Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 8,701 tot 8,725 (van in totaal 12,189)
  • #389432

    @aru123
    Maar hoeveel TTT’s zijn er nou? En als je zo’n extra tijdrijder meeneemt maakt die dan zo’n groot verschil dat hij belangrijker is dan andere keuzes op andere terreinen?

    #389433

    @aru123
    Van Aert komt, zij het waarschijnlijk niet komend jaar. Die kan een stevig tijdritje rijden.

    #389436

    @ghostwriter
    Hoe verwacht je dat ik je een precies aantal ga geven op die eerste vraag. Daarnaast heb je het over keuzes op andere terreinen, het leuke aan tijdrijders is dat behalve wanneer je het hebt over een steven lammertink of rasmus quaade dat ze naast de tijdrit discipline vaak ook uitblinken in andere disciplines. Vaak zie je dat tijdrijders aardig kunnen klimmen of van meerwaarde zijn over de kasseien of in de sprinttrein. Een bookwalter zou bijvoorbeeld een prima vervanger zijn voor clement mocht hij stoppen. Onze eigen van emden kan bijvoorbeeld alleraardigst over de kasseien. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor stefan kung al zit hij nu al bij een ander team. Maar you get it ik kan zo nog wel even doorgaan…

    #389437

    @ghostwriter en ohja wat @tendam zegt van aert ook een mooi voorbeeld van mijn opsomming.

    #389439

    @aru123
    Maar heb je dan meer aan een Bookwalter dan aan een tweede Tolhoek? Voor mij zijn (behalve voor een klassementsrenner) tijdrit kwaliteiten een mooie bijkomstigheid maar ik zou er niet specifiek naar op zoek gaan bij knechten.

    #389441

    Zolang TLJ nu sprinters blijft meenemen naar de grote rondes wordt het toch al lastig om een ideale TTT ploeg te bouwen rondom een klassementsrenner… en ik denk uiteindelijk dat 1 extra tijdrijder dit jaar in de Tour niet heel veel had uitgemaakt.

    #389444

    @ghostwriter je hebt er een veel meer uitgebalanceerde ploeg mee. Voorbeelden: sky neemt in plaats van 2 types poels ook liever poels en castroviego. Astana neemt in plaats van 2 keer kangert ook liever kangert en lls mee.

    #389446

    Bookwalter is rete duur, die gaan ze nooit (kunnen) halen. Denk zijn prijskaartje wordt onderschat…

    #389447

    @aru123
    Maar dat zijn twee ploegen die geheel voor het algemeen klassement gaan en geen sprinttrein meenemen. Dat is dus niet te vergelijken.

    #389449

    De Plus lijkt me zeker, TLJ gaf hem net een bidon met 5m verder een QS verzorger…

    #389452

    @ghostwriter ik denk dat het juist wel kan en dat de tijdrijder juist een belangrijke schakel is in die ploeg. als je kijkt naar afgelopen tour daar kun je bijvoorbeeld martens vervangen voor zo’n type, deze kan dan de rol van martens overnemen in de sprinttrein, daarnaast kan hij de eerste man zijn in de klassementstrein en natuurlijk van waarde zijn in de tijdritten.

    #389453

    @SS3000nl
    Quote: De Plus lijkt me zeker, TLJ gaf hem net een bidon met 5m verder een QS verzorger…

    Inderdaad dat was ook mijn gevoel.
    Mijn gevoel zegt ook dat Lindeman wederom voor 1 jaar gaat verlengen bij TLJ.

    #389454

    @aru123
    Als je zo’n type hebt is het mooi meegenomen maar moet je er specifiek naar op zoek? Ik zie liever dat iemand als Teunissen de vervanger van Martens is dan iemand als Bookwalter. Van Aert is een perfect voorbeeld. Die zal als hardrijder zijn waarde hebben voor een sprinter en dan is het (heel) mooi meegenomen dat hij een goede tijdrijder is maar als hij geen goede tijdrijder was zou hij nog steeds een (meer dan) geweldige toevoeging zijn.

    #389457

    @ghostwriter ik denk niet dat we het daar over eens gaan worden dan. Maar wat je zegt over Teunissen, denk je niet dat hij bij van poppel in de trein zal worden geplaatst? Dylan heeft zn vaste loodsen en bij van poppel gaat vanhoucke zeer waarschijnlijk weg en wellicht wordt wagner doorgeselecteerd.

    #389462

    team lotto jumbo heeft helemaal niemand nodig,als je dit jaar ziet wat ze winnen en dat met veelal jonge renners !

    #389463

    @aru123
    Dat weet ik niet. Groenewegen zal naast Roosen en Jansen een derde man nodig hebben (als Boom vertrekt).

    #389475

    Bennett mooi resultaat al hoop je altijd op wat meer.

    Ik begin me een beetje zorgen te maken dat van Emden niet heeft bijgetekend of dat het nog niet is bekend gemaakt. Iemand info hierover?

    Van het aantrekken van hofstede word ik niet echt opgewonden, maar zal niet duur zijn iig. Hopelijk kan hij me positief verrassen.

    Nu 20 onder contract 2019 plus mgl teunissen en de plus.
    Nog niet verlengd battaglin, boom, Clement, Maas, Lindeman, Wagner en van Emden.

    #389476

    Jammer dat Bennett niet is geslaagd in zijn missie. Hij is uiteindelijk 4e. in de AK.
    Maar ik heb een sterke Bennett gezien met ook Battaglin en De Tier in een mooie rol.
    Met de Laurens De Plus erbij wordt volgend jaar een stuk leuker

    Ik ben ’t eens dat TLJ met ITT renner erbij nog beter scoren in de GT’S. Daar verliest ’t team te vaak kostbare tijd.

    #389485

    Wat dan… laten we zeggen dat TLJ met die extra tijdrijder in de Tour 30 of 40 sec harder hadden gereden in de TTT… wat ik nooit geloof… dan nog had dat geen bal uitgemaakt voor het AK.

    #389488

    Sprinttreinen 2019
    Groenewegen met Martens, Jansen en roosen.
    Van Poppel met Wijnants, leezer en teunissen?

    #389491

    Teunissen verwacht ik dan bij Groenewegen, aangezien ze rond hem (vooral in de Tour de France) de sterkste trein nodig hebben.
    De trein rond Van Poppel heeft eigenlijk nog wel een goede renner nodig mocht Boom vertrekken.

    #389502

    Ik ben het wel eens dat tijdritkwaliteiten bij ondersteunende renners een grote toegevoegde waarde hebben. Zoals aru123 ook aangeeft moet het dan niet een tijdrijder zijn die enkel sterk is in een tijdrit maar ook een andere kwaliteit bezit.
    Er zijn wel meer rondes dan alleen de Tour waar een TTT ingezeten heeft en deze TTT heeft er in (bijna) alle gevallen voor gezorgd dat de klassementsrenners tegen een behoorlijke achterstand aan keken. Zeker nu er ingezet wordt op de klassementen in de rondes mag zo’n TTT niet onderschat worden wat mij betreft.
    Dit jaar waren er met de problemen bij Clement en Boom redenen waardoor de resultaten soms iets minder waren. Met een fitte Clement en contractverlenging + verlenging van Boom en Van Emden zou hierin de schade redelijk beperkt kunnen blijven maar mochten er van deze mannen een of meerdere vertrekken lijkt het mij een verkeerde richting om vervangers te halen die matige tijdrit kwaliteiten hebben.

    #389519

    Verder stijgt TLJ weer een plekje in de WT-ranking en staat nu 8e…. geeft gewoon aan wat voor sterk seizoen ze rijden.

    #389522

    Dat er een sterk seizoen gereden wordt is duidelijk, betekent natuurlijk niet dat er nergens ruimte voor verbetering is.
    Binnen de mogelijkheden die er financieel zijn staat er een sterk team in de klassementen en in de sprint. Daarnaast lijkt er dmv transfers een sterkere selectie te komen voor de Vlaamse klassiekers.
    Als er een puntje van kritiek op de mannen voor het klassement kan zijn dan kom je al snel uit bij de TTT. Zoals ik zei, dit jaar mogelijk wat mindere resultaten vanwege de problemen rondom Boom en Clement. Mochten deze contracten verlengt worden en Teunissen (en later v Aert) komen dan kan hier volgend jaar weer een stapje in gemaakt worden.
    Komen deze mannen niet of worden deze contracten niet verlengt dan zou het goed zijn om sterke TT rijders aan te trekken.

    #389523

    @Rahimns, Ah ze wippen over Astana heen. Toch goed. Twee jaar geleden, bij het vertrek van Kelderman en Vanmarcke (destijds de puntenpakkers) werd gevreesd dat het team in de degradatiezone zou komen….

25 berichten aan het bekijken - 8,701 tot 8,725 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws