Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 87 ... 481 482
kelderfan

Dat is zeker goed nieuws te noemen. Een hoger budget, een opleidingsploeg en 5 jaar gegarandeerd.
Dat moet Jumbo-Vifit toch een boost geven. Dromen zijn bedrog maar MikeTeunissen terughalen lijkt mij een goede zaak voor 't Vlaamse traject.

Yeez

Yves lampaert halen als kopman voor de vlaamse klassiekers. Genoeg potentie nog ook als tijdrijder. Die Tobias Foss binnenhalen en als het kan Boy van Poppel en Maurits Lammertink voor de sprinttrein en Waalse klassiekers. God ik lijk Kelderfan wel ;)

ghostwriter

Met het oer-Nederlandse Jumbo als hoofdsponsor neem ik aan dat de ploeg voornamelijk blijft bestaan uit Nederlandse wielrenners aangevuld met wat Belgische en Duitse knechten en verder wat buitenlandse toppers (Roglic) of top talenten (Powless). Bij de Jumbo ploeg lopen de contracten van Tankink, Wynants, Clement, Van Emden, Boom, Gesink, Kruijswijk, Lindeman, Battaglin, Bennett, Van Hoecke, De Tier, Olivier, Roosen, Jansen en Tolhoek lopen na dit seizoen af. Met de verhoging van het budget kan de Jumbo ploeg enkelen van hun vervangen door mannen met meer kwaliteit of potentieel. Van de Nederlanders die nog geen contract voor 2019 hebben (en nog niet voor de Jumbo ploeg rijden) zou ik graag De Kort, Terpstra, Langeveld, Mollema en Boy van Poppel bij Jumbo zien tekeken. In het geval van Terpstra en Mollema zou dit misschien ten koste moeten gaan van het verlengen van de contracten van respectievelijk Boom en Bennett.

Yeez

Bennett heeft nog potentie, die zou ik altijd willen houden. Aanvallende renner met grote kwaliteiten naar mijn mening.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als eerste is het natuurlijk fantastisch nieuws dat Jumbo zijn nek uitsteekt en de garantie voor 5 jaar geeft dat het als hoofdsponsor wilt doorgaan en zelfs het budget nog een extra zetje geeft. Maar daarmee wil ik ook meteen het enthousiasme temperen. Ik zeg ga gewoon door op de ingezette weg en investeer dat geld vooral verstandig. Vergeet niet dat je met het ontwikkelen van talenten die nu een stap hebben gezet er ook kapers op de kust zullen zijn om die bij je weg te halen. Dus zal je renners als Bennett en Groenewegen meer moeten bieden. Voor de komende jaren ziet het er goed uit en ik zou gewoon blijven doorselecteren zoals ze dit nu al een paar jaar doen.

Powless heeft het in zich uit te groeien tot een toprenner en nu kan je daar misschien de komende jaren wat extra's voor doen als die zich echt doorontwikkeld. Investeren in een echte topper lijkt me nog steeds lastig daarvoor is het budget echt nog steeds te matig. Kijk naar Sunweb die waarschijnlijk een enorm bedrag moet neertellen voor Dumoulin (met een budget dat waarschijnlijk nog steeds hoger zal liggen dan van team Jumbo) en daardoor er omheen moet snijden. Zie de geluiden oa in de Telegraaf dat de omkadering nou niet meteen goed geregeld is.

Met een paar miljoen extra maak je nu de aansluiting met de middenmoot van de Worldtour maar daar is dan ook op dat gebied alles gezegd.

kelderfan

'@Tinkelbel
"With this weather you should be not only a skilled cyclist , but a skilled skier too", staat er in een tweet van Roglic te lezen in relatie tot de Strade.
Die arme Bennett weet niet wat hem te wachten staat.;)
@jessevdalen
Dromen mag toch of nu wel.
Maar ik ben 't met je eens, dat o.a. Bennett, Kruijswijk, Clement, De Tier, Tolhoek, Olivier, Van Emden, Roosen, Jansen, Wynants en Boom zeker bij 't team Oranje moeten blijven. Over Van Hoecke, Battaglin en Lindeman kun je nog keuvelen.
@ghostwriter
Boy van Poppel ja, alleen al om zijn broer te ondersteunen, maar Terpstra, De Kort, Langeveld komen echt niet;
de enige die zou kunnen bijdragen is Mike Teunissen.
Hopelijk komt er nog voldoende budget bij om Mollema terug te halen. Ik zou dat wel toejuichen. Dat is dan echt dromen.;)

tdola

Supermooi nieuws van Jumbo.
Nog een mooie co sponsor erbij als dat zou lukken zou helemaal mooi zijn, maar dat is dus afwachten.

De verhoging van het budget (van 8-11 milj naar 11-14/15 milj???) betekent echter niet ineens onbegrensde mogelijkheden.
Alles zal ook een beetje afhangen van wat er met andere ploegen/budget gebeurd. Stel dat bmc bijv niet doorgaat, dan komen er meerdere aantrekkelijke renners beschikbaar en kan je door verschuivingen wat meer kwaliteit voor je geld halen. Komt er een nieuwe kapitaalkrachtige ploeg bij (team Alonso bijv, of is dat definitief passé ?), kan je minder kwaliteit voor je geld halen.

Met 17 aflopende contracten wordt het zeker interessant wat je gaat besluiten voor de komende seizoenen. Bij verlengen van contracten zullen sommige van die jongens er ook wat centjes bij willen (Bennett, roosen, Jansen).
Moet je denken of je met kopmannen door wilt (boom, Gesink, kruijswijk).
Gewaardeerde krachten willen blijven/nog goed genoeg is de vraag (Wijnants, van Emden, Clement).
Jeugd genoeg progressie/potentie passen in de plannen? (De tier, Olivier, tolhoek).
En overige goed genoeg, geld waard, plekken te vullen of zijn er betere alternatieven (Lindeman, battaglin, van hoecke, wagner).

Maar plugge afgelopen jaren toch mooi team bij elkaar gekregen, dus denk dat we erop moeten vertrouwen dat het goed komt.

Laatst gewijzigd
Sandy Casar

Kruijswijk verlengt zijn contract met 3 seizoenen aldus de NOS

Poeksel

Vd Poel wil niet naar TLJ. Terpstra is ook geen vriend van de ploeg, maar als hij geen nieuw contract bij Quick-Step krijgt misschien. Langeveld zie ik wel willen komen, zeker als hij een contract voor twee of meer jaren kan krijgen. Boy van Poppel is in theorie ook een goed idee; het hangt er vanaf of hij het fijn vindt om met en voor zijn broer te rijden, of liever juist niet als broer van gezien wordt.

tdola

Namen die genoemd worden als mollema, terpstra, de kort, Langeveld passen nou ook niet echt in het motto talent ontwikkeling. Allemaal 30 plus.

Boy van Poppel zie ik evt wel komen voor sprinttrein/ondersteuning.

Als je aan jonge renners denkt (die bijv contract vrij zijn komend jaar) passen in talentontwikkeling beter: van Hooydonk, bettiol, kung, lampaert, stuyven. (Hiermee niet zeggend dat ze haalbaar of gewenst zijn).
Hier kan ik nog niet direct Nederlandse namen bij zetten van deze klasse, of je moet denken aan vd hoorn bijv.

Wel goed nieuwsdag met contractverlenging kruijswijk en jumbo.

klassementsrenner

Als je kijkt naar ploeg zal ik eerst kijken wie je sowieso wil/moet houden. Naar mij denken:
Enrico Battaglin is een leuke goeie Italiaan die een hulp kan zijn in de bergen(Kruijswijks giro) en aardig kan sprinten (om 8ste te worden ongeveer). Handig om te houden, maar ik zou het niet heel erg vinden als hij vertrekt.
George Bennett zal ik zo snel mogelijk verlengen (eens met jessevdalen) en daarbij zie ik hem nog wel scoren in bergritten, grote en week rondes ect.
Lars Boom heeft nog niet kunnen laten zien waarvoor hij gehaald is, maar daar komt hopelijk dit jaar verandering in. Verder zou hij een van de sprinttreinen kunnen bij staan, maar ik denk dat het van zijn jaar afhangt of ze die gaan verlengen.
Stef Clement is een goed iemand voor de bergen en iemand met ervaring, ik zou hem proberen te houden.
Floris De Tier is in mijn ogen iemand die in de toekomst in de heuvelklassiekers mooie dingen kan laten zien en een goeie knecht in week en (mogelijk grote) rondes. Als ze die houden zouden ze daar nog veel aankunnen hebben voor de komende jaar denk ik.
Robert Gesink hoef je het eigenlijk niet over te hebben. Het zal met verbazen als ze die niet verlengen
Amund Grøndahl Jansen kan denk ik nog mooie dingen laten zien de komende jaren en is samen met Roosen een goeie troef voor sprinttrein Groenewegen.
Steven Kruijswijk zal wel blijven denk ik. Ik zie hem de komende jaren nog wel goeie klassementen rijden.
Bert-Jan Lindeman zal het niet erg vinden als hij weg gaat. Ik vind hem zijn aanvalslust verliezen en meer een knecht voor het begin worden. Als hij naar een ploeg kan voor meer in de aanval te gaan, zal ik die met beide handen grijpen, maar hij mag best blijven.
Daan Olivier een goede nog jonge klimmer(klimknecht) zal die proberen te houden.
Timo Roosen is een goede troef voor sprinttrein Groenewegen en kan ook wat in kasseienklassiekers (zelf of als knecht). Duidelijk verlengen.
Bram Tankink stopt na dit jaar.
Antwan Tolhoek goede klimmer (kijk naar abu daibi) zal ik proberen te houden.
Jos van Emden een goede tijdrijder die ik zal proberen te houden. Verder goed voor de sprinttrein en kasseien.
Gijs Van Hoecke hebben ze voor sprinttrein van Poppel, verder in kasseien als je naar vorig jaar kijkt. Weet ik eigenlijk niet.
Robert Wagner vind ik een leuke renner, maar ik denk dat het beter is voor de sprinttrein van van Poppel om hem te vervangen. Voor de ervaring hoeven ze hem ook niet te houden, daar hebben ze Martens, Clement, Wynants en Leezer al voor.
Maarten Wynants een goede knecht met ervaring voor kasseien en om een klassementsrenners uit de chaos te houden in de vlakke ritten in grote ronde.

Zo denk ik er over en dit lijkt mij het handigst voor de toekomst van de ploeg. Plugge krijgt het nog druk trouwens met al die verlengingen.

klassementsrenner

Top dat Kruijswijk blijft en nog wel voor drie jaar!
http://www.wielerflits.nl/nieuws/328797/steven-kruijswijk-verlengt-contract.html

ghostwriter

'@rahimns
Extra toppers aantrekken zal waarschijnlijk lastig worden maar de huidige toppers vervangen met één slag duurdere toppers is misschien wel mogelijk. Zo kan de Jumbo ploeg misschien Boom en Bennett inruilen voor respectievelijk Terpstra en Mollema. Daarbij kunnen ze waarschijnlijk ook één slag duurdere mannen voor de tweede lijn aantrekken. Ze kan het budget wat vrijkomt door het vertrek van bepaalde mannen plus de verhoogde sponsorinkomsten worden gebruikt om over de gehele breedte erop vooruit te gaan met betere kopmannen en sterkere knechten.

Laatst gewijzigd
Yeez

Terstra en mollema worden in 2019 33 en 34. Niet echt een investering voor de toekomst lijkt me. Lampaert is dat wel net als tobias Foss.

Overigens goed nieuws dat Kruijswijk verlengd. Gesink, Roosen en Boom zie ik blijven en ook Jansen heeft aangegeven te willen blijven. Bennett ben ik nog niet zo zeker van. Battaglin lijkt mij te vertrekken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter Ik zit niet op Terpstra te wachten... en ik denk eerlijk gezegd dat hij niet naar Jumbo wilt. Mollema zit volgens mij wel op zijn plek bij Trek. Maar ik zou niet een 27 jarige renner met nog groeimogelijkheden nu inruilen voor Mollema.

ghostwriter

'@rahimns
Ik verwacht niet dat Bennett ooit substantieel beter gaat presteren in de grote rondes dan Mollema nu doet en Mollema kan ook in de klassiekers als kopman worden uitgespeeld. Daarbij is Mollema een Nederlander en dus van veel grotere waarde voor de sponsoren van de ploeg.

@jessevdalen
Waarom moet alles een investering in de toekomst zijn? Als Terpstra en Mollema in 2019 en 2020 goed kunnen presteren voor de Jumbo ploeg is dat toch net zo belangrijk? Investeren in jong talent (wat tegen de tijd dat het op het niveau van Terpstra en Mollema komt waarschijnlijk toch door een rijkere ploeg wordt weggehaald) moet niet worden geprioritiseerd over directe prestaties.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Praat niet teveel over toppers, dan word je snel teleurgesteld als het niet zo blijkt te zijn :p. Plugge kennende zal die echt niet gek gaan doen en opeens een wereldtopper aantrekken. Ze zullen gewoon op dezelfde weg verdergaan waarschijnlijk, misschien nog een sterke man voor het voorjaar erbij en een andere sprintaantrekker voor van poppel. Denk dat de kopmannen hetzelfde blijven, wat nu al bevestigd word door de verlenging van Kruijswijk

jvh93

Kijkend naar de huidige renners die vastliggen voor komend jaar is er inderdaad nog flink wat werk aan de winkel voor Plugge. Zeker nu er meer budget vrijkomt zal hij belangrijke keuzes moeten gaan maken. Bennett inruilen zie ik niet zo snel gebeuren, die jongen heeft nog voldoende potentie. Maar het zal bij hem wel afhangen van dit seizoen wat hij zelf gaat doen, krijgt hij voldoende ondersteuning (zoveel als hij wilt) en hoe voelt hij zich binnen de ploeg?

Renners die klaar zijn om (eventueel) in te ruilen zijn voor mij Wagner, Tankink (stopt), Battaglin (twijfelgevalletje), Lindeman en van Hoecke (twijfelgevalltje) en Boom zie ik niet zo heel snel vertrekken

Goede vervangers in mijn ogen zouden zijn: Boy van Poppel (sprinttrein en klassiekers), Koen de Kort (sprinttrein, maar misschien al te oud??), Jasper Stuyven (sprinttrein en klassiekers), Nathan van Hooydonk (klassiekers), Teunissen terug (klassiekers), Buchmann (klimmen), Maurits Lammertink (heuvels en ondersteuning in lastigere ritten) en kan er nog wel een paar noemen die in perfect in het team zouden passen.
Als ik even ga dromen: Mollema, Terpstra, Dylan Teuns, Langeveld , TJ van Garderen en een sensationele terugkeer van Vanmarcke samen met Yves Lampaert. En ja, ik weet dat dit met 90% zekerheid niet gaat gebeuren. Maar als ik even mocht dromen....

Voorlopig zal het bij dromen blijven want we zijn net aan het seizoen begonnen en vandaag staat een prachtige race op het programma. Zal de goednieuwsdag nog meer goed nieuws kennen door een mooie overwinning in de strade??

S. Morgenstern

Mooi nieuws! Geeft de mogelijkheid om op de ingeslagen weg verder te gaan, zonder constant tegen vertrekkende kopmannen en/of noodzakelijke bezuinigingen op het vlak van de professionaliteit van de omkadering aan te lopen. De huidige structuur nog iets verder ontwikkelen en wat makkelijker doorselecteren lijkt me echter het voornaamste dat je kunt verwachten. Het gestrooid met namen op basis van dit nieuws, moet dan ook niet te serieus worden genomen. Het verlengen van Roglic en Groenewegen was tenslotte al iets wat eigenlijk onmogelijk is voor een ploeg die het met een budget rond de tien miljoen moest gaan doen; dat was al iets wat vooruit liep op dit nieuws.

Yeez

Logisch rijtje is:

Tankink
Wagner
Battaglin (niet vanwege kwaliteiten, maar overbodig)
Lindeman.

*Lampaert (nu al een topper in de vlaamse klassiekers en heeft nog rek. Goede tt)
*Boy van Poppel (sprintaantrekker en klassiekers
*Lammertink (heuvelklassiekers en punch als Battaglin, maar NL)
*Foss (wordt al gevolgd. Erg groot talent voor het klimmen)

Haalbare versterkingen en allemaal aflopend contract. Van Hoecke vind ik goed genoeg. Heeft de sprinttrein van Van Poppel. Een redelijke tt en ttt en kan klassiekers aan.

Laatst gewijzigd
Tinkerbell

Bennett in januari over blijven of niet:
Bennett is off contract at the end of 2018. Should other trade teams approach him, he said he would be silly not to listen. However, Bennett is "pretty happy" at LottoNL-Jumbo and said he was not actively looking for a move away from the Dutch outfit.

"I won't be looking for a long contract. I feel like I'm making good steps each year. For guys that have been kicking off good results and feel like they're not going to get much better, a three-year contract is the dream because they're going to get paid at that price.

"For me, I'm looking at it from the sporting aspect which means equipment, support team around you, race calendar, roles in the team. Of course at some stage you have to look after yourself financially because it's a pretty short lifespan of a career but I'll never be too worried about money and instead looking for where my best chance is and making decisions around that.

"Lotto are keen on a future together and I'm pretty happy in the setup. For sure I'd be an idiot not to talk to other teams and get everything on the table and assess my options but by no means am I desperately looking for a change."

Bennett said his approach will be to worry about the results, and his future will take care of itself.

Denk dat het dus wel mogelijk is dat hij blijft tenzij andere ploegen hem een heel veel beter aanbod doen.

Poeksel

'@Jesse: Ik denk wel dat er een renner meer bijkomt dan er weggaat, want ze hebben nu een renner minder dan gepland (vanwege Lobato).

klassementsrenner

Het gaat er gewoon echt vanaf hangen hoe goed Bennett de giro gaat rijden.

Netraam

Sky, het bedrijf dat Team Sky sponsort, staat in de belangstelling van 3 andere bedrijven. 1 daarvan, Fox, is al sponsor van de wielrenploeg. Ook willen ze een MotoGP team lanceren, en is er de zaak Froome. Al deze dingen maken de toekomst van Sky minder zeker dan het leek. Ook BMC staat in de verkoop natuurlijk, en de financiële problemen bij Astana zijn ook niet prettig.
Hoe is de toekomst van Quick-Step? Dat zijn 4 worldtour ploegen, waar de situatie niet 100% helder is...

In ieder geval, volgens iemand op het cyclingnews forum schreef Beppe Conti (Journalist, o.a. werkzaam bij Rai) dat als Team Sky sluit, de volgende transfers al in de maak waren:
"puccio + moscon to bahrain merida
kwiat to quicksetp
bernal to movistar
poels to lotto nl
rosa to mitchelton"
Team Sky word ook deels vanuit Italië gefinancierd, dus ??? Zoals eerder, ik heb er weinig vertrouwen in, maar gecombineerd met een hoger budget is het niet helemaal een kelderfantasie :P

Yeez

'@netraam mmm die transfers lijkt me meer gissen. Astana zie ik overigens wel goed komen (net als Etixx). BMC daarentegen heb ik weinig vertrouwen in en Sky weet ik niet genoeg van.

1 2 ... 87 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.