. Denk dat Dumoulin en Mollema – mits fit – zekerheidjes zouden zijn. Bewezen / vaker goed in kampioenschappen en eendagskoersen en dus een (bescheiden) kans op podium. Dan moet je goede, taaie en betrouwbare ondersteuning meenemen. Dat zou Poels kunnen zijn, maar ik denk vooral aan Gesink die zich erg bekwaamt op dat gebied. Gaat lang mee, kan de koers hard maken en zal tegen de finale ‘gewoon’ bij de kopmannen in de buurt kunnen zitten.

    Wanneer Schippie de eerste 100 km in ondersteuning kan/wil rijden, heb je finalewaardige ondersteuning nodig voor de laatste koershelft.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #627258

    Ik vind het razend interessant wat er komend seizoen gaat gebeuren. Veel ploegen zullen beter ingespeeld zijn op – wederom – een gemankeerde koerskalender en beter uit de winter/corona- break komen dan afgelopen voorjaar. De voorsprong van TJV zal daarmee niet zo groot meer zijn.

    Dan is weer duidelijk dat INEOS zich absurd aan het versterken is geslagen op papier (gelukkig koersen we overwegend op asfalt…;). Die komen straks sterk voor de dag en zullen, ongetwijfeld, de koers weer willen dragen. Wel een risico van teveel kopmannen op één schip. Zal bijvoorbeeld Dennis zich nog eens willen proberen als kopman?

    Wat we echter óók hebben gezien, is een absurd sterke Pogacar. Zijn ploeg is nog niet wezenlijk sterker geworden, maar die heeft baat bij een ouderwetse Sky- tactiek. Daar moet TJV ook op in gaan spelen. En wat te denken van Evenepoel komend seizoen? De Tour zal het niet worden, maar ik verwacht hem voor een klassement in Giro of Vuelta.

    Tot slot is ook sprake van een transitie van Movistar: een aantrekkelijke (soms onbegrijpelijke) koersopvatting, met straks interessante renners (Mas, Lopez) om écht koers te maken. Een factor om rekening mee te houden?

    Al met al verwacht ik niet dat TJV met exact dezelfde opvatting de Tour in zal gaan en daarmee kan winnen. Ze gaan evalueren en de tactieken bepalen deze winter, maar welke kant zal dat opgaan? Minder controle in de bergen (want wellicht overvleugeld) en meer koers in het middengebergte? ‘Oorlog’ maken in de waaierweek? Vertrouwen op de tijdritten en verdedigend koersen?

    Je zou er een forum mee kunnen vullen…

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #626312

    TJV heeft – in dit bijzondere en gemankeerde seizoen – een prima jaar gedraaid qua resultaten. Klassiekers en semi- klassiekers gewonnen (lang geleden), een grote ronde gewonnen en tweede in de Tour. Al met al goed voor een verdiende 8,5 wat mij betreft. Het is immers geen computerspel om je doelen te kunnen verwezenlijken. Ik denk dat alleen DQS en UAE een hogere score behalen en Sunweb (andere doelen) in de buurt komt.

    Individuele cijfers zijn toch lastig toe te kennen. Maar een grof beeld van hoe de renners hebben gepresteerd, ten opzichte van wat ik van hen verwachtte, is te schetsen:

    a) Roglic en van Aert absoluut goud waard qua uitslagen. Die komen niet onder een 9 uit.
    b) Gesink, Martin en Kuss als ondersteuning onmisbaar, die scoren een 8,5
    c) Bennett voor zijn blessure zéér op dreef en een mooie zege + podium in een klassieker. Een (dikke) 8
    d) Groenewegen eigenlijk alleen een pre- Corona score. Toen een topsprinter, daarna niet gekoerst. Een 7
    e) Dumoulin na een lange periode van inactiviteit in koers, een goede Tour (objectief gezien) en sterk WK + LBL. Maar het ‘gevoel’ blijft dat het net wat te mager was voor een renner met zijn statuur + er waren knechten beter. Veel hangt af van volgend jaar. Een 6,5
    f) Jonkies met aangetoonde groei: Vingegaard, Foss, Bouwman, Hofstede: 7,5
    g) Renners van wie ik meer had verwacht, maar niet door de ondergrens gingen en op momenten wél potentie getoond / goed: Jansen, Eenkhoorn, Teunissen (ook pech), Kruijswijk (pech), van Emden: 6,5
    h) Renners die hun werk deden, maar er niet uit sprongen krijgen van mij een 6,5: Harper, Pfingsten, Martens, vd Hoorn: 6,5
    i) Renners die mij tegenvielen: Wynants (in zijn wedstrijden er te vroeg af), Lindeman (ook al was de verwachting laag), Tolhoek (geen moment zijn belofte waargemaakt), Roosen: 5,5
    i) Nauwelijks te beoordelen: Leezer (geen punten)
    j) Niet te beoordelen: De Plus (geen punten).

    Wat opvalt: in de klassementsploegen scoren de kopmannen én knechten overwegend dikke voldoendes. In de klassiekers scoort de kopman goed, en scoren de knechten / schaduw kopmannen op momenten een voldoende, maar vaak ook onvoldoende. Gelukkig had van Aert op belangrijke momenten wél cruciale ondersteuning (naar voren brengen bij pech, Jansen in MSR), maar koers maken met de ploeg in de finale zat er nooit in. Qua sprint- opstelling is het wegvallen van Groenewegen zeer jammer, maar tot dat moment bleek hij wel de wereldtopper te zijn, ondanks de ‘B- lijn’ die hij in die koersen mee kreeg.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #621922

    Inderdaad open deuren, maar op zich ook goed dat geschreven wordt (voor een groter publiek) hoe het in feite in elkaar steekt: lang er uit geweest en in dat licht helemaal geen slecht jaar gereden.
    Afsluiting op deze wijze (uitstappen Vuelta) is niet positief, zeker niet in relatie tot de aankondiging dat Tom kopman zou zijn, maar alsnog beter dan doorrijden zonder dat dit bijdraagt aan het sterker worden.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #620308

    Kan TJV Vegni niet aanklagen voor nalatige Corona- maatregelen en zorg dragen voor een gedegen bubbel? Kruijswijk had deze gemankeerde Giro zelfs kunnen winnen, maar dat zullen we nu nooit weten. De koers was in ieder geval gebaat geweest bij een extra klassementsploeg.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #617341

    De prestaties van Tom Dumoulin dit jaar zijn toch niet heel veel anders (beter of slechter) dan je mag verwachten na een jaar uit koers en alle latere ongemakken? Hij rijdt verdienstelijk in voorbereidingskoersen van de Tour (niet heel anders dan jaren daarvoor), hij rijdt een keurige Tour (7e, gewerkt voor ploeg) en doet vooraan mee in LBL en vervult daar een belangrijke rol voor de winst van de ploeg.

    Vervolgens (b)lijkt hij belastbaar en gemotiveerd genoeg om ook een 2e grote ronde, kort na de Tour, te rijden. Dat is alleen maar goed voor de inhoud en hardheid naar volgend jaar.

    Ik ben van mening dat je als wielerliefhebber / fan niet veel meer mocht verwachten. Bij zijn statuur past attractiever koersen en rijden voor de winst, maar bij waar hij vandaan komt is dit een prima tussenstand en hoop ik dat hij in staat is de Vuelta te vervolgen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #615660

    Ik het iemand Affini wel eens ‘il trattore’ horen noemen. Dat zou een mooie verwijzing zijn naar Declercq van DQS. Wellicht vervult hij de komende jaren wel eenzelfde rol in de voorjaarsklassiekers en vormt hij een waardevolle aanvulling op de klassiekerkern. Feit dat TJV goed scout de laatste jaren, maakt dat ik wel vertrouwen in deze jongen heb.

    Wynants koerst nog een voorjaar, maar finale- niveau vertoont hij steeds minder. Beetje de Tankink- rol voor dit en komend seizoen denk ik (ongetwijfeld waardevol trouwens).

    Van Hooydonck prima 3e / 4e / 5e man in voorjaarskoers straks, moet bij de laatste 30 – 50 renners zitten. Dekker mag een jaartje ‘ruiken’ aan het grote werk, moet het jaar daarna een vergelijkbaar niveau bereiken wat mij betreft.

    Meest moeten we verwachten van Eenkhoorn (hopelijk zet zijn groei door en wordt hij iets minder grillig), Teunissen (bevestigen top- 20 renner zonder blessures) en Roosen (stagneert dit seizoen een beetje helaas). Grondahl-Jansen is zeer nuttig geweest in MSR, maar geeft toch ook vaak op belangrijke momenten niet thuis. In dat licht is van Hooydonck wellicht ‘taaier’ en betrouwbaarder.

    Wordt er trouwens ook nog een ronde van Spanje gereden één dezer dagen? ;-)

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #605453

    Momenteel wordt wel heel gemakkelijk gezegd dat DQS geen afmakers heeft, terwijl zij de meeste zeges behalen (en al jaren doen). Zij vormen ‘gewoon’ en winnaarscollectief en doen dat ontzettend knap. Ik ben geen fan, maar bewonder wel de prestaties die zij neerzetten. Ook de aankopen van Levefre zijn ontzettend knap, ook nu weer, en echt niet persé allemaal de toppers. Die gaan momenteel naar Ineos, Sunweb en het midden-oosten.

    De opvatting van TJV spreekt mij meer aan, komend vanuit een underdog- positie, en echt inzetten op de ontwikkeling van renners en omkadering. Net als DQS ook vanuit een team- opvatting. Nu komen zij in de positie dat zij wereldtoppers hebben en die willen behouden, zonder de tweede en derde (talent-) lijn uit het oog te verliezen qua doorontwikkeling. Degenen die deze lijn niet doortrekken (v.d. Hoorn) of qua leeftijd die potentie hebben (Lindeman), vloeien af.

    Ik ben vooral heel benieuwd wat de aanwas de komende jaren vanuit de Academy gaat zijn. TJV scoutte de laatste jaren al ‘onconventioneel’ met Harper, Roglic, Vingegaard e.a. door naar meer dan uitslagen alleen te kijken. Nu hebben zij talenten intern onder de loep, dus verwacht ik dat daar echte matches voor de ploeg uit zullen komen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #604267

    Zonde van die inschattingsfout in de Giro zeg. Aan de andere kant zijn er op het vroege tijdstip ook wel enkele kleppers – die voluit reden – tegen het asfalt gegaan. Maar deze ruime minuut moet je maar weer terug zien te winnen. Thomas op rozen.

    In de BB- tour een tegenvallend resultaat ook. Niemand op de voorste posten, en degenen die voorin te zien waren vóór de echte finale, zaten daar niet met overschot. Komt straks te echt op de schouders van van Aert, met – zoveel is wel duidelijk – de rest in ondersteuning.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #603366

    @ AWestie; helemaal mee eens. De wijze waarop deze ploeg transparant naar buiten toe treedt valt te prijzen. Ook op deze manier een einde maken aan veel speculaties: Roglic was goed (niet super), dus in feite daarmee de credits voor een fantastische Pogacar.
    Met de kennis van nu, hopelijk in de toekomst een iets ander strijdplan ook, meer passend bij de renners.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #602160

    @ Rawolf; dat kan inderdaad meespelen, maar vooralsnog vindt ik Vingegaard niet echt bevestigen. Over de breedte geen topdag voor TJV, maar goed dat de Plus uitrijdt en Hofstede in orde is. Een topper voor deze koers is er niet, tenzij Roglic zich straks laat zien en Dumoulin beter voor de dag komt.

    Ik hoop dat Foss en Harper in de Giro aantonen goede aanwinsten te zijn. Veel jong talent drukt nu het neus aan het venster, en dat mag bij TJV ook. Vooral Foss zou dat kunnen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #599202

    Wanneer ik naar de ploeg voor 2021 kijk, is er een redelijke primaire indeling te maken in een klim-, sprint- en klassiekerkern qua rennerskwaliteiten. Met 27 renners die voor een wezenlijk aandeel ook op meerdere vlakken indeelbaar zijn (klassiers en sprints, klassementstrein op kop boren kan ook voor een sprint).

    Maar goed, primair ingedeeld dus, kom ik tot de volgende indeling:
    Klim- kern (14 renners): Roglic – Dumoulin – Kruijswijk – Bennett – Kuss – Gesink – Oomen – Vingegaard – Tolhoek – Foss – Leemreize – Harper – Bouwman – Hofstede
    Sprint- kern (6 renners): Groenewegen – Martens(/Kooij) – Van Emden – Pfingsten – Martin – Affini
    Klassieker- kern (7 renners): Van Aert – Teunissen – Eenkhoorn – Roosen – Dekker – Wynants – van Hooydonck

    Nu zitten er natuurlijk 3 á 4 kopmannen in de klim/klassements kern en is het logisch dat daar meer renners in zitten. Een duidelijke focus op klassementen rijden valt op basis hiervan te verwachten en deze kopmannen zijn goed ondersteund (nog zonder de grote motoren als Martin, van Aert en loodsen door het peloton in deze, die altijd zullen aansluiten).

    Voor zowel de sprint- als (voorjaars)klassieker- kern is sprake van één wereldtopper als kopman. één goede ploeg in ondersteuning is daarvoor het geval. Wat opvalt is dat uitwisseling tussen beide kernen nodig is om een volwaardige ploeg op de been te brengen. Aan ondersteuning vanuit de klimploeg heb je – op een enkeling na – niet veel in het voorjaar (Bouwman / Hofstede?).

    In het licht van recente (voortdurende ;-) discussies op dit forum: Roglic / Dumoulin / Kruijswijk hebben als wereldtoppers niks te klagen qua ondersteuning (bergop).

    Groenewegen – ongeacht of/hoe die terugkomt – lijkt een ander soort ondersteuning te krijgen: toppers qua hardrijders die hem voorin afzetten, maar zeker niet meer de lead-out (uitgaande dat Teunissen dat niet meer doet). Benieuwd of dit een tactiekwijziging wordt en hoe later Kooij wordt ingepast.

    Van Aert met zijn statuur krijgt op het eerste oog een wat kariger ondersteuning (topfavoriet zonder top 5 blok). TJV legt het volgens mij – op papier – af tegen de sterkere blokken (DQS, EF, AG2R en wellicht TREK en Lotto Soudal). Met Jansen er nog bij had TJV wél bij die top 5 gehoord. Maar hierbij geldt voor mij: op papier. Want hoe goed is/wordt Dekker, hoeveel potentieel heeft van Hooydonck en wat kan/wil Affini? En belangrijker: wat kunnen Roosen / Teunissen wanneer die fit starten? Jammer is dat zij dit seizoen geen grote ronde rijden, die (‘vroeger’;) nodig bleek om in het klassieke voorjaar goed te zijn…

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #598447

    Hij ontwijkt de vraag over diens vertrek naar Ineos niet. Kunnen we wel als een gegeven beschouwen dus (hoe jammer ook).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #598088

    Voor volgend jaar nogmaals ‘all- in’ voor het klassement met de TJV- tridente, of juist een andere aanpak hanteren en de koers niet zelf dragen? Sowieso zullen ze weer inzetten op het geel, maar mogelijk met 2 topper met ondersteuning en een ander nevenklassement (groen).

    Dan zit Kelderfan best in de buurt, alleen denk ik dat Teunissen beter vervangen kan worden door een type Hofstede of wellicht Affini. Van Aert heeft geen sprintaantrekker nodig, maar hardrijders die hem voorin brengen. Daarnaast zijn Martin en Hofstede/Affini ook voor het klassement bruikbaar.

    Mochten ze nogmaals vol voor uitsluitend het klassement gaan, dan wellicht nog een keer proberen met:
    Roglic – Kruijswijk – Dumoulin – Gesink – van Aert – Kuss – Martin – Oomen (afhankelijk van het parcours nog).

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 164)

Headlines