Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 62)
  • In reactie op: Verbeterpunten Wielerflits #561534

    wanneer gaan jullie dat inlogprobleem eens defintief oplossen?? godskolere!!

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #536543

    idd, Rwanda, Tour de La Provence bijgod en Lutsenko was een vaste klant voor 2x Oman.

    In reactie op: Team Jumbo-Visma 2020 #525499

    @tendam
    Told ya… Tour-Spelen prima te combineren,
    en het rijmt nog ook. ^^

    In reactie op: QUOTES RADEN XX #521446

    Frank Vandenbroucke na winst op de Col de la République in de sneeuw van Parijs Nice ’98

    In reactie op: Senechal #512540

    “Veel renners hebben me gefeliciteerd dat ik Walscheid een mep verkocht heb”

    https://sporza.be/nl/2019/10/08/senechal-over-walscheid/

    In reactie op: Nieuwe fiets – keuzes, keuzes #510592

    @dingetjep

    Problemen met schakelen (ervan uitgaande dat je goed kuist en smeert) zijn te wijten aan slechte afstelling door de mecanicien. Wat overigens wel millimeterwerk is maar toch.

    Aan de 105-onderdelen ligt het niet, want die kun je één voor één simpelweg vervangen.
    Goeie keuze voor een 50/34 btw! Souplesse is the way to go!

    Qua wielen staat DT Swiss op eenzame hoogte, of je neemt bijvoorbeeld het NLse merk FFWD met DT Swiss naven in verwerkt. Onder de €500,00 zal overal CAMPAGNOLO ZONDA C17 aangeraden worden én terecht. Van Fulcrum heb ik minder positieve dingen gehoord en Vision zou ik al helemaal wegblijven. Alle Shimano aluminium wielen uiteraard ook heel betrouwbaar.

    In reactie op: Nieuwe fiets – keuzes, keuzes #510346

    105 net zo betrouwbare technologie als Ultegra. Enige verschil zitm in het gewicht van de onderdelen. 250g over de hele groepset. Dus ik zeg 105 én velgrem. Kun je alles zelf. Schijfremmen zijn ook weer zoiets om je vaker bij de fietsenmaker te doen langsgaan met een klein mankement. Tenzij je van plan bent afdalingen of veel koersen in de regen te rijden. Alleen daar komen schijfremmen van pas. Schijfremmen gaan je vooral veel extra ergernis en geld kosten om optimaal te laten werken.

    In reactie op: Je mening over het wielercommentaar #495193

    Nick Stupler heb ik eigenlijk ook graag, zeer bekwame gast, verstandige gast, weet vanalles wat en herkent de renners vanuit de lucht (niet onbelangrijk)

    In reactie op: Wielerprogramma's tijdens de Tour #488317

    En Bram gaat weer in dorpspastoormodus met te zeggen dat EEN ploeg niet kan presteren door rommel in het management, na een paar switchjes van posities JUMBO Visma gekomen is tot de ploeg die ze nu is. Nou neeh, Met Van Aert en De Plus haal je 2 goudhaantjes binnen. De rest van de recente nieuwkomers heb ik ook wel een uitleg voor maar Roosen, Grondahl Jansen, Bouwman, Bertjan Lindeman, Van Emden, etc. Zijn gewoon net zo goed, (gemiddeld goed voor 1 profzege per 4 seizoen en een aantal ereplaatsen) als 3 jaar geleden.

    In reactie op: Wielerprogramma's tijdens de Tour #488309

    Louis Vervaeke met een klein lachje wanneer de tafelheer oppert dat Ineos vol gepiekt heeft op de 3de week.
    Het lukt al eens maar het is niet zo dat je met een bepaald trainingsschema in één de boksen zeker weet dat je beter bent in de 3de dan in de 2de week. DUHH!! We zijn mensen.

    In reactie op: Wielerprogramma's tijdens de Tour #486306

    De uitzending van VlV gistere met Stig Broeckx was echt heel mooi.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #485431

    @Retro Lex
    Naamsverbastering is ook in strijd met de huisregels. Begin bij jezelf zou ik zeggen.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #485303

    Lotto Soudal ‘bekent’ ook het gebruik van Ketonen. “Maar geen wondermiddel” volgens interne coach. Paul van den Bosch (coach van oa. Tim Wellens) zegt “wie goed met zijn vak bezig doet weinig onder voor renners met ketonen.”
    Moet erbij zeggen dat Sporza ervoor kiest om dit eruit te halen als kop te gebruiken boven een interview. Enfin de nadruk ligt op dat het zeker niet zo prestatiebvorderend zou zijn maar men heeft er wel bakken geld voor over.

    Vind over doping praten ook bijzonder vermoeiend. Ben te weinig geinformeerd om echt verdenkingen te funderen. Zwaai dus maar af. Doeggg

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #485162

    @esims
    Ik schreef ROND de 320 watt en NIET MAXIMAAL.
    314 watt was zijn gemiddelde 350 normalised, duidelijk?
    “De sceptici recht van spreken” De sceptici komen niet verder dan “ja maar tegen 2 jagende ploegen en 2 jagende renners.” Het is lachwekkend! alei jong, hij deelt zelf de waarden, hij gaat zichzelf verdacht maken!
    Idioten zullen daar nog een dubbele complottheorie in zien.
    Ga eens te rade bij een pro continentale renner! Meerdere uren 290 a 315 watt gemiddeld is voor hen zeker niet onmogelijk. 2 uur zeker, sommige bijna 3 uur, worldtour profs doen dit in een klassieker 4 uur en De Gendt (32) na jaren in de ontsnapping heeft dit tot 5 uur kunnen rekken.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #485085

    @esims
    Dat je de begrippen helemaal niet begrijpt na 1x normalised power te googlen wordt andermaal pijnlijk duidelijk.

    Quote:
    esims
    In dit artikel wordt uitgelegd dat een uur met een bepaald gemiddeld vermogen fietsen op geaccidenteerd terrein (undulating course) meer energie kost dan op vlak terrein. Het tegenovergestelde van wat Samlambeej beweert.

    Ik heb het in mijn eerste zin over normalised power. Niet gemiddeld vermogen.

    Quote:
    On the other hand, if you rode an undulating course and did an hour-long effort, trying to average 200 watts could be a much harder task. You would need to hold more than 200 watts uphill as the descents would neutralise those efforts and bring your average back down.

    Om 200 watt gemiddeld in de afdaling constant te houden zul telkens en telkens maar moeten bijschakelen de snelheid gaat verder en verder omhoog en het verzet voelt snel weer licht aan. Terwijl wattage net meet hoe hard je op de pedalen stampt * cadans. Ik leg normalised power EXACT op die manier uit. 3 bergen: 300w bergop, 0 watt bergaf 300 watt bergop 0 watt bergaf, 300 watt begrop 0 watt bergaf:
    Normallised power= 300w
    gemiddelde vermogen zal een heel stuk lager zijn doordat je voor de duur van de afdaling de hele tijd 0w hebt staan en dit wordt meegerekend in gemiddeld vermogen over de totale duur van je rit.

    quote Samlambeej: “En het verschil tussen gem. vermogen en normalised power zal dus ook groter zijn op geaccidenteerd terrein.”
    => zie data Uran van dit artikel.

    Quote:
    In dit artikel wordt tevens gezegd dat normalised power een maat is voor de fysieke inspanning, en zal daarom over die 3 tot 5 uur wel gelijk kunnen blijven.

    Van deze zin kan ik ook helemaal niets maken. “en zal daarom”?? dit is helemaal geen causaal verband. Deze blijven nooit “gelijk”. Deze waarden van average power en normalised power veranderen tot de laatste trap die je geeft. Vandaar dat renners hun meter afdrukken op de finishlijn (zoals Tiesj Benoot eergisteren) Normalised power zal NET MEER verschillen van average power hoe langer en langer je rijdt aangezien je meer nulwaarden zult opnemen in je gemiddeld vermogen door bochten, benen stilhouden etc.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #484951

    Wat betreft die opmerking van @xistnc over Thomas De Gendt die ervoor zou kiezen onder zijn mogelijkheden te koersen… Daar zou ik graag de reactie van Nibali onder plakken.


    @greeny
    @josemanuelfuente

    Zwakke afleidingen, ik had liever een meer inhoudelijk antwoord gekregen.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #484935

    Ik lees hier op de vorige pagina van jouw nog “zwakte in redenering” en “verre van sluitend” aan mijn adres. Heb je dat voor jezelf al eens afgevraagd?

    Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik nog eens naar dit achterhoekje (zeg maar beerputje) van het internet ben gekomen. “zwakte in redenering” is hoe jullie overgaan tot verdenkingen terwijl jullie van toeters nog blazen weten. Er wordt gebruikt in het peloton en daarom halen jullie er hier en daar (naar eigen preferentie) maar eens een winnaar uit. Jullie komen niet verder dan poppetjes vergelijken. “oh, dat alaphilippe hem niet inhaald is wel bizar” terwijl iedereen weet: als jij 800m voor mij tempo loopt en ik probeer dat in 1 keer dicht te sprinten ik mijzelf hoogstwaarschijnlijk zal opblazen, net niet tot bij jou geraak, en vervolgens jouw tempo niet eens maar haal. De meesten hier hebben geen enkele notie van een powermeter en wat veel of weinig wattage is, van treshold power(watts), tempo (watts) en wat er allemaal binnen the realm van het menselijk mogelijke ligt.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #484921

    @esims
    Kan niets van jouw uitleg maken.
    Ik doe zelf nog een poging:

    Het is makkelijker om aan 300 watt normalised power te komen op geaccidenteerd terrein. Neem nu dat je 3 bergen achter elkaar legt dan kan je 300watt bergop trappen, je vervolgens naar beneden laten bollen (0watt) weer omhoog aan 300 enzoverder. Je gemiddeld vermogen voor de duur van je rit zal hier echter laag zijn. Dit komt door de lange tijd afdaling aan 0 watt. En het verschil tussen gem. vermogen en normalised power zal dus ook groter zijn op geaccidenteerd terrein

    Op het vlakke als je constant 36 a 40km/u rijdt zal je 300watt moeten trappen. Echter, op stukken waar de wind afzwakt zal je geneigd zijn om dezelfde snelheid aan te houden maar het zal minder pijn doen in de benen. Wanneer je dan op je metertje kijkt zie je 270watt voor 36 a 40km/u. De wind neemt af, je snelheid blijft gelijk en je wattage daalt. Het is dus moeilijker om 300watt op het vlakke constant het houden, zeker ook als je van 36 moet afremmen voor bochten, wind, veranderende kwaliteit van wegdek etc.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #484786

    @greeny
    Ik vind het niet meteen, maar ik wet heus wel wat ik gelezen heb.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #484775

    @esims
    Die opsomming niet zozeer bewijs maar een uitleg hoe De Gendt die mannen kan afhouden die hem op een helling (het explosieve werk) en 10 op 10 keer afkletsen. Ligt aan het type renner je bent. De Gendt is eigenlijk een tijdrijder van 70-72kg die goed bergen tot 7% aan kan.

    Bij normalised power worden de nulwaarden van als je je benen stilhoudt uit average power gehaald.

    @Random wielerliefhebber
    Greg Lemond en Michele Ferrari(bron) zeggen dat je naar de watts per kilo over 30min tot 1 uur moet kijken omdat de bloedtesten niet waterdicht zijn. Er zit een menselijke limiet op watt/kg. Thomas De Gendt woog in zijn 3e plek in de Giro onder de 70 en daarna is dat nooit meer gelukt. Gelezen in een interview (bron). Zoek dat maar op!

    In reactie op: Etappe 10 – Saint-Flour-Albi (217,5km) #484664

    Mads Wurtz Smidt weer mee. Lijkt me dat die kerel volgend jaar wel weer in de Worldtour rijdt.

    In reactie op: Etappe 10 – Saint-Flour-Albi (217,5km) #484648

    Dit was de rit voor Terpstra en niet die halve Ardennenrit.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #484078

    @coolietje
    plus je moet erbij zeggen hoelang de duur is. Hier 5 uur. Want 350 watt over 5minuten, 20 minuten of 1 uur dat kan elke prof die meer dan 65 kg weegt.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #484075

    Zeggen dat deze overwinning gegeven zou zijn of het verschil niet kennen qua inspanningen van een tijdrit van 30min, de koppenberg of een vlucht is voor mij zwart op wit bekennen: “Ik rijd nooit hard met de fiets”, “ik rijd nooit hard achter een pelotonnetje met de fiets” en “ik heb geen idee wat een powermeter doet of is.”
    Ik erger me mateloos aan de insinuaties en onwetendheid.

    In reactie op: Het topic der verdachte renners #484072

    @coolietje
    315watt gemiddeld
    350 normalised power

    correcte informatie verspreiden svp

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 62)

Laatste nieuws