Team Sunweb 2020

|
25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 233)
  • #566788

    Ik denk dat een groot deel van de Giro-ploeg Lombardije gaat rijden en zou het op basis van de aanwezige kwaliteiten heel onlogisch vinden wanneer Oomen er dan niet bij is.

    #566796

    Wat klets jij, Rawolf? Oomen kan toch prima top 10 rijden in zulke koersen? Dan heb je daar toch alles te zoeken? Top 10 rijden in monumenten is geen vanzelfsprekendheid.

    #566799

    Mensen: Oomen zijn programma bevat de dauphine en dan is lombardije, dus dan kan hij dat niet rijden.

    En hij geeft zelf aan dat hij dat heel jammer vindt. Maar dat is het programma wat hij vd ploeg gekregen heeft, maar dus niet 100 procent gelukkig mee is.

    #566802

    Dauphine vullen ze dus niet volledig met de Tour-ploeg? Lijkt me dan een prima alternatief voor Oomen. Sterker deelnemersveld natuurlijk, maar sluit verder niet minder aan op zijn mogelijkheden.

    #566805

    @Bomb ba, ik denk niet dat top 10 rijden heel interessant is, wie weet dat nog over 2 jaar behalve Michiel Wuyts die het een keer tussen neus en lippen noemt rond de bevoorradingszone van de 3e etappe van de Ronde van Turkije?

    Blijkbaar is die belemmering dus Dauphine en geen hoogtestage of iets dergelijks. een ronde van een week lijkt me beter passen om koershardheid op te doen voor een grote ronde dan een eendagskoers.

    #566806

    Koershardheid is wel interessant?

    #566807

    Op alleen trainen is nog nooit een grote ronde gewonnen

    #566808

    Lijkt mij dat ‘uitrijden’ ook in een grote ronde de max is, dus dan kan de voorbereiding onmogelijk interessant zijn.

    #566809

    In tegenstelling tot in Lombardije heeft Sunweb in de Giro wel renners waar het waard is om voor te rijden en anders zelf voor etappes te gaan.

    #566811

    Knechten voor Matthews lukt ook wel zonder koershardheid.

    #566813

    Ik deel die mening niet

    #566817

    https://www.wielerflits.nl/nieuws/team-sunweb-na-dumoulin-je-doet-huidige-renners-te-kort-door-te-stellen-dat-we-opnieuw-beginnen/

    Hier in de reacties een interessante passage uit het interview met Reef over het vertrek van Kamna. Geeft een ander (realistischer wat mij betreft) beeld, dan het verhaal wat Spekenbrink er later in Wielerrevue van maakte.

    #566818

    Geloven in Koershardheid anno nu..

    #566819

    Zolang letterlijk elke professionele wielrenner en staf erin gelooft doe ik het ook maar, of weet jij meer?

    #566823

    Als je er maar hard in geloofd.
    Hayman zal je alvast niet geloven, en zo zullen er vast meer wielrenners zijn die geen last hebben van bijgeloof en mythes.

    #566826

    Als je bij het op en top wetenschappelijke team Ineos de voorbereidingskoers voor de Tour (Dauphine of Zwitserland) mag je de Tour ook voor de tv bekijken hoor daar is weinig bijgeloof bij.

    #566831

    Het kan ook zeker geen kwaad om je vorm nog eens te bevestigen en een beetje voeling te krijgen voor het rijden in het peloton, maar de term koershardheid en het rotsvaste geloof daarin gaat mij iets te ver.

    -Ook team Ineos heeft daar geen wetenschappelijke verklaring voor

    #566941

    Tuurlijk is 2x top 10 rijden in 1 jaar in 2 monumenten wel wat waard. Als dat niks waard is rijdt 99% van de renners voor niks rond.

    #566612
    #566955
    #566949
    #566614

    Dagen geleden gepost, de postduif was zeker de weg kwijt… er gaat veel mis bij deze website!

    #567712

    Kunnen wij deze ploeg volgend jaar nog wel onder de Nederlandse wielerteams scharen? Naast het feit dat ze geen Nederlandse licentie hebben, verliezen ze voor volgend jaar ook nog 2 Nederlandse kopmannen. Ik weet niet in hoeverre de omkadering nog Nederlands is, maar qua renners en licentie lijkt het volgend jaar geen Nederlandse ploeg te zijn.

    #567730

    De omkadering is nog wel hoofdzakelijk Nederlands toch. Sunweb profileert zich als een Nederlands/Duitse ploeg.

    #567767

    n92

    Ik denk niet dat er echt sprake is van Nederlands of niet Nederlands. Daar zitten natuurlijk nog nuances tussen. Het is sowieso niet (meer) te vergelijken met bijvoorbeeld Jumbo-Visma die echt volledig op Nederland is gericht wat mij betreft.

    Als je inderdaad kijkt naar de omkadering en ook de vestiging van de ploeg dan kun je spreken over een Nederlandse ploeg. Maar wat betreft licentie en communicatie profileert de ploeg zich als een Duitse ploeg. En verder lijkt het ook regelmatig een mengelmoes te zijn. Bijvoorbeeld bij het aantrekken van renners kun je soms wel enigszins een focus op bepaalde landen zien maar grotendeels is het gewoon random waar de renners vandaan komen. Tevens heb ik het idee dat die groep ook steeds diverser word.

    Overigens kan het best dat de ploeg steeds minder Nederlands is het worden want ik kwam er achter dat ook de vrouwen sinds dit jaar op een Duitse licentie rijden in plaats van een Nederlandse.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 233)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.