Met een beetje goede wil zou je kunnen zeggen dat bijna alle ploegen inmiddels aan de verplichte 27 renners zitten en dus in theorie klaar zijn. De meeste ploegen hebben dat al bevestigd.
Losse eindjes zijn nog Bahrain en UAE. (en EF een beetje).
Bahrain heeft 25 renners, daar komt Mader nog bij. Jonathan Milan komt ook, maar waarschijnlijk pas een contract na de Spelen waar hij als baanrenner meedoet. Als dat klopt, dan moet er nog een renner bij. Maar weinig geruchten daarover.
Als je kijkt wie er nog vrij zijn, zou je zeggen dat Navarro wel in het profiel van de ploeg past. Of dat ze, omdat Bole vertrekt, een Jay McCarthy kunnen gebruiken.
Bij UAE is het vooral afwachten op de officiële aankondigingen dat Laengen, Polanc (of zou die wellicht naar Bahrain gaan gezien hun Sloveense inslag) en Molano mogen blijven, lijkt mij. De Oliveira broers zijn ook nog niet officieel bevestigd volgens mij. Dan zitten ze ook op 27. Dat is opvallend genoeg drie minder dan dit jaar. Ook verder geen geruchten of er nog renners gaan komen. Ondanks de eerdere ontkenning zou een renner als Poljanski prima in de ploeg passen.
EF heeft nu 26 renners met Beppu erbij. Docker en Caicedo moeten nog bevestigen dat ze inderdaad blijven, maar dat lijkt mij het geval, dus 28 renners. Het team had dit jaar 29 renners.
Verder heeft een van de ploegleiders van Wanty laten weten dat als er nog budget is, ze graag nog 1 of 2 renners erbij willen hebben. Dat zou dan gaan om een van de drie Belgen zonder contract: Vermote, van Keirsbulck en De Vreese. En anders kan een van hen terecht bij Tarteletto.
Van de niet genoemde renners zonder contract zijn er een aantal boven de 35, dus ik verwacht wel wat eindes aan (mooie en lange) carrières: Knees (39), Ventoso (38), Wyss (35) Bole (35, wellicht nog een optie voor een PCT), Clarke (35).
Rossetto en Raim zijn (wanhopig) op zoek naar een team. Twee goede renners, ik hoop dat hun zoektocht slaagt. Vooral Raim zou voor ieder PCT een aanwinst zijn.
Jesper Hansen kan naar Riwal, als dat team tenminste doorgaat.
Van renners als Dyball, Bohorquez, Paluta, Iribe, Dibben en Mathis verwacht ik dat ze wel in het CT circuit in eigen land terecht kunnen, of dat jaar in de WT zien als hoogtepunt van hun carrière en er mee stoppen.
Le Turnier is een sponsoractie begonnen om hem bij een CT team te kunnen onderbrengen, Fominykh schijnt ook naar een Frans georiënteerd CT te kunnen.
Pibernik is typisch zo'n helper die het lastig zal hebben een ander team van zijn kwaliteiten te overtuigen, wellicht een terugkeer naar Adria. Van Goethem is wel meer een aanvaller, wellicht dat als Riwal doorgaat hij daar terecht kan.
Bij Uae heeft Polanc al verlengd in september alleen moet het nog officieel bekend gemaakt worden.
Laengen gaat ook verlengen. Molano ook normaal gezien.
Almeida zal misschien komen maar dan moeten ze betalen. Ook moeten ze nog 1 neo-prof halen als ik me niet vergis.
De broers Oliveira hebben verlengd
Bij Bahrian Mader denk ik.
Nog 20 renners uit de WT van 2020 zoeken nog een ploeg of zijn nog niet officieel gestopt:
1. Grega Bole - UAE? Adria Mobil?
2. Francisco Ventoso - ?
3. Daniel Navarro - ?
4. Jay McCarthy - ?
5. Guillaume Van Keirsbulck - Tarteletto Isorex?
6. Julien Vermote - ?
7. Danilo Wyss - ?
8. Mikhel Raïm - ?
9. [s]Mitchell Docker[/s] - EF-Nippo
10. Stéphane Rossetto - ?
11. Luka Pibernik - Adria Mobil?
12. [s]Jonathan Caicedo[/s] - EF-Nippo
13. Will Clarke - ?
14. Daniil Fominykh - ?
15. Michal Paluta - ?
16. Brian Van Goethem - ?
17. Hernando Bohorquez - ?
18. Marco Mathis - ?
19. [s]Shotaro Iribe[/s] - Conti in Japan
20. Patrick Schelling
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.