Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 11,901 tot 11,925 (van in totaal 12,189)
  • #412339

    Zo goed vind ik Roosen die heuvels niet over gaan hoor. Geloof er geen snars van dat die opeens de AGR aan kan, hing er in Canada op de heuvels ook nauwelijks aan en die koersen zijn een stuk minder grillig dan de AGR. Roosen is voor mij toch nog meer een één-punch renner in dit soort werk, en voor de heuvelklassiekers in April heb je voornamelijk een dozijn aan punches nodig.

    #412341

    Voor komend seizoen zijn er ruim meer dan zeven renners geschikt voor de Vlaamse klassiekers. Hiervan zou er best een of twee uit de Roubaix selectie kunnen blijven om dan nog goed mee te doen in de Amstel maar om dan te verwachten dat deze renner dan ook gelijk meedoet voor een goede uitslag lijkt mij iets te veel gevraagd.
    Ook voor de Waalse klassiekers zijn er voldoende renners die in aanmerking komen voor die wedstrijden zonder dat ze al in de Vlaamse klassiekers gereden hebben. Ik zal dus de drie – vier Waalse klassiekers laten rijden door andere renners dan die in Vlaanderen rijden.
    Er vanuit gaande dat Roglic ongeveer hetzelfde programma gaat rijden als dit jaar kan je hem mogelijk wel laten starten in de Waalse Pijl, daar zal hij dan gelijk iemand zijn waar andere teams rekening mee gaan houden.
    Gesink, De Plus, De Tier, Tolhoek, Bouwman, Kruijswijk, Martens, Lindeman, Eenkhoorn, Kuss, Powless, Olivier, Bennett en misschien vergeet ik er nog wel een. Allemaal renners die prima een selectie kunnen vormen voor de heuvel / klimwedstrijden in april. Favoriet zal je niet zijn in de Amstel of LBL maar dat zal je ook niet met een van de mannen die er net een heel Vlaams voorjaar op heeft zitten.

    #412344

    Amstel is inderdaad één van de klassiekers die ze kunnen rijden. Je maakt er echter meer van, wanneer je ze koersen wil laten vallen om er goed te kunnen presenteren (laat staan wanneer je hem wil gebruiken om kopmannen tevreden te houden). De meerwaarde daarvan ontbreekt, aangezien het overschat in hoeverre dat ‘goed presteren’ werkelijk mogelijk is en het onderschat de meerwaarde van de brede (sub)top die ze in de Vlaamse koersen uit kunnen spelen. Dat laatste zit elkaar niet in de weg, maar versterkt elkaar alleen maar, terwijl invloed van de Amstel op het programma van deze renners het tegengestelde effect heeft.

    #412345

    “Sagan natuurlijk wel een iets meer talentvolle renner dan Roosen”

    Hallo Rahimns…… ik weet dat je alles door een gele/zwarte of zwarte/gele bekijkt, maar Roos en mag natuurlijk nog niet eens de schoenen strikken van Sagan. Roosen komt niet eens in de buurt, maakt niet uit in welke context je deze vergelijking/opmerking hebt geplaatst. Maar ja, dat snap jezelf ook wel.

    Verder heeft TLJ een mooi succesvol jaar gehad en hebben vooral de jongelingen/nieuwelingen zich aardig in de kijker gereden. Hopelijk zet dit proces zich dit komend seizoen door, en is o.a. Groenewegen in staat zich nog beter te manifesteren in de massasprints en zodoende meer overwinningen te behalen. Het hadden er dit seizoen veel meer kunnen zijn dan de 14.

    #412346

    @vlek
    “Amstel is inderdaad één van de klassiekers die ze kunnen rijden. Je maakt er echter meer van, wanneer je ze koersen wil laten vallen om er goed te kunnen presenteren (laat staan wanneer je hem wil gebruiken om kopmannen tevreden te houden).”

    LottoNL moet bepaalde mannen sowieso koersen laten overslaan omdat ze meer dan zeven goede Vlaamse klassiekerrijders hebben waaronder relatief veel potentiele kopmannen. Waarom dan niet direct dat omzetten in een oppertunity op bepaalde mannen de Amstel Gold Race erbij te laten doen?

    “De meerwaarde daarvan ontbreekt, aangezien het overschat in hoeverre dat ‘goed presteren’ werkelijk mogelijk is”

    Knap dat hij weet dat ik dat overschat terwijl je niet eens weet hoe hoog ik die mannen voor de Amstel Gold Race inschat.

    “en het onderschat de meerwaarde van de brede (sub)top die ze in de Vlaamse koersen uit kunnen spelen.”

    Hoezo onderschat ik dat? Het is toch duidelijk dat van alle potentiele kopmannen die LottoNL voor de Vlaamse klassiekers heeft er per wedstrijd een paar niet als kopman kunnen worden ingezet?

    #412353

    Die renners zullen sowieso koersen overslaan, zodat ze op hun scherpst blijven richting Vlaanderen en Roubaix. Een optimaal Vlaams programma bestaat tenslotte zelden uit alle koersen die een ploeg rijdt.

    Wanneer je de Amstel ook nog effect wil laten hebben op hun programma, dan overschat je dus de meerwaarde van de prestaties die je daar na een Vlaamse voorjaar van die jongens zou mogen verwachten. Doet het er verder totaal niet toe welke prestaties je precies verwacht.

    Potentiële kopmannen die niet als kopman starten, kunnen alsnog perfect een meerwaarde hebben voor de renners die die dag wel worden uitgespeeld of in bepaalde koerssituaties toch nog voor zichzelf.

    Wanneer je zo’n mooie groep subtoppers hebt voor het Vlaamse voorjaar, dan moet je daar gewoon goed gebruik van maken. Waarbij de mogelijkheden van de beste renners voor die koersen zelf het enige uitgangspunt moeten zijn..

    #412363

    De eerstvolgende koersen zijn de TDU/Cadel Evans Great Ocean Road Race. Poels en Sagan beginnen in de TDU.
    Welke “Jumbo-mannen” gaan ’t klusje klaren? Ik denk aan George Bennett, Pascal Eenkhoorn, Lennard Hofstede, Bert-Jan Lindeman, Daan Olivier, Antwan Tolhoek en Maarten Wynants.

    #412365

    @skylimit
    Met die reactie bedoelt rahimns inderdaad dat Roosen maar ietsje minder talentvol is dan Sagan…


    @ghostwriter

    Valgren is niet zomaar iemand he, die viel in de finale van het WK ook nog gewoon aan. Gaat verrassend goed bergop voor zo’n forse gozer. Ik denk dat het nieuwe parcours van de Amstel een nadeel is voor iemand als Roosen. Als de koers gesloten bleef om dan vol gas de Cauberg op te knallen had hij misschien een kansje gehad, nu is het te zwaar.

    #412388

    @Skylimit volgens mij zeg ik gewoon wat jij bedoelt. Roosen heeft een andere rol en is van een andere klasse dan Sagan. Maar dat geldt zo’n beetje voor 80% van het peloton. Daar hoeft echt geen discussie over gevoerd te worden.


    @Kelderfan
    daar mag je aan denken maar dat kunnen net zo goed nog 6 anderen zijn. Alleen Bennett is zeker de rest zijn op dit moment gewoon willekeurige namen. Valt totaal nog niets over te zeggen.

    #412394

    Jumbo heeft een aardig team met 2-3 goede renners vd keien.
    Jumbo heeft een marginaal team met 0 goede renners vd Ardennen.

    Ze moeten zich er kortom niet al te druk om maken en lekker vrij erin vliegen zonder teveel geouwehoer errondomheen

    #412416

    Team Jumbo heeft wel meer goede renners voor de keien. Van Aert, Teunissen, Jansen & Roosen doen mee en Van Emden en Wynants zijn prima voor de ondersteuning. Trouwens die Van der Hoorn komt er snel aan. Wat kan die betekenen op de keien.
    In de laatste Paris-Roubaix zaten Van Aert, Teunissen en Jansen bij de beste 16 renners met achter zich o.a. Van Baarle en Degenkolb. Bovendien had Roosen veel pech onderweg.
    Nu heb je met Van Aert, Jansen, Roosen, Teunissen, Van Emden, Wynants en Van der Hoorn? toch een leuk ploegje voor dit werk.

    #412420

    En van Poppel!

    #412424

    @KimJungPoels
    Dat is een terechte terechtwijzing. Ik zou wel Van Poppel gebruiken voor E3, G-W, DDV en RVV; derhalve niet voor P-R; dan beter de AGR en dan bijv. de ToC.; waar hij in 2016 leuk heeft meegedaan.

    #412530

    Ondanks dat de rechtszaak sowieso een jaar gaat duren, heeft het kamp van Wout van Aert er alle vertrouwen in dat de Belg in 2019 voor LottoNL-Jumbo rijdt. De renner vecht een zaak uit tegen Sniper Cycling, maar kan zich dus mogelijk al richten op de Nederlandse ploeg.

    Van Aerts advocaat Walter Van Steenbrugge is vol goede moed: ‘Uiteraard moet de Internationale Wielrenunie (UCI) daarin worden gekend. We zijn er volop mee bezig. De UCI vroeg een bewijsstuk van de ‘dringende reden’ die tot de eenzijdige contractbreuk met Sniper Cycling heeft geleid. Dat hebben we hen bezorgd. In december verwachten we een positief signaal.’

    Zaakwaarnemer Jef Van den Bosch weet dus wanneer hij aan de bak kan. ‘Bedoeling is om Wout vanaf 1 maart 2019 onder contract te krijgen. Jumbo zou uiteraard de meest logische piste zijn. Met het Nederlandse WorldTourteam gaan we eerst aan tafel. Dat lijkt me niet meer dan fair. Voor alle duidelijkheid: er is nog niets getekend. Ook niet voor 2020. Los van de intentieverklaring van Wout, moet alles nog worden gefinaliseerd.

    #412538

    Wout heeft alleen een intentieverklaring getekend, dus als er dringende redenen zijn, kan hij daar weer van af.
    Dus nog geen zekerheid dat hij voor TLJ gaat rijden.

    #412550

    ik ga er niet van uit dat Wout dit gaat laten gebeuren, maar zoals altijd is het inderdaad pas definitief zodra het contract getekend is. Verwacht dus dat we rond December meer weten.


    @jessevdalen
    , wat is je bron van dit nieuws? ben benieuwd of er nog meer geschreven staat namelijk

    #412565
    #412569

    Thnks! we zullen dus zo rond December duidelijkheid krijgen denk ik zo. Zie hem eerlijk gezegd vanaf maart wel in dienst bij TLJ

    #412571

    Ja, dat wordt billenknijpen. Ook voor 2020 is e.e.a. nog niet duidelijk met de komst van Wout Van Aert.
    En aansluiten voor de Omloop lijkt mij niet ideaal.

    #412573

    Oh, dan gaat die manager natuurlijk nog proberen of hij elders wat meer geld kan vangen. Sky kan dat contract misschien wel afkopen.

    #412589

    Vooral die laatste opmerking is hilarisch. Er is dus duidelijk nog niets zeker.

    #412592

    Nou ja, hilarisch… dat is weer wat overdreven. De man lijkt het als een eer te zien voor Jumbo dat Van Aert als eerste met hen om de tafel gaat. Eerder een beetje omhooggevallen.

    #412594

    Blij dat ik niet degene ben die dit hoeft te manager in ieder geval. Je wilt van Aert zoveel mogelijk helpen natuurlijk, want in principe een contractrenner voor 2020. Je wilt je er niet echt mee bemoeien, want als sponsor heb je bij de situatie van Aert op dit moment niets te winnen maar zeker wel te verliezen. En je wilt ook het groepsproces met de renners die al vanaf januari beginnen niet verstoren met iemand die op 1 maart ff aan komt sluiten na het veldseizoen die opeens allerlei kansen en ondersteuning verwacht. (Wat wellicht niet waar is, maar bij van Aert ook zeker niet uit te sluiten valt)

    #412595

    @KimJungPoels
    “Je wilt je er niet echt mee bemoeien, want als sponsor heb je bij de situatie van Aert op dit moment niets te winnen maar zeker wel te verliezen.”

    Wat heb je als sponsor dan te verliezen?

    #412599

    Dat mensen je naam gaan associëren met het mogelijk niet zo nette gedrag van van Aert richting de partij waar hij in 2018 & mogelijk 2019 onder contract stond. Maar volgens mij kun je dat zelf ook wil invullen.

25 berichten aan het bekijken - 11,901 tot 11,925 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines