Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 8,226 tot 8,250 (van in totaal 12,189)
  • #387497

    De Tier is dit seizoen een paar keer ziek geweest, net als vorig jaar.

    #387505

    @vlek
    Dat lijkt mij een goede start voor Laurens De Plus om de Giro te rijden. Wat mij betreft zie ik hem starten in Valencia, UAE, Catalunya, Waalse klassiekers en door naar de Giro.

    #387506

    De plus is nog niet bevestigd dus een planning voor hem maken is nog wat voorbarig al denk ik ook wel dat hij komt maar er is nog niks zeker

    #387508

    Een volledig planning maken is sowieso totaal niet interessant.

    #387509

    @vlek dat is jouw mening

    #387511

    Zou het?

    #387514

    Ik deel de mening van Vlek. Globale planning voor grote rondes mag, maar wie wel of niet de Binck Bank tour of de ronde van Polen zal rijden… Het zal me werkelijk waar aan mijn reet roesten wie daar rijden.

    #387523

    Om nu inderdaad al een planning te maken voor bijvoorbeeld de Plus is inderdaad wat voorbarig. Ik ben er ook wel van overtuigd dat hij naar TLJ komt, maar het is nog totaal onduidelijk hoe hij er nu voor staat. Nu al voor hem of voor wie dan ook een programma te maken voor volgend jaar (terwijl nog niet eens de volledige groep bekend is) is tamelijk onzinnig in deze fase. Eerst maar eens toewerken naar de aankomende koersen.

    #387532

    Zijn er vactures bij TLJ ? o.a. voor planners ? Heb het idee dat er hier op het forum aardig wat personen hun roeping hebben gemist:) Misschien kunnen jullie gewoon de planning voor volgend jaar naar de teamleiding mailen, scheelt hun weer een hoop werk.

    #387533

    @kelderfan
    Lombardije is niet zo’n goed voorbeeld, daar komen klimmers vaak bovendrijven. Ik denk dat bv. Koen Bouwman meer geschikt is, die reed Sam Oomen in de Hammer Series zo uit het wiel op een heuvel terwijl ik hem dat op een echte berg niet zo gauw zie doen.

    #387535

    Bouwman is toch ook geen renner die in de Ardennen uitzicht heeft om mee te gaan doen voor de toptien? Ik denk dat hij veel waardevoller is als knecht voor de kopmannen en daar ook nog genoeg groeipotentie in heeft.

    #387543

    Nu de ploeg Wellens niet heeft weten te strikken zal ook komend jaar niet de focus liggen op die wedstrijden waarschijnlijk. Een topper voor de heuvelklassiekers liggen niet voor het oprapen. Valgren was ook een optie geweest maar die is ook al gestrikt. Gewoon hopen op een uitschieter van Gesink en verder richten op die wedstrijden waar wel echte kansen liggen om te winnen.

    #387544

    Roglic zou in de Waalse Pijl een kanshebber zijn en dat moet te combineren zijn met Baskenland en Romandië. Of hij moet ieder jaar die laatste koers volledig willen verkennen, maar dat lijkt me wat overdreven.

    #387546

    @rahims

    De amstel en WP vind ik echt totaal niet interessant. Luik is wel leuk. Dus dat TLJ de focus totaal niet op dit drieluik heeft vind ik ook helemaal niet erg.

    #387547

    @vlek
    Hij heeft zich er volgens mij nog niet echt op gericht, maar als ik naar het type renner kijk is Bouwman volgens mij meer een Slagter dan een Kruijswijk. En zeker als je ziet wat ze verder voor renners hebben, zie ik behalve Roglic en Battaglin niet zoveel beters.

    #387548

    Hij heeft niet het niveau van (het beste van) een van beide, maakt het dan echt uit bij welk type renner hij dichter in de buurt zit? Bouwman is een meer dan uitstekende allround WT-knecht, die eventueel in kleine koersen voor eigen kansjes zou kunnen rijden. Bouwman is geen renner met de kwaliteit om potten te breken in de Ardennen.

    Aangezien ze hele goede kopmannen hebben voor nagenoeg iedere WT-ronde lijkt het me waardevoller om daar dan ook op te focussen. Dat ze geen renners hebben voor de Ardennen lijkt me geen argument om Bouwman dan maar op dat traject te zetten.

    #387551

    Wat vinden jullie, de volgende renners hebben nog geen contract (naar mijn weten) voor volgens seizoen al kan je over velen niet veel zeggen. Iets voor Lotto?

    Jan Polanc: goede coureur en een Sloveen ter ondersteuning van Roglic of Kruijswijk. Dit jaar niet heel geweldig maar met een elfde plaats in de Giro van 2017 ben je geen slechte renner.
    Luke Durbridge: een renner waarvan ik denk dat die veel zou moeten kunnen. Sterk wanneer het vlak is in een ondersteunende rol en goed in de klassiekers.
    Alessandro De Marchi: Goede knecht en een italiaan voor de Bianchi sponsor.
    Fabio Felline: De grote vraag of hij ooit weer op niveau komt maar anders een geweldige renner en ook een italiaan.

    Stiekem hoop ik op Terpstra wanneer Lefevre te weinig geld vrij kan maken voor hem.

    #387552

    Eens… ze bouwen de ploeg langzaam op. Ze hebben nu de weg ingeslagen met het rondewerk, de sprint en daar komt straks met Van Aert en hopelijk Teunissen ook nog de focus op het voorjaar bij. Het heuvelwerk zou dan over een paar jaar erbij kunnen komen als je een specialist kan strikken. Stap voor stap groeien …

    #387562

    Dat de ploeg op dit moment niet mee kan doen op alle fronten, is begrijpelijk.
    Als je even aanneemt, dat De Plus gaat komen, dan zie ik hem met Gesink en De Tier toch een goed blok vormen. Gesink kan die jongens wel een stapje hoger op de ladder brengen.
    In de GT en Rondewerk rijdt Gesink nu al als een hele sterke knecht rond en hij zal toch af en toe ook zelf als kopman willen worden uitgespeeld.
    In de ToC 2017 hebben wij toch gezien, dat de jonge garde verrassend uit de hoge hoed kan komen.
    Als je voor de AGR en WP Gesink met De Tier, De Plus?, Powless en Tolhoek kunt inzetten, kun je m.i. toch best leuk meedoen.

    #387564

    Zonder kopman die echt mee kan doen voor op zijn minst de toptien, kun je inderdaad ook ‘best leuk’ meedoen. Dat is alleen niet genoeg om je er serieus op te richten, waardoor voor nagenoeg al die renners (en de ploeg zelf) de koersen eromheen dus veel belangrijker zullen blijven. Daar is terecht de prioriteit gelegd.

    Een sterk blok gaan ze er overigens sowieso niet hebben, ook niet wanneer die renners er wel naartoe pieken. Daarvoor zijn de renners gewoon niet goed genoeg in dat soort koersen; iets wat je om de een of andere reden makkelijker vast weet te stellen voor de Vlaamse koersen..

    #387566

    @Kelderfan die koersen moet je rijden dus er zal echt wel een 7tal renners gevonden kunnen worden om die koersen te rijden, maar zolang je geen echte specialist in je ploeg hebt zal dit niet een speerpunt zijn voor komend jaar. Als ze Wellens binnen hadden gehaald was het verhaal echt wel anders geweest. Maar nu focus je op datgene waar je de renners voor in huis hebt.

    #387577

    Eens met Rahimns en Vlek. Maar ik had al vaker gezegd dat je moet blijven doen waar je goed in bent. Duidelijke doelen stellen en daar aan houden. En dat werkt prima dit jaar. Zou mooi zijn als ze iets beter voor de dag kunnen komen in het Vlaamse werk, want dat vind ik persoonlijk de mooiste koersen. Maar niet ten koste van. Zoals anderen al zeggen hier, stap voor stap. En vanaf 2015 is dat het geval. Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg dus.

    #387584

    Mooi die bespiegelingen over Jumbo2019. Als van Aert, de Plus en Rasmusseninderdaad komen dan mis ik alleen nog een heuvelrenner en tijdrijder: Bevin dus…….

    #387588

    Bevin zou als alternatief voor Battaglin of Lindeman misschien kunnen. Hij zou in rondjes met een ploegentijdrit in ieder geval een waardevollere knecht kunnen zijn. Daarnaast misschien een aardige voor in een sprinttrein? Verder lijkt het me een weinig spannende renner, maar dat hoeft natuurlijk ook niet als knecht. Verwacht echter dat ze dan eerder voor verlenging van de huidige knechten kiezen en niet voor een 28jarige die ingepast moet worden.

    #387596

    Bevin zou wat mij betreft prima bij TLJ passen, bijvoorbeeld als vervanger van Van Hoecke.
    Prima renner denk ik voor in de sprinttrein, is na een lastige wedstrijd ook niet langzaam en vooral sterk voor de (ploegen)tijdrit.
    Zal geen veel winnaar zijn maar wel een nuttige kracht die een stap beter is dan enkele knechten die nu einde contract zijn.

25 berichten aan het bekijken - 8,226 tot 8,250 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.