Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 12,076 tot 12,100 (van in totaal 12,189)
  • #413653

    @skylimit
    Er zijn dit jaar nog meer toppers onderweg naar de TdF; dus ja wat is wijsheid.;)
    Als Kruijswijk al in de komende Giro scoort, dan wordt ’t helemaal moeilijk om hem thuis te laten.

    #413665

    @kelderfan
    Inderdaad, als Kruijswijk zelf liever de Giro en Tour in plaats van de Giro en Vuelta wil rijden dan moet LottoNL hem daar natuurlijk in steunen. Ik vind vier grote rondes op rij wel erg veel. Froome heeft dat natuurlijk wel gedaan maar dat is toch een geval apart en na de Tour heeft hij alleen nog de Tour of Britain gereden en maakte daar een uitgebluste indruk. Zeker nu het erop lijkt dat de Tour van 2019 erg zwaar wordt denk ik dat het verstandiger is als hij de combinatie Giro-Vuelta of Tour-Vuelta doet.

    Ik hoop dat Kruijswijk de Giro en Vuelta rijdt zodat Roglic in het voorjaar zich op de kleine WT rondes kan richten. LottoNL kan hem hetzelfde schema als dit jaar geven maar dan de Tour of Slovenia inwisselen voor de Dauphiné.

    #413676

    @ghostwriter

    Ik denk dat kruijswijk inmiddels wel heeft laten zien dat als hij goed is, hij dit ook aan het begin van een ronde is. Dit vindt ik niet direct een sterk argument, ook al zou ik de giro voor hem uitkiezen.

    Daarnaast, waarop baseert men de stelling dat tijdritten in het nadeel van Kruiswijk zijn? Ja, tov de top 4 uit de vorige tour is dit het geval. Maar verder? In de vuelta moest hij in de eerstebtijdrit alleen Valverde uit de uiteindelijke top 5 laten gaan. In de laatste tijdrit was hij de beste ak man. Vanuitgaande datbde tour top 4 weer de tour en niet de girobdoet zijn tijdritten juist in het voordeel van Kruiswijk.

    Nog een optie, vol voor het giro klassement gaan. Zowel roglic als kruijswijk meenemen. Geen sprinter zodat deze volledige ondersteuning hebben. Roglic kan wat defensiever rijden als beste tijdrijder van het veld, Kruijswijk kan dan aanvallender koersen.

    #413727

    @jealgu beide meenemen naar de giro is natuurlijk een ontzettend grote kans om een grote ronde te winnen. Echter zal dan de tour een stuk minder bezet zijn (en afwachten wat de vorm van de renners zal zijn).

    #413728

    Misschien een rare stelling maar wel interessant om iedereen zijn mening te weten. De tour start in Brussel en jumbo wil erg graag uitbreiden in België. Zal jumbo er druk achter te zetten om een renner als van aert / de plus mee te nemen naar de tour?

    #413730

    @jealgu
    Wanneer heeft hij dit dan laten zien? Ook dit jaar was hij in de tweede helft van de Tour (relatief aan zijn concurrenten) sterker dan in de eerste helft van de Tour.

    #413732

    @Wouter1998
    Eigenlijk is dat geen verkeerde gedachte; het wordt dan nog moeilijker voor de keuzecommissie om de ploeg voor de TdF samen te stellen.
    Want: Roglic, Bennett, Gesink, Kruijswijk?, De Plus, Van Aert, Martin en Groenewegen.
    Dan moet Dylan het zonder vaste trein doen.
    In de Giro zie ik voorbij komen, dat Kruijswijk, Roglic?, Bouwman, Clement, De Tier, Tolhoek, Van Emden, Van Poppel.
    Dus ook Van Poppel in de rol van Batta en zonder “onderstel” of vaste treinleden dus.

    #413733

    @ghostwriter
    In de Giro die hij bijna won. Toen was hij eigenlijk meteen goed.

    #413738

    @tendam
    Dat klopt helemaal. Als hij in goede doen is, dan is hij meteen scherp.

    #413751

    @kelderfan ik vind sowieso dat van poppel geen trein mee moet krijgen. Hij trekt vaak zijn eigen plan en maakt rare keuzes. Denk dat hij een trein moet verdienen d.m.v. resultaten. Een type van emden met lindeman moet voldoende ondersteuning zijn in deze fase. Zonde om in een ronde als de giro 3 man voor van poppel mee te nemen. Bennet kwam dit jaar steun tekort in de vele heuvel en bergetappes.

    #413757

    Bennett kwam ondersteuning tekort? Welke ritten en situaties waren dat?

    #413765

    Het lijkt mij belangrijk dat Team Jumbo volgende jaar in de grote rondes bepaalde focus gaat aanbrengen. Dit jaar hebben ze gegokt op meerdere paarden en dat heeft over het algemeen goed uitgepakt. Ik denk echter dat met meer focus op 1 kopman de resultaten nog beter kunnen worden. Als Roglic bijvoorbeeld van zijn 4e plaats in de tour een podiumplaats wil maken dan kan naar mijn idee Groenewegen geen volledige sprinttrein meekrijgen. Het lijkt mij, alleen al voor het vertrouwen van de kopman, belangrijk om hem meer dan 3 man ondersteuning in de bergen mee te geven.

    Mijn idee zou zijn op de Giro een ploeg rond Kruijswijk en de Tour rond Roglic te bouwen en dus volledig te focussen op het klassement. Naar mijn idee kun je dan ook nog steeds een rol van betekenis spelen in de sprints. Ik denk dat Groenewegen ook heeft laten zien geen (grote) trein nodig te hebben. Één man die hem van voren houdt (Van Emden/Martin) en 1 man die hem op het laatst nog van voren kan afzetten (Leezer/Roosen) lijkt mij voor hem ook het beste te werken. Met de vermoedelijke zware laatste week van de Giro zou het mij een goed idee lijken om Dylan de Giro en Tour te laten rijden en dan eventueel in de laatste week van de Giro af te stappen. Nou weet ik niet of het heel lastig is voor een sprinter om in 2 grote rondes achter elkaar te kunnen pieken, maar je geeft Dylan zo wel de kans om veel ritten te winnen in de grote rondes. Van Poppel gaat naar mijn idee toch nooit een rit winnen in de Giro of Tour. Laat hem lekker het voorjaar + Vuelta rijden, daar heeft hij wel kans.

    De namen voor deze rondes zijn nog lastig aan te geven, maar ik denk in deze richting:
    Ik zou Gesink geen rittenkaper meer noemen maar hem gewoon de meesterknecht/teamcaptain maken.
    Giro: Kruijswijk, Gesink, De Plus, Kuss, Bouwman, De Tier/Van Emden, Leezer, Groenewegen
    Tour: Roglic, Kruijswijk, Gesink, Bennett, Tolhoek, Martin, Roosen, Groenewegen.

    #413766

    @Wouter1998
    In het geval van Danny van Poppel geef ik je gelijk.
    Als er vol wordt gereden voor Steven Kruijswijk in de Giro, dan moet ’t team voor hem rijden.
    Dan zijn Lindeman en Van Emden voldoende, want ik zie in Van Poppel een type Batta.
    Want ik heb al meerdere keren aangegeven, dat een 5/3 {5 klimmers en 3 sprint/tijdrit/ondersteuning} nu in de meeste koersen zou moeten worden toegepast.

    #413767

    @Wielerliefhebber
    Met de 5/3 combinatie voor kleine en grote rondes kom je een heel eind jouw idee tegemoet.
    Voor de Giro zoiets: Kruijswijk wel met Tolhoek, Kuss, De Tier, Bouwman, Van Emden, Van Poppel en Lindeman;
    Voor de TdF zoiets: Roglic en Kruijswijk met Bennett, Gesink, De Plus, Martin, Groenewegen en Roosen;

    N.B. ik zou Groenewegen gewoon de TdF laten rijden; want hij lijkt er klaar voor.

    #413769

    @kelderfan

    Mooie opstellingen. Even onthouden tot volgend jaar zou ik zeggen

    #413771

    @mooiman
    Ik zeg ook zoiets of in die richting.;)

    #413772

    Ik denk dat het qua verhouding klassement/sprint, mocht je daar werkelijk heel strikt naar willen kijken, nuttig kan zijn om even terug te denken aan de momenten waar Roglic dit jaar zijn knechten het hardst nodig had. Ik denk dat hij op die (potentiële) momenten, waar SKY volgend jaar echt anders op zou reageren, heel veel meer heeft aan Martin, Roosen en Teunissen, dan een vijfde klimmer aan zijn ondersteuning toe zou voegen.

    #413773

    Als je Roglic als voorbeeld neemt, dan ja hij zal ’t meest balen van de TTT met Martens, Jansen, Roosen, Groenewegen, Gesink, Tolhoek en Kruijswijk. Waarbij Tolhoek er wel degelijk bij zat.
    Dus als je naast Roglic, Kruijswijk, Bennett kunt beschikken over mannen als Martin, De Plus en ik denk ook Bouwman, dan zal Roglic een stuk blijer zijn, want dan wordt ’t verschil een stuk minder.
    Anderzijds kun je Groenewegen niet thuis houden natuurlijk. Dus ja die 5/3 verhouding kun je ook in de TdF toepassen.
    Dus ’t plaatje met Roglic, Kruijswijk, Bennett, Gesink, De Plus, Martin, Roosen/Teunissen en Groenewegen zou voor de sprint, TTT en bergop-werk prima kunnen werken.

    #413774

    Ik denk dat je een van de waaiermomenten vergeet; Roglic had volledig naar huis gereden kunnen worden, wanneer SKY daar door had gezet.

    ‘Erbij zitten’ is overigens niet hetzelfde als een van de betere renners zijn in een ploegentijdrit. Het parcours van afgelopen editie was er gewoon eentje waar Tolhoek erbij moest blijven, maar uit dat gegeven kun je onmogelijk opmaken of hij daarmee meer heeft bijgedragen dan enkele renners die zich onderweg leeg hebben gereden.

    Zeker in die ploegentijdrit van volgend jaar heb je helemaal niets meer aan De Plus en Bouwman, dan aan Teunissen en Roosen. Waarschijnlijk voegen ze zelfs minder vermogen toe aan het waaiertje. Ik zie ook daar dus geen aanleiding om iets te veranderen aan de verhouding.

    #413775

    Bij de waaierritten heeft TLJ nog al vaak problemen. Als je dan even wil terugdenken aan P-N; waarbij TLJ inclusief Roosen en Groenewegen in de achtervolging moesten bij zo’n waaierrit. Dus of je beter af bent is maar de vraag.
    Dan kies ik toch maar voor De Plus en Teunissen. De Plus kan tijdrijden en weet e.e.a over waaierrijden van zijn oude ploeg. Ik denk dat je nu ook betere renners hebt juist voor die P-N.

    #413776

    Roosen zat in de Tour volgens mij met Kruijswijk in zijn wiel als enige mee in die eerste waaier. Ik zie weinig aanleiding om De Plus daarin meer credits te geven.

    #413777

    Ja Roosen deed toen prima werk en is ook een stuk sterker geworden. Die zal ook zeker meegaan met Groenewegen.
    Ik denk, dat Roglic ook wel een stuk wijzer is geworden, na die waaierrit.

    #413778

    Je flip-flopt weer lekker door alle mogelijke opstellingen..

    Roglic kwam in de laatste week overigens ook weer even kort in de problemen, toen het vanuit de start op de kant ging.

    #413779

    Ik zou niet zo heel zwaar tillen aan die vlakke ttt van 27 km. Je kunt met een verschillende samenstelling hooguit een halve minuut sneller of langzamer zijn.In de bergritten kunnen veel grotere verschillen worden gemaakt met een betere of minder goede klimploeg.

    #413780

    Bergritten waarin knechten verantwoordelijk zijn voor dat soort verschillen zijn wel erg zeldzaam.

25 berichten aan het bekijken - 12,076 tot 12,100 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines