Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 9,301 tot 9,325 (van in totaal 12,189)
  • #391921

    Lekker boeien dat Jumbo the Binck Bank theory verprutst, check nog eens wat voor tour die lui hebben gedraaid.

    Ik mag hopen voor ze dat het hen ook geen moer boeit.

    #391925

    @Romāns Vainšteins
    Natuurlijk hebben ze een geweldige Tour “gedraaid” maar we mogen toch ook wel teleurgesteld zijn dat LottoNL tot nu toe nog niet goed heeft gepresteerd in de BinckBank Tour terwijl er op papier een paar goede kansen voor Groenewegen tussen zaten. De sprinttrein van Groenewegen lijkt nog steeds een enorme kwalitatieve impuls nodig te hebben om Groenewegen de ondersteuning te bieden die hij als wereldtopper verdient.

    #391930

    De klimtijdrit met Neilson Powless op de 13e. stek. Koen Bouwman kwam ook niet in de buurt. De enige positieve noot is voor mij Jan Maas, die zich goed staande houdt tussen de profs.
    Morgen wordt ’t aanvallen geblazen. Hopelijk heeft Koen nog de puf om in de aanval te gaan. Het is UHC, die Mannion’s 1e. plek moet verdedigen. Dus aanvallen lijkt een goed plan.

    #391931

    Het boeit mij ook geen pepernoot dat ze nu niet presteren in de binck bank tour, who cares..

    Die obsessie hier met de sprinttrein van Groenewegen begint me ook een beetje de keel uit te hangen. De beste man heeft bewezen prima zonder sprinttrein het juiste wiel te kunnen kiezen. Voor het afzetten heeft hij ook al prima knechten. De eerdere suggesties om dure nieuwe aankopen als Van Aert in de sprinttrein te plaatsen zijn dan ook lachwekkend en ondanks de wensen van geobsedeerde Groenewegen fans zal dat ook never ever gebeurden.

    #391941

    @Johnny7

    Het punt is dat Groenewegen op dit moment gewoon de beste sprinter ter wereld is. Dus verdient hij ook de beste sprinttrein en ondersteuning van het peloton. Ik denk dat ik je niet hoef uit te leggen dat TLJ die niet heeft op dit moment. Het is gewoon nogal pijnlijk om te zien dat het gigantische talent van Groenewegen voor een behoorlijk deel verloren gaat omdat zijn ondersteuning gewoon niet goed is. Iemand met zijn kwaliteiten had al veel meer kunnen en moeten winnen op dit punt in zijn carrière. Dat hele project sprinttrein is in mijn eigen ogen nogal gefaald, want hoe vaak heeft ie nou daadwerkelijk gewonnen dankzij het goede werk van zijn trein? Dat is op 1 hand te tellen.

    #391943

    Ik vind dat treinverhaal ook achterhaald. Groenewegen heeft gewoon een paar sterke renners nodig, die hem kunnen afzetten in de laatste km. Roosen en Jansen kunnen dat. Als Teunissen komt, dan kunnen de meeste koersen met deze vier mannen worden gereden. Want er kan altijd zoals nu 1 uitvallen door val of pech.

    #391945

    Treinen zie je alleen op het spoor…

    Hou alsjeblieft op met termen als sprinttrein en klassementstrein. Sprintblok of klassementsblok is een mooi vervangend woord volgens mij, gebruik dat.

    #391947

    Volgens mij is de bowlingbal zelf ook gewoon niet in vorm. Gelukkig is dat nu in deze hotseknotse-tour en niet in Frankrijk, hier komen we echt snel over jongens.

    #391948

    TLJ zal toch ook een keuze moeten maken binnen de selectie, we zien ze het liefst overal mee doen om de overwinning. dan heb je sterke klassementsmannen nodig daar heb je weer goede knechten voor nodig en dan wil je nog goede sterke mannen voor het voorjaar hebben en dan ook nog een sprinter met de beste trein, het geld groeit ze natuurlijk ook niet op de rug helaas. Denk dat ze gewoon een prima trein hebben voor Groenewegen volgend jaar met TM en Teunnissen erbij en de mannen die het dit jaar al doen die daar nog van blijven scheelt echt niet zo heel val tenopzichte van een LS of Katusha, denk dat alleen QS er met kop en schouders boven uit steekt maar die hebben ook meer mogelijkheden financieel en richten zich niet zozeer op klassementsmannen.

    #391953

    Het treinverhaal is achterhaald, want wat Groenewegen nodig heeft is gewoon een paar renners die hem in de laatste kilometer in een kansrijke positie afzetten…

    Pomato, pomato…

    #391993

    Wie kan mij uitleggen wat een sprinttrein met het terughalen van vluchters te maken heeft?

    #391999

    Twee van de vier sprintkansen zijn inderdaad weggevallen door het niet terughalen van de vluchters. Als dit enkel op TLJ betrokken moet worden dan kan je zeggen dat ze meer mannen op kop moeten zetten in het eerste deel van de etappe waardoor het verschil klein blijft. TLJ heeft in elke etappe wel zijn verantwoording gepakt met minstens een man op kop de gehele etappe, grootste nalatigheid ligt wat mij betreft bij de andere teams die willen sprinten.
    De andere twee etappes (winst Jakobsen en Stuyven) zijn qua sprinttrein niet heel goed verlopen al leek Dylan zelf in de eerste etappe ook geen winnaarsbenen te hebben.

    Het is hiermee nog zeker niet de Binckbank tour die ze voor zichzelf in gedachten hadden, hopelijk kan Boom of Van Emden door een goed slotweekend deze week nog met een redelijk gevoel voor de ploeg afsluiten.

    #392001

    FBahamontes ziet het sowieso altijd zonnig in ;) Daarbij even vergetend dat Groenewegen bij deze ploeg een enorme stap heeft gemaakt, dus hij haalt misschien wel meer uit zijn ‘gigantische talent’ dan sommigen (behalve FBahamontes blijkbaar) hadden verwacht.

    Die trein is zeker niet geweldig, ik zie ook weinig tot geen progressie, maar ze hebben ook niet het doel om hem op 200 m voor de finish af te zetten. Moeilijk te beoordelen dus.

    #392004

    Uiteindelijk denk ik dat hun doel echt wel zal zijn dat ze hem dmv een eigen trein in de laatste 200m lanceren. Alleen moet je trein sterk genoeg zijn om dit te kunnen, doordat dit nog niet het geval is hebben ze denk ik een aanpassing van het plan gemaakt door het uiteindelijk zo laat mogelijk in het juiste wiel te loodsen.
    Mochten de geruchten allemaal kloppen en er uiteindelijk een trein komen te staan met Martin, Teunissen, Roosen dan denk ik dat je steeds vaker zal zien dat hij door deze trein wel in de laatste honderden meters gebracht kan worden en er andere sprinters voor zijn wiel zullen gaan vechten.

    #392014

    Ben ik helemaal met je eens Robinn, nu zie je toch vaak alleen Roosen echt een finale mee rijden en de rest haakt voortijdig af, dan heb je drie mannen die bewezen hebben de laatste kilometers voorin positie te kunnen houden.

    Zaak is dan wel dat Groenewegen ook zijn trein gaat volgen, want hij kiest nu te vaak voor een andere oplossing ook.

    #392023

    Groenewegen heeft zat knechten voor het vlakke en sterke mannen die hem kunnen afzetten in de finale. Ik zie liever dat TLJ nog een extra klimknecht haalt. We hebben het op de site wel over Sunweb, maar TLJ heeft 3 sterke kopmannen die in alle drie de rondes een top 10 plek kunnen halen. Ja ze hebben goede knechten zoals Tolhoek en Gesink (In de Tour waren ze erg sterk vertegenwoordigd elke x) maar om tijdens 3 grote rondes alle kopmannen goed te ondersteunen mag er wel wat bij. Ik heb echter zo’n gevoel dat ze niemand gaan halen ondanks de verhoging van het budget.

    #392031

    De Plus wordt genoemd als een versterking, Tony Martin is op elk gebied inzetbaar, daarnaast is er een jonge Deen aangetrokken die bekend staat als klimmer. De jonge jongens van dit jaar zullen volgend jaar weer een stapje zetten normaal gesproken. Denk dat er ook qua klimmers / ondersteuning voor de klimmers volgend jaar een stap vooruit gemaakt wordt.

    #392032

    Leuk dat Kuss naar de Vuelta gaat! Of niet @Vlek :)

    Teunissen niet naar Jumbo, met de Plus erbij 4 nieuwe kleppers. Als Wagner, Battgalin, Van Emden niet bijtekenen….komen de sprinters wel in gevaar, zeker nu Van Hoecke ook vertrekt. Boom lijkt toch te gaan bijtekenen, maar er is (veel) meer nodig.

    #392033

    @Johnny7
    Volgens mij heeft LottoNL volgend jaar met Gesink, Olivier, Bouwman, Tolhoek, Kuss, De Plus, Powless en Vingegaard genoeg klimmers in de selectie die een klassementsrenner kunnen ondersteunen. Powless en Vingegaard zullen misschien nog geen grote ronde (kunnen) rijden maar met andere zes (mogelijk aangevuld met mannen voor het heuvelgebergte als Battaglin en De Tier) heeft LottoNL een prima ondersteuning van hun klassementsrenners.

    Ik hoop dat Kruijswijk en Bennett de Giro en Vuelta zullen rijden en Roglic de Tour. Gesink zou ik net als dit jaar zowel de Giro als de Tour als knecht laten rijden. In de Giro kan LottoNL dan bijvoorbeeld naast Gesink ook Tolhoek en Kuss sturen en in de Tour kunnen ze naast Gesink ook Bouwman en De Plus met Roglic meesturen. Al met al lijkt me dat een prima ondersteuning voor de klassementsrenners.

    #392036

    En dan mag je Hofstede en hopelijk ook Clement er ook nog bijzetten, ghostwriter.

    #392037

    Olivier? Ja als we zo gaan beginnen dan is Groenewegen ook een klimmer. Hou eens op met middelmatige renners die een drempel op kunnen rijden een klimmer te noemen. Daarnaast is Laurens de Plus nog niet eens gecontracteerd maar dat zou wel een goede zijn. Als ik het over klimmers heb dan heb ik het over mannen die er toch de laatste berg bij kunnen blijven. Voorlopig zijn dat alleen Tolhoek en Gesink. De rest moet zich nog maar bewijzen.

    #392038

    Olivier geen klimmer noemen, is pas hilarisch.

    #392039

    Hofstede is geen klimmer. Hij kon bij de beloften een heuvel aan, maar dat geldt voor de meeste WT-renners.

    Overigens, Teunissen niet naar Jumbo? Heb ik iets gemist?

    Edit: Olivier is zeker wel een klimmer. Tenminste, bij de beloften en in z’n eerste profjaar was hij dat.

    #392043

    @Johnny7
    Olivier geen klimmer?! Leg me dat eens uit…

    #392049

    Hofstede is gehaald om klassementsrenners bij te staan. Type Lindeman maar hopelijk nog wat beter bergop.

    Roddels zijn dat Teunissen naar Bahrein Merida gaat en Jumbo gaf na Martin aan dat dat het was (incluis de Plus en Van Aert)

25 berichten aan het bekijken - 9,301 tot 9,325 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.