“Onze keuze om dit nieuwe pad te gaan bewandelen hebben we zorgvuldig afgewogen.”
Dit is misschien nog wel de meest pijnlijke zin. Dat je dus stelt iets zorgvuldig af te wegen maar daarbij volledig de betalende klant voorbij bent gelopen. Dat je dan, als bedrijf, in de route daarnaartoe ook geen enkele moeite hebt gedaan om de betalende klant te informeren. Het dus gewoon doorvoert, ook nog eens vlak nadat de meesten hebben verlengd. En vervolgens ook nog eens alles afdoet met een zelfde standaard reply. Van klachten tot goedbedoelde feedback, alles over één kam en snel afdoen. Als die standaard-reply dan kwalitatief goed is en met goede argumenten, prima, maar dat lijkt dan ook nog eens in 5 minuten in elkaar gezet. Als je iets wijzigt in het belang van het bedrijf, dan toets je dat toch even bij een x aantal klanten?! Als je iets wijzigt in het belang van de klant, dan doe je dat toch ook samen met de klant?!
Maar goed, uiteindelijk beleef ik veel spelplezier aan Topcoach en de wielerspellen. Opzeggen/storneren is dan ook niet aan de orde. Een stuitende gang van zaken is het wel.