"comfortabele voorsprong" => neen, geen moment.
Dat jij zenuwachtig bent omdat er geen TLJ vooraan zit, zegt niets over hoe comfortabel de voorsprong is. En het achteraf 'comfortabel' noemen van die voorsprong geeft je niet postuum gelijk in je geweeklaag over het ontbreken van TLJ in de kopgroep.
Overzicht van de selectie 2019, ingedeeld naar soort renner (tussen haakjes hoeveel van die renners in 2018).
Indeling blijft lastig, tolhoek gaat bergop langer mee dan Olivier/de tier bijv, maar zijn beide wel klimknechten in zekere zin. Klimknechten die nog bij de kopmannen zitten bij laatste 20 zijn voor jumbo wellicht wat buiten budget, zo'n tolhoek in de tour was bijzonder voor dit team. Eerder zal je het moeten hebben van duo kopmannen (of doorstotende jeugd, wellicht kuss komend jaar?).
A. Kopmannen grote ronde (3): Bennett, kruijswijk, Roglic.
B. Klimknechten (9): Bouwman, de tier, Gesink, kuss, Olivier, powless, tolhoek, vingegaard, (de plus).
C. Sprintkopmannen (2): groenewegen, van Poppel.
D. Knechten voor vlakke mgl uitschieter in klassiekers (6): eenkhoorn, Jansen, roosen, Wijnants, (teunissen en Martin).
E. Restknecht (6): hofstede, leezer, Martens.
Waar gaat jumbo zn laatste 4 (?) contracten neerzetten.
Batta (b) weg? Van Emden (d) weg?
Opties boom (d), Clement (b), Lindeman (e), Maas (b/e). Wagner (e)????
Of toch nog een loslopende niet grote transfer renner?
Kan je Lindeman dit jaar 2 grote onder laten rijden en dan niet verlengen? Kan stiekem toch overal ingezet worden bij gaten voor 1 helft koers. Kan je boom laten lopen als van Emden weggaat? Heeft Maas genoeg potentie? Wordt Clement fit, zo ja altijd verlengen lijkt me.
Ben benieuwd en we zullen het zien de komende maanden.
'@tdola
Ik denk dat Lindeman nog 1 jaar verlengd en dus zal blijven.
De anderen grote namen die je noemt (Battaglin, Van Emden, Boom, Clement en Wagner) zijn wat mij betreft zeer onzeker of ze zullen blijven waarbij ik aanteken dat Maas wel door zijn goede prestaties in de afgelopen koersen in Utah en Colorado door TLJ zal worden ingelijfd.
Een aantal (vnl de wat oudere renners) zullen denk ik eieren voor hun geld kiezen en mogelijk toch een (lagere) aanbieding bij TLJ accepteren omdat dit toch een bepaalde financiële zekerheid biedt vanwege het langdurige sponsorcontract met Jumbo.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.