Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 157)
  • In reactie op: Team Jumbo-Visma 2021 #635866

    Is er een kans dat het schema van de Tour nog overhoop gaat? Ook zij zijn er niet bij gebaat wanneer kleppers de Tour links laten liggen. Of geldt: Niets is groter dan de Tour”?

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2021 #633829

    @AWestie;
    Ten aanzien van vraag 1: zouden andere renners (schaduwkopmannen, tweede lijn) niet (veel) meer winnen zonder die grote 3? Vooral in grote rondes kunnen renners als Kuss, Bennett, Bouwman e.a. dan meer kansen pakken. Maar op basis van uitslagen uit het verleden klopt de aanname wel.

    Ten aanzien van vraag 2: ik denk dat er meer renners / ploegen zijn die in de klassiekers goed uit de voeten kunnen en daar de focus op leggen. Voorheen de hegemonie van enkelen, nu veel meer renners/ploegen die kunnen winnen. Dat heeft het ‘spelletje’ in die koersen veranderd. Met de aanwezigheid van wereldtopper Van Aert koerst TJV altijd voor de winst (op papier), maar met een andere opvatting dan AG2R zal doen of dan DSM zal insteken. Of de ondersteuning (a) voldoet aan de verwachtingen van Wout en / of (b) in staat is de finale te bereiken is de vraag voor komend seizoen. Vooralsnog voordeel van de twijfel, mits iedereen fit.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2021 #633687

    @ sepiroth, dat is eerdere jaren inderdaad vaak het probleem geweest. Maar juist met overwinningen voor Kuss, Roglic, Groenewegen, Van Aert, Bennett en Eenkhoon is dat afgelopen jaar erg aardig gelukt. Daarvoor hadden ook Teunissen en Vingegaard daar een aandeel in. Volgend seizoen verwacht ik ook zeges van Dumoulin en enkele jonkies op een lager niveau (Foss, Dekker, Affini, Kooij).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2021 #631751

    Voor 2021 heeft TJV een aantal toppers waar weer op gerekend kan/mag worden voor de broodnodige overwinningen. Roglic en van Aert zijn, mits van pech verschoond, renners die een aantal overwinningen kunnen bijschrijven. Ook Kuss – wellicht met iets vaker een vrije rol – en Groenewegen indien weer op niveau in het naseizoen zouden meer dan één overwinning moeten kunnen halen. Hopelijk is Dumoulin ook weer op afspraak na een aardig ‘terugkom- seizoen’ en pakt hij in ieder geval z’n overwinning ergens.

    Maar van wie verwachten jullie komend seizoen een stap? Wie breekt door of wie zorgt – meer verrassend dan bovenstaande – voor overwinningen?
    Ik heb zelf qua vertonen van progressie/groei hoge verwachtingen van Foss (niet direct zeges), Dekker en Leemreize (bepalend in kleinere koersen). Verder gaat Bennett voor 3 overwinningen zorgen en rijdt Eenkhoorn in de schaduw van van Aert naar knappe klasseringen in WT- koersen denk ik.
    Tot slot denk ik dat Affini een waardevolle aankoop blijkt te zijn (een soort Tony jr.) en hoop ik dat Tolhoek een beter jaar draait, want anders kan dat wel eens een laatste seizoen worden (gezien einde contract 2021).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #629160

    Leuke speculaties t.a.v. Tokio. Denk dat Dumoulin en Mollema – mits fit – zekerheidjes zouden zijn. Bewezen / vaker goed in kampioenschappen en eendagskoersen en dus een (bescheiden) kans op podium. Dan moet je goede, taaie en betrouwbare ondersteuning meenemen. Dat zou Poels kunnen zijn, maar ik denk vooral aan Gesink die zich erg bekwaamt op dat gebied. Gaat lang mee, kan de koers hard maken en zal tegen de finale ‘gewoon’ bij de kopmannen in de buurt kunnen zitten.

    Wanneer Schippie de eerste 100 km in ondersteuning kan/wil rijden, heb je finalewaardige ondersteuning nodig voor de laatste koershelft.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #627258

    Ik vind het razend interessant wat er komend seizoen gaat gebeuren. Veel ploegen zullen beter ingespeeld zijn op – wederom – een gemankeerde koerskalender en beter uit de winter/corona- break komen dan afgelopen voorjaar. De voorsprong van TJV zal daarmee niet zo groot meer zijn.

    Dan is weer duidelijk dat INEOS zich absurd aan het versterken is geslagen op papier (gelukkig koersen we overwegend op asfalt…;). Die komen straks sterk voor de dag en zullen, ongetwijfeld, de koers weer willen dragen. Wel een risico van teveel kopmannen op één schip. Zal bijvoorbeeld Dennis zich nog eens willen proberen als kopman?

    Wat we echter óók hebben gezien, is een absurd sterke Pogacar. Zijn ploeg is nog niet wezenlijk sterker geworden, maar die heeft baat bij een ouderwetse Sky- tactiek. Daar moet TJV ook op in gaan spelen. En wat te denken van Evenepoel komend seizoen? De Tour zal het niet worden, maar ik verwacht hem voor een klassement in Giro of Vuelta.

    Tot slot is ook sprake van een transitie van Movistar: een aantrekkelijke (soms onbegrijpelijke) koersopvatting, met straks interessante renners (Mas, Lopez) om écht koers te maken. Een factor om rekening mee te houden?

    Al met al verwacht ik niet dat TJV met exact dezelfde opvatting de Tour in zal gaan en daarmee kan winnen. Ze gaan evalueren en de tactieken bepalen deze winter, maar welke kant zal dat opgaan? Minder controle in de bergen (want wellicht overvleugeld) en meer koers in het middengebergte? ‘Oorlog’ maken in de waaierweek? Vertrouwen op de tijdritten en verdedigend koersen?

    Je zou er een forum mee kunnen vullen…

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #626312

    TJV heeft – in dit bijzondere en gemankeerde seizoen – een prima jaar gedraaid qua resultaten. Klassiekers en semi- klassiekers gewonnen (lang geleden), een grote ronde gewonnen en tweede in de Tour. Al met al goed voor een verdiende 8,5 wat mij betreft. Het is immers geen computerspel om je doelen te kunnen verwezenlijken. Ik denk dat alleen DQS en UAE een hogere score behalen en Sunweb (andere doelen) in de buurt komt.

    Individuele cijfers zijn toch lastig toe te kennen. Maar een grof beeld van hoe de renners hebben gepresteerd, ten opzichte van wat ik van hen verwachtte, is te schetsen:

    a) Roglic en van Aert absoluut goud waard qua uitslagen. Die komen niet onder een 9 uit.
    b) Gesink, Martin en Kuss als ondersteuning onmisbaar, die scoren een 8,5
    c) Bennett voor zijn blessure zéér op dreef en een mooie zege + podium in een klassieker. Een (dikke) 8
    d) Groenewegen eigenlijk alleen een pre- Corona score. Toen een topsprinter, daarna niet gekoerst. Een 7
    e) Dumoulin na een lange periode van inactiviteit in koers, een goede Tour (objectief gezien) en sterk WK + LBL. Maar het ‘gevoel’ blijft dat het net wat te mager was voor een renner met zijn statuur + er waren knechten beter. Veel hangt af van volgend jaar. Een 6,5
    f) Jonkies met aangetoonde groei: Vingegaard, Foss, Bouwman, Hofstede: 7,5
    g) Renners van wie ik meer had verwacht, maar niet door de ondergrens gingen en op momenten wél potentie getoond / goed: Jansen, Eenkhoorn, Teunissen (ook pech), Kruijswijk (pech), van Emden: 6,5
    h) Renners die hun werk deden, maar er niet uit sprongen krijgen van mij een 6,5: Harper, Pfingsten, Martens, vd Hoorn: 6,5
    i) Renners die mij tegenvielen: Wynants (in zijn wedstrijden er te vroeg af), Lindeman (ook al was de verwachting laag), Tolhoek (geen moment zijn belofte waargemaakt), Roosen: 5,5
    i) Nauwelijks te beoordelen: Leezer (geen punten)
    j) Niet te beoordelen: De Plus (geen punten).

    Wat opvalt: in de klassementsploegen scoren de kopmannen én knechten overwegend dikke voldoendes. In de klassiekers scoort de kopman goed, en scoren de knechten / schaduw kopmannen op momenten een voldoende, maar vaak ook onvoldoende. Gelukkig had van Aert op belangrijke momenten wél cruciale ondersteuning (naar voren brengen bij pech, Jansen in MSR), maar koers maken met de ploeg in de finale zat er nooit in. Qua sprint- opstelling is het wegvallen van Groenewegen zeer jammer, maar tot dat moment bleek hij wel de wereldtopper te zijn, ondanks de ‘B- lijn’ die hij in die koersen mee kreeg.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #621922

    Inderdaad open deuren, maar op zich ook goed dat geschreven wordt (voor een groter publiek) hoe het in feite in elkaar steekt: lang er uit geweest en in dat licht helemaal geen slecht jaar gereden.
    Afsluiting op deze wijze (uitstappen Vuelta) is niet positief, zeker niet in relatie tot de aankondiging dat Tom kopman zou zijn, maar alsnog beter dan doorrijden zonder dat dit bijdraagt aan het sterker worden.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #620308

    Kan TJV Vegni niet aanklagen voor nalatige Corona- maatregelen en zorg dragen voor een gedegen bubbel? Kruijswijk had deze gemankeerde Giro zelfs kunnen winnen, maar dat zullen we nu nooit weten. De koers was in ieder geval gebaat geweest bij een extra klassementsploeg.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #617341

    De prestaties van Tom Dumoulin dit jaar zijn toch niet heel veel anders (beter of slechter) dan je mag verwachten na een jaar uit koers en alle latere ongemakken? Hij rijdt verdienstelijk in voorbereidingskoersen van de Tour (niet heel anders dan jaren daarvoor), hij rijdt een keurige Tour (7e, gewerkt voor ploeg) en doet vooraan mee in LBL en vervult daar een belangrijke rol voor de winst van de ploeg.

    Vervolgens (b)lijkt hij belastbaar en gemotiveerd genoeg om ook een 2e grote ronde, kort na de Tour, te rijden. Dat is alleen maar goed voor de inhoud en hardheid naar volgend jaar.

    Ik ben van mening dat je als wielerliefhebber / fan niet veel meer mocht verwachten. Bij zijn statuur past attractiever koersen en rijden voor de winst, maar bij waar hij vandaan komt is dit een prima tussenstand en hoop ik dat hij in staat is de Vuelta te vervolgen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #615660

    Ik het iemand Affini wel eens ‘il trattore’ horen noemen. Dat zou een mooie verwijzing zijn naar Declercq van DQS. Wellicht vervult hij de komende jaren wel eenzelfde rol in de voorjaarsklassiekers en vormt hij een waardevolle aanvulling op de klassiekerkern. Feit dat TJV goed scout de laatste jaren, maakt dat ik wel vertrouwen in deze jongen heb.

    Wynants koerst nog een voorjaar, maar finale- niveau vertoont hij steeds minder. Beetje de Tankink- rol voor dit en komend seizoen denk ik (ongetwijfeld waardevol trouwens).

    Van Hooydonck prima 3e / 4e / 5e man in voorjaarskoers straks, moet bij de laatste 30 – 50 renners zitten. Dekker mag een jaartje ‘ruiken’ aan het grote werk, moet het jaar daarna een vergelijkbaar niveau bereiken wat mij betreft.

    Meest moeten we verwachten van Eenkhoorn (hopelijk zet zijn groei door en wordt hij iets minder grillig), Teunissen (bevestigen top- 20 renner zonder blessures) en Roosen (stagneert dit seizoen een beetje helaas). Grondahl-Jansen is zeer nuttig geweest in MSR, maar geeft toch ook vaak op belangrijke momenten niet thuis. In dat licht is van Hooydonck wellicht ‘taaier’ en betrouwbaarder.

    Wordt er trouwens ook nog een ronde van Spanje gereden één dezer dagen? ;-)

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #605453

    Momenteel wordt wel heel gemakkelijk gezegd dat DQS geen afmakers heeft, terwijl zij de meeste zeges behalen (en al jaren doen). Zij vormen ‘gewoon’ en winnaarscollectief en doen dat ontzettend knap. Ik ben geen fan, maar bewonder wel de prestaties die zij neerzetten. Ook de aankopen van Levefre zijn ontzettend knap, ook nu weer, en echt niet persé allemaal de toppers. Die gaan momenteel naar Ineos, Sunweb en het midden-oosten.

    De opvatting van TJV spreekt mij meer aan, komend vanuit een underdog- positie, en echt inzetten op de ontwikkeling van renners en omkadering. Net als DQS ook vanuit een team- opvatting. Nu komen zij in de positie dat zij wereldtoppers hebben en die willen behouden, zonder de tweede en derde (talent-) lijn uit het oog te verliezen qua doorontwikkeling. Degenen die deze lijn niet doortrekken (v.d. Hoorn) of qua leeftijd die potentie hebben (Lindeman), vloeien af.

    Ik ben vooral heel benieuwd wat de aanwas de komende jaren vanuit de Academy gaat zijn. TJV scoutte de laatste jaren al ‘onconventioneel’ met Harper, Roglic, Vingegaard e.a. door naar meer dan uitslagen alleen te kijken. Nu hebben zij talenten intern onder de loep, dus verwacht ik dat daar echte matches voor de ploeg uit zullen komen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #604267

    Zonde van die inschattingsfout in de Giro zeg. Aan de andere kant zijn er op het vroege tijdstip ook wel enkele kleppers – die voluit reden – tegen het asfalt gegaan. Maar deze ruime minuut moet je maar weer terug zien te winnen. Thomas op rozen.

    In de BB- tour een tegenvallend resultaat ook. Niemand op de voorste posten, en degenen die voorin te zien waren vóór de echte finale, zaten daar niet met overschot. Komt straks te echt op de schouders van van Aert, met – zoveel is wel duidelijk – de rest in ondersteuning.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #603366

    @ AWestie; helemaal mee eens. De wijze waarop deze ploeg transparant naar buiten toe treedt valt te prijzen. Ook op deze manier een einde maken aan veel speculaties: Roglic was goed (niet super), dus in feite daarmee de credits voor een fantastische Pogacar.
    Met de kennis van nu, hopelijk in de toekomst een iets ander strijdplan ook, meer passend bij de renners.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #602160

    @ Rawolf; dat kan inderdaad meespelen, maar vooralsnog vindt ik Vingegaard niet echt bevestigen. Over de breedte geen topdag voor TJV, maar goed dat de Plus uitrijdt en Hofstede in orde is. Een topper voor deze koers is er niet, tenzij Roglic zich straks laat zien en Dumoulin beter voor de dag komt.

    Ik hoop dat Foss en Harper in de Giro aantonen goede aanwinsten te zijn. Veel jong talent drukt nu het neus aan het venster, en dat mag bij TJV ook. Vooral Foss zou dat kunnen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #599202

    Wanneer ik naar de ploeg voor 2021 kijk, is er een redelijke primaire indeling te maken in een klim-, sprint- en klassiekerkern qua rennerskwaliteiten. Met 27 renners die voor een wezenlijk aandeel ook op meerdere vlakken indeelbaar zijn (klassiers en sprints, klassementstrein op kop boren kan ook voor een sprint).

    Maar goed, primair ingedeeld dus, kom ik tot de volgende indeling:
    Klim- kern (14 renners): Roglic – Dumoulin – Kruijswijk – Bennett – Kuss – Gesink – Oomen – Vingegaard – Tolhoek – Foss – Leemreize – Harper – Bouwman – Hofstede
    Sprint- kern (6 renners): Groenewegen – Martens(/Kooij) – Van Emden – Pfingsten – Martin – Affini
    Klassieker- kern (7 renners): Van Aert – Teunissen – Eenkhoorn – Roosen – Dekker – Wynants – van Hooydonck

    Nu zitten er natuurlijk 3 á 4 kopmannen in de klim/klassements kern en is het logisch dat daar meer renners in zitten. Een duidelijke focus op klassementen rijden valt op basis hiervan te verwachten en deze kopmannen zijn goed ondersteund (nog zonder de grote motoren als Martin, van Aert en loodsen door het peloton in deze, die altijd zullen aansluiten).

    Voor zowel de sprint- als (voorjaars)klassieker- kern is sprake van één wereldtopper als kopman. één goede ploeg in ondersteuning is daarvoor het geval. Wat opvalt is dat uitwisseling tussen beide kernen nodig is om een volwaardige ploeg op de been te brengen. Aan ondersteuning vanuit de klimploeg heb je – op een enkeling na – niet veel in het voorjaar (Bouwman / Hofstede?).

    In het licht van recente (voortdurende ;-) discussies op dit forum: Roglic / Dumoulin / Kruijswijk hebben als wereldtoppers niks te klagen qua ondersteuning (bergop).

    Groenewegen – ongeacht of/hoe die terugkomt – lijkt een ander soort ondersteuning te krijgen: toppers qua hardrijders die hem voorin afzetten, maar zeker niet meer de lead-out (uitgaande dat Teunissen dat niet meer doet). Benieuwd of dit een tactiekwijziging wordt en hoe later Kooij wordt ingepast.

    Van Aert met zijn statuur krijgt op het eerste oog een wat kariger ondersteuning (topfavoriet zonder top 5 blok). TJV legt het volgens mij – op papier – af tegen de sterkere blokken (DQS, EF, AG2R en wellicht TREK en Lotto Soudal). Met Jansen er nog bij had TJV wél bij die top 5 gehoord. Maar hierbij geldt voor mij: op papier. Want hoe goed is/wordt Dekker, hoeveel potentieel heeft van Hooydonck en wat kan/wil Affini? En belangrijker: wat kunnen Roosen / Teunissen wanneer die fit starten? Jammer is dat zij dit seizoen geen grote ronde rijden, die (‘vroeger’;) nodig bleek om in het klassieke voorjaar goed te zijn…

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #598447

    Hij ontwijkt de vraag over diens vertrek naar Ineos niet. Kunnen we wel als een gegeven beschouwen dus (hoe jammer ook).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #598088

    Voor volgend jaar nogmaals ‘all- in’ voor het klassement met de TJV- tridente, of juist een andere aanpak hanteren en de koers niet zelf dragen? Sowieso zullen ze weer inzetten op het geel, maar mogelijk met 2 topper met ondersteuning en een ander nevenklassement (groen).

    Dan zit Kelderfan best in de buurt, alleen denk ik dat Teunissen beter vervangen kan worden door een type Hofstede of wellicht Affini. Van Aert heeft geen sprintaantrekker nodig, maar hardrijders die hem voorin brengen. Daarnaast zijn Martin en Hofstede/Affini ook voor het klassement bruikbaar.

    Mochten ze nogmaals vol voor uitsluitend het klassement gaan, dan wellicht nog een keer proberen met:
    Roglic – Kruijswijk – Dumoulin – Gesink – van Aert – Kuss – Martin – Oomen (afhankelijk van het parcours nog).

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #596350

    Met hoe goed van Aert nu blijkt te zijn, verdient hij inderdaad een goede – wellicht betere – ondersteuning in de klassiekers. Ik denk dat TJV momenteel top 5 biedt in ondersteuning, maar het vertrek van Jansen betekent komend jaar géén verbetering op papier.

    Enige wat ik nu moeilijk te voorspellen vind, is hoeveel de ploeggenoten van van Aert zijn gegroeid. De hele ploeg lijkt stappen te maken, dus waarom Roosen, Eenkhoorn en Teunissen niet tot niveau top 25-40 in koers?

    Wynants was altijd al goed en taai, maar pensioensgerechtigd, v.d. Hoorn afgeschreven. Dan is het iets te mager naar mijn mening en zou er één klasbak in ondersteuning bij mogen.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #596163

    Qua beboeten is het natuurlijk ook vooral voor degenen die zichtbaar zijn t.t.v. overtreding. Dat is voor de ploeg op kop / voorin / in beeld / in aanwezigheid van jurywagens eerder het geval. Laat TJV nu net degene zijn die al 3 weken collectief op kop rijdt.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #589600

    Denk dat de negativiteit die je kunt proeven, vooral samenhangt met verwachtingen van Nederlandse (lees Dumoulin voor AK) en Belgische (lees Van Aert voor groen) renners binnen de ploeg. Met de duidelijke keuze “alles voor Geel in Parijs” en de overduidelijke kopman Roglic daarvoor, is er minder ruimte voor de andere renners (al hadden die genoeg vrijheden / privileges).

    Objectief gezien verloopt alles vrijwel fantastisch: geel in bezit met sterke eerste kopman, 3 etappes, beste ploeg in de breedte in koers. Enige dat jammer is, is dat er geen sprake is van een tridente die het wellicht tot de 3e week had kunnen halen om mee te spelen (oorspronkelijke masterplan). Maar wat dan te zeggen van de plannen van Ineos, Buchmann, Pinot, Trek en vele anderen?

    Winst voor de neutrale kijker is wellicht dat we de laatste week ingaan met allemaal (alleen) kopmannen, die de kaarten op tafel moeten gooien.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #589578

    Als ze uit de Vuelta van vorig jaar iets hebben geleerd, is het dat ze geen dag gemakzuchtig kunnen zijn. Op voorhand er dus vanuit gaan dat ze maar 1 dag hoeven te controleren, is wel heel gevaarlijk. Van Aert meesturen in een vroege vlucht is godsonmogelijk toe te staan (die kan juist dingen recht zetten of in een plotselinge waaier het verschil maken).

    Enige optie voor deelname aan een vroege vlucht – wanneer het geel nog in de ploeg is – is voor een bergetappe met het oog op latere ondersteuning. De ritten zijn nu echt van ondergeschikt belang.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #586263

    één maand geleden was dit het bericht: “Met Oomen en Leemreize werden reeds twee klimmers aan de selectie van 2021 toegevoegd. Daarnaast is er een nieuwe schakel gevonden voor in de trein van Groenewegen en zijn er nog twee nieuwe renners gecontracteerd. Daarmee is de ploeg bijna rond voor 2021, maar er is dus nog wel één plek in te vullen om de selectie rond te maken.” Uitgaande van het vertrek van De Plus en Jansen trouwens.

    Leemreize en Oomen dus in, daarnaast Affini voor de sprinttrein van Groenewegen en nog 2 nieuwe renners: Dekker en Van Hooydonck. In ieder geval dan nog één plek in te vullen en dat is blijkbaar niet alsnog v.d. Hoorn. Ik interpreteer(de) dat dit niet Kooij zou zijn, maar wellicht ten onrechte dus. Anders is de selectie inderdaad rond.

    Dan zijn er mooie renners gecontracteerd, maar is er vooral op de toekomst geïnvesteerd en moet de tweede lijn de stappen zetten.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #586118

    Team compleet betekent dat alle contracten zijn getekend/versterkingen binnen zijn. Die zijn alleen nog niet allemaal bekend. Zeker nog 1 nieuwe naam, wellicht een tweede of v.d. Hoorn alsnog.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #585326

    Ik vond TJV in eerste instantie niet heel slim koersen. Het heft in handen nemen voor de gevaarlijke passages was natuurlijk verstandig en ook met verve gedaan (Martin, Jansen en Gesink berewerk). Maar daarna ook de koers willen dragen was volgens mij teveel van het goede. Bennet denk opgeblazen door te willen reageren op Alaphillippe (zeker na de val van gisteren), Kuss (te) vroeg weg, terwijl overige klimmers er nog bij zaten en Dumoulin had een Roglic-je (aandacht verslapte). Gelukkig is de ploeg sterk en zat Van Aert er bij, waardoor Tom indrukwekkend snel weer kon aansluiten na zijn val. Hopelijk hebben Roglic en Dumoulin inderdaad daarna in de groep ‘meegesurft’ naar de finish en krachten gespaard.

    Zeer gunstig dat Quickstep nu de gele trui heeft. Die zullen ze wel gaan/willen verdedigen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 157)

Headlines