Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 8,726 tot 8,750 (van in totaal 12,189)
  • #389526

    @RoBinnn
    Stel LottoNL had in de tijdrit 30 seconden sneller gereden hoeveel plaatsen hoger waren Roglic en Kruijswijk dan geeindicht in het algemeen klassement?

    #389529

    Tirreno, met 10sec winst had Bennett niet 9e maar 4e geweest
    Dauphine, had Tolhoek mogelijk top10 opgeleverd, nu 11e
    Zwitserland had Kruijswijk met 12sec winst niet 8e maar 6e geweest
    Tour heeft TTT uiteindelijk geen verschil gemaakt voor de klassementen

    #389531

    Tijdritkwaliteiten zijn heel erg nuttig en vaak een kwaliteit die gepaard gaat met andere mogelijkheden. Dat is voor iedereen duidelijk, waardoor het zo moeilijk is om dat soort renners aan te trekken. De interesse van SKY in Ganna is een goed voorbeeld.

    #389533

    @vlek
    Ik zou ook Teunissen eerder in de Groenewegentrein zetten tijdens de TdF. Ik denk dat TLJ is moet afstappen van meerdere treinen. Van Poppel had drie kansen en komt niet in de buurt, maar hij liet wel een paar keer zien, dat hij aanvallend niet is te onderschatten. Battaglin mag ’t ook alleen uitzoeken in de sprint.
    Groenewegen met Roosen, Jansen en Teunissen moet toch een ijzersterke trein kunnen vormen.

    #389535

    Ik denk dat TLJ dit seizoen behoorlijk wat succes heeft beleefd met die meerdere treinen en dat er weinig reden is om daar vanaf te stappen.

    #389547

    Mee eens dat het aantrekken van mannen met een sterke tijdrit lastig zal zijn, wat mij betreft dan al reden genoeg om de contracten van Boom, Van Emden en Clement (mits fit) te verlengen.

    #389551

    @vlek
    Je bedoelt die 2 zeges van Danny van Poppel in die rittenkoers in Valencia met hoeveel concurrentie en Halle Ing. en daar heb je een trein voor nodig.
    Battaglin scoorde in een GT zonder trein. Sorry ik zou toch met GT-mannen als Roglic, Kruijswijk en Bennett een tijdrijder inlijven en dat hoeft niet al te moeilijk te zijn met vrije renners als Bookwalter en Bohli; daarnaast lijkt mij McNulty ook nog steeds een optie met zijn tijdrit.

    #389552

    Van Poppel is inderdaad een van de kopmannen die heeft gewonnen en daarmee onderdeel van de succesvolle aanpak van de ploeg. Ik begrijp niet waarom je daar je neus voor op zou moeten halen door de concurrentie in die koersen te betwijfelen? Hij is net een half jaar bij deze ploeg en heeft genoeg laten zien om gewoon op de ingeslagen weg door te blijven gaan.

    Quote:
    Battaglin scoorde in een GT zonder trein.

    De ritten waarin Battaglin kansrijk is zijn tevens ritten waarin de kopman voor het klassement in de finale veel ondersteuning nodig heeft. Daardoor is meestal op zichzelf aangewezen. Dat verhaal kun je moeilijk vergelijken met een renner die is aangetrokken om in massasprints voor overwinningen te zorgen.

    Quote:
    Sorry ik zou toch met GT-mannen als Roglic, Kruijswijk en Bennett een tijdrijder inlijven en dat hoeft niet al te moeilijk te zijn met vrije renners als Bookwalter en Bohli; daarnaast lijkt mij McNulty ook nog steeds een optie met zijn tijdrit.

    Namen pluggen blijft inderdaad heel makkelijk.

    #389555

    Ander onderwerp. Op de Insta story van Gesink zag ik wat details foto’s dat hij wat rondjes reed op gravel. Viel me op dat hij hier reed op een volledig zwart frame met een schijfrem.
    Voorgaande seizoenen reed Gesink als een van de eerste TLJ’ers altijd op de nieuwe prototype Bianchi frames (‘toevallig’ ook altijd zwart), zou hij dit nu weer mogen doen?

    #389570

    Weer een dag netjes overleefd in de Tour of Utah. Morgen en overmorgen weer klimmen. Hopelijk kunnen Kuss, Powless en Olivier weer voorin meestrijden.

    #389572

    Kuss heeft toch nog een top tien gescoord. Nadat zijn team lang in de achtervolging heeft gereden.
    Daan Olivier en Neilson Powless zijn met de 1e groep binnen gekomen. Dus Daan lijkt mij prima in orde en dat kun je helaas niet zeggen van Danny van Poppel en Lars Boom, die voortijdig in de remmen hebben geknepen.
    Je kunt moeilijk zeggen, dat Danny klaar is voor de Vuelta.

    Sean Bennett is hier ook geplugd en die liet zich ook goed zien in Utah.

    #389574

    @Jandepandaman Zou me niets verbazen… misschien is het wel de nieuwe crossfiets die hij aan het testen is…

    #389575

    Dat was nog een redelijk pittige dag voor Eenkhoorn, Bouwman, Wynants en Maas.

    Quote:
    Dus Daan lijkt mij prima in orde

    Kun je daar op basis van vandaag werkelijk iets over zeggen?

    #389576

    Ja morgen wordt ’t klimmen geblazen en nu Daan Olivier ook weer in orde lijkt, kan het een mooie dag worden voor Sepp Kuss en maatje Powless.
    Vooral die laatste klim naar Snowbird wordt spannend.
    Ik ben benieuwd hoe Jan Maas en Koen Bouwman het morgen gaan doen in deze pittige klimdag.

    #389577

    Pech voor TLJ dat gisteren Britton en vandaag Rosskopf , beide relatief kort in het klassement staand, in de vluchtergroep zaten . Daardoor moest er inderdaad twee dagen achtereen flink gewerkt worden.

    #389579

    @Borsje
    Voor deze ronde is dat natuurlijk pech maar voor de ontwikkeling van deze jonge ploeg is het wel mooi meegenomen. Uiteindelijk zal het er toch erg aan liggen hoe de benen van Kuss morgen en de dag daarna zijn. Als hij net zo goed is als een paar dagen geleden zullen zijn concurrenten hem er moeilijk af krijgen.

    #389583

    Vandaag zag Kuss er goed uit. Vorig jaar reed hij in dienst van Rob Britton en kwam hij als 13e. binnen na winnaar Giulio Ciccone.
    In die rit was Neilson Powless goed bezig met een 3e. plek. Inmiddels is die Powless een jaar ouder en sterker geworden.

    #389584

    @Borsje
    Quote: Pech voor TLJ dat gisteren Britton en vandaag Rosskopf , beide relatief kort in het klassement staand, in de vluchtergroep zaten . Daardoor moest er inderdaad twee dagen achtereen flink gewerkt worden.

    Dat krijg je als je de afgelopen dagen een grote groep met een renner, die kort in het klassement staat, weg laat rijden (te laat gereageerd) , zeker als het, zoals vandaag een renner van BMC is (gisteren Brittain van Ralley ).
    De renners van (BMC) kunnen dan lekker rustig mee peddelen in het peloton zodat ze morgen bijna allen fris zijn in de belangrijke bergetappe voor het AK.
    De renners van BMC en EF zullen deze etappe dan beslist tactisch gaan rijden om de gele trui te kunnen pakken.
    Zoals ik al eerder zei moet er m.i. altijd een renner van TLJ mee in een niet al te grote de kopgroep.
    De andere renners van TLJ hoeven dan niet op kop van het peloton hoeven te rijden.
    BMC en EF zullen dan het werk moeten doen.
    Ik verwacht dat de renners van TLJ die al 2 dagen vol gas op de kop van het peloton hebben gereden (Bouwman Maas, Eenkhoorn en Wijnants) er morgen misschien al bij de voet van de voorlaatste berg Guardsman pass eraf zijn voordat Kuss, powless en Olivier de laatste berg Snowbird bedwingen.
    Ik hoop echter dat ik geen gelijk krijg en dat Kuss, Powless en Olivier hun truien kunnen behouden.
    Maar alvast een hele dikke pluim voor de goede prestatie deze week van deze jonge renners met wegkapitein Wijnants en de jonge ploegleider de Haan.

    #389585

    @Fanny BMC heeft nog maar 5 man hier en had vandaag iemand in de kopgroep die ook een flink jasje uitgedaan heeft. De ploeg heeft vooral gecontroleerd en hebben ze eigenlijk nooit echt jacht gemaakt op de kopgroep. Pas toen er hulp kwam van andere ploegen is er flink doorgejaagd. Een aantal van de jongens hebben toen ook laten lopen zodat er in de finale geen extra energie verspild hoefde te worden. Denk dat ze deze 2 dagen gewoon goed doorgekomen zijn.

    #389586

    @Fanny
    Als Bouwman, Maas, Eenkhoorn en Wynants die drie kunnen afzetten aan de voet van de voorlaatste berg Guardsman pass kunnen afzetten, is er geen man overboord. Na het overwinnen van de pas komt na de afdaling meteen de bestijging van Snowbird. En bergop moet ’t van de klimmers Kuss, Powless en Olivier komen.
    Ik hoop eigenlijk, dat Koen Bouwman er een beetje inkomt en dat hij wel op die 1e. berg mee kan doen.

    #389588

    Ja, is er wat met Bouwman? Heeft hij wat onder de leden?

    Zelfs in mindere vorm moet hij bergop toch veel beter rijden?

    #389606

    @Fanny, het met zo’n kopgroep mee gaan van een van de knechten heeft toch totaal geen zin. Je zal nog steeds achter de mannen die kort in het klassement staan aan moeten rijden, door iemand in de kopgroep te laten hangen zorgt er alleen maar voor dat je met een man minder die achtervolging kan doen. Enige wat je kan proberen is er voor zorgen dat er geen al te gevaarlijke mannen in het klassement mee gaan in de vlucht, de theorie zal ook echt wel geweest zijn dat dit de bedoeling was maar in een rondje van een week zijn de verschillen vaak zo klein dat er altijd wel een gevaarlijke klant voor het klassement mee gaat, zeker in zo’n korte pittige etappe.

    Bouwman, Maas, Eenkhoorn en Wynants hebben de wedstrijd prima gecontroleerd gisteren en waren allemaal prima in orde en waren tot het in gaan van het laatste rondje op kop van t peloton te zien.

    #389608

    Precies, waarbij het gevaar ook nog is dat je een aantal mannen helemaal opblaast als ze allerlei gaatjes direct dicht moeten poefen.

    #389609

    Ze hebben in ieder geval de drie klimmers kunnen sparen. Dat er twee dagen een redelijk geplaatste renner mee zat was vervelend voor de andere vier, maar is voor de komende twee dagen geen ramp. De andere ploegen besloten nu eenmaal om met dit soort renners ten aanval te trekken, waarbij er (zeker eergisteren) totaal geen sprake was van ‘weg laten rijden’; laat staan dat een renner van TLJ ook maar op enige wijze iets had veranderd aan de aanwezigheid van die mannen de nog redelijk staan.

    #389612

    @Fanny
    Als je jouw ‘bron’ binnen de ploeg binnenkort weer spreekt, check je laatste post dan even regel voor regel, wil je? Nog nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen.

25 berichten aan het bekijken - 8,726 tot 8,750 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines