Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 7,401 tot 7,425 (van in totaal 12,189)
  • #383289

    Nogmaals, Verhoeven had het over ‘net als gisteren’ achter Sky plaatsnemen in het peloton. Dat was een sprintetappe. Het gaat dus helemaal niet over wel of niet aanvallen in de finale. Ik snap ook niet wat de toegevoegde waarde is van zo’n Verhoeven of Maassen, heb ze nog nooit op al te veel scherpzinnigheid kunnen betrappen, maar ze leggen hun renners geen strobreed in de weg om aan te vallen.

    #383349

    Jansen en Roossen, als ze al mee konden springen want Jansen lag er inderdaad af, hadden ook niets te zoeken in de finale. Gesink en Tolhoek met die sprintaankomst eigenlijk ook niet. Prima doorgekomen zo. Als ze dit weten vast te houden heel goed resultaat.. En misschien dat Rogla nog iets magistraals uit zijn hoed kan toveren.. Ik ben wel fan van een alles of niets poging ergens.. Maar ik snap het dat ze zich daar niet aan wagen

    #383413

    https://www.telegraaf.nl/c/2335444/ Dus mogelijk toch eerder naar Jumbo!

    #383415

    Maar kwam er niet juist een nieuwe hoofdsponsor in de vorm van carrefour?

    #383420

    Die zou toch alleen komen als Van Aert zou verlengen?

    #383432

    Waarom zou een Carrefour voor een jaartje sponsoren? Hopelijk komt van Aert gewoon vanaf volgend seizoen naar LTJ.

    #383445

    Tjonge, het is toch on-be-grij-pe-lijk dat TLJ Maassen en Verhoeven niet bij het oud vuil zet. Op dit forum zitten ploegleiders die veel en veel slimmer zijn dan die in de auto. Wat een briljante inzichten! Zet een paar van de jongens hierboven achter het stuur en het gaat allemaal nog veel beter dan het nu al gaat…

    #383447

    Gewoon bolletje klikken en dan op 85

    Simpel zat

    #383460

    Leuk voor TLJ dat Veranda’s Willems stopt, helaas krijgen we dan wel Elijzen als bondscoach, de grote wielerkenner die Van Avermaet als dé favoriet zag in Mende. Dan moet hij toch alle eerdere aankomsten aldaar hebben gemist.

    #383464

    Ach, als het alternatief Cornelisse is dan moet je eigenlijk in je handen wrijven met Elijzen..

    Iets heel anders: weet iemand eigenlijk of/wanneer er meer informatie komt over de mogelijke opleidingsploeg voor volgend jaar? Had gehoopt dat daar deze tour wat meer duidelijkheid over zou komen maar voorlopig is er sinds de berichten van begin dit jaar voor zover ik weet niet meer over gesproken door de ploeg. Zou het zelf wel zonde vinden als het uiteindelijk toch niet doorgaat.

    #383469

    Waarom geld steken in een opleidingsploeg terwijl SEG en andere ploegen op continentaal niveau al prima werk doen. Ik zie de meerwaarde niet, je bent nier eens zeker dat je die talenten naar jou ploeg kan halen. BMC en Quickstep zijn er niet voor niets mee gestopt.

    #383477

    Ik denk dat de revival van het NL wielrennen deels op het conto van Rabo Continental valt te schrijven, dus natuurlijk is die meerwaarde er wel. Daar plukken ze nu nog de vruchten van.

    #383491

    @tendam als er al een opleidingsploeg komt wordt dat nooit meer zo als die van de continentale raboploeg, die hadden een budget wat TLJ zich nooit kan veroorloven. SEG komt denk ik in de buurt.

    #383502

    Waarom dan niet een samenwerkingsverband sluiten met SEG. Door die Rabo opleidingsploeg heeft Nederland nu een hele sterke basis voor de toekomst met jongens als Teunissen, Oomen, Olivier, Tolhoek, Maas, Hofstede en dan vergeet er nog wel een paar. SEG heeft dat stokje deels kunnen overnemen.
    Je ziet dat ´t team een veel beter programma rijdt, als in ´t begin.
    Dat hoeft toch niet in de papieren te lopen.

    #383505

    SEG heeft er als managementbureau van die renners helemaal niets aan om een exclusieve samenwerking aan te gaan met een WT-ploeg.

    #383509

    @rahimns
    Dat lijkt me logisch maar een klein opleidingsploegje van (bijvoorbeeld) de vijf grootste Nederlandse talenten moet op termijn hopelijk wel mogelijk zijn. Die kunnen dan voor een groot deel begeleid worden door dezelfde mensen als die voor de WT ploeg werken. Ook kunnen ze regelmatig met de wielrenners van de WT ploeg op trainingskamp gaan.

    #383511

    En dan koersen met zijn 5e rijden? @ghostwriter?

    #383515

    Ik heb weinig zicht op de “talenten” van dit moment in de Nederlandse wielrennerij, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de huidige generatie (tot b.v. 20 jaar) een stuk minder is dan ten tijde van de Rabo Continentals als het gaat om ronderenners/klimmers/tijdrijders. Ik zie weinig potentiële Oomens/Keldermans/Dumoulins waarvan de potentie op jonge leeftijd al duidelijk was. Misschien iemand die beter ingevoerd is en op de hoogte?

    #383517

    @peervaneynthoven
    Kruijswijk was ook geen megatalent… het gaat om het investeren van tijd en geld om dat soort jongens te laten groeien.

    #383522

    Maar een Oomen, Mollema en Kelderman wel. Heb inderdaad ook het idee dat het verdwijnen van Rabo continental best voelbaar is over 5 jaar en daarna. Met name qua klassementsrenners wordt het een stuk minder.

    #383524

    Jong talent in het wielrennen is ook maar relatief. Je hebt er slechts enkelen die het door kunnen trekken, maar nog veel meer die na de beloftes niks noemenswaardigs weten te presteren. Froome, Dumoulin, etc allemaal geen supergrote talenten. Slagter was dat bijvoorbeeld wel, eindigde in het AK in L’avinier nog voor Landa bijvoorbeeld, maar het komt er verder niet uit. Laatbloeiers zijn er ook genoeg in het peloton en vaak ook degene die de dienst uitmaken. De mindere talenten hebben altijd meer moeten knokken voor hun plek en dat is misschien wel waardevoller dan talent.

    #383525

    Zit dat probleem eerder niet bij de jeugd, steeds minder kinderen gaan wielrennen…. daar ligt het probleem voornamelijk en daar heeft dan vooral de KNWU een belangrijke taak.

    #383526

    Kunnen we niet een petitie starten om:

    A: Michiel Elijzen van het bondscoachschap af te houden. en

    B: Frans Maassen en Nico Verhoeven te vervangen als ploegleider.

    C: Grischa Niermann belangrijkste ploegleider maken van TLJ.

    #383543

    Daarvoor behoef je geen petitie te starten. Ik denk, dat TLJ inmiddels wel weet, dat zij met oud-renner Grisha Niermann een prima teamleider hebben gehaald. Alleen baas Nico zou zich beter op de contracten en algemene zaken kunnen richten. Dan komt er weer ruimte om nog een goede teamleider te halen. Je kan dan denken {wat Sunweb wel doet}, dat bijvoorbeeld een Wagner met veel kennis van ’t treintje een goede kandidaat zou zijn.

    Maar ook Maarten Wynants met zijn jarenlange ervaring binnen de ploeg zou een niet verkeerde kandidaat zijn. Juist omdat met De Plus en Van Aert erbij een Belgische enclave lijkt te ontstaan.

    #383547

    En Tjallingi en Tankink dan?

25 berichten aan het bekijken - 7,401 tot 7,425 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines