Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 9,226 tot 9,250 (van in totaal 12,189)
  • #391503

    De sprinttrein van Groenewegen zal er met de komst van Martin en (in 2020 ook) Van Aert zeker op vooruit gaan. Met Martin, Roosen, Jansen en Van Aert (waarvan er voor de Tour dan één van moet afvallen) zou Groenewegen vier hardrijders hebben die hem op het juiste moment in het juiste wiel kunnen afzetten. Groenewegen is misschien wel de beste sprinter van het peleton en LottoNL heeft dus ook de verantwoordelijkheid om de beste sprinttrein voor hem samen te stellen. Met de komst van Martins en Van Aert laat LottoNL zien dat ze aan die verantwoordelijkheid kunnen voldoen.

    #391508

    Teunissen zou zich daar ook nog tussen kunnen rijden. Ze hebben in ieder geval kwaliteit genoeg om nog een stap te zetten, maar ook dan zal het nog vaak genoeg niet lukken. Kijk bijvoorbeeld naar hoe het vorig jaar liep met de trein van QS; de foutenmarges zijn in het sprinten nu eenmaal een stuk kleiner, dan in andere disciplines.

    #391519

    Ik weet niet wat jij gedronken hebt ghostwriter maar ze gaan Van Aert niet halen om hem in een sprinttrein te plaatsen hoor.. En Martin ook niet om die reden… wtf man…

    #391522

    Tony Martin en Van Aert gaan bij een deelname aan de Tour de France (of Parijs-Nice, enz.) gewoon plaatsnemen in de trein van Groenewegen. Ik zie geen enkele reden om daar aan te twijfelen.

    #391527

    Ik neem aan dat ze om die reden Martin met z’n ervaring in sprinttreinen verkozen hebben boven andere hardrijders

    #391529

    Powless, Olivier, Bouwman, Eenkhoorn en Maas hebben ´t geprobeerd. Het is niet gelukt. Powless brengt ´t team thuis met een 12e. plek. Die Jan Maas doet ´t heel goed en zat keurig bij ´t 1e. peloton.

    #391531

    Deze etappe heeft vooral in het teken gestaan van misschien een trui maar nog meer om geen tijd te verliezen. Het was eigenlijk gewoon voor de sprinters maar blijkbaar hadden enkelen niet door dat Hecht er nog voor reed. Morgen is de etappe waar alles om te doen is. Waarschijnlijk zal de winnaar daar ook de grootste kans hebben om het eindklassement te winnen.

    #391534

    Morgen wordt eerst de tijdrit gereden. Op dag drie gaat ´t erom spannen.

    #391536
    Quote:
    Powless, Olivier, Bouwman, Eenkhoorn en Maas hebben ´t geprobeerd.

    Eenkhoorn was redelijk in de kopgroep en deed nog een aardige beurt op kop van het peloton. Olivier zat redelijk goed mee op de voorlaatste beklimming, maar was vervolgens de laatste keer niet mee met de beste elf. Hij vond hier echter ook niet bepaalt zijn parcours. Powless was weinig op de eerste rijen te zien wanneer het er om ging. Hij zat wel mee toen het peloton na de vijfde beklimming heel even aardig was uitgedund, maar dat was hij ook wel aan zijn stand verplicht. Maas reed richting de voet van de laatste klim naar vijfde positie, de renner voor wie hij dat deed (Olivier of Powless) zat echter niet in zijn wiel. Maas was samen met Olivier wel de renner die vandaag, in verhouding tot wat je van ze mag verwachten, een redelijk goede indruk gaf.

    Ze hebben het als ploeg dan op zich prima gedaan, maar verder was er eigenlijk niets om echt positief over te zijn (uiteraard buiten het feit dat ze bij de beste zestig binnenrollen). Bouwman zat overigens vooral achter in de groep en ook nog even achter een breuk na een van de beklimmingen. Die heeft het dan geprobeerd zoals ook Boom en Van Emden het vandaag probeerde!?

    #391541
    #391545

    @vlek
    Ik hoop dat Teunissen aan Van Poppel wordt gekoppeld. Bij massasprints moet Teunissen er dan voor zorgen dat Van Poppel op het juiste moment in het wiel van een andere sprinter wordt afgezet maar in andere wedstrijden juist om en om in de aanval proberen te gaan.

    Dat kunnen ze ook in de klassiekers doen maar dan ook samen met Roosen en Jansen. Als die vier al relatief vroeg om en om in de aanval gaan wordt er hopelijk een moment afgedwongen waarbij de concurrenten te lang naar elkaar blijven kijken. Aangezien ze niet bij de topfavorieten horen is dat volgens mij de enige kans waarop LottoNL een kans maakt een klassieker te winnen.

    #391548

    Eerst al die renners nog maar eens bevestigd zien door de ploeg ;)

    #391549

    @rahimns
    Dat klopt natuurlijk helemaal. Het is pure speculatie.

    #391551

    Nee hoor, als de rest van het peloton onderuit gaat winnen ze ook. Maar op de manier die jij aandraagt kan elke ploeg natuurlijk winnen.

    #391552

    Ik denk dat het sterkst mogelijke treintje voor Groenewegen altijd de eerste prioriteit moet zijn.

    #391606

    @vlek
    Zelden zo oneens met je geweest!
    Als Groenewegen nu een goede renner was die een goede kans maakte in WT klassiekers, dan zou ik zeggen ‘ja, het is erg belangrijk’, maar dat is nu niet het geval. Groenewegen is met name een zeer sterke sprinter in vlakke etappes. En die zijn er vooral in rondes, en daar zijn relatief minder WT punten te behalen. Investeren in klassiekerrenners of klassementsrenners loont meer. Daarvij vraag ik me ook af hoe motiverend het is als zeer goed renner om vaak te knechten voor een sprinter.

    #391610

    Vind het nogal overdreven, zo beperkt is Groenewegen nou ook weer niet. En als het om de WT-punten gaat kan hij ook genoeg scoren als je MSR, Frankfurt, Londen, Hamburg etc. in zijn programma op zou nemen.

    Groenewegen heeft nog nooit echt focus gehad op het vergroten van die inhoud omdat hij natuurlijk gewoon nog stappen moest maken als sprinter. Nu is hij daar absolute wereldtop en verwacht ik volgend jaar dat Jumbo hem wel eens op zal stellen in een Milaan-San Remo e.d. Geef hem nog 1,2 jaar en ik denk dat hij qua inhoud echt wel kan wat een Viviani nu laat zien bijvoorbeeld. Een Degenkolb zal het inderdaad niet worden.

    Je hebt als Jumbo zijnde twee wereldtoppers in huis. Roglic en Groenewegen, dus het lijkt me logisch om daar sowieso de focus te leggen. Dan Bennett, Kruijswijk, Gesink, Tolhoek, de Plus, Van Poppel, Teunissen, Roosen die in meer of mindere mate af en toe wat kansen krijgen.

    Als je dan denkt dat Teunissen en Roosen de twee sterkste mannen zijn voor de lead-out trein (En daar geloof ik zelf ook wel in) dan moet je die twee natuurlijk wel koppelen aan Groenewegen, die gewoon een stuk sterker is dan van Poppel in de sprint. Dan kun je er voor kiezen om een Grondahl Jansen aan van Poppel te koppelen en worden uiteindelijk denk ik beide sprinttreinen sterker.

    #391614

    Ja, in de toekomst zou Groenewegen goed kunnen presteren in die klassiekers, als zijn ontwikkeling (inhoud, zoals jij het noemt) doorzet. Maar dat is afwachten. En Roosen en Teunissen kunnen ZELF ook nog groeien, vergeet dat niet.

    Wat ik wel zie (en met enige pijn in net hart toegeef en constateer) is dat etappezeges in de TdF zo’n grote commerciele waarde hebben dat TLJ (of een ander team) er graag goede renners voor ‘opofferen’.

    #391615

    Zeker, ik vind ook dat Roosen en zeker Teunissen kansen verdienen in een jaar, vooral in het voorjaar, maar je kunt Teunissen denk ik ook prima kwijt in een Plouay en in Canada bijvoorbeeld.

    Maar in dit geval heb ik het meer over de sprinttrein zelf. Stel je gaat volgend jaar weer met een vaste kern rondom Groenewegen en een vaste kern rondom van Poppel werken, dan lijkt het me logische om de beste drie lead-outs in te zetten bij Groenewegen en de overige drie bij Groenewegen. Teunissen/Roosen lijken me op papier de beste twee om bij je te hebben in de laatste kilometer. Als T. Martin komt lijkt hij me de perfecte man om de lead-out voor die kilometer in positie te houden, dus zou ik zeggen die drie bij Groenewegen. Leezer en Grondahl Jansen zouden dan de laatste kilometer mannen voor Van Poppel kunnen zijn waarbij een Martens/van Emden gebruikt kan worden om die trein in positie te houden voor de laatste kilometer.

    Per definitie denk ik dat dat een behoorlijke kwaliteitsinjectie is voor beide treinen. Van Poppel gaat er dan in mijn ogen echt behoorlijk op vooruit omdat ik van Hoecke toch vaak echt te kort vind komen terwijl ik Jansen echt goed vind. Het verschil tussen Teunissen en Jansen is minder groot denk ik, maar denk dat Teunissen toch net wat meer power heeft om een Groenewegen goed af te zetten.

    #391625

    Ja, een kwaliteitsinjectie van de treintjes is zeker nodig. Treintjes kunnen alleen maar werken als de renners in de trein meer vermogen in korte tijd kunnen wegtrappen dan de gemiddelde renner, immers, anders raken ze achterop. Ik vind dat regelmatig zichtbaar in de TLJ treintjes zoals ze nu zijn – de renners zijn over het algemeen net niet sterk genoeg. Teunissen, Roosen, en zeker Martin zijn dat wel. Zover ben ik helemaal met je mee.
    Zolang dit maar niet ten koste gaat van de kansen en ontwikkeling van Teunissen en Roosen, en ook hun tevredenheid.
    Martin verdient ook zijn eigen kansen. Maar kan zeker breder worden ingezet, denk bijv aan ploegentijdritten. Als Martin zo goed blijft als hij was en niet te duur is, dan vind ik zijn aankoop briljant!

    #391632

    Roosen en Teunissen kunnen toch uitstekend doorgroeien terwijl ze in de Tour de France onderdeel zijn van de trein van Groenewegen? Roosen lijkt me dat bij uitstek te bewijzen. Ik zou verder niet weten waarom de trein van Groenewegen geen voorrang zou moeten krijgen op die van Van Poppel? Lijkt mij duidelijk waar de prioriteit moet liggen.

    #391636

    Van Poppel houdt met Leezer, Jansen, Martens, Wynants, Van Emden en Eenhoorn overigens nog genoeg opties over om een uitstekende trein te krijgen.

    #391643

    Jahoor, het 1 sluit het ander niet automatisch uit Vlek. Gelukkig niet.
    Zolang ze maar genoeg hun eigen kans kunnen gaan, en niet ook in elk rondje zich moeten opofferen.
    Ik vond alleen jouw statement ‘alles moet in dienst worden gesteld van de trein vsn Groenewegen’ twee stappen tever. Wel snap ik de voorkeur voor Groenewegen ipv Van Poppel. :-)

    #391650

    Het draadje ging over de trein waarin Teunissen plaats zou moeten nemen, dus moet je mijn opmerking daar ook binnen plaatsen.

    #391670

    Ik maar denken, dat die treinen stammen uit ’t Kitteltijdperk.
    TLJ zit al vol met treinen. Groenewegen met Roosen en Jansen lijkt mij prima werken, als iedereen fit is.
    Battaglin doet ’t ook zonder trein; dus Van Poppel lekker laten aanvallen, dan wint hij meer dan nu met de boemel.
    Martin halen voor de Vlaamse klassiekers en ’t Tour de France team;
    Teunissen halen voor de Vlaamse klassiekers en rondjes als Yorkshire, TdP enz.
    Nu je ’t Vlaamse blok kunt versterken met Martin en Teunissen, zonder meteen in de treinformule te geraken, kun je stappen maken. Dan heb je 3 speerpunten. #wauw

    N,B. Wynants is juist uit de trein gehaald. Die is nu begeleider van jong talent.

25 berichten aan het bekijken - 9,226 tot 9,250 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.